Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής των Μέσων Λοΐζος Σοφός Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπάίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Το ΑΠ κατά τη μετανεωτερικότητα Γύρω στα 1990 άρχισε η προβληματική της κατάρρευσης του οράματος της νεωτερικότητας.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Κυρίαρχη αντίληψη Οι μαθητές συνήθως σε θεωρητικά κείμενα που μελετούν τον ρόλο και τη θέση τους στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης της εκπαιδευτικής.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο
Ερμηνευτική προσέγγιση
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ - ΕΚΠΑ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Άξονες Σχολιασμού.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσχολική Παιδαγωγική
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία

Ερωτήματα Ο εκπαιδευτικός/κοινωνικός λειτουργός/ψυχολόγος…. είναι……………………..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ερωτήματα Ο αλλοδαπός μαθητής είναι …………………… ….……………………............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερωτήματα Τα ειδικά σχολεία στοχεύουν να …………………………………………… ……………………………………………… ⇒ ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού είναι…………………………………………

Ερωτήματα Η παράλληλη στήριξη πρέπει να …………………………………………… ……………………………………………… ⇒ ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην παράλληλη στήριξη είναι να ………………………………………………

Ερωτήματα Η ενταξιακή εκπαίδευση είναι………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Συμπερίληψη σημαίνει ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Όροι Προσωπική πρακτική γνώση Διαισθητική θεωρία Υποκειμενική θεωρία Προσωπική θεωρία

Προσωπική θεωρία Αντιλήψεις, πεποιθήσεις, εικόνες, μεταφορές, αξίες και στάσεις που έχει διαμορφώσει συνειδητά ή ασυνείδητα κάποιος αφού τις συγκεράσει με την προσωπική του εμπειρία, είτε ως παιδί/μαθητής είτε ως επαγγελματίας/διδάσκων, και τις θεωρητικές του γνώσεις.

Εκπαιδευτική Θεωρία Η προσωπική εκπαιδευτική θεωρία περικλείει: την πρακτική γνώση αλλά και την ιδιαίτερη προοπτική του εκπαιδευτικού, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον επαγγελματικό του ρόλο και την επαγγελματική του δραστηριότητα. Επηρεάζεται από: την εκπαιδευτική μνήμη, την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και τις τρέχουσες θεωρητικές απόψεις, έτσι όπως διατυπώνονται σε επιστημονικά συγγράμματα, περιοδικά, επιμορφωτικά σεμινάρια… την επαγγελματική εμπειρία

Ερωτήματα Γιατί είναι σημαντικό να συνειδητοποιούμε την προσωπική μας θεωρία

1ος Λόγος Γιατί με βάση αυτή και όχι με βάση τις επίσημες θεωρίες κάθε επαγγελματίας αντιλαμβάνεται, αναλύει, ερμηνεύει και αντιμετωπίζει τις επαγγελματικές/εκπαιδευτικές καταστάσεις και προβαίνει σε πράξεις

2ος Λόγος Ο εκπαιδευτικός καλείται σε καθημερινή βάση να πάρει αποφάσεις στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Η λανθάνουσα προσωπική εκπαιδευτική θεωρία μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή τους.

3ος Λόγος Ακόμα και ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της διδασκαλίας επηρεάζονται από την προσωπική θεωρία του εκπαιδευτικού.

4ος λόγος Μέσα από τα γνωστικά και αξιολογικά σχήματα της προσωπικής τους θεωρίας, οι φοιτητές ή επιμορφούμενοι ή μετεκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και αποδέχονται ή απορρίπτουν την επιστημονική παιδαγωγική γνώση που τους προσφέρεται.

Τρόποι διερεύνησης προσωπικής εκπαιδευτικής θεωρίας ?

Έρευνα αφηγήσεων Η αφήγηση στη ζωή των ανθρώπων είναι ένας «τρόπος νοητικής πρόσληψης της εμπειρίας τους, οργάνωσης της κοινωνικής πρακτικής τους, αλλά και νοηματικής κατασκευής των ταυτοτήτων του εαυτού και του κόσμου τους» (Αρχάκης & Τσάκωνα, 2010: 57). Η έρευνα των αφηγήσεων των εκπαιδευτικών είναι ουσιαστικά η μελέτη του τρόπου με τον οποίον οι εκπαιδευτικοί βιώνουν/κατασκευάζουν την εμπειρία τους (Xu & Conelly, 2010: 595),  

Έρευνα αφηγήσεων Η προσέγγιση αυτή απηχεί τη μετανεωτερική οπτική για την πολυφωνική και πολυεπίπεδη οικοδόμηση της γνώσης και την νομιμοποίηση της προσωπικής ερμηνείας. Η προσωπική αφήγηση, στο πλαίσιο της αμφισβήτησης των «μεγάλων αφηγήσεων» της νεωτερικότητας, προσλαμβάνεται ως κατασκευή του υποκειμένου που αφηγείται και όχι ως ανάδυση μιας γνώσης, που ενυπάρχει ανεξάρτητα από την νοηματοδότησή της.

Έρευνα αφηγήσεων Η αφήγηση ως «κατασκευή νοήματος από την προσωπική εμπειρία μέσω της διαδικασίας του στοχασμού, κατά την οποία η αφήγηση ιστοριών είναι το στοιχείο κλειδί» (Clandinin & Connelly, 1990: 245), μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο πρόσβασης στο ερμηνευτικό πλαίσιο με βάση το οποίο οι εκπαιδευτικοί νοηματοδοτούν τη δράση τους.

Έρευνα αφηγήσεων Η αφήγηση που παράγεται δεν είναι μια αναπαραγωγή αλλά ένα προϊόν (Heikkinem et al., 2007: 11), μια ανακατασκευή της εμπειρίας, που βασίζεται τόσο στην πρακτική γνώση του εκπαιδευτικού όσο και στις ερμηνευτικές στρατηγικές που έχει αναπτύξει.

Διερεύνηση βιογραφίας «Η βιογραφία αναγνωρίζεται ως αποκρυστάλλωση των πολλαπλών διαμεσολαβήσεων του κοινωνικού στο ατομικό, ως συμπύκνωση της κοινωνικά και ιστορικά συγκροτημένης υποκειμενικότητας» (Τσιώλης, 2010: 364).

Διερεύνηση βιογραφίας Οι ιστορίες της επαγγελματικής ζωής, που μας «παρέχουν αξιόλογες αναφορές της αφηγηματικής και επαγγελματικής ζωής των πληροφοριοδοτών» (McKernan, 1996: 136).

Συμπέρασμα Με αυτή την οπτική μπορεί και η εκπαίδευση να θεωρηθεί ως «δημιουργία και αναδημιουργία προσωπικών και κοινωνικών ιστοριών [των οποίων] οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευόμενοι είναι αφηγητές [και ταυτόχρονα] οι ήρωες στις ιστορίες τις δικές τους και των άλλων» (Clandinin & Connelly, 1990: 2).

Εργασία 1 Μίλησε για τη ζωή σου σαν μια ιστορία, που αφορά την επιλογή σου να γίνεις εκπαιδευτικός/κοινωνικός λειτουργός/ψυχολόγος….: α. Προσπάθησε να περιγράψεις σημαντικά γεγονότα που πιστεύεις ότι σχετίζονται με αυτή την επιλογή σου τόσο από την οικογενειακή σου ζωή όσο και από τη σχολική σου ζωή αρχίζοντας από τη φοίτησή σου στο νηπιαγωγείο μέχρι σήμερα. β. Υπάρχουν περιστατικά στη ζωή σου που θεωρείς ότι σε επηρέασαν να επιλέξεις την ειδίκευσή σου στην ειδική αγωγή; γ. Προσπάθησε να αφηγηθείς όσο πιο λεπτομερώς μπορείς μια δυνατή εμπειρία σου από την μέχρι τώρα παρακολούθηση του μεταπτυχιακού προγράμματος δ. Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου ως επαγγελματία μετά την εξειδίκευσή σου στην ειδική αγωγή μέσα από τη φοίτησή σου στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα;

Εργασία 2 Τι είδους μαθητής/τρια ήσουν κατά τη διάρκεια της σχολικής σου εκπαίδευσης (από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο); Είχες κάποιον ή κάποια αγαπημένο/η εκπαιδευτικό; Γιατί ήταν ο/ αγαπημένος/η σου εκπαιδευτικός; Με ποιους τρόπους εσύ μάθαινες καλύτερα; Ποια από τις μαθητικές σου εμπειρίες πιστεύεις ότι θα αξιοποιήσεις ως επαγγελματίας (εκπαιδευτικός) και με ποιο τρόπο; Σε ποιο βαθμό οι σπουδές σου ενδυνάμωσαν την επιθυμία σου να γίνεις εκπαιδευτικός; Άλλαξαν καθόλου οι προσδοκίες σου και ως προς τι;