Γεώργιος Απλαδάς Μάθημα 5Ο Χειμερινό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3 April 2012Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού Χανιά Γιώργος Δημητριάδης BIOLEA, Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης, ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ, Σύνδεσμος Παραγωγών Βιολογικών.
Advertisements

Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
Εταιρία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ1 Περιφερειακό Marketing Μοντέλο Περιφέρειας Κρήτης. Εξαγωγική ομπρέλα προϊόντων ελαιόλαδου.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
18η ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Φορέας που καλείται να υποστηρίξει συνολικά την ανάπτυξη της Κρήτης.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πιστοποίηση, Συστήματα Διαχείρισης & Σχετική Εκπαίδευση
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 6: Συστήματα διασφάλισης ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ « Η τελειότητα δεν είναι πράξη, αλλά συνήθεια » Αριστοτέλης Γεώργιος Απλαδάς Εαρινό εξάμηνο Μάθημα 5 Ο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δρ. Μανώλης Δαμίγος Φυσικοχημικός Βιομηχανικών Διεργασιών Σύμβουλος Συστημάτων Διαχείρισης και Συνέχισης.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ECOLABEL
Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεώργιος Απλαδάς Μάθημα 5Ο Χειμερινό 2018 2019 Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ «Η τελειότητα δεν είναι πράξη, αλλά συνήθεια» Αριστοτέλης Γεώργιος Απλαδάς Μάθημα 5Ο Χειμερινό 2018 2019

Η σημασία της ποιότητας στον Τουρισμό Ποιότητα στον Τουρισμό σημαίνει παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε ολόκληρο το φάσμα των τουριστικών δραστηριοτήτων από όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους. Η παροχή των τουριστικών υπηρεσιών οφείλει να ξεκινά πριν από το ταξίδι και να ολοκληρώνεται μετά από αυτό. Η ποιότητα είναι ανεξάρτητη μεγέθους επιχειρήσεων, κατηγορίας, τόπου και χρόνου και γίνεται αντιληπτή, μετρήσιμη στη σχέση τιμής και προσφερόμενης ποιότητας, εντός των ορίων των νόμιμα λειτουργούντων επιχειρήσεων

Η ποιότητα στην Αρχαιότητα Στην κλασική Ελλάδα, όπως προκύπτει από πληθώρα σωζόμενων επιγραφών, λειτουργούσε ένας μηχανισμός ελέγχου της ποιότητας και της πιστοποίησης όλων των τότε παραγόμενων και προσφερόμενων προϊόντων στον τόπο παραγωγής αλλά και στην αγορά. Τα εφαρμοζόμενα τότε πρότυπα περιείχαν πολύ αυστηρές προδιαγραφές και οι επιβαλλόμενες ποινές σε όποιον τολμούσε να μην τις σεβαστεί ήταν πολύ σκληρές

H επιγραφή της Ελευσίνας του 4ου π.Χ. αιώνα Eίναι ένα πρότυπο χαραγμένο σε μία μαρμάρινη πλάκα, η οποία εκτίθεται στο μουσείο της Ελευσίνας. Το κείμενό της αναφερόταν στην κατασκευή των μπρούντζινων συνδέσμων των κιόνων της Φιλώνειας Στοάς, ενός ωραίου κτίσματος που θα αναγειρόταν μπροστά στο Τελεστήριο της πόλης αυτής. Εντύπωση προκαλεί η αναφορά στη σύνθεση του μπρούντζου που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει ο εργολάβος του έργου ως πρώτη ύλη για την κατασκευή των μεταλλικών αυτών συνδέσμων, καθώς και οι πολύ αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές, με τις οποίες θα έπρεπε να συμμορφωθεί ο κατασκευαστής. Η επιγραφή αυτή αποτελεί το αρχαιότερο ευρωπαϊκό πρότυπο, με τις αυστηρότερες τεχνικές προδιαγραφές που έχουν βρεθεί ποτέ. Το πρότυπο αυτό βρίσκεται πολύ κοντά στη σημερινή αντίληψη περί προτύπου.

Τυποποίηση και πιστοποίηση Σήμερα για την επίτευξη της ποιότητας δύο έννοιες παίζουν καθοριστικό ρόλο, η Τυποποίηση και η Πιστοποίηση. Τυποποίηση είναι η διαδικασία με την οποία καθιερώνονται προδιαγραφές, δηλαδή κανονισμοί, οι οποίοι θέτουν τους απαραίτητους κανόνες για την παραγωγή, τη σύνθεση και τις ιδιότητες που πρέπει να έχει ένα προϊόν

Τα πρότυπα κατατάσσονται σε: Διεθνή, που εκδίδονται από διεθνείς οργανισμούς τυποποίησης ISO (International Standards Organisation) και IEC (International Electrotechnical Committee). Ευρωπαϊκά, τα οποία εκπονούν οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί τυποποίησης CEN (Comite Europeen de Normalisation Electrotechnique) και ETSI (European Telecommunications Standards Institute). Εθνικά, τα οποία εκπονούνται από τους εθνικούς οργανισμούς τυποποίησης

Στην Ελλάδα αρμόδιος φορέας για την Τυποποίηση είναι ο Ε.Λ.Ο.Τ (Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης), που αποτελεί ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό και εποπτεύεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης Σκοπός του ΕΛΟΤ είναι η διασφάλιση της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων και η τεχνική υποστήριξη. Στις δραστηριότητες του οργανισμού εντάσσεται επίσης η προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών. Εκπρόσωποι του ΕΛΟΤ συμμετέχουν, ως εθνικοί εκπρόσωποι, σε Ευρωπαϊκά και Διεθνή Όργανα σχετικά με την Τυποποίηση. O ΕΛΟΤ είναι μεταξύ άλλων μέλος του Διεθνούς Φορέα Τυποποίησης ISO (International Standards Organization)

Τυποποίηση στις τουριστικές επιχειρήσεις Οι τουριστικές επιχειρήσεις προσφέρουν υπηρεσίες που, όπως είπαμε, χαρακτηρίζονται από την ποικιλία και την ανομοιογένειά τους, ενώ καταναλώνονται τη στιγμή που παράγονται . Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατός ο έλεγχος των προσφερόμενων προϊόντων των τουριστικών επιχειρήσεων προ της κατανάλωσής τους, όπως για παράδειγμα θα μπορούσε να γίνει σε ένα εργοστάσιο που παράγει ηλεκτρικά είδη. Το πολυσύνθετο του τουριστικού προϊόντος εξηγεί λοιπόν τις δυσκολίες για την τυποποίησή του. Είναι λοιπόν απαραίτητο να διαμορφωθεί ένα ειδικευμένο πρότυπο για τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, που να δίνει μεγάλη σημασία στη συμπεριφορά του προσωπικού και στις ειδικές συνθήκες λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, το οποίο ασφαλώς θα εφαρμόζεται από άτομα που έχουν άριστη γνώση των τουριστικών επιχειρήσεων.

Πλεονεκτήματα τυποποίησης Αύξηση της παραγωγικότητας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ανταγωνιστικότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στο άμεσο μέλλον σε εποχές κρίσης. Αύξηση της αυτοπεποίθησης των εργαζομένων στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Οριοθέτηση των κανόνων του παιχνιδιού, ώστε η ασφάλεια και η υγιεινή στους τουριστικούς εργασιακούς χώρους να δώσει άμεσα πρακτικά αποτελέσματα. Ώθηση στην υιοθέτηση του εν λόγω προτύπου στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Η έννοια της πιστοποίησης Πιστοποίηση είναι μια διαδικασία, με την οποία επιβεβαιώνεται ότι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία έχει παραχθεί σύμφωνα με ένα πρότυπο και ανταποκρίνεται στις περιεχόμενες σε αυτό προδιαγραφές Βεβαιώνεται με το Πιστοποιητικό Ποιότητας και το Σήμα Ποιότητας. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 45020:1996, πιστοποίηση καλείται η διαδικασία, με την οποία επιβεβαιώνεται η συμφωνία ή συμμόρφωση ενός προϊόντος προς προδιαγεγραμμένες απαιτήσεις

Η διαδικασία της πιστοποίησης Προκαταρκτικές συνομιλίες Επιθεώρηση αξιολόγησης Έκδοση πιστοποιητικού Επιθεώρηση επιτήρησης Ο ΕΛΟΤ ήταν ο πρώτος Οργανισμός που εισήγαγε στη χώρα μας το 1990 την πιστοποίηση των Συστημάτων Διαχείρισης κατά ISO 9000.

Ποιες τουριστικές επιχειρήσεις επιδιώκουν την πιστοποίηση Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις επιδιώκουν την ποιότητα, προκειμένου να εξασφαλίσουν τόσο τη βιωσιμότητα όσο και την ανταγωνιστικότητά τους Οι τουριστικές επιχειρήσεις ανήκουν στις επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες. Τις περισσότερες φορές οι εργαζόμενοι στον τουρισμό έρχονται σε άμεση επαφή με τον πελάτη και η συμπεριφορά τους επηρεάζει σημαντικά το τουριστικό προϊόν Οι τουριστικές υπηρεσίες αποτελούνται από ένα σύνολο υπηρεσιών. Όλες αυτές οι ατομικές προσφορές παρατάσσονται με τη μορφή αλυσίδας: οι πρώτες πληροφορίες στα τουριστικά πρακτορεία, η άφιξη με αεροπλάνο, η διαμονή στο ξενοδοχείο, η διατροφή στο εστιατόριο, οι εκδρομές με πούλμαν και τέλος το ταξίδι επιστροφής «Σύνολο εντυπώσεων από διακοπές» μπορεί να είναι: Τουριστικό πρακτορείο⇒Αεροπλάνο⇒Ξενοδοχείο⇒Εστιατόριο

Οι τουριστικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν την πιστοποίηση είναι : Οι τουριστικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν την πιστοποίηση είναι : α) τα τουριστικά πρακτορεία β) οι αεροπορικές εταιρίες γ) οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και δ) οι επιχειρήσεις εστίασης

Πλεονεκτήματα της πιστοποίησης Αξιοπιστία προϊόντων και υπηρεσιών Ενίσχυση της εμπιστοσύνης του πελάτη. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής επιχείρησης στην ελληνική αγορά και στις αγορές του εξωτερικού. Βελτίωση της οργάνωσης της επιχείρησης και του συστήματος ποιότητάς της. Βελτίωση της αποδοτικότητας της επιχείρησης μέσω καλύτερης οργάνωσης της παραγωγής και μείωσης του χρόνου επιδιορθώσεων. Απόδειξη ότι τα προϊόντα, οι υπηρεσίες ή τα συστήματα ικανοποιούν τις απαιτήσεις συγκεκριμένων προδιαγραφών.

Σήματα ποιότητας Το ενδιαφέρον μιας τουριστικής επιχείρησης για την ποιότητα αποδεικνύεται με το σήμα ποιότητας, το οποίο Αυξάνει τη συνείδηση ποιότητας στις τουριστικές επιχειρήσεις Προωθεί τη συνεργασία ανάμεσα στους διάφορους παράγοντες παροχής υπηρεσιών και Αναπτύσσει την ποιότητα των παροχών.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ Το Ελληνικό Πρωινό είναι μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που συνδέει και αξιοποιεί τον πολιτισμικό - γαστρονομικό πλούτο της χώρας με την ελληνική ξενοδοχεία.  Το Ξ.Ε.Ε. ανέπτυξε για τα μέλη του το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», το οποίο έχει ως αντικείμενο τον εμπλουτισμό του πρωινού που προσφέρεται στα Ελληνικά Τουριστικά Καταλύματα με χαρακτηριστικά ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα και παραδοσιακά τοπικά εδέσματα, που αναδεικνύουν τη γαστρονομική παράδοση και ταυτότητα κάθε ελληνικού τουριστικού προορισμού. Η βάση του «Ελληνικού Πρωινού», είναι τα κύρια προϊόντα της Μεσογειακής διατροφής όπως ο άρτος, τα παξιμάδια, το ελαιόλαδο, οι ελιές, το γιαούρτι, το μέλι, τα τυροκομικά, τα αλλαντικά, τα φρέσκα λαχανικά, τα όσπρια, οι πίτες, τα γλυκά και τα φρέσκα φρούτα. Με αυτό τον τρόπο το «Ελληνικό Πρωινό» προβάλει τη γαστρονομική πολυμορφία κάθε περιοχής συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας και της τουριστικής φυσιογνωμίας του κάθε τόπου, φέρνοντας κοντά ξενοδόχους και τοπικούς παραγωγούς.   H συμμετοχή και πιστοποίηση του Τουριστικού καταλύματος στο Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» προϋποθέτει Άδεια Λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.

ΒΙΟkouzina «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ» Το ΒΙΟkouzina είναι ένα ιδιωτικό πρότυπο πιστοποίησης επιχειρήσεων μαζικής εστίασης που εκπονήθηκε αποκλειστικά από το ΒΙΟΕΛΛΑΣ σε συνεργασία με ειδικούς στο χώρο της εστίασης, με σκοπό την πιστοποίηση επιχειρήσεων μαζικής εστίασης οι οποίες διαθέτουν άμεσα στον καταναλωτή γεύματα τα οποία έχουν παραχθεί χρησιμοποιώντας ένα ή περισσότερα συστατικά  βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας.   Η εφαρμογή του προτύπου ΒΙΟkouzina μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε επιχείρηση μαζικής εστίασης.     Υπάρχουν τρεις κατηγορίες πιστοποίησης Σκοπός και Οφέλη της Πιστοποίησης σύμφωνα με το πρότυπο BIOkοuzina Οφέλη και πλεονεκτήματα από την εφαρμογή και πιστοποίηση μιας επιχείρησης σύμφωνα με το πρότυπο BIOkouzina είναι, μεταξύ των οποίων:   Δυνατότητα στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης να κάνουν αναφορά στο βιολογικό τρόπο παραγωγής για το σύνολο ή μέρος των παρεχόμενων γευμάτων, μέσω της πιστοποίησης και της χρήσης του λογοτύπου ενός διεθνώς αναγνωρισμένου Φορέα Πιστοποίησης όπως είναι το ΒΙΟΕΛΛΑΣ σε διαφημιστικό υλικό, menu, site κτλ. Προστιθέμενη αξία στις επιχειρήσεις και γενικότερα στις παρεχόμενες υπηρεσίες στο χώρο της εστίασης, μέσω της διαφοροποίησής των επιχειρήσεων με απώτερο στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους. Η ικανοποίηση της αυξανόμενης ανάγκης του καταναλωτή για μια σωστή και ποιοτική διατροφή και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τα βιολογικά προϊόντα. Παρέχεται πλέον η δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει βιολογικά - πιστοποιημένα τρόφιμα και σε χώρους μαζικής εστίασης. Ανάπτυξη και διάδοση του βιολογικού τρόπου παραγωγής και της κατανάλωσης βιολογικών τροφίμων.

ISO 9001:2008 «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ» Τι είναι το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001 Το διεθνές πρότυπο Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001 ορίζει τις γενικές απαιτήσεις για την ανάπτυξη, εφαρμογή και βελτίωση της λειτουργίας μιας επιχείρησης, με στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών αλλά και των συνεργατών της. Σκοπός και Οφέλη της Πιστοποίησης σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 Η ικανοποίηση του πελάτη, μέσα από τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των προϊόντων του οργανισμού με προκαθορισμένες ποιοτικές απαιτήσεις. Η καλύτερη εσωτερική οργάνωση του οργανισμού μέσω του αποτελεσματικότερου αυτοελέγχου της λειτουργίας του οργανισμού. Ανεβαίνει η αξιοπιστία και το κύρος της επιχείρησης στην αγορά, αφού σηματοδοτεί  ότι η ποιότητα των παρεχομένων προϊόντων της δεν είναι τυχαία. Βελτίωση των δεικτών επίδοσης του οργανισμού, μέσω της παρακολούθησης των εσωτερικών διεργασιών της. Μείωση του κόστους της επιχείρησης, μέσω της συνεχούς παρακολούθησης και μέτρησης των διεργασιών. Καταπολέμηση του ανταγωνισμού από εταιρείες που διεκδικούν μερίδιο αγοράς, μέσω της παροχής χαμηλού μεν κόστους, αλλά αμφίβολης ποιότητας εμπορευμάτων. Αποτελεί αυτοδιαδιδόμενο πρότυπο μέσω της συνεργασίας πιστοποιημένων επιχειρήσεων. Πολλές επιχειρήσεις ζητούν από τους υπεργολάβους και τους προμηθευτές τους την εφαρμογή Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας προκειμένου να συνεργασθούν μαζί τους, με στόχο την επιθυμητή αλυσίδα ποιότητας.

ISO 22000:2005 «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» Σκοπός και Οφέλη της Πιστοποίησης Η Πιστοποίηση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων αποδεικνύει την αντικειμενική Διασφάλιση της ποιότητας και την διαρκή προσπάθειά Αναβάθμισης και Βελτίωσης στην Υγιεινή και ασφάλεια των παραγόμενων και διακινούμενων τροφίμων της εταιρίας. Τα οφέλη από την εγκατάσταση και πιστοποίηση ενός Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων είναι μεταξύ άλλων: Ενισχύεται η φήμη της εταιρείας ως προς τη δυνατότητα της να προστατεύσει την υγεία του καταναλωτή Με την εφαρμογή προληπτικών μέτρων, μειώνεται το κόστος παραγωγής λόγω της μείωσης απορρίψεων παρτίδων προϊόντων Αποκτά η επιχείρηση σοβαρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών στις εξαγωγικές δραστηριότητες καθώς ανοίγονται ευκαιρίες για διείσδυση σε διεθνείς αγορές. Παρέχονται αποδείξεις στις αρμόδιες αρχές συμμόρφωσης με τη νομοθεσία. Αποδεικνύεται η ευαισθησία της επιχείρησης για την προστασία της δημόσιας υγείας και η ικανότητα της να παράγει ασφαλή τρόφιμα. Αποτελεί απαίτηση των πελατών ως εγγύηση ασφαλείας των προϊόντων, καθώς πρόκειται για ένα έγκυρο σύστημα που διαχειρίζεται την ασφάλεια των τροφίμων (όλο και περισσότερες επιχειρήσεις απαιτούν από τους προμηθευτές τους να διαθέτουν πιστοποιημένο σύστημα HACCP).

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΡΗΤΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΡΗΤΗ   Το Ινστιτούτο ΒΙΟΕΛΛΑΣ σε συνεργασία με την «Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης», στην προσπάθεια ανάδειξης και προώθησης, των τοπικών προϊόντων και της Κρητικής διατροφής, έχει ξεκινήσει ήδη την σήμανση τυποποιημένων, ποιοτικών, τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών, με το Σήμα «ΚΡΗΤΗ». Το Περιφερειακό σήμα ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, αποδίδεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές – πρότυπα. Σκοπός και Οφέλη της Πιστοποίησης Τα οφέλη της πιστοποίησης των τοπικών προϊόντων με το σήμα «ΚΡΗΤΗ»:   Ενιαία προώθηση των πιστοποιημένων προϊόντων και επιχειρήσεων Διαφοροποίηση τους ως ποιοτικά προϊόντα της Κρήτης στα ράφια των αγορών Άμεση προβολή τους μέσω του Κέντρου Κρητικής Γαστρονομίας, του Κρητικού Μπακάλικου και των πιστοποιημένων επιχειρήσεων εστίασης. Ενσωμάτωση των πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων στις τουριστικές υπηρεσίες και διασύνδεση της τοπικής παραγωγής με τον τουρισμό.   Συνολικά δημιουργείται μια εγχώρια προσφορά του τοπικού καλαθιού βάσει της οποίας στοχεύουμε στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας των Κρητικών παραδοσιακών προϊόντων και της Κρητικής διατροφής. Ως αποτέλεσμα για την πιστοποιημένη επιχείρηση είναι η αύξηση της ζήτησης και της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων και υπηρεσιών με το σήμα «ΚΡΗΤΗ».  

«θρησκευτική πιστοποίηση» Halal (Χαλάλ) Τι ακριβώς σημαίνει η «θρησκευτική πιστοποίηση» Halal (Χαλάλ) όχι μόνο για τους Μουσουλμάνους, αλλά και για απλούς καταναλωτές που δεν έχουν σχέση με Μουσουλμάνους αλλά αγοράζουν προϊόντα με τις «θρησκευτικές» αυτές πιστοποιήσεις, επειδή θεωρούν ότι είναι πιο υγιεινά και πιο αγνά. Τα προϊόντα που φέρουν τις πιστοποιήσεις Halal μπορούν να παραχθούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, με τον έλεγχο και την εποπτεία των αντίστοιχων οργανισμών πιστοποιήσεων. Η πιστοποίηση Halal χαρακτηρίζει την συμμόρφωση προϊόντων τροφίμων στους κανόνες της Ισλαμικής Θρησκείας και απαιτεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως τα καθιερωμένα συστήματα υγιεινής, η ιχνηλασιμότητα του προϊόντος από το χωράφι στο τραπέζι, η αξιολόγηση της επικινδυνότητας, η σήμανση και η συνεχής παρακολούθηση του. Εμπεριέχει συνολική ποιότητα, υγιεινή και ασφάλεια. Εγγυάται ότι η διαδικασία σφαγής και όλες οι συναφείς διαδικασίες είναι συμβατές με τους κανόνες του Ισλάμ. Πρόκειται για ένα πιστοποιητικό ευρείας βάσης το οποίο δεν περιορίζεται μόνο στα τρόφιμα, τα προϊόντα κρέατος και πουλερικών, αλλά και σε άλλα καταναλωτικά αντικείμενα, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα καλλυντικά και τα είδη ζαχαροπλαστικής. Η λέξη Halal (Χαλάλ) είναι αραβική και σημαίνει κάτι το αποδεκτό σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο, είτε είναι αντικείμενο, είτε είναι προϊόν ή πράξη.

Πιστοποίηση Kosher Είναι η πιστοποίηση που δίνεται σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις και προϊόντα, έτσι ώστε αυτά να είναι αποδεκτά σε ένα ευρύ κοινό που ακολουθεί τους συγκεκριμένους κανόνες διατροφής. Ποια προϊόντα θεωρούνται Kosher; Είναι προϊόντα διατροφής η παραγωγή των οποίων είναι σύμφωνη με την Εβραϊκή παράδοση που έχει τις ρίζες της στην Βίβλο. Προϋποθέτει την τήρηση μιας σειράς κανόνων διαιτητικής, που βασίζονται στην επιλογή των πρώτων υλών, στο συνδυασμό των συστατικών και στον τρόπο παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων. Ποιοι μπορούν να πιστοποιηθούν Kosher ή σε ποιες επιχειρήσεις μπορεί να χορηγηθεί πιστοποίηση kosher; Εγκαταστάσεις – Εργοστάσια παραγωγής τροφίμων και ποτών. Επιχειρήσεις εξαγωγής τροφίμων και ποτών. Ξενοδοχεία και χώροι εστίασης. Χώροι επεξεργασίας και παραγωγής πρώτων υλών.

WE DO LOCAL! To We do local είναι ένα πρότυπο πιστοποίησης επιχειρήσεων. Οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις που φέρουν το λογότυπο του προτύπου στηρίζουν μετρήσιμα την παραγωγή, την οικονομία και το εργατικό δυναμικό του τόπου τους αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα τους και την ευθύνη της φιλοξενίας προσφέρουν υπηρεσίες οι οποίες προβάλλουν τον τοπικό πολιτισμό και την γαστρονομία σέβονται το περιβάλλον και την αειφορία του τόπου τους   Βλέποντας το λογότυπο We do local γνωρίζετε πως η επιχείρηση σέβεται τον τόπο της, την κουζίνα του, του ανθρώπους του, την αειφορία του και τα ήθη κι έθιμά του! Οι επιχειρήσεις αυτές στόχο έχουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες σας και να σας προσφέρουν  μία αυθεντική εμπειρία για τις διακοπές σας γεμάτη με συναισθήματα, γεύσεις και εικόνες από το μέρος που επιλέξατε να επισκεφτείτε.

Λόγοι για την απόκτηση σήματος ποιότητας από μια τουριστική επιχείρηση 1. Καλύτερη ποιότητα σημαίνει αύξηση κέρδους: Οι καλύτερες παροχές έχουν άμεση αντανάκλαση στο εμπορικό αποτέλεσμα. Τα έξοδα που καταβάλλονται για την κάλυψη σφαλμάτων μειώνονται και η απόκτηση της εμπιστοσύνης ενισχύεται. 2. Η ποιότητα διαχείρισης μειώνει τα έξοδα: Η εφαρμογή της ποιότητας διαχείρισης δεν είναι βέβαια ανέξοδη, αλλά το να επαναλαμβάνει κανείς συχνά τα ίδια λάθη στοιχίζει πολύ περισσότερο. 3. Η ποιότητα προσφέρει υπεροχή στον ανταγωνισμό: Οι πελάτες προσπαθούν να εντοπίσουν την ποιότητα μέσα στις πολυάριθμες τουριστικές προσφορές. 4. Η ποιότητα διαχείρισης βελτιώνει τη γενική εικόνα: Όλοι οι συνεργάτες τείνουν στην ίδια συμπεριφορά- οι πελάτες το προσέχουν. 5. Η ποιότητα διαχείρισης βελτιώνει τον επαγγελματισμό των συνεργατών και ελαττώνει τις συχνές αλλαγές του προσωπικού: Συμμετέχοντας στη επεξεργασία και στην εφαρμογή του συστήματος ποιότητας, οι συνεργάτες έχουν περισσότερα κίνητρα και αποκτούν μεγαλύτερη σύνδεση με την επιχείρηση.

Λόγοι για την απόκτηση σήματος ποιότητας από μια τουριστική επιχείρηση 6. Το Σήμα Ποιότητας δίνει μεγαλύτερο κύρος στο μάρκετινγκ: Στο πλαίσιο τω επαγγελματικών προσφορών και στις καταχωρήσεις στα διάφορα έντυπα, οι επιχειρήσεις με το σήμα ποιότητας είναι προνομιούχες. 7. Η ποιότητα διαχείρισης αυξάνει τις δυνατότητες χρηματοδότησης: Η χρηματοδότηση συνδέεται συχνά με προγράμματα που απαιτούν ολοένα και περισσότερο την εφαρμογή ενός συστήματος ποιότητας. 8. Οι επιχειρήσεις με το Σήμα Ποιότητας βελτιώνουν την εικόνα της τουριστικής αγοράς: Οποιοσδήποτε αναπτύσσει το πλεονέκτημα της ποιότητας συμβάλλει στο να βελτιώνει την εικόνα της Ελλάδας ως χώρας προορισμού διακοπών. 9. Οι παροχές υψηλής ποιότητας έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: Με το σήμα ποιότητας οι επιχειρήσεις αποδεικνύουν τη δημιουργικότητά τους, ενώ οι παροχές είναι δυσκολότερο να αντιγραφούν και είναι περισσότερο ανταγωνιστικές στην αγορά. 10. Μια υψηλή ποιότητα αποφέρει περισσότερο από μια πολυδάπανη διαφήμιση και σταθεροποιεί καλύτερα την πελατεία

Σύμφωνα με τις έρευνες, το να κερδίσει μια τουριστική επιχείρηση καινούριους πελάτες στοιχίζει δώδεκα φορές πιο ακριβά από το να κρατήσει του πελάτες σταθερούς. Άλλωστε, οκτώ στους δέκα πελάτες περνούν τις διακοπές τους στην Ελλάδα μετά από συστάσεις συγγενών ή φίλων.