ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ Σχ. Έτος. : ΜΑΘΗΜΑ : ΙΣΤΟΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Μεσογειακή Διατροφή Εκδήλωση «Μεσογειακό γεύμα»
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Οι διατροφικές συνήθειες
Το ρωμαϊκό κράτος Βασικά σημεία του μαθήματος. ΡΩΜΗ Η Ρώμη που βρίσκεται στην κεντρική Ιταλία στις όχθες του ποταμού Τίβερη αναπτύχθηκε γρήγορα λόγω του.
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
Εργασία και παρουσίαση στο μάθημα της Ιστορίας από τον Κωνσταντίνο Πολ. και τον Χρήστο Μπιτ.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
Τα Πολιτεύματα Στην Αρχαία Ελλάδα
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η εποχή του Αυγούστου 27 π. Χ - 14 μ. Χ. Μετά τη ναυμαχία στο Άκτιο Οκταβιανός Αύγουστος Ενίσχυση κεντρικής εξουσίας Ενίσχυση ειρήνη ασφάλεια ΟΧΙ δικτάτορας.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΡΩΜΗ
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
Ένας πολιτισμός ΄΄σταθμός΄΄ στην εξέλιξη της ιστορίας
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Δυναστεία των Μακεδόνων Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες κυβερνούν για 200 χρόνια την αυτοκρατορία. Κάνουν αλλαγές στη διοίκηση και τη νομοθεσία. Βασίλειος Α'
ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Πως γίνεται η συντήρηση: Τα 5 βασικά στάδια H συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
Γιατί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν τόσο έξυπνοι;
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Αρχαϊκη ρωμη (8-6ος αι. π.Χ.)
Παραθέματα για επανάληψη
Το ρωμαϊκο πολιτευμα τησ res publica ( π.χ.)
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Διατροφή των αρχαίων Ελλήνων
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 6Η ΟΜΑΔΑ
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Γεωργία Καραμπάτσου Λαμπρινή Σιδηροπούλου Κιλκίς.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ Σχ. Έτος. :2017-2018 ΜΑΘΗΜΑ : ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑΞΗ Α1 Επιμέλεια: Νικολέτα Δημάκη Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Kάλλη Γώγου

Η αρχαία Ρώμη ήταν αρχικά ένας ιταλικός οικισμός που χρονολογείται από τον 8ο αιώνα π.Χ. και αναπτύχθηκε στην πόλη της Ρώμης και στη συνέχεια έδωσε το όνομά του στην αυτοκρατορία της οποίας αποτέλεσε την έδρα, καθώς και στον εκτεταμένο πολιτισμό που ανέπτυξε η αυτοκρατορία.

ιδρυση του Ρωμαϊκου Βασιλειου Σύμφωνα με τον θρύλο, η Ρώμη ιδρύθηκε το 753 π.Χ. από τον Ρωμύλο και τον Ρέμο (ή Ρώμο), δίδυμα αδέρφια, απογόνους του Αινεία,  που ανατράφηκαν από μια λύκαινα. Η παράδοση θέλει την ίδρυση της Ρώμης να λαμβάνει χώρα στις 21 Απριλίου 753 π.χ. .Τα δίδυμα ίδρυσαν τότε τη δική τους πόλη. Ωστόσο ο Ρωμύλος θανάτωσε τον αδερφό του, Ρέμο, έπειτα από σφοδρή διαφωνία. Κατά μία εκδοχή για το ποιος θα κυβερνήσει τη νέα πόλη, κατά μία άλλη για το ποιος θα χαρίσει το όνομά του στην πόλη. Από τον Ρωμύλο τελικά πήρε το όνομά της η Ρώμη.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ Οι ελεύθεροι πολίτες χωρίζονταν στους πατρικίους, τους πελάτες και τους πληβείους.

Οι πατρίκιοι, γνωστοί και ως τέλειοι πολίτες, ήταν απόγονοι κάποιου από τους 100 Πατριάρχες που ίδρυσαν τη Ρώμη, δηλαδή ευγενείς ευπατρίδες. Ανήκαν στην ανώτερη κοινωνική τάξη, ήταν πλούσιοι γαιοκτήμονες και κατείχαν όλα τα στρατιωτικά, πολιτικά και θρησκευτικά αξιώματα. Οι πατρίκιοι θεωρούνταν εκ γενετής αριστοκράτες, ιδιότητα που αποκτούσαν και οι απόγονοί τους.  Οι πελάτες ήταν παλιοί κάτοικοι της Ρώμης με λίγα δικαιώματα και υπήκοοι των πατρικίων που δέχονταν την προστασία τους και οι οποίοι με το πέρας των χρόνων συγχωνεύτηκαν με τους πατρικίους, αποτελώντας ουσιαστικά την ίδια τάξη. Οι πληβείοι αποτελούσαν ένα μεγάλο όγκο του πληθυσμού, απ’ όπου και προήλθε η ονομασία τους (πλήθος). Ήταν νεότεροι κάτοικοι της Ρώμης και αρχικά δεν είχαν κανένα δικαίωμα, μέχρι τη στιγμή που άρχισαν να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή κυρίως μέσω του συμβουλίου των πληβείων και των δέκα δημάρχων οι οποίοι και τους προστάτευαν. Τα επαγγέλματα που έκαναν ήταν χειρωνακτικά ή πνευματικά, δηλαδή ήταν γιατροί, παιδαγωγοί, νομικοί σύμβουλοι, μουσικοί, ηθοποιοί, βιοτέχνες και έμποροι, ενώ υπήρχαν και κάποιοι που ασχολούνταν με την καλλιέργεια των κτημάτων, κυρίως στις μικρές επαρχιακές πόλεις.

(RES PUBLICA). Η περίοδος της Βασιλείας τελείωσε το 509 π.Χ. Το νέο πολίτευμα ονομάστηκε δημοκρατία (RES PUBLICA).

Res publica Οι κοινωνικοί αγώνες των πληβείων για απόκτηση πολιτικών δικαιωμάτων είχαν σαν αποτέλεσμα : μια νέα εξουσία,των δημάρχων την δωδεκάδελτο άρση της απαγόρευσης γάμου πατρικίων και πληβείων πολιτική ισότητα δικαίωμα εκλογής στο αξίωμα του “ύπατου” και αργότερα του “μεγίστου αρχιερέως”

Πολιτικη οργανωση Εκκλησία Σύγκλητος Άρχοντες Η πολιτική οργάνωση την περίοδο της δημοκρατίας οργανώθηκε με βάση την εξουσία άρα έχουμε :

ΑΡΧΟΝΤΕΣ Αιρετοί άρχοντες με ετήσια θητεία Υπήρχαν πολλοί άρχοντες αλλά οι πιο σπουδαίοι ήταν οι δυο ύπατοι που ήταν : Αιρετοί άρχοντες με ετήσια θητεία Συγκέντρωναν όλες τις εξουσίες που είχε ο βασιλιάς Είχαν μεγαλόπρεπη εμφάνιση και ακολουθούνταν από 12 ραβδούχους Τέλος όταν η πολιτεία βρισκόταν σε κρίσιμη κατάσταση η εξουσία παραχωρούνταν στον δικτάτορα.

Την κατάταξη της εξουσίας ανάλογα με την περιουσία τους Μεγάλο αξίωμα ήταν και αυτό των τιμητών που εκλέγονταν για 18 μήνες και είχαν ως έργο: Την κατάταξη της εξουσίας ανάλογα με την περιουσία τους Την επίβλεψη των ηθών Την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού Τη σύνταξη του καταλόγου με αυτούς που μπορούσαν να συμμετέχουν στην σύγκλητο.

Οι αποφάσεις της είχαν ισχύ νομού ΣΥΓΚΛΗΤΟΣ: Αποτελούνταν από 300 ισόβια μέλη που είχαν διατελέσει ανώτατοι δικαστές Είχε δικαιοδοσίες σε θέματα οικονομικά, θρησκευτικά και εξωτερικής πολιτικής Οι αποφάσεις της είχαν ισχύ νομού

Η αναπαρασταση τησ συγκλητου

ΦΡΑΤΡΙΚΗ ΛΟΧΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΦΥΛΕΤΙΚΗ Εκκλησίες:

Δεν ήταν μόνο η ρωμαϊκή κοινωνία που μας έκανε εντύπωση αλλά και η διατροφή στην καθημερινή τους ζωή. Οι Ρωμαίοι είχαν ένα εξαιρετικό τρόπο στο να διαχωρίζουν την τροφή τους.

Οι Ρωμαίοι ήταν κυρίως χορτοφάγοι και η δίαιτά τους ήταν λιτή Οι  Ρωμαίοι ήταν κυρίως χορτοφάγοι και η δίαιτά τους ήταν λιτή. Το μόνο κρέας που έτρωγαν ήταν το χοιρινό ή το λαρδί (=χοιρινό λίπος).Το σιτάρι αποτέλεσε τη βασική τροφή και η προμήθειά του αποτελούσε θέμα μεγάλης απασχόλησης των αρμοδίων. Το ψωμί μέχρι το 171 π.Χ. το παρασκεύαζαν κυρίως γυναίκες. Πολλά είδη λαχανικών και φρούτων χρησιμοποιούνταν στη διατροφή των Ρωμαίων, η ελιά άρχισε να χρησιμοποιείται στη δημοκρατική εποχή. Το μέλι είχε τη θέση της ζάχαρης και το έφερναν από την Αττική και την Ισπανία. Τέλος το ψάρι, τα πουλερικά και το κυνήγι αποτελούσαν πολυτέλειες και εμφανίστηκαν στο τέλος της δημοκρατικής περιόδου.

“Ένα τυπικό γεύμα της παλιάς εποχής”  αποτελούμενο από σπαράγγια αβγά Σταφύλια αχλάδια μήλα Κάποιες φορές το παστό χοιρινό το λαρδί το φρέσκο κρέας (ιδίως έπειτα από θυσίες) Και τα λαχανικά. Στο τέλος της δημοκρατικής εποχής οι πλούσιοι έτρωγαν φασιανούς και πέρδικες. Οι Ρωμαίοι έτρεφαν σαλιγκάρια για τα συμπόσιά τους. Από τα ψάρια ιδιαίτερα εκτιμούσαν το μπαρμπούνι, όταν μάλιστα ήταν μεγάλο και τα θαλάσσια χέλια που τα διατηρούσαν ζωντανά σε αλμυρό νερό.

Πρωινό: ψωμί βουτηγμένο σε κρασί ή με μέλι ή τυρί ή ελιές Πρωινό: ψωμί βουτηγμένο σε κρασί ή με μέλι ή τυρί ή ελιές Κύριο φαγητό: το έτρωγαν γύρω στις τρεις το απόγευμα. ένα ελαφρύ πρώτο πιάτο, μερικά κύρια πιάτα και φρούτο ή γλύκισμα. Το φαγητό ακολουθείτο μερικές φορές από μια οινοποσία όπου τηρούσαν ελληνικούς κανόνες.

To κρασι Το κρασί-την πρώτη τουλάχιστον εποχή- πινόταν ανακατεμένο με νερό. Το νέο κρασί έπρεπε είτε να πίνεται αμέσως είτε να αποθηκεύεται σε μεγάλα πήλινα κιούπια. Τα εκλεκτά κρασιά εισάγονταν από την Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά. Αργότερα άρχισαν να παράγονται καλά κρασιά στην Ιταλία (Καμπανία και Λάτιο). Αυτά τα κρασιά, αφού η ζύμωσή τους συμπληρωνόταν στα κιούπια, διατηρούνταν σε αμφορείς σφραγισμένους με πίσσα ή άλλο υλικό και με επιγραφές που έδειχναν το έτος της σοδειάς.

πηγεσ http://elladomania.blogspot.gr/2010/08/blog- post.html https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF% 87%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CE%A1%CF%8E%CE%BC %CE%B7#%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3% CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1 http://schoolpress.sch.gr/istoriomnemones/%CE%B 7- %CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF %86%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD- %CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE %BD- %CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE %BD/ https://www.slideshare.net/stelmanta/res-publica

Τελοσ