Μαζικές καταστροφές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Προσωπικές δεξιότητες
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη Δικτύων ΠΦΥ στην Τοπική Κοινωνία Επίπεδο ωρίμανσης του πληθυσμού: α) προ σχέδιο, β) σχέδιο, γ) προετοιμασία, δ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαζικές καταστροφές

Εισαγωγή Οι καταστροφές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης και προκαλούν αιφνίδιες απώλειες υποβάθμιση στην ποιότητα ζωής και αλλαγές στο επίπεδο υγείας (Veenema, 2007)

Οι νοσηλευτές καλούνται σήμερα Να παρέχουν φροντίδα σε άτομα, οικογένειες, κοινότητες που έχουν πληγεί από καταστροφικά γεγονότα, σε μετακινούμενους πληθυσμούς που ξεριζώθηκαν από την πατρίδα τους εξαιτίας πολέμων και ταραχών.

Απαιτείται επομένως από τους νοσηλευτές Να έχουν γνώσεις και δεξιότητες παροχής φροντίδας σε άτομα διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου, αλλά και ικανότητες συνεργασίας με επαγγελματίες υγείας διαφορετικής κουλτούρας κυρίως όταν βρίσκονται σε διεθνείς αποστολές.

Ετυμολογία της λέξης Αρχαία Ελλάδα: Αστήρ = αστέρι Λατινικά: astrum Βρετανικά: disaster

Διάφοροι ορισμοί της λέξης καταστροφή Καταστρεπτικό γεγονός που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία μιας κοινότητας (Deeny et al., 2007) Οικολογική διαταραχή ή επείγουσα ακραία κατάσταση που έχει ως αποτέλεσμα ανθρώπινες απώλειες, τραυματισμούς, ασθένειες, απώλειες περιουσιών που δεν αποκαθίστανται με τους υπάρχοντες πόρους και απαιτούν εξωτερική βοήθεια (Landesman et al., 2007)

Τύποι καταστροφών Φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πλημμύρες) Οφειλόμενες σε ανθρώπινες ενέργειες (τρομοκρατικά χτυπήματα)

Ο νοσηλευτής που καλείται να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις Μπορεί και πρέπει να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί θεωρίες και μοντέλα που αναφέρονται στην ανάπτυξη και διατήρηση ικανοτήτων προσφοράς φροντίδας σε άτομα διαφορετικής κουλτούρας

Μοντέλο πολιτισμικής Ποικιλότητας και Καθολικότητας της φροντίδας (M Μοντέλο πολιτισμικής Ποικιλότητας και Καθολικότητας της φροντίδας (M. Leininger) Ο νοσηλευτής οφείλει να αποκτήσει γνώση πάνω στους τρόπους διαχείρισης του στρες της πολιτισμικής ομάδας στην οποία καλείται να δώσει βοήθεια

Μοντέλο Πολιτισμικής Επάρκειας (Campinha - Bacote) Διαδικασία κατά την οποία οι επαγγελματίες υγείας προσπαθούν να εργάζονται αποτελεσματικά με βάση το πολιτισμικό πλαίσιο του ατόμου, της οικογένειας, της κοινότητας. Πολιτισμική επάρκεια για την αντιμετώπιση και κατανόηση των προσφύγων και των ξεχωριστών βιωμάτων που ο καθένας φέρει μαζί του διωγμένος από τη πατρίδα του.

Μοντέλο Πολιτισμικής επάρκειας (Papadopoulos, Tilki, Taylor) ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ Αυτογνωσία Πολιτισμική ταυτότητα Εμμονή στην κληρονομιά Εθνοκεντρισμός Στερεότυπα ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΓΝΩΣΗ Πεποιθήσεις και συμπεριφορές σχετικά με την υγεία Κατανόηση ανθρωπολογικών κοινωνικο- πολιτικών ψυχολογικών και βιολογικών παραμέτρων Ομοιότητες και διαφορές ανισότητες στον τομέα της υγείας ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ Ενσυναίσθηση, διαπροσωπικές δεξιότητες, Εμπιστοσύνη Σεβασμός Εμπόδια στην πολιτισμική ευαισθησία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ Δεξιότητες αξιολόγησης Διαγνωστικές δεξιότητες κλινικές δεξιότητες Αμφισβήτηση και αντιμετώπιση της προκατάληψης, των διακρίσεων και των ανισοτήτων

Παράγοντες που επηρεάζουν τη παροχή φροντίδας σε διαφορετικούς πολιτισμούς Πολιτισμική επιβολή. Επικοινωνία (λεκτική, μη λεκτική, άγνοια της ομιλούσας γλώσσας). Προσωπικός χώρος. Πεποιθήσεις, αντιλήψεις και οργάνωση της κοινωνίας.

Αρχές που ισχύουν σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών 1/4 Στάδια διαχείρισης μιας καταστροφής: η ετοιμότητα, η άμβλυνση των επιπτώσεων της καταστροφής, τα προληπτικά μέτρα, η ανταπόκριση και η αποκατάσταση Μια καταστροφή μπορεί να έχει επιπτώσεις σε άτομα ομάδες ή και κοινότητες

Αρχές που ισχύουν σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών 2/4 3. Το θέαμα μιας μεγάλης καταστροφής προκαλεί στους επαγγελματίες έντονα συναισθήματα και απογοήτευση 4. Ο Θρήνος, το άγχος και η απελπισία είναι φυσιολογικές αντιδράσεις σε παρόμοιες καταστάσεις

Αρχές που ισχύουν σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών 3/4 5. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους επιζώντες πρέπει να είναι ανάλογες του πολιτισμικού τους προφίλ 6. Η άποψη ότι όσοι έχουν πληγεί θα ζητήσουν βοήθεια δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για όλους τους πολιτισμούς

Αρχές που ισχύουν σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών 4/4 7. Οι επαγγελματίες καλούνται να αναζητήσουν εκείνους που χρειάζονται βοήθεια και να σεβαστούν τις επιθυμίες τους, διενεργώντας πολιτισμικά κατάλληλες παρεμβάσεις. 8. Μόνο με ειλικρίνεια, γνήσιο ενδιαφέρον, ενεργή προσέγγιση και αποφεύγοντας τις ετικέτες μπορούν οι επαγγελματίες υγείας να παρέμβουν επιτυχώς σε μία μαζική καταστροφή.

Ικανότητες για ανάπτυξη ενός σχεδίου φροντίδας Στάδιο προετοιμασίας: Κατάρτιση πολιτισμικού σχεδιαγράμματος σύνθεσης της κοινότητας Γενική επισκόπηση πληθυσμού Εθνικές κατηγορίες Ηλικία και γένος Θρησκεία Αριθμός προσφύγων, μεταναστών, επαναπατρισθέντων Στεγαστική και οικογενειακή κατάσταση Δείκτης ανεργίας, ποσοστό φτώχιας Ποσοστό κατοίκων σε αγροτικές και αστικές περιοχές Ομιλούμενη γλώσσα και διάλεκτοι Επίπεδο εκπαίδευσης Αριθμός και γεωγραφική κατανομή σχολείων στην περιοχή

Απαραίτητες πληροφορίες Αξίες, πεποιθήσεις, κοινωνικοί και οικογενειακοί κανόνες, παραδόσεις, ιστορία φυλετικών σχέσεων

Αναγνώριση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας και σεβασμός της κουλτούρας Σεβασμός της διαφορετικότητας Αυτογνωσία και αναγνώριση πολιτισμικών διαφορών Συμμετοχή των επαγγελματιών υγείας στην ομαλοποίηση της καθημερινότητας των πληγέντων

Στάδιο ανταπόκρισης Αναγνώριση πολιτισμικών ανισοτήτων στη παροχή φροντίδας υγείας (οι πρόσφυγες σπάνια ζητούν βοήθεια φοβούμενοι την απέλαση) Αναγνώριση συμπεριφορών αναζήτησης βοήθειας (πολλοί πληγέντες δεν αναζητούν βοήθεια λόγω συναισθημάτων θυμού, ανικανότητας και απώλειας αυτοσεβασμού)

Στάδιο αποκατάστασης Γνώση και σεβασμός εθίμων και τελετουργιών που αφορούν την απώλεια, το τραύμα και τη θεραπεία Απόδοση του φαινομένου σε θεία δίκη συνάδει με μη ζήτηση υπηρεσιών υγείας Διαφορετικός τρόπος βίωσης του πόνου Διαφορετικός τρόπος θεραπείας

Αξιολόγηση πολιτισμικής επάρκειας των επαγγελματιών υγείας μετά την αποκατάσταση Η αυτό αξιολόγηση διασφαλίζει την μέγιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων ανθρώπινων και υλικών.

Συνεχιζόμενη εκπαίδευση για την απόκτηση πολιτισμικής επάρκειας Παρέχεται από το κλινικό, διοικητικό προσωπικό, τους διερμηνείς και το προσωπικό που εργάζεται προσωρινά σε ένα τόπο όπου υπάρχει μια μαζική καταστροφή.

Η συνεισφορά των νοσηλευτών στις ανθρωπιστικές αποστολές ΜΚΟ ( «Γιατροί χωρίς σύνορα» «Γιατροί του κόσμου» ) ΕΕΣ

Συμπερασματικά Οι μαζικές καταστροφές διαταράσσουν την ισορροπία ατόμων, ομάδων, κοινοτήτων και συνδέονται με ανθρώπινες και υλικές απώλειες. Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει να είναι γνώστες του διαφορετικού πολιτισμικού προφίλ και να συνεργάζονται με τους κατά τόπου συναδέλφους τους.

Συμπερασματικά_2 Εθνοκεντρισμός, επικοινωνία, εθνικές αντιλήψεις πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την παροχή φροντίδας. Προετοιμασία, άμβλυνση, ανταπόκριση και αποκατάσταση είναι τα 4 στάδια παροχής βοήθειας σε άτομα διαφορετικού πολιτισμικού προφίλ που δοκιμάζονται από μαζικές καταστροφές.