Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

μακέτα: ομοίωμα ενός τεχνολογικού αντικειμένου σε μικρότερο μέγεθος.
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
αναπαραστάσεις της πραγματικότητας σε δύο διαστάσεις
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Μέθοδος Ατομικής Εργασίας
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΚΥΚΛΙΚΟΣ ΔΙΧΡΩΙΣΜΟΣ
Με τη συμπλήρωση της ενότητας αυτής ο μαθητής πρέπει:
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΤΟΜΕΣ.
(A) IΣOMETPIKH ΠΡΟΒΟΛH
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΤΟΜΕΣ.
CAD III. Ορισμός φωτορεαλισμού Ο φωτορεαλισμός είναι η τρισδιάστατη αναπαράσταση των κτιρίων ή άλλων σχεδιαστικών αντικειμένων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΤΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ Είναι το σύστημα στο οποίο παρουσιάζονται οι όψεις του αντικειμένου με όλες τις πραγματικές τους διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος).
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
Κεφάλαιο 7 ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΕΙΣΜΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
Προβολή εννοείται η γεωμετρική μέθοδος ή αναλυτική έκφραση με την οποία μπορεί να αποκατασταθεί μια αμφιμονοσήμαντη αντιστοιχία μεταξύ σημείων της επιφάνειας.
Οπτική Τριών Διαστάσεων & Συνθετική Κάμερα Β. Λούμος.
Εργονομία Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές , τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς.
Παρατηρησιακή Αστροφυσική – Μέρος Α΄
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Γεωμορφολογία Τοπογραφία Ενότητα 8: Μέτρηση γωνιών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Your Subtitle ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας Οι.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΤΥΜΠΑ ΔΑΦΝΗ Α.Μ:042ΟΟ8ΟΟ548 ΕΞΑΜΗΝΟ: Δ΄
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ΑΠΕ ΚΑΒΑΛΑ 2015
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΕΙΔΗ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΡΘΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
ΤΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΑΞΟΝΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ (κωδ. 306)  Χειμερινό εξάμηνο 2018 – 2019 6ο ΜΑΘΗΜΑ Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Είδη σχεδίων 1.Σχέδια τομών α. Κάτοψη β. Άνοψη γ. Τομές

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Είδη σχεδίων 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό β. Προοπτικό γ. Μέθοδος ορθών προβολών δ. Μέθοδος κατακλίσεως

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Αξονομετρικό σχέδιο ενός αντικειμένου (π.χ. κτιρίου ή χώρου) είναι μια παράλληλη προβολή του, ορθή ή πλάγια, στην οποία παρουσιάζονται και οι τρεις διαστάσεις του αντικειμένου.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Με το αξονομετρικό σχέδιο επιδιώκουμε, όπως είναι κατανοητό, να έχουμε μια αναπαράσταση του χώρου πολύ κοντά στην εικόνα που βλέπουμε και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε, όσο είναι δυνατόν, τα «πλεονεκτήματα» που μας παρέχουν τα σχέδια των όψεων.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Για να διατηρηθεί μια όσο το δυνατόν στερεά εντύπωση του αντικειμένου και παράλληλα να είναι άμεσα μετρήσιμες πάνω στο σχέδιο όλες οι πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου, επινοήθηκε το αξονομετρικό σχέδιο το οποίο αποδίδει συμβατικά (δηλαδή όχι νατουραλιστικά) το αντικείμενο καταργώντας τις προοπτικές αλλοιώσεις.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Για να διατηρηθεί μια όσο το δυνατόν στερεά εντύπωση του αντικειμένου και παράλληλα να είναι άμεσα μετρήσιμες πάνω στο σχέδιο όλες οι πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου, επινοήθηκε το αξονομετρικό σχέδιο το οποίο αποδίδει συμβατικά (δηλαδή όχι νατουραλιστικά) το αντικείμενο καταργώντας τις προοπτικές αλλοιώσεις.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Στο σχέδιο αυτό η θέση του παρατηρητή δεν είναι πραγματική (συγκεκριμένη). Απλώς καθορίζεται κατά κάποιον συμβατικό τρόπο ή γωνία από την οποία «βλέπει» το αντικείμενο.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Η μέτρηση μηκών υπό κλίμακα στο αξονομετρικό σχέδιο είναι πλέον δυνατή μόνο κατά τις διευθύνσεις των αξόνων, ενώ η μέτρηση γωνιών είναι δυνατή μόνο σε επίπεδο παράλληλο προς εκείνο της προβολής.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων Οι αξονομετρικές προβολές χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις πλάγιες και τις ορθές προβολές.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων Στις πλάγιες προβολές, το επίπεδο προβολής είναι παράλληλο προς μια από τις έδρες του αντικειμένου,

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων ενώ στις ορθές προβολές, έχει επιλεγμένη κλίση, ώστε να προκύπτουν οι κατάλληλοι συσχετισμοί κλιμάκων σχεδίασης στους άξονες των τριών διαστάσεων. Το επίπεδο προβολής θεωρούμε ότι βρίσκεται πίσω από το κτίριο σε σχέση με τον παρατηρητή.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων Ανάλογα με τον αριθμό των κλιμάκων σχεδίασης μεταξύ των τριών αξόνων έχουμε ακόμη τρία είδη αξονομετρικών προβολών. Οι κλίμακες που χρησιμοποιούμε συνήθως είναι οι μονομετρικές και οι διμετρικές.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων α. τις μονομετρικές, στις οποίες η κλίμακα σχεδίασης είναι κοινή και στους τρεις άξονες. Χαρακτηρίζεται η πλάγια προβολή, όταν τα μήκη των προβολών στους τρεις άξονες Χ – Ψ – Ζ είναι όλα ίσα.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων β. τις διμετρικές, στις οποίες έχουμε κοινή κλίμακα σχεδίασης στους δύο άξονες. Χαρακτηρίζεται η πλάγια προβολή, όταν δύο από τα μήκη των προβολών των τριών μονάδων είναι ίσα και το υπό γωνία μήκος είναι διαφορετικό.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Είδη Αξονομετρικών σχεδίων γ. τις τριμετρικές, στις οποίες η κλίμακα σχεδίασης διαφέρει και στους τρεις άξονες. Λέγεται η αξονομετρική προβολή, όταν τα μήκη των προβολών των τριών μονάδων, είναι και τα τρία διαφορετικά.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Προϋποθέσεις σχεδίασης Αξονομετρικού σχεδίου Για να σχεδιάσουμε ένα αξονομετρικό σχέδιο ενός αντικειμένου, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε: α. όλα τα στοιχεία της μορφής του και β. τα στοιχεία που προσδιορίζουν την αξονομετρική προβολή.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών α. Αξονομετρικό σχέδιο Προϋποθέσεις σχεδίασης Αξονομετρικού σχεδίου Τα στοιχεία που προσδιορίζουν τη μορφή του αντικειμένου, μας παρέχονται συνήθως από μία ολοκληρωμένη σειρά σκαριφημάτων ή σχεδίων (κατόψεων, τομών, όψεων), ενώ το είδος της αξονομετρικής προβολής επιλέγεται συνήθως με κριτήριο την τελική εικόνα, στην οποία επιδιώκουμε να εμφανίζονται τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Προοπτικό σχέδιο ενός αντικειμένου είναι ένα σχέδιο του στο οποίο αποδίδονται και 0ι τρεις διαστάσεις του χώρου. Ένα προοπτικό σχέδιο μοιάζει πολύ με την εικόνα του αντικειμένου, όπως θα το βλέπαμε με τα μάτια μας. Είναι πρακτικά ένα είδος απλοποιημένης φωτογραφίας του. 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε πολλά προοπτικά σχέδια του ίδιου αντικειμένου, όπως ακριβώς μπορούμε να το φωτογραφίσουμε από διαφορετικές θέσεις. Όπως στην περίπτωση της φωτογραφίας η θέση και η οπτική γωνία του φακού της μηχανής ως προς το αντικείμενο προσδιορίζει το αποτέλεσμα, έτσι ακριβώς και στο προοπτικό σχέδιο η μορφή (της εικόνας) καθορίζεται από τη θέση και την οπτική γωνία ενός «παρατηρητή». 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Το σχέδιο αυτό είναι η περισσότερο αληθοφανής απεικόνιση του αντικειμένου (τείνει στην φωτογραφική). Η θέση του παρατηρητή είναι πραγματική, δηλαδή ορίζεται με ακρίβεια τόσο το ύψος των ματιών του (ορίζοντα) όσο και η ακριβής απόσταση και η θέση του ως προς το αντικείμενο. 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Στο προοπτικό σχέδιο ενός αντικειμένου αποδίδεται εποπτικά η έννοια του βάθους, αφού τα μακρινότερα από τον παρατηρητή αντικείμενα γίνονται μικρότερα (προοπτική αλλοίωση). 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Παρά την εποπτικότητα όμως ενός προοπτικού σχεδίου ως προς τη μορφή και τη θέση ενός αντικειμένου, δεν έχει άμεση χρησιμότητα στις λεπτομέρειες του διότι δεν διατηρεί εύκολα μετρήσιμες τις επιμέρους πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου, παρ’ όλο που σχεδιάζεται υπό κλίμακα. 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο Είδη προοπτικού σχεδίου Η μορφή ενός προοπτικού σχεδίου εξαρτάται από τη θέση και από την οπτική γωνία του παρατηρητή ως προς το αντικείμενο. Για το λόγο αυτό οι διακρίσεις των προοπτικών σχεδίων αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στον παρατηρητή.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης 2. Σχέδια προβολών β. Προοπτικό σχέδιο Είδη προοπτικού σχεδίου Ανάλογα με τη θέση του παρατηρητή διακρίνουμε τα σχέδια αυτά σε: • προοπτικά εξωτερικού χώρου, όταν ο παρατηρητής βρίσκεται έξω από αντικείμενο, π.χ. το κτίριο, και • προοπτικά εσωτερικού χώρου όταν είναι μέσα στο κτίριο αυτό.

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Η μέθοδος των ορθών προβολών, αν και η λιγότερο εποπτική, είναι η περισσότερο συνηθισμένη και εφαρμοσμένη γενικά στη σχεδίαση. 2. Σχέδια προβολών γ. Μέθοδος ορθών προβολών

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Εδώ η έννοια του βάθους καταργείται εντελώς. Η συμβατική ιδιότητα του παρατηρητή σε αυτή την μέθοδο είναι, ότι θεωρητικά βρίσκεται πάντοτε απέναντι σε κάθε σημείο που αποτυπώνει, με συνέπεια να το προβάλει ορθά (δηλαδή, κάθετα) απάνω στο επίπεδο σχεδιάσεως. 2. Σχέδια προβολών γ. Μέθοδος ορθών προβολών

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Η ιδιότητα αυτή του παρατηρητή μπορεί να διατυπωθεί σαν σαρωτική κίνηση του παρατηρητή πάνω σε ένα επίπεδο, που είναι παράλληλο με το επίπεδο σχεδιάσεως. Ο δε τρόπος που «βλέπε» και καταγράφει το κάθε σημείο απέναντι του να θεωρηθεί σαν μετωπικός για οποιοδήποτε σημείο του αντικειμένου. 2. Σχέδια προβολών γ. Μέθοδος ορθών προβολών

Μέθοδοι σχεδιαστικής αποτύπωσης Στη μέθοδο αυτή που συνήθως χρησιμοποιείται συμπληρωματικά σε σχέδια κατόψεως, αποτυπώνονται με διακεκομμένη γραμμή στοιχεία των κατακόρυφων τοίχων σαν να ήταν στο οριζόντιο επίπεδο της κατόψεως. (δηλαδή αφού κάνουν περιστροφή 90ο για να ακουμπήσουν στο επίπεδο του παρατηρητή. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται για τη συνοπτική περιγραφή, πάνω στην κάτοψη, της μορφής θολοδομιών και λοιπόν κατασκευών της οροφής. 2. Σχέδια προβολών δ. Μέθοδος κατακλίσεως