ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Το θεωρητικό πλαίσιο των εννοιών της “Μακρο-Κουλτόυρας” (Macroculture) και της “Περιορισμένης Ορθολογικότητας” (Bounded Rationality) Μακρο-κουλτούρα: Σύστημα.
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Αγροτική Κοινωνιολογία
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Πρόσληψη μελών οικογένειας
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Εισηγήτρια: Μαρία Μανωλίκα (maria.manolika@yahoo.gr)

Το Ύφος της Επικοινωνίας Κατά πόσο υπάρχουν διακριτά στοιχεία του ύφους επικοινωνίας που είναι κοινά σε διαφορετικούς πολιτισμούς; Για να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση πρέπει να λάβουμε υπόψη εκείνες τις όψεις επικοινωνίας οι οποίες υπερβαίνουν την εκάστοτε ομιλούμενη γλώσσα.

Πολιτισμικό Πλαίσιο Γλώσσας και Χρήση Οι Munroe, Munroe και Winters (1996) υποστηρίζουν ότι το φυσικό περιβάλλον επηρεάζει τις μορφές της γλώσσας που αναπτύσσονται σε διαφορετικούς πολιτισμούς. Οι άνθρωποι που ζουν σε ζεστά κλίματα επικοινωνούν συχνά μεταξύ τους. Η γλώσσα των ανθρώπων που ζουν σε ζεστά κλίματα έχουν λιγότερο αμφίσημη δομή.

Πολιτισμικό Πλαίσιο Γλώσσας και Χρήση Σύμφωνα με τον Hall (1976) η πραγματική χρήση της γλώσσας ταξινομείται σε γλώσσα: Έντονα πλαισιωμένου λόγου: μεγάλο μέρος του νοήματος υπονοείται. Μη έντονα πλαισιωμένου λόγου: το μήνυμα εκφράζεται ρητά. Η συνομιλία σε ατομικιστικές χώρες είναι άμεση, και λειτουργική.

Αυτό-αποκάλυψη Η αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών μπορεί να θεωρηθεί ένας τύπος άμεσης επικοινωνίας. Η αμοιβαία αυτό-αποκάλυψη έχει μεγαλύτερη αξία σε ατομιστικούς πολιτισμούς. Σε έναν πολιτισμό συλλογικότητας δεν είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζεις το παρελθόν ενός ατόμου.

Αξιοπρέπεια και η Διατήρησή της Η Ting-Toomey (1988) υποστηρίζει ότι η διατήρηση της αξιοπρέπειας είναι σημαντική σε όλες τις κοινωνίες, αλλά έχει άλλες σημασιολογικές αναφορές για τις ατομιστικές και τις κοινωνίες συλλογικότητας. Η ευγένεια του ομιλητή αυξάνεται ανάλογα με τη δύναμη που ασκεί ο στόχος, την κοινωνική απόσταση και το βαθμό επιβολής που ασκεί ο ομιλητής.

Οι Μορφές της Ειλικρίνειας Μια ακόμα πλευρά του ύφους επικοινωνίας συνδέεται με το τι θεωρείται ειλικρινές και τι παραπλανητικό. Σε πολιτισμούς παγκοσμιότητας η αλήθεια θεωρείται απόλυτη. Σε πολιτισμούς συλλογικότητας η επικοινωνία εκτυλίσσεται ενός εντός κοινωνικού πλαισίου.

Φιλοφρονήσεις και Αντιδράσεις Η επιδοκιμασία είναι μια συμπεριφορά συσχέτισης που συναντάται σε όλους τους πολιτισμούς. Οι φιλοφρονήσεις λειτουργούν ενισχυτικά και η ανάλυσή τους ενδέχεται να δώσει μια εικόνα για τις αξίες που υποστηρίζονται σε έναν πολιτισμό. Οι πολιτισμοί με έντονα πλαισιωμένο λόγο προτιμούσαν τους έμμεσους τρόπους κολακείας (με λεκτικούς).

Ο Χρονικός Ορίζοντας Ο Hall (1983) διακρίνει τους πολιτισμούς σε αυτούς που αντιμετωπίζουν τον χρόνο μονοχρονικά και σε αυτούς που τον αντιμετωπίζουν πολυχρονικά. Σε ατομικιστικές κοινωνίες η θεώρηση του χρόνου είναι μονοχρονική. Η πολυχρονική θεώρηση του χρόνου εντοπίζεται σε κοινωνίες συλλογικότητας. Υπάρχει στενή σύνδεση ανάμεσα στον πλούτο μιας χώρας και στο ρυθμό ζωής των πολιτών της.

Στενές Διαπροσωπικές Σχέσεις Εφόσον οι πολιτισμοί διαφέρουν ως προς τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν τα μέλη της, αλλά και ως προς τη στάση τους απέναντι στον χρόνο, είναι αναμενόμενο ότι οι διαφορές αυτές ασκούν σημαντική επίδραση στους τύπους των σχέσεων που αναπτύσσονται. Οι αλλαγές αυτές υποδηλώνουν μια μεταστροφή που σχετίζεται με την αυξανόμενη ανάδυση ιδιοκεντρικών αξιών.

Έρωτας και Φιλία Οι νέοι στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ιταλία συνδέουν τον έρωτα με την ευτυχία, ενώ στην Κίνα με την θλίψη. Για τους Καυκάσιους ο ρομαντικός έρωτας έχει μικρότερη σημασία από ότι για τους Κινέζους και τους Ιάπωνες. Τα αλλοκεντρικά άτομα συναναστρέφονται λιγότερο με άτομα που δεν είναι στενοί φίλοι.

Συνεργασία Κατά την Παιδική Ηλικία Ο Madsen σχεδίασε μια πειραματική συσκευή στην οποία μπορούσαν να δουλέψουν ομάδες δυο ή τεσσάρων παιδιών. Όταν υπάρχει ομαδική ανταμοιβή γρήγορα αναπτύσσεται συνεργασία. Όταν οι αμοιβές είναι ατομικές δύσκολα αναπτύσσεται συνεργασία. Τα παιδιά από αγροτικές περιοχές συνεργάζονται περισσότερο από τα παιδιά αστικών περιοχών.

Κοινωνική Οκνηρία Ανεξαρτήτως πολιτισμού όταν ήταν άλλοι παρόντες τα άτομα με αλλοκεντρικές αξίες γίνονταν πιο παραγωγικά, ενώ τα άτομα με ιδιοκεντρικές αξίες πιο οκνηρά. Τα ιδιοκεντρικά άτομα ήταν λιγότερο παραγωγικά ανεξάρτητα από τη φύση της ομάδας. Τα αλλοκεντρικά άτομα ήταν πιο παραγωγικά όταν δούλευαν στην εσω-ομάδα. Αυτή η μελέτη τονίζει πόσο σημαντική είναι η διάκριση μεταξύ των κοινωνικών επιδράσεων και τη συμπεριφοράς που εκδηλώνεται προς αγνώστους.

Συμμόρφωση Εάν τα μέλη ομάδων συλλογικότητας περνούν τον χρόνο τους σε σταθερότερες ομάδες είναι αναμενόμενο ότι οι διαδικασίες κοινωνικής επιρροής θα οδηγούν σε υψηλότερα επίπεδα συμμόρφωσης. Σύμφωνα με τους Bond και Smith (1996) ο αριθμός των σφαλμάτων αυξανόταν όταν οι κριτές ήταν περισσότεροι, και οι συμμετέχοντες ήταν γυναίκες ή είχαν οπτική επαφή μεταξύ τους.

Διεργασίες Μικρών Ομάδων: Αποτελεσματικότητα Όταν τα άτομα πρέπει να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν έργα αλληλεξάρτησης αναδύεται μια νέα αντίληψη που αποτελεί κίνητρο απόδοσης. Τα μέλη πολιτισμών συλλογικότητας έχουν καλύτερη απόδοση στο πλαίσιο μιας εσω-ομάδας. Τα μέλη ατομιστικών πολιτισμών έχουν καλύτερη απόδοση όταν εργάζονται μόνα.

Διεργασίες Μικρών Ομάδων: Απόδοση Πως χειρίζονται τις διαφωνίες τόσο εντός ομάδας όσο και μεταξύ ομάδων οι διευθυντές από διαφορετικές χώρες; Σε πολιτισμούς συλλογικότητας χρησιμοποιούνται οι τυπικοί κανόνες και οι διαδικασίες. Σε ατομιστικούς πολιτισμούς βασίζονται στην προσωπική εμπειρία και εκπαίδευση. Ο πολιτισμός ασκεί επίδραση στις ομαδικές διαδικασίες βάση των οποίων λειτουργούν οι ομάδες.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Εισηγήτρια: Μαρία Μανωλίκα (maria.manolika@yahoo.gr)