Φυσιολογικό και παθολογικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ-ΛΕΥΚΑΔΑΣ
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Περιγραφή-Ερευνητικά Δεδομένα-Πρόληψη εξέταση πλευρών του φαινομένου, όπως οι διάφορες μορφές του, η σχέση του με.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Κατανόηση των εθιστικών ουσιών και εθισμός:
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Συναισθηματικη αγωγη.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Συμπεριφορές Υγείας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
Περιγεννητική υγεία.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ Ασημόπουλος Χ. Αναπλ. Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 3: Προαγωγή και Πρόληψη της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών στο σχολείο και κοινωνική εργασία Χάρης Ασημόπουλος,
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Η αιτιολογία της εξάρτησης
Ποιά η καλύτερη προσέγγιση για την επιβολή πειθαρχίας στα παιδιά;
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Πρωτοβάθμια πρόληψη Αναφέρεται σε προληπτικά μέτρα που λαμβάνονται ώστε το άτομο να μην έλθει όσο το δυνατόν σε επαφή με νοσογόνους παράγοντες ή να έχει.
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσιολογικό και παθολογικό Παράγοντες επικινδυνότητας, προστατευτικοί παράγοντες και πρόληψη

Ορίζοντας το παθολογικό Απόκλιση από τους στατιστικούς γνώμονες. Όμως όλες οι αποκλίσεις; (επόμενη διαφάνεια) Απόκλιση από τους κοινωνικούς γνώμονες. Πολιτισμικές διαφορές. Δυσλειτουργική συμπεριφορά-παρεμβαίνει στην εμπειρία του ατόμου ή του συνόλου. Προσωπική δυστυχία

Κανονική (κωδωνοειδής) κατανομή της νοημοσύνης

Προστατευτικοί παράγοντες και παράγοντες επικινδυνότητας Εξέταση των παραγόντων κινδύνου και των προστατευτικών παραγόντων εντός του οικολογικού μοντέλου του Bronfenbrenner Παράγοντες επικινδυνότητας: αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης παθολογίας Η επίδραση των αθροιστικών κινδύνων: η προσθήκη παραγόντων επικινδυνότητας δρα πολλαπλασιασιτκά Προστατευτικοί παράγοντες: χαρακτηριστικά ή συνθήκες που μπορούν να προστατεύσουν ένα παιδί από πιθανές βλάβες (μελέτη της ψυχικής ανθεκτικότητας)

Ατομικό επίπεδο *Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους παράγοντες μπορούν να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις Παράγοντες επικινδυνότητας: αγόρι, περιγεννητικές επιπλοκές, χαμηλό βάρος γέννησης, δύσκολη ιδιοσυγκρασία, πρώιμη έναρξη προβλημάτων, αναπτυξιακή καθυστέρηση, παρορμητικότητα/επιθετικότητα Προστατευτικοί παράγοντες: καλή υγεία, υψηλή νοημοσύνη, ανθεκτική ιδιοσυγκρασία, αυτό-αποτελεσματικότητα, θετική εικόνα εαυτού, κοινωνική επάρκεια (ικανότητα σχέσης με τους άλλους, σχολική επιτυχία, εμπλοκή σε δραστηριότητες)

Μικροσύστημα: οικογένεια, συνομήλικοι, σχολείο *Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους παράγοντες μπορούν να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις Παράγοντες επικινδυνότητας: στυλ γονικών πρακτικών/σκληρή γονική συμπεριφορά, συζυγικές συγκρούσεις, ιστορικό παθολογία γονέων, χαμηλό μορφωτικό επίπεδο γονέων, αρνητική επίδραση συνομηλίκων, απόρριψη, σχολεία χαμηλής ποιότητας, υψηλά ποσοστά σχολικής διαρροής, χαμηλό κοινωνικο- οικονομικό επίπεδο Προστατευτικοί παράγοντες: θετική σχέση γονέα-παιδιού, διαλεκτική συμπεριφορά γονέα, οικογενειακή συνοχή, θετική επίδραση συνομηλίκων, αποδοχή από συνομήλικους, φιλία, ποιοτικά σχολεία

Εξωσύστημα: κοινότητα *Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους παράγοντες μπορούν να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις Παράγοντες επικινδυνότητας: υποβαθμισμένη γειτονιά, περιορισμένη πρόσβαση σε φροντίδα υγείας, περιορισμένες ευκαιρίες αναψυχής, αναποτελεσματικές πολιτικές σχολείου Προστατευτικοί παράγοντες: κατάλληλοι κοινωνικοί κανόνες, αποτελεσματικές σχολικές πολιτικές

Μακροσύστημα Παράγοντες επικινδυνότητας: πολιτισμικές συγκρούσεις *Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους παράγοντες μπορούν να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις Παράγοντες επικινδυνότητας: πολιτισμικές συγκρούσεις Προστατευτικοί παράγοντες: πολιτισμική υποστηριξη Παράγοντες επικινδυνότητας σε όλα τα επίπεδα: στρεσογόνες συνθήκες (άμεσες ή έμμεσες) Προστατευτικοί παράγοντες σε όλα τα επίπεδα: κοινωνική υποστήριξη (άμεση ή έμμεση)

Πρόληψη Πρωτογενής πρόληψη: απευθύνεται στο γενικό πληθυσμό. Τα προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης είναι σχεδιασμένα για να προλάβουν την εμφάνιση ενός προβλήματος. Παράδειγμα: προγράμματα που γίνονται στα σχολεία για τη χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών

Πρόληψη Δευτερογενής πρόληψη: απευθύνεται σε πληθυσμούς υψηλού κινδύνου για την εμφάνιση προβλημάτων. Παράδειγμα: ένα πρόγραμμα που γίνεται σε παιδιά που έχουν βιώσει μία φυσική καταστροφή (πχ. τη φωτιά στο Μάτι) για να περιορίσει την πιθανότητα εμφάνισης μετατραυματικού στρες

Πρόληψη Τριτογενής πρόληψη: ονομάζεται και ενδεδειγμένη πρόληψη. Απευθύνεται σε άτομα που έχουν ήδη εμφανίσει πρόβλημα (με ήπια έως μέτρια συμπτώματα) και έχουν ως στόχο να προλάβουν την ανάπτυξη σοβαρότερων συνεπειών. Είναι ένα βήμα πριν από προγράμματα παρέμβασης ή θεραπείας και πολλές φορές μπορεί να χαρακτηριστούν ως μία μορφή πρώιμης παρέμβασης. Παράδειγμα: ένα πρόγραμμα για την πρόληψη της βίας σχεδιασμένο για επιθετικούς εφήβους