«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

«Υιοθεσία Αρχαίου Θεάτρου Αχαρνών» 7 Φεβρουαρίου 2013
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Θεά Άρτεμη Όλυμπος.
ΦΙΛΙΑ Στέλιος Μητρογιαννόπουλος, τμήμα Β1.
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
UniCon ΔΕΛΦΟΙ Ο ομφαλός της Γης ! Music by : Kotselis Charalampos.
Νεοσύστατη Περιφερειακή Υπηρεσία,
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Η προσέγγιση της αλήθειας:
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Το γιοφύρι της Άρτας.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Το γιοφύρι της Άρτας Γιώργος Κάκαρης Γ
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Η ΦΙΛΙΑ Χάρης Καλογεράτος Β1.
Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Του γιοφυριού της Άρτας
ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ.
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ και οι παραλογεσ
Γεωγραφία Β’ τάξη Φύλλο εργασίας 4
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Θρησκευτική θεωρία ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Πετρέλαιο Φυσικό αέριο Εκμετάλλευση κοιτασμάτων βυθού.
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΛΑΝΤΑΣ Γαλλική μπαλλάντα > βαλλίζω (χορεύω). Ποίημα τραγουδιστικό και χορευτικό. Έχει σταθερή μορφή. Αποτελείται από 4 στροφές:
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Αντρέας Αθανασιάδης Δ΄1
Σ’ ένα βουνό της Πελοποννήσου ζούσε το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμης.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
ΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
Δ τάξη Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης Κοζάνης Πληροφορική
Καμινάρη Χαρούλα Καπετανάκη Μαριέλα Γ2’
ΠΑΡΑΜΥΘΙ.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ «Του γιοφυριού της Άρτας» Ν.Γ.Πολίτη,εκλογαί από τα τραγούδια του ελληνικού λαού. Κερκυραϊκή παραλλαγή Να βρείτε τα στοιχεία της παραλογής «Του γιοφυριού της Άρτας» που μπορούν να συσχετισθούν με την ευριπίδεια τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι». Κατερίνα Σεριάτου Γ΄2 2017-2018

Εισαγωγή Σύμφωνα με πληροφορίες που αντλούμε από πηγές,στους πρώτους κοινωνικούς σχηματισμούς,υπήρχαν αληθινές ανθρωποθυσίες για την επίτευξη ενός υψηλού σκοπού.Πάνω σ’αυτή τη βάση της ανθρώπινης θυσίας, έχουν τη δομή τους ο μύθος της παραλογής «Του γιοφυριού της Άρτας» και η υπόθεση της τραγωδίας του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι».

«Του γιοφυριού της Άρτας» Στην παραλογή «Του γιοφυριού της Άρτας» οι εργάτες και ο Πρωτομάστορας βρίσκονται σε αδιέξοδο επειδή ενώ έχτιζαν ένα γεφύρι την ημέρα,το βράδυ εγκρεμιζόταν χωρίς να γνωρίζουν τον λόγο.Ένα πουλί με ανθρώπινη φωνή τους είπε, πως για να στερεωθεί το γεφύρι θα έπρεπε να χτίσουν ζωντανή την γυναίκα του Πρωτομάστορα.Με δόλο έπεισαν την Λυγερή να μπει στα θεμέλια και εκεί την έχτισαν ζωντανή.

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» Στην τραγωδία,τα πλοία των Αχαιών εμποδίζονταν να αποπλεύσουν για την Τροία εξαιτίας της άπνοιας που έστειλε η θεά Άρτεμις,αφού ο Αγαμέμνονας σκότωσε το ιερό ελάφι της.Η απάντηση του μάντη Κάλχα ήταν ότι ο αρχιστράτηγος έπρεπε να θυσιάσει την κόρη του,Ιφιγένεια.Έτσι η κόρη με πρόφαση τον «αρραβώνα» με τον Αχιλλέα δέχτηκε να πάει.Όταν αντιλήφθηκε την τραγική αλήθεια,στην αρχή αντέδρασε αλλά στην συνέχεια την δέχτηκε,για το καλό των Ελλήνων.Την ώρα της θυσίας η θεά Άρτεμη την αντικατέστησε στον βωμό με ένα ελάφι.

Και στις δύο περιπτώσεις το βάρος της ευθύνης πέφτει στους κεντρικούς ήρωες,που πρέπει να θυσιάσουν αγαπημένα τους πρόσωπα,ο Πρωτομάστορας την γυναίκα του και ο Αγαμέμνονας την κόρη του Ιφιγένεια. Επιπροσθέτως δραματική είναι η εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στο θέλω και το πρέπει που καλούνται να επιλέξουν για την προσωπική τους ευτυχία ή το γενικό καλό.

Πιο συγκεκριμένα μεταξύ των δύο έργων εντοπίζονται τα ακόλουθα στοιχεία: Τραγικότητα των ηρώων,η Λυγερή είναι το αθώο θύμα που πρέπει να θυσιαστεί για το κοινό καλό όπως και η Ιφιγένεια. Χρησιμοποιείται δόλος για να έρθουν τα θύματα στο χώρο της θυσίας.Το χάσιμο του δαχτυλιδιού αφ΄ενός και το τέχνασμα του αρραβώνα αφ΄ετέρου. Η υποταγή στην μοίρα εντοπίζεται και στις δύο περιπτώσεις. Η λύση αλλά και η προώθηση του μύθου δίνεται απο μια μαντική φωνή:του πουλιού με την ανθρώπινη λαλιά και του μάντη Κάλχα. Το πλήθος των ανώνυμων μαστόρων μας φέρνουν στο νου χορό αρχαίας τραγωδίας.

Η Ελληνική γραμματεία και η πολιτιστική μας παράδοση έχουν μια αριστουργηματική πορεία και επιβίωση από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας αποδεικνύοντας ολοκάθαρα τη συνέχεια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.