Θεωρία του νου Ερμηνεία του αυτισμού μέσα από τη θεωρία του νου = γνωστικό μοντέλο ερμηνείας που προέρχεται από την αναπτυξιακή ψυχολογία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Αποτελεσματικές πρακτικές επικοινωνίας & συμπεριφοράς
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Συνέντευξη με νήπια.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία του νου Ερμηνεία του αυτισμού μέσα από τη θεωρία του νου = γνωστικό μοντέλο ερμηνείας που προέρχεται από την αναπτυξιακή ψυχολογία

Θεωρία του νου Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν και ωριμάζουν αναπτύσσουν ικανότητες εκτίμησης και κατανόησης όχι μόνο για το φυσικό κόσμο αλλά και για το (νοητικό) κόσμο των ιδεών

Θεωρία του νου Δηλαδή αποκτούν την ικανότητα να κατανοήσουν καταστάσεις νοητικές που σχετίζονται με τους ίδιους αλλά και τους άλλους. Έτσι μπορούν να κάνουν εκτιμήσεις για τις σκέψεις , τις προσδοκίες, τις επιθυμίες, τα συναισθήματα, τους σκοπούς και τις στάσεις των άλλων = ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ

Ανάγνωση του νου Σύμφωνα με την ανάγνωση του νου , τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν προβαίνουν σε εκτιμήσεις για τις σκέψεις των άλλων και ταυτόχρονα τις κατανοούν και τις περιγράφουν με νοητικούς όρους στην προσπάθεια τους να τις ερμηνεύσουν

Θεωρία του Νου Πρόκειται για μια ‘καθημερινή διανοητικότητα’ (Wellman 1993) που διαπέρνα το σύνολο των κοινωνικών σχέσεων και προσδιορίζει το λειτουργικό χαρακτήρα των αλληλεπιδράσεων τους

Θεωρία του νου Η ερμηνεία της διαταραχής του αυτιστικού φάσματος με τη «θεωρία του νου» υποδεικνύει ότι τα άτομα με την εν λόγω διαταραχή δεν έχουν την ικανότητα να σκέφτονται για ιδέες (δικές τους ή και άλλων) και επομένως δεν μπορούν να ερμηνεύουν και να προβλέπουν συμπεριφορές συνανθρώπων τους.

Θεωρία του νου Τα παιδιά με ΔΑΦ αποτυγχάνουν να κατανοήσουν το νοητικό κόσμο των άλλων πράγμα που επηρεάζει τη συμπεριφορά τους στην καθημερινότητά τους

Θεωρία του Νου Υπάρχει απόκλιση στην ανάπτυξη της θεωρίας του νου μεταξύ παιδιών με ΔΑΦ και ΤΑΠ (Peterson and Siegal 1999) Ενδέχεται να υπάρχει ειδικό νευρολογικό έλλειμμα για τη μη κατανόηση του κόσμου των άλλων και την ελλιπή ανάπτυξη της θεωρίας του νου

Θεωρία του Νου Η ελλιπής ανάπτυξη της θεωρίας του νου θεωρείται ως βάση για να κατανοήσει κανείς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τρεις τομείς που έχουμε αναφέρει Την κοινωνική συμπεριφορά Την επικοινωνία Την φαντασία και την σκέψη

Θεωρία του Νου Οι Baron-Cohen and Howlind (1993) παραθέτουν τις δυσκολίες που προκύπτουν από την ελλιπή ανάπτυξη της θεωρίας του Νου Αναισθησία στα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων Έλλειμμα ικανότητας να σκεφτούν τι γνωρίζουν οι άλλοι

……συνέχεια Έλλειμμα ικανότητας να διαβάσουν τις προθέσεις των άλλων Έλλειμμα ικανότητας να διαβάσουν τις προθέσεις των άλλων Έλλειμμα ικανότητας να αντιλαμβάνεται τι μπορεί να σκέπτονται άλλα άτομα για τις πράξεις κάποιου Έλλειμμα ικανότητας να αντιλαμβάνεται κοινές παρανοήσεις ανθρώπων Έλλειμμα ικανότητας να ξεγελά ή να αντιλαμβάνεται τα ξεγελάσματα άλλων

….συνέχεια Έλλειμμα ικανότητας να αντιλαμβάνεται τα κίνητρα που βρίσκονται πίσω από τις πράξεις των ανθρώπων

Κατανόηση θεωρίας του νου Όταν ο Γιάννης ξέρει ότι η μαμά του έχει μια πολύ δύσκολη ημέρα , τότε όταν γυρνά από τη δουλειά της και την βλέπει σκυθρωπή, την ρωτά αν είναι εκνευρισμένη ή αν όλα πήγαν καλά

Κατανόηση της θεωρίας του νου Όταν ο Μαριος βλέπει τον πατέρα του να πηγαινοέρχεται στο δωμάτιο νευρικά μετά από ένα τηλεφώνημα, γνωρίζει πως ο πατέρας του δεν έμαθε καλά νέα στο τηλέφωνο και είναι εκνευρισμένος και προβλέπει πως δεν πρέπει να του ζητήσει κάτι αυτή την ώρα

Κατανόηση της θεωρίας του νου Όταν η Μαρία έμαθε πως ο φίλος της χώρισε, τότε εκτιμά πως σήμερα δεν θα βγουν γιατί είναι στενοχωρημένος

Δραστηριότητα Πως θα αντιδρούσε ένα παιδί με ΔΑΦ και πως ένα τυπικά αναπτυσσόμενο παιδί στην παρακάτω κατάσταση;

Δραστηριότητα Η δασκάλα της τάξης βλέποντας πως δυο συμμαθητές στο διάλλειμα έχουν τσακωθεί και φερθεί επιθετικά, σταματά το διάλλειμα και φωνάζει με έντονο ύφος στα παιδιά να περάσουν μέσα στην τάξη. Όλα τα παιδιά έχουν δει το περιστατικό στο διάλειμμα Προσπαθήστε να καταγράψετε τις συμπεριφορές που πιθανά θα εκδηλώσει ο Μάριος που βρίσκεται στη ΔΑΦ , αναφέροντας και συνθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά που τον διέπουν (την κοινωνική συμπεριφορά, την επικοινωνία, την φαντασία και τη σκέψη) και συνδυάζοντας τα κυρίως με την ελλείμματα που αντιμετωπίζει στην ανάπτυξη της θεωρίας του νου.

Θεωρία του Νου Τι δεν μπορεί να εξηγήσει η θεωρία του νου; https://www.youtube.com/watch?v=SJ93HTeKc98

ΕΜΠΕΔΩΣΗ Καταγράψτε τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανίζει ένα παιδί με ΔΑΦ στους τρεις διακεκριμένους τομείς Σε κάθε δυσκολία αναφέρετε ένα παράδειγμα διαφορετικό από αυτό των σημειώσεων

ΕΜΠΕΔΩΣΗ Αναφέρετε τα χαρακτηριστικά της θεωρίας του νου στα τυπικά αναπτυσσόμενα άτομα. Σύμφωνα με αυτά περιγράψτε τις δυσκολίες που φαίνεται να έχουν τα παιδιά με ΔΑΦ στην ανάπτυξη της θεωρίας του νου. Τι επιπτώσεις υπάρχουν στην καθημερινότητα τους; Αναφέρετε ένα-δυο συναφή παραδείγματα

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

TEACCH Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children Η φυσική δόμηση του περιβάλλοντος- κάθε δραστηριότητα φιλοξενείται σε συγκεκριμένο σημείο πχ. Περιοχή διδασκαλίας, ελεύθερου παιχνιδιού, δομημένου παιχνιδιού, φαγητού κ.λπ. (στόχος είναι να παραμείνει ο μαθητής για κάποιο χρονικό διάστημα σε ένα μέρος) Το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα- το πρόγραμμα δίνεται στο μαθητή είτε γραπτά, είτε με εικόνες, σχήματα ή αντικείμενα (στόχος είναι να ξέρει το παιδί τι θα κάνει την επόμενη στιγμή) Το σύστημα ατομικής εργασίας- αποτελεί τρόπο οργάνωσης κάθε δραστηριότητας στο σχολείο ή στο σπίτι (τι δουλειά θα κάνω; Πότε θα την κάνω; Πού θα την κάνω; Για πόση ώρα; Πώς ξέρω ότι τελείωσα; Τι θα κάνω μετά;) Η οπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων πχ. Τοποθέτηση υλικών σε κουτιά, οπτικές οδηγίες για τον τρόπο χρήσης των υλικών, σηματοδότηση δραστηριότητας με χρώματα κ.λπ

https://youtu.be/vkymZzmg4jw https://youtu.be/onSkBDsv6TA https://youtu.be/peljI65qGrg https://youtu.be/AaukfK19lyA https://youtu.be/wmxsh3e3qW4

Τι είδους μειονεκτήματα μπορείτε να εντοπίσετε στο πρόγραμμα TEACCH;

PECS PICTURE EXCHANGE COMMUNICATION SYSTEM To PECS μεταφράζεται ως «Σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων» και είναι ένα πρόγραμμα επικοινωνίας που επιτρέπει σε παιδιά και ενήλικες με διαταραχές της επικοινωνίας χωρίς λειτουργικό λόγο να αρχίσουν να επικοινωνούν. Αναπτύχθηκε το 1985 από τους Αμερικανούς Lori Frost and Andy Bondy. Τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας εικόνες, ώστε να μάθουν γραμματικές δομές, σημασιολογικές σχέσεις και λειτουργίες επικοινωνίας video

Εκπαιδευτικές Πρακτικές Στόχος σε αυτή την ενότητα είναι η παρουσίαση των εκπαιδευτικών πρακτικών με βασικό κριτήριο την εμπειρική τους στήριξη

Πλούσια εμπειρική στήριξη Οι πρακτικές με πλούσια εμπειρική στήριξη είναι: Η συστηματική διδασκαλία Η άμεση διδασκαλία Η διδασκαλία των διακριτών δοκιμών Η ανάλυση έργου Η φυσική καθοδήγηση Οι λεκτικές προτροπές Η διδασκαλία κατά περίσταση Η διδασκαλία μέσω συνομιλήκων

Η συστηματική διδασκαλία Περιλαμβάνει τον προσεκτικό σχεδιασμό και επανασχεδιασμό διδακτικών στόχων με βάση τα αποτελέσματα της ποσοτικής και ποιοτικής αξιολόγησης των παιδιών, τον ακριβή προσδιορισμό των μεθόδων για την διδασκαλία των στόχων, την εφαρμογή της διδασκαλίας τη λεπτομερή καταγραφή της επίδοσης του παιδιού την αξιολόγηση της διδασκαλίας τον επανασχεδιασμό με βάση τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα

Συστηματική διδασκαλία https://youtu.be/df8BZXbhGAk https://youtu.be/z-R4sGVa1oA https://youtu.be/Rs9opqG2_Dg

Άμεση Διδασκαλία Πρότυπο από τον εκπαιδευτικό και εξάσκηση από τον μαθητή Στην αρχή καθοδήγηση και έπειτα αυτονόμηση Θετικά αποτελέσματα στην κατάκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων (π.χ παιχνίδι)

Άμεση διδασκαλία https://youtu.be/crFjZlWWZo0

Η διδασκαλία με διακριτές δοκιμές Είναι ευρύτατα διαδεδομένη στην εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς (ABA) και χρησιμοποιείται στη εξατομικευμένη διδασκαλία Βασική προϋπόθεση: προσελκύω την προσοχή του μαθητή πριν του παρουσιάσω την οδηγία. Σωστή απάντηση ή ορθή αντίδραση= επιβράβευση Λανθασμένη απάντηση= διόρθωση Ενισχύσεις φαίνονται να έχουν αποτέλεσμα ( αισθητηριακά ερεθίσματα # υλικές ανταμοιβές)

Διακριτές δοκιμές https://youtu.be/7pN6ydLE4EQ https://youtu.be/JPfErTUYNkY https://youtu.be/TDijJjKHMVQ

Ανάλυση έργου Συνίσταται στη ανάλυση και διδασκαλία μιας δραστηριότητας σε διακριτά ΒΗΜΑΤΑ με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας. Απευθύνονται σε άτομα χαμηλής λειτουργικότητας και βοηθούν στην εκμάθηση δεξιοτήτων καθημερινής ζωής

Ανάλυση έργου https://youtu.be/wMVZQICUhAk https://youtu.be/Rs9opqG2_Dg

Φυσική καθοδήγηση/ Λεκτικές προτροπές Βοηθούν στην εκμάθηση καθημερινών δεξιοτήτων

Physical prompts https://youtu.be/TDijJjKHMVQ

Η διδασκαλία κατά περίσταση Η διδασκαλία κατά περίσταση ή αλλιώς η εκπαίδευση στο φυσικό περιβάλλον έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της αυθόρμητης επικοινωνίας των μαθητών με ΔΑΦ. Δεν είναι προσχεδιασμένη διδασκαλία αλλά ο ενήλικας χρησιμοποιεί κάθε ευκαιρία για την ανάπτυξη της αμφίδρομης επικοινωνίας

Διδασκαλία κατά περίσταση https://youtu.be/Rs9opqG2_Dg https://youtu.be/yzgC9ZPzot8 (incidental teaching)