Σχολή Κλασσικών Ανθρωπιστικών Σπουδών Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευρωπαϊκή Διάκριση Επιχειρήσεων Το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας
Advertisements

ΟΜΙΛΟΣ ΣΥ.ΦΑ.Κ. ΤΖΙΡΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH INTERNATIONAL FOUNDATION.
Τριαντάφυλλος ΚΑΤΣΑΡΕΛΗΣ
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
European Foundation for Quality Management
Total Quality Management. The four levels in the evolution of TQM.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Γεώργιος Βενιέρης Σάνδρα Κοέν.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Κατερίνα Νικολαϊδου, Αρχαιολόγος, ΜΑ in Museum Studies, Diploma in European Studies Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, ΥΠΠΟΑ Project DigiArt (Horizon 2020),
Διαχείριση Συστημάτων Ποιότητας στις Υπηρεσίες Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας Γιώργος Πιερράκος Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας
1 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ Εμμ. Κ. Κονδύλης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς 2013.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
1 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης The European Foundation for Quality Management.
Δια Βίου Μάθηση και το ρόλος της στην επαγγελματική αποκατάσταση Καλησπέρα σας, Ευχαριστώ τον ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ και τους οργανωτές αυτής της.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα από τον έλεγχο συμβάσεων παροχής υπηρεσιών των Δήμων. Ευτ. Κωνσταντάκου, Εισηγήτρια Ελ.Συν. Διημερίδα.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Κουτσίδης, ΕΜΕ Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Σχεδιασμός και Τεχνολογία Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2015 Σχεδιασμός και.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Γεώργιος Απλαδάς 3 ο μάθημα
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ 30/03/2004 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΤΣΑΡΑΚΗΣ 1 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ ΜΕΡΟΣ Β’
Το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Το Μοντέλο EFQM είναι το πιο διαδεδομένο επιχειρησιακό πλαίσιο στην Ευρώπη και βασίζεται στην έννοια της αξιολόγησης.
Κοινή Αγροτική Πολιτική και αγροτική ανάπτυξη Η κοινή αγροτική πολιτική (Κ.Α.Π.), παρά τις κριτικές που έχει δεχθεί, αποτελεί μία ισχυρή και δοκιμασμένη.
Integrated Water Resources Management (IWRM) Η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων (ΟΔΥΠ) είναι μια συστηματική διαδικασία για την αειφόρο ανάπτυξη,
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
Βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ & ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Υποθρεψία Ορισμός Ταξινόμηση Συχνότητα Εκτίμηση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός των Πωλήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η Epsilon Net σας καλωσορίζει
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Υλοποίηση Εργασιών Πλήρης κατανόηση σκοπού και εργασιών Η ερμηνεία της πρότασης είναι δική μου. Σχετίζω παραδοτέο με γενικότερο πλαίσιο προγράμματος.
Σχεδίαση Λογισμικού Διδάσκων: Κων/νος Κώτης (BSc, PhD)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΤΟΧΗΣ ΔΙΚΟΛΟΝΟΥ ΑΝΥΨΩΤΙΚΟΥ.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
18/9/2018.
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ISO 9001:2008 & ISO 9001:2015
Σχέδιο Ασφάλειας Νερού για τις ΔΕΥΑ Βασικές έννοιες- Βήματα υλοποίησης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
به نام خدا نام دانشجو: پدرام پناهی فر
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
با استفاده از شبکه های عصبی و
ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Πληροφοριακά Συστήματα
Οργανωσιακή Θεωρία και Συμπεριφορά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Γίνε φίλος με το φύλο σου”
Αποικίες στον Άρη Top Six Χατζής Πέτρος Χατζής Ευάγγελος
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Ημερίδα Παροχής Οδηγιών Για Συμπλήρωση Αιτήσεων Πρόσκληση 2019
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Η μέθοδος της συνεισφοράς
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολή Κλασσικών Ανθρωπιστικών Σπουδών Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας Ινστιτούτο Πληροφορικής& Τηλεπικοινωνιών Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. " Δημόκριτος" Το European Foundation for Quality Management (EFQM) ως πλαίσιο αξιολόγησης/Αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ

Επιχειρηματική Αριστεία Ταυτίζεται με την σωστή λειτουργία και βελτίωση ενός οργανισμού. Έχει αποκτήσει αποκτήσει μεγάλη σημασία ανάμεσα σε μεγάλους οργανισμούς σε χώρες όπως για παράδειγμα της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας. Θεωρείται ως μια εξέλιξη της έννοιας της διοίκησης ολικής ποιότητας (ΔΟΠ) Capture Audience Attention. Προτείνει μια πιο ολοκληρωμένη κατεύθυνση βάση της οποίας θα πρέπει να κινηθεί ο κάθε οργανισμός.

Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με έδρα του τις Βρυξέλλες, ίδρυση 15 Σεπτεμβρίου 1988. Σκοπός: η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού βραβείου ποιότητας. H ποιοτική διαχείριση πρέπει να στραφεί προς όλες τις δραστηριότητες/επίπεδα ενός οργανισμού και πρέπει να είναι μια συνεχής διαδικασία προς την βελτίωση. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα αποτελούμενη από προέδρους 14 μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών. H επίσημη σύστασή του έγινε τον Οκτώβριο του 1989.

Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Κύριος σκοπός του μοντέλου είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας, της ανταγωνιστικότητας, και της αποτελεσματικότητας των ευρωπαϊκών οργανισμών καθώς και η επίτευξη της επιχειρηματικής αριστείας. Πάνω από 800 οργανισμοί ( ιδιωτικός-δημόσιο τομέα) σε 30 χώρες επωφελούνται με τις γνώσεις/εμπειρίες του οργανισμού σε θέματα ΔΟΠ. Αποτελεί τον πιο διαδεδομένο εργαλείο management για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις επιχειρήσεις ως: Εργαλείο αυτοαξιολόγησης και αυτοβελτίωσης. Οδηγός για τον εντοπισµό περιοχών που επιδέχονται βελτίωση. Βάση για ένα κοινό λεξιλόγιο µε όλο τον παγκόσμιο επιχειρηματικό ιστό. Μέσο συγκριτικής αξιολόγησης (Benchmarking) µε άλλες συγκρίσιµες επιχειρήσεις.

9 Κριτήρια αξιολόγησης οργανισμών Χωρίζονται σε 5 κριτήρια «Προϋποθέσεις» (enablers) και σε 4 κριτήρια «αποτελέσματα» (results). Αν υπάρχουν τρόποι επίτευξης των αποτελεσμάτων που ο οργανισμός έχει σχεδιάσει να παραδώσει σε σχέση με τα αποτελέσματα. Παρέχουν μία ακριβή ανάλυση, ελέγχοντας με τον τρόπο αυτό αν ο οργανισμός είναι αποτελεσματικός και αποδοτικός στην παράδοση των αποτελεσμάτων. Και αν υπάρχει συνεχής βελτίωση στον οργανισμό. Ελέγχουν αν υπάρχουν περιεκτικά μέτρα που μπορούν να παρακολουθήσουν την απόδοση Αξιολογούν αν οι στρατηγικοί σκοποί έχουν ικανοποιηθεί. Βλέπουν το κατά πόσο ο οργανισμός παρουσιάζει συνεχή βελτίωση απέναντι σε στόχους και αποτελέσματα που είναι συνδεδεμένα και προκαλούνται από τις μεθόδους.

Μοντέλο EFQM Η βασική προϋπόθεση που θέτει το μοντέλο EFQM είναι ότι: Τα άριστα αποτελέσματα σε σχέση με την απόδοση του οργανισμού, τους πελάτες, το ανθρώπινο δυναμικό, και την κοινωνία, επιτυγχάνονται μέσα από την καθοδήγηση της ηγεσίας, της εταιρικής πολιτικής και στρατηγικής, της αποτελεσματικής διαχείρισης των ανθρώπων, πόρων, των συνεργασιών και των διαδικασιών

Εργαλεία Αξιολόγησης Το EFQM είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις για να παρατηρήσουν την εξελικτική πορεία σχετικά με την Αριστεία και την ποιότητα στο εξωτερικό περιβάλλον τους, βοηθώντας έτσι τις επιχειρήσεις αυτές να προσαρμόσουν το εσωτερικό περιβάλλον ανάλογα, με στόχο την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας τους. Μέσω του EFQM, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν να δουν σε ποια σημεία υστερούν, ούτως ώστε να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί για να βρεθούν οι καταλληλότερες και οι πιο εφαρμόσιμες λύσεις.

Εργαλεία Αξιολόγησης Η εφαρμογή του μοντέλου γίνεται κυρίως στο ενδεχόμενο: Αυτό-αξιολόγησης των επιχειρήσεων- οργανισμών Αξιολόγησης από τρίτους Συγκριτικής αξιολόγησης Συγκριτικής ανάλυσης καλών πρακτικών στο περιβάλλον των επιχειρήσεων (benchmarking) Σαν βάση για την εταιρική υποβολή υποψηφιότητας για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας

Εργαλεία Αξιολόγησης Το EFQM παρέχει 2 εργαλεία αξιολόγησης για τους παραπάνω σκοπούς, τα εργαλεία είναι τα εξής: Η κάρτα προσδιορισμού της παρούσας θέσης της επιχείρησης σε σχέση με την έννοια της Επιχειρηματικής Αριστείας- Pathfinder Card. Τη Μήτρα Μέτρησης Αποτελεσμάτων, Μεθοδολογίας, Χρήσης Μεθοδολογίας, Αξιολόγησης και Ανασκόπησης- RADAR

Αυτοαξιολόγηση Ο όρος της αυτοαξιολόγησης απαντά στην κρίσιμη ερώτηση «Τι πρέπει να βελτιώσουμε για να γίνουμε πολύ καλύτεροι;». Μέσω της αυτοαξιολόγησης ο οργανισμός μπορεί να εντοπίσει εύκολα και ξεκάθαρα τα δυνατά σημεία που έχει σε σχέση με τους ανταγωνιστές, τα αδύνατα σημεία που χρειάζονται βελτίωση. Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης είναι κυκλική και οι εφαρμογές της γίνονται κατά ακολουθία μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ούτως ώστε να συγκριθούν οι δύο προσπάθειες.

Pathfindercard Η μεθοδολογία της κάρτας Pathfinder χρησιμοποιείται σαν εργαλείο αυτοαξιολόγησης, κυριότερα για τον προσδιορισμό ευκαιριών βελτίωσης και την επιλογή κατάλληλων σχεδίων υλοποίησης της βελτίωσης αυτής. Η συγκεκριμένη μέθοδος δεν αποτελεί εργαλείο βαθμολόγησης της επιχείρησης, αλλά αποτελείται από μια σειρά ερωτήσεων, ειδικά διαμορφωμένων ώστε να μπορούν να δεχτούν γρήγορες απαντήσεις, για την διενέργεια της αυτοαξιολόγησης. Η μέθοδος Pathfinder χρησιμοποιείται τόσο σε επίπεδο κριτηρίων αλλά και υποκριτηρίων.

Radar (ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση συστημάτων) Η συνεχής αναθεώρηση ή βελτίωση των βασικών προϋποθέσεων από τα κριτήρια αξιολόγησης επιτυγχάνεται από αυτήν την μέθοδο. Βρίσκεται στην καρδιά του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας η οποία αποτελείται από τα παρακάτω στοιχεία: 1)Αποτελέσματα (Results), 2)Προσέγγιση (Approach), 3)Εφαρμογή(Deployment), 4)Αξιολόγηση και αναθεώρηση ( Assessment and Review/Refine)

Radar (ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση συστημάτων) Αυτά τα στοιχεία της μεθοδολογίας RADAR (Προσέγγιση, Εφαρμογή, Αξιολόγηση και Αναθεώρηση) πρέπει να σχετίζονται με καθένα από τα υποκριτήρια των προϋποθέσεων (δυνάμεων επίτευξης) του Μοντέλου EFQM , ενώ το πρώτο στοιχείο της μεθοδολογίας RADAR, τα αποτελέσματα, πρέπει να σχετίζεται με καθένα από τα υποκριτήρια των αποτελεσμάτων. Επί πλέον, υπάρχουν και δευτερεύοντες χρήσεις της μεθοδολογίας RADAR, όπως είναι η ανάπτυξη συστημάτων διαχείρησης ή ως μεθόδου δομημένης ανάλυσης ενός προβλήματος.

Αναμενόμενα Οφέλη Υιοθέτησης Αρχών EFQM Μακροπρόθεσμη διοίκηση της ποιότητας μέσω ενός ενοποιημένου πλαισίου διαχείρισης ολικής ποιότητας Using Awesome Backgrounds Επισημοποίηση της διαμόρφωσης της στρατηγικής με βάση την ποιότητα Σύνδεση στρατηγικής με συγκεκριμένα έργα βελτίωσης (top-down approach) στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και λήψη ανάδρασης από τα αποτελέσματα των έργων με στόχο την επιβεβαίωση ή αναθεώρηση της στρατηγικής (bottomup approach) Συμβολή στην αύξηση της παραγωγικότητας

Αναμενόμενα Οφέλη Υιοθέτησης Αρχών EFQM Μείωση του κόστους παραγωγής και εξυπηρέτησης Engage your Audience Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Εταιρείας μέσω της αυξημένης πελατοκεντρικότητάς της Ενδυνάμωση ονόματος της Επιχείρησης στην αγορά Εξασφάλιση υπεραξίας

Πλεονεκτήματα του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας • Ικανοποιημένοι και πιστοί πελάτες • Επιτυχημένοι ηγέτες • Κοινή αίσθηση αναφορικά με τους στόχους σε όλο το εύρος του οργανισμού • Σταθερή, σωστά διοικούμενη αλλαγή • Δέσμευση και υποκίνηση εργαζόμενων και ενδιαφερόμενων μερών • Συνεχής ροή ιδεών: Αποδοτική και αποτελεσματική χρήση της πληροφορίας

Πλεονεκτήματα του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας • Αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία • Υπηρηφάνεια και επιθυμία για περαιτέρω βελτιώσεις • Ελαχιστοποίηση των εσωτερικών διενέξεων • Η καινοτομία γίνεται κανόνας • Εξαιρετικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων και της οικονομικής απόδοσης

Η διαδικασία προς την Επιχειρηματική Αριστεία

Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία και Αυτοαξιολόγηση

Μοντέλο Αριστείας EFQM (EFQM Excellence Model)

Μοντέλο Αριστείας EFQM (EFQM Excellence Model) Ηγεσία (10%) Αφορά τον τρόπο µε τον οποίο τα ανώτερα στελέχη αναπτύσσουν το όραµα και την αποστολή της επιχείρησης, καθώς και τις αξίες που τη διέπουν, µε σκοπό τη µακροπρόθεσµη επιτυχία. Πολιτική & Στρατηγική (8%) Καθορίζει τους στρατηγικούς στόχους και εφαρμόζει την αποστολή και το όραμά που έχει διοχετεύσει η εκάστοτε επιχείρηση µέσα από µια στρατηγική, υποστηριζόμενη από τις κατάλληλες δράσεις, πολιτικές και διαδικασίες που θα πρέπει να αναπτύξει. ∆ιοίκηση Ανθρώπινου ∆υναµικού (9%) Εξετάζει πώς διοικείται και σχεδιάζεται η ανάπτυξη των γνώσεων και δυνατοτήτων του προσωπικού σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μέσα στον οργανισμό. Συνεργασίες & Πόροι (9%) Προσδιορίζει τον τρόπο µε τον οποίο οργανώνονται και διαχειρίζονται οι εξωτερικές συνεργασίες και οι εσωτερικοί πόροι για την αποτελεσματικότερη απόδοση των διαδικασιών και για την υλοποίηση της στρατηγικής.

Μοντέλο Αριστείας EFQM (EFQM Excellence Model) Διαδικασίες (14%) Εξετάζει πώς σχεδιάζονται, διαχειρίζονται και βελτιώνονται οι διαδικασίες ώστε να υποστηρίζεται η πολιτική και η στρατηγική και να δημιουργείται αυξανόμενη προστιθέμενη αξία για τους πελάτες και τους έχοντες οφέλη. Αποτελέσματα Ανθρώπινου Δυναμικού (9%) Αφορά την πολιτική που ακολουθεί η επιχείρηση σχετικά µε το ανθρώπινο δυναμικό στο βαθμό στον οποίο ικανοποιεί τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εργαζομένων. Αποτελέσματα Πελατών (20%) Μετρούν το βαθμό ικανοποίησης των εξωτερικών πελατών που καλύπτει η επιχείρηση. Κοινωνικά αποτελέσματα (6%) Το κριτήριο αυτό αναφέρεται στις επιπτώσεις που έχει η επιχείρηση όχι µόνο στους εξωτερικούς και εσωτερικούς πελάτες, αλλά και στο ευρύτερο τοπικό και διεθνές κοινωνικό σύνολο στο οποίο δραστηριοποιείται, καθώς επίσης τις συνέπειες στην ποιότητα ζωής και στο φυσικό περιβάλλον. Οικονομικά Αποτελέσματα (15%) Παρουσιάζει τις επιδόσεις της επιχείρησης, την οικονομική της κατάσταση, το οποίο καθορίζει την μακροπρόθεσμη επιβίωσή της στο μέλλον.

Τα τρία επίπεδα του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Commited to Excellence) Αναγνώριση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Recognized for Excelence) από τρία επίπεδα αξιολόγησης, τα οποία είναι η Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Commited to Excellence), η Αναγνώριση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Recognized for Excelence) και το Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας (European Quality Award-EQA). Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας (European Quality Award-EQA)

Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Commited to Excellence) Αυτό το επίπεδο έχει σχεδιαστεί για οργανισμούς (του ιδιωτικού ή δημοσίου τομέα) και επιχειρησιακές μονάδες (operational units) που βρίσκονται στο ξεκίνημα του ταξιδιού τους προς την Επιχειρηματική Αριστεία. Η έμφαση δίνεται στο να βοηθηθούν οι οργανισμοί να κατανοήσουν το τωρινό επίπεδο επίδοσης τους και να θέσουν προτεραιότητες βελτίωσης. Το επίπεδο αυτό ακολουθεί μια διαδικασία φάσεων.

Φάση 1 – Αυτοαξιολόγησης Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης, οι αιτούμενοι ακολουθούν μια διαδικασία αυτοαξιολόγησης ανωτέρου επιπέδου, χρησιμοποιώντας το EFQM Excellence Model Το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης θα έχει ως αποτέλεσμα την αναγνώριση από τους αιτούμενους των περιοχών του οργανισμού που επιδέχονται βελτίωση. Ολόκληρη η απαραίτητη τεκμηρίωση και οι οδηγίες για τη συμπλήρωση της πρώτης φάσης προσφέρονται στον υποψήφιο οργανισμό. Η δομή της αυτοαξιολόγησης βασίζεται στα 9 κριτήρια του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM. Για την καλύτερη κατανόηση των κριτηρίων, έχει αναπτυχθεί ένας αριθμός ερωτήσεων για κάθε κριτήριο. Ο κάθε οργανισμός καλείται να δημιουργήσει μια ομάδα ατόμων για το σχολιασμό της απόδοσης του οργανισμού σε σχέση με τα 9 κριτήρια του EFQM.

Φάση 1 – Αυτοαξιολόγησης Η ομάδα καλείται να εξετάσει τις ερωτήσεις και να βαθμολογήσει την απόδοση του οργανισμού σε σχέση με συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης. Η διαδικασία αυτή σχεδιάζεται έτσι, ώστε από τις γνώσεις, τις προκλήσεις και τα αποτελέσματα να προκύψουν υψηλού επιπέδου ισχυρά σημεία και περιοχές προς βελτίωση. Τα βασικά βήματα που περιλαμβάνονται σ’ αυτή τη φάση είναι: 1.Να συμφωνηθούν τα κριτήρια ιεράρχησης και προτεραιότητας 2.Να προγραμματιστούν οι δραστηριότητες βελτίωσης. Καθορίζοντας τη σειρά των προτεραιοτήτων βελτίωσης κατά τη διάρκεια της φάσης 1, ο οργανισμός επικεντρώνεται σε εκείνες τις δραστηριότητες βελτίωσης με τη μεγαλύτερη επιρροή στην απόδοσή του ή στην επίτευξη των επιχειρηματικών του στόχων.

Φάση 1 – Αυτοαξιολόγησης Το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη ενός Σχεδίου Δράσης που κρίνεται σκόπιμη τόσο για να βοηθήσει τον οργανισμό να εφαρμόσει και να ελέγξει τις δραστηριότητες αυτές όσο και για να παρουσιάσει την απαραίτητη γραπτή τεκμηρίωση που επιβάλλεται για την Επικύρωση Στο τέλος της πρώτης φάσης, ο οργανισμός θα έχει διαμορφώσει ένα προφίλ υψηλού επιπέδου σε σχέση με τα 9 κριτήρια του Μοντέλου. Σε αυτό το σημείο, θα έχουν κατανοηθεί τα ισχυρά σημεία και οι περιοχές προς βελτίωση, οπότε ο οργανισμός θα είναι σε θέση να παράγει ένα ιεραρχημένο Σχεδιασμό Βελτίωσης, συμπληρώνοντας τα κατάλληλα έντυπα στα ελληνικά ή στα αγγλικά.

Φάση 2 – Επιτόπια Επίσκεψη Απαιτεί από τον οργανισμό να αποδείξει πως οι βελτιωτικές αυτές ενέργειες υλοποιήθηκαν, ενώ επιπλέον ο οργανισμός πρέπει να αποδείξει ότι επιτυχώς ανέπτυξε ένα σχέδιο βελτίωσης, το οποίο βασίζεται στα αποτελέσματα αυτοαξιολόγησης βάσει των εννέα κριτηρίων του EFQM Excellence Model. Το γεγονός αυτό θα επιβεβαιωθεί μέσω μιας μονοήμερης ή διήμερης επιτόπιας επίσκεψης από τους επιθεωρητές του EFQM Η επίτευξη αυτού του επιπέδου δίνει στον οργανισμό που υλοποίησε με επιτυχία τις απαιτήσεις του προγράμματος το πιστοποιητικό της “Δέσμευσης στην Επιχειρηματική Αριστεία” και ταυτόχρονα του παρέχει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιεί στις εμπορικές και διαφημιστικές του δραστηριότητες. Για να μπορέσει να διακριθεί ένας οργανισμός, πρέπει να αποδείξει ότι έχει εφαρμόσει επιτυχώς το Σχεδιασμό Βελτίωσης που προέκυψε από την ανατροφοδότηση της αυτοαξιολόγησης του οργανισμού σε σχέση με τα 9 κριτήρια του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM.

Φάση 2 – Επιτόπια Επίσκεψη Ο Οργανισμός δέχεται μια επίσκεψη, κατόπιν συνεννοήσεως με την ΕΕΔΕ από έναν εκπαιδευμένο και εξουσιοδοτημένο από την ΕΕΔΕ επικυρωτή (Validator) περίπου 6-7 μήνες ύστερα από την ολοκλήρωση της Αυτοαξιολόγησης, προκειμένου να επικυρωθεί η διαδικασία Οι οργανισμοί οι οποίοι κατάφεραν να αναγνωρισθούν, λαμβάνουν ένα πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει ότι έχουν επίσημα αναγνωριστεί για τη Δέσμευσή τους στην Επιχειρηματική Αριστεία. Το πιστοποιητικό έχει διάρκεια δύο ετών Κατόπιν, εξετάζεται κατά πόσο οι επιχειρήσεις αυτές επιθυμούν να επανυποβάλλουν νέα αίτηση για τη Δέσμευσή τους στην Επιχειρηματική Αριστεία κάποια στιγμή στο μέλλον ή να συνεχίσουν για το Πρόγραμμα της “Αναγνώρισης στην Επιχειρηματική Αριστεία” (Recognized for Excellence) Όσο για τους οργανισμούς που δεν κατάφεραν να αναγνωρισθούν, θα λάβουν καθοδήγηση μέσα σε τρεις μήνες για το τι χρειάζεται να βελτιωθεί, προκειμένου να πραγματοποιηθεί νέα επιτόπια επίσκεψη από διαφορετικό Επικυρωτή.

Φάση 3 - Επαναληπτική Αυτοαξιολόγηση Με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη και τον αδιάκοπο προσανατολισμό προς την Επιχειρηματική Αρίστευση, οι διακριθέντες οργανισμοί θα πρέπει να πραγματοποιήσουν νέα αυτοαξιολόγηση, έναν χρόνο μετά την αξιολόγησή τους (Επιτόπια Επίσκεψη), με βάση τη μεθοδολογία EFQM και να αποστείλουν τα αποτελέσματα που θα προκύψουν στην ΕΕΔΕ Η ΕΕΔΕ διατηρεί το δικαίωμα να αναθέσει δειγματοληπτικά σε Επικυρωτές την επιτόπια επίσκεψη στους οργανισμούς που πραγματοποίησαν τη νέα αυτοαξιολόγηση

Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΑΠ - CAF) Πρόκειται ένα απλό και εύχρηστο εργαλείο, που μπορεί να εφαρμοστεί σε ολόκληρο τον οργανισμό ή σε μια μόνο υπηρεσία και αποτελεί πλαίσιο για να εγκαινιαστεί η διαδικασία συνεχούς βελτίωσης. Ο σκοπός του είναι να εκφράζει τα μοναδικά χαρακτηριστικά των οργανώσεων του δημόσιου τομέα και να χρησιμεύει ως εργαλείο για τις δημόσιες διοικήσεις που επιθυμούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΑΠ - CAF) Παρέχει: μια αξιολόγηση η οποία βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία. ένα μέσο ώστε να επιτευχθεί συνέπεια ως προς την κατεύθυνση αλλά και συναίνεση σχετικά με το τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η οργάνωση. μια αξιολόγηση με μια δέσμη κριτηρίων, τα οποία έχουν γίνει ευρέως αποδεκτά σε όλη την Ευρώπη. ένα μέτρο της προόδου που συντελείται με την πάροδο του χρόνου μέσω μιας περιοδικής αυτο-αξιολόγησης. ένα σύνδεσμο μεταξύ σκοπών και υποστηρικτικών στρατηγικών και διαδικασιών. ένα μέσο που εστιάζεται στη διαδικασία βελτίωσης εκεί όπου είναι περισσότερο αναγκαίο.

Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΑΠ - CAF) ευκαιρίες για να προωθηθούν και να καταστούν κοινό κτήμα οι διοικητικές πρακτικές εντός της ίδιας υπηρεσίας, καθώς και διαφορετικών. ένα μέσο για να προκληθεί ενθουσιασμός μεταξύ των υπαλλήλων αφού συμμετέχουν και οι ίδιοι στη διαδικασία βελτίωσης. ευκαιρίες για να διαπιστωθεί τόσο η πρόοδος όσο και τα ιδιαιτέρως υψηλά επίπεδα επιτευγμάτων. ένα μέσο ενσωμάτωσης των ποικίλων πρωτοβουλιών ποιότητας στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία της οργάνωσης

Βραβεία Ποιότητας του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM Συμπληρωματικά με το βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM, το EFQM απονέμει βραβεία σε οργανισμούς και επιχειρήσεις που επιδεικνύουν ανώτερη επίδοση σε εξειδικευμένο τομέα Επιχειρηματικής Αριστείας. Τα βραβεία αυτά είναι το EQP (prize winners), το EQA (award winners) και το Quality Leader of the Year. Το EQA απονέμεται κάθε χρόνο στους οργανισμούς, οι οποίοι κρίνονται ως οι καλύτεροι στην κατηγορία τους. Οι EQA winners είναι ευρωπαϊκές ή διεθνείς επιχειρήσεις που είναι πρότυπα στις μεθόδους που εφαρμόζουν και στα αποτελέσματα που επιτυγχάνουν και παρουσιάζουν στην πεντάχρονη ιστορία συνεχούς βελτίωσης.

Το EFQM στην Ελλάδα Στην Ελλάδα ο οργανισμός EFQM, εκπροσωπείται από την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (Ε.Ε.Δ.Ε.). Η Ε.Ε.Δ.Ε. είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και αποστολή της είναι η συμβολή στην ανάπτυξη και προώθηση της εφαρμογής των σύγχρονων αρχών, μεθόδων και τεχνικών του Management σε κάθε συλλογική προσπάθεια, τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημοσίου τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και η ανάδειξη της σημαντικότητας του ρόλου των ασκούντων διοίκηση. Το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί ανοδική τάση στην εκδήλωση ενδιαφέροντος από νέες ελληνικές επιχειρήσεις για την κατάκτηση βραβείων του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM.

Συμπεράσματα Το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM προσφέρει μια ξεχωριστή και αναγνωρισμένου κύρους αναγνώριση παγκοσμίως.

Συμπεράσματα Είναι ένα ολιστικό και ολοκληρωμένο μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας που συμβάλλει στη διαρκή βελτίωση των αποτελεσμάτων: (90% των  επιχειρήσεων που το αξιοποίησαν δήλωσαν ότι επηρεάστηκε θετικά η κερδοφορία τους) Δεσμεύει την επιχείρηση σε ένα ταξίδι διαρκούς βελτίωσης Βελτιώνει σημαντικά τα αποτελέσματα και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης Εισάγει σύγχρονα πρότυπα στη λειτουργία της επιχείρησης και μειώνει τους κινδύνους Προσφέρει μια παγκοσμίου κύρους Πιστοποίηση: (95% των επιχειρήσεων που το αξιοποίησαν δήλωσαν ότι επηρεάστηκε θετικά η εξωτερική τους φήμη) Βοηθά την επιχείρηση να γίνει πιο σχολαστική και αποτελεσματική στον τρόπο με τον οποίο δίνει προτεραιότητα, καταγράφει και υλοποιεί βελτιωτικές δράσεις

Συμπεράσματα Δίνει την ευκαιρία συγκριτικής αξιολόγησης (benchmarking) με υποδειγματικές επιχειρήσεις (role models) που εφαρμόζουν το ίδιο πλαίσιο Είναι ένας πρακτικός και εύχρηστος τρόπος για να αποκτήσει η επιχείρηση εμπειρία και εξοικείωση με την φιλοσοφία της αυτοαξιολόγησης ως εργαλείο για συνεχή βελτίωση Η επιχείρηση λαμβάνει μια αμερόληπτη και δομημένη ανατροφοδότηση, από εξειδικευμένους Αξιολογητές / Επικυρωτές, που τη βοηθά  να προγραμματίσει τις επόμενες βελτιωτικές ενέργειες

eΕυχαριστούμε!