Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Εκφράσεις της βρεφικής ικανότητας για ενσυναίσθηση και παράγοντες που επηρεάζουν την πρώιμη ανάπτυξή της Κορίνα Χατζηνικολάου, Ph.D Διεύθ. Ψυχικής Υγείας.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Πειθαρχία.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Η ανάπτυξη της προ-κοινωνικής συμπεριφοράς
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 12 : Πρώτη Παιδική Ηλικία Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Μια θεωρηση τησ συναισθηματικησ ανατπτυξησ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Προσκόλληση 123.
Συναισθηματίκη Ανάπτυξη και Εδραίωση Στενών Σχέσεων
Συναισθηματική ανάπτυξη
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αναπτυξιακά επιτεύγματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων Διαμάντης Κων/νος - Νικόλαος Καλοχέρης Παναγιώτης Μανιάτης Σωτήρης 20/11/2018

Εχουν τα βρεφη συναισθηματα; Ενδιαφέρον Έκπληξη Χαρά Θυμό Φόβο

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Γέννηση (ενδιαφέρον, δυσφορία, αηδία, ικανοποίηση) Ηλικία 2,5 έως 7 μηνών (θυμός, λύπη, χαρά, έκπληξη, φόβος)

Εμφανιση συναισθηματων ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Αμηχανία Ντροπή Ενοχή Ζήλεια Υπερηφάνεια

Κοινωνικοποιηση συναισθηματων Εκμάθηση κανόνων (7 μηνών) Μαθησιακές διεργασίες (εκδήλωση χαράς) Απομάκρυνση/θηλασμός αντικειμένων (μείωση αρνητικών συναισθημάτων) Προσπάθεια ελέγχου ενεργειών (18 έως 24 μηνών) Αδυναμία απόκρυψης συναισθημάτων (προσχολική ηλικία)

κοινωνικη αναφορικοτητα Συναισθηματικές εκφράσεις (διφορούμενες καταστάσεις) Ερμηνεία συναισθηματικών εκφράσεων από τα βρέφη (8 έως 10 μηνών)

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ Οικογενειακές συζητήσεις (κατανόηση συναισθημάτων) Σταθερή βελτίωση ερμηνείας συναισθηματικών εκφράσεων Ενσυναίσθηση

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Τα συναισθήματα των νηπίων προσαρμόζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να προάγουν την κοινωνική τους επαφή και να διευκρινίζουν στα πρόσωπα που τα φροντίζουν, τις ανάγκες τους καλύτερα.

ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΣ Επίπεδο δραστηριότητας Ευερεθιστότητα/αρνητικά συναισθήματα Κατευναστική Ικανότητα Φόβος Κοινωνικότητα

ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΚΟΙ ΤΥΠΟΙ Με βάση τις παρατηρήσεις των Thomas και Chess υπάρχει ομαδοποίηση της βρεφικής ιδιοσυγκρασίας Εύκολη Ιδιοσυγκρασία Δύσκολη Ιδιοσυγκρασία Ιδιοσυγκρασία αργή στο ‘ζέσταμα’

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΕΩΝ ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗΣ

συναισθηματικη προσκολληση Ο όρος συναισθηματική προσκόλληση χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τον John Bowlby, ο οποίος θέλησε να περιγράψει τους ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς που αποκτάμε με τα πρόσωπα τα οποία θεωρούμε ιδιαίτερα στη ζωή μας.

η αναπτυξη των πρωτογενων προσκολλησεων Με βάση τη μελέτη των Rudolph Schaffer και Peggy Emerson, τα παιδιά ήταν προσκολλημένα με κάποιο άτομο εάν η αποχώρησή τους από αυτό, προκαλούσε τη διαμαρτυρία τους.

ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗΣ βρεφων Α-κοινωνική Φάση (0 έως 6 εβδομάδες) Φάση της αδιαφοροποίητης προσκόλλησης (6 εβδομάδες έως 7 μήνες) Φάση της μονοπροσωπικής προσκόλλησης (7 έως 9 μήνες) Φάση των πολυπροσωπικών προσκολλήσεων

Θεωριες της προσκολλησης Ψυχαναλυτική θεωρία Θεωρία της μάθησης Γνωστική-Εξελικτική θεωρία Ηθολογική θεωρία

ΒΡΕΦΗ, ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ Ηθολογική άποψη Γνωστική-Εξελικτική άποψη

ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗΣ ΒΡΕΦΩΝ Ασφαλής Προσκόλληση Προσκόλληση Αντίστασης Προσκόλληση Αποφυγής Αποδιοργανωμένη/Αποπροσανατολισμένη Προσκόλληση

Αναισθητοι κηδεμονεσ Γονείς με κατάθλιψη Κακοποιημένοι/εγκαταλελειμμένοι γονείς ως παιδιά Γονείς με ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες

Κακη Ποιοτητα Σχεσης Γονεων - Παιδιων Λιγότερη ευαισθησία στην παροχή φροντίδας Λιγότερη θετική στάση απέναντι στο ρόλο του γονέα και στα παιδιά Δημιουργία λιγότερων ασφαλών δεσμών

Ασφαλησ και ανασφαλλησ προσκολληση ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Περισσότερες Ικανότητες στην επίλυση προβλημάτων Ηγετικές προσωπικότητες σε τμήματα παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων Καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες με συνομηλίκους

Λειτουργικα μοντελα γονεων και προσκολληση Με βάση έρευνες που έγιναν διαπιστώθηκε ότι τα λειτουργικά μοντέλα των σχέσεων προσκόλλησης ,που είχαν οι μητέρες, τα οποία μετρήθηκαν πριν από την γέννηση των παιδιών τους ήταν ένας τρόπος να προβλέψει κάποιος με περίπου 70% ακρίβεια, αν τα παιδιά τους θα δημιουργούσαν ασφαλείς ή ανασφαλείς προσκολλήσεις.

Γιατι η πρωιμη συναισθηματικη στερηση ειναι βλαβερη; Μητρική Στέρηση Κοινωνικά Ερεθίσματα Επίκτητη Αδυναμία

ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ανακαμψησ απο τΗ ΣΤΕΡΗΣΗ Οικογενειακό περιβάλλον που παρέχει φροντίδα και προσοχή Θεραπείες προσκόλλησης (δημιουργία συναισθηματικών γεφυρών)

Ευχαριστουμε για την προσοχη σας ερωτησεισ Ευχαριστουμε για την προσοχη σας ερωτησεισ