ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Προγραμματισμός Α.Δ. – Ανάλυση Εργασίας.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 5: Συμπαράγωγα Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Μαθηματικά Μοντέλα Βέλτιστη Ποσότητας Παραγγελίας Σύστημα Συνεχούς Αναθεώρησης Σύστημα Περιοδικής Αναθεώρησης Ειδικές περιπτώσεις –Μ–Μη στιγμιαίος ανεφοδιασμός.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική"
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Παραδείγματα – Project cost Mgmt
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική"
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Εισήγηση 5ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μεταβλητή – Άμεση - Οριακή κοστολόγηση
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Κατηγορίες τμημάτων Η παραγωγική λειτουργία της επιχείρησης συντελείται σε δύο κατηγορίες τμημάτων: Κύρια τμήματα παραγωγής Σε αυτά συντελείται η διαδικασία της παραγωγής των προϊόντων ή της παροχής των υπηρεσιών Βοηθητικά τμήματα παραγωγής Δεν παράγουν προϊόντα Προσφέρουν υπηρεσίες απαραίτητες για τα Κύρια

Επιμερισμός Γενικών Εξόδων Πολλά έξοδα αφορούν το σύνολο της επιχείρησης και θα πρέπει να επιμερισθούν σε τμήματα (κέντρα κόστους) Ενοίκια Έξοδα καθαριότητας Ασφάλιστρα Άλλα αφορούν άμεσα κάποιο τμήμα (κέντρο κόστους) Αμοιβές έμμεσης εργασίας Αποσβέσεις

Συγκέντρωση του Κόστους σε Κέντρα Κόστους Άμεσος Συσχετισμός: Επιβάρυνση του τμήματος (Κύριου ή Βοηθητικού) με τα έξοδα που υπάρχουν λόγω της ύπαρξης του τμήματος Έμμεσος Συσχετισμός: Επιβάρυνση του τμήματος (Κύριου ή Βοηθητικού) με τα έξοδα τα οποία υπάρχουν ανεξάρτητα από την ύπαρξη του τμήματος α) Να μη περιορίζεται από τη δομή αλλά να επικαιροποιείται και να ενσωματώνει αλλαγές στα προϊόντα, υπηρεσίες διαδικασίες, δομή κτλ. Με άλλα λόγια να είναι δυναμικό β) Να παρέχει μόνο εκείνες τις πληροφορίες που είναι χρήσιμες. Αυτό έχει σχέση με την ανάλυση κόστους οφέλους. Εάν το κόστος άντλησης συγκέντρωσης και ανάλυσης της κοστολογικής πληροφορίας είναι μεγαλύτερο από το όφελος που θα έχει η διοίκηση από την γνώση της, καλύτερα να αποφεύγεται. Επομένως εξαρτάται από τους διαθέσιμους πόρους υλικούς και ανθρώπινους αλλά και τους περιορισμούς που θέτουν τρίτοι φορείς (π.χ. Ομάδα 9). γ) Να είναι φιλικό προς τους χρήστες, να μη τους φοβήζει, το σύστημα κοστολόγησης να μη λειτουργεί ώς μηχανισμός εκφοβισμού, να μη ταλαιπωρεί αυτούς που συλλέγουν τις πληροφορίες, να μην χρειάζεται να γίνεται επανάληψη εργασιών, κτλ. Για παράδειγμα να υπάρχουν συγκεκριμένες διαδιακασίες, έντυπα, αυτόματη τροφοδοσία (π.χ. με το κλείσιμο στον Η/Υ ανάλυση του χρόνου)

Επιμερισμός Γ.Β.Ε. σε βοηθητικά και κύρια τμήματα παραγωγής

Φύλλο Επιμερισμού Γενικών Εξόδων (Γενικά) Ως Φύλλο Επιμερισμού Γενικών Εξόδων ορίζεται η κατάσταση στην οποία παρουσιάζεται: η Συγκέντρωση (Βήμα 1) ο Επιμερισμός (Βήμα 2) ο Επανεπιμερισμός (Βήμα 3) των Γενικών Εξόδων

Βάση Επιμερισμού Ως Βάση Επιμερισμού ορίζεται το μέγεθος που συνδέει τα Γενικά Έξοδα με τα Κέντρα Κόστους Η επιλογή της Βάσης Επιμερισμού εξαρτάται από: Τη διαθεσιμότητα των σχετικών στατιστικών στοιχείων Την αντίληψη που έχει ο κοστολόγος αναφορικά με την καταλληλότητά της

Φύλλο Επιμερισμού Γενικών Εξόδων

Χρησιμότητα συγκέντρωσης του Κόστους στα Κέντρα Κόστους Εξυπηρέτηση των αναγκών προγραμματισμού και ελέγχου της παραγωγικής δραστηριότητας Βάση υπολογισμού των εξόδων που αφορούν το κάθε τμήμα παραγωγής προκειμένου να γίνει η σχετική επιβάρυνση του προϊόντος Τμηματικοί Συντελεστές καταλογισμού ΓΒΕ

Δεξαμενές κόστους Κατηγορίες ΓΒΕ που έχουν την ίδια βάση επιμερισμού ομαδοποιούνται σε δεξαμενές κόστους Για παράδειγμα εάν μια επιχείρηση έχει επιλέξει ως βάση επιμερισμού: α) των ενοικίων, β) των εξόδων φωτισμού και γ) των ασφαλίστρων των κτιρίων, την επιφάνεια Τότε μπορεί να αθροίσει το κόστος αυτών των τριών κατηγοριών ΓΒΕ σε μια δεξαμενή κόστους (cost pool) και να τα αντιμετωπίσει ως ενιαίο σύνολο

Διαδικασία συγκέντρωσης Γ.Β.Ε σε Κέντρα Κόστους 1ο Βήμα: Άμεση συσχέτιση των Εξόδων με τα Κέντρα Κόστους (Βοηθητικά και Κύρια) 2ο Βήμα: Έμμεση συσχέτιση των εξόδων με τα Κέντρα Κόστους (Βοηθητικά και Κύρια) 3ο Βήμα: Επανεπιμερισμός των συνολικών Εξόδων που έχουν επιβαρύνει τα Βοηθητικά Κέντρα Κόστους στα Κύρια Κέντρα Κόστους Παραδείγματα job order είναι: κατασκευές, κατασκευές επίπλων, κατασκευή πλοίων, επισκευές αυτοκινήτων, πανεπιστημιακές εργασίες (π.χ. Project της ΕΟΚ), έλεγχοι ορκωτών ελεκτών. Παραδείγματα process costing: τυποποιημένα προϊόντα, τρόφιμα, αναψυκτικά, συναρμολόγηση μηχανημάτων, cosmetics, κτλ.

Βάση Επανεπιμερισμού Ως Βάση Επανεπιμερισμού ορίζεται το μέγεθος που συνδέει το Κόστος των Βοηθητικών Κέντρων Κόστους με τα Κύρια Κέντρα Κόστους Για τον επανεπιμερισμό του Κόστους των Βοηθητικών Κέντρων Κόστους στα Κύρια κέντρα Κόστους χρησιμοποιείται το ‘‘Φύλλο Επανεπιμερισμού Γενικών Εξόδων’’

Εναλλακτικές επανεπιμερισμού - Άμεση μέθοδος Επανεπιμερισμός του κόστους κάθε ενός βοηθητικού τμήματος στα κύρια κέντρα Αγνοούνται οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα βοηθητικά κέντρα το ένα στο άλλο Ο τρόπος αυτός επανεπιμερισμού είναι ο απλούστερος

Φύλλο μερισμού άμεση μέθοδος επανεπιμερισμού Φύλλο μερισμού άμεση μέθοδος επανεπιμερισμού Φύλλο μερισμού Επιμ/σμένα ΓΒΕ Βάση Επαν/μού Βοηθητικά τμήματα Κύρια τμήματα Συντήρησης Ποιοτικού ελέγχου Επεξ/σίας Συναρ/σης Σύνολο 1.200.000 232.000 800.000 400.000 2.632.000 Τμήμα Συντήρησης ΩΑΕ (1.200.000) 450.000* 750.000** 1.250.000 1.150.000 Τμήμα ποιοτικού ελέγχου Αριθμός επιθεωρήσεων (232.000) 206.222 *** 25.778 **** 1.456.222 1.175.778 * 1.200.000 Χ 2400/6400 = 450.000 Το τμήμα επεξεργασίας έχει 2400 ΩΑΕ ** 1.200.000 Χ 4000/6400 = 750.000 το τμήμα συναρμολόγησης έχει 4000 ΩΑΕ *** 232.000 Χ 1600/1800 = 206.222 το τμήμα επεξεργασίας έχει 1600 επιθ. **** 232.000 Χ 200/1800 = 25.778 το τμήμα συναρμολόγησης έχει 200 επιθ.

Επανεπιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων σε Κύρια Τμήματα Παραγωγής - Άμεση μέθοδος

Εναλλακτικές επανεπιμερισμού -Βαθμιδωτή μέθοδος Επανεπιμερισμός του κόστους κάθε ενός βοηθητικού τμήματος στα υπόλοιπα βοηθητικά (σειριακά) και στα κύρια κέντρα Λαμβάνονται υπόψη οι υπηρεσίες που παρέχουν τα βοηθητικά κέντρα το ένα στο άλλο Έχει σημασία ο τρόπος τοποθέτησης των βοηθητικών κέντρων στο φύλλο μερισμού

Επανεπιμερισμός κόστους βοηθητικών τμημάτων σε κύρια και βοηθητικά – Βαθμιδωτή μέθοδος

Φύλλο μερισμού Βαθμιδωτή μέθοδος επανεπιμερισμού Φύλλο μερισμού Βαθμιδωτή μέθοδος επανεπιμερισμού Φύλλο μερισμού Επιμ/σμένα ΓΒΕ Βάση Επαν/μού Βοηθητικά τμήματα Κύρια τμήματα Συντήρησης Ποιοτικού ελέγχου Επεξ/σίας Συναρ/σης Σύνολο 1.200.000 232.000 800.000 400.000 2.632.000 Τμήμα Συντήρησης ΩΑΕ (1.200.000) 240.000 * 360.000 ** 600.000 *** 472.000 1.160.000 1.000.000 Τμήμα ποιοτικού ελέγχου Αριθμός επιθεωρήσεων (472.000) 419.556 **** 52.444 ***** 1.579.556 1.052.444 * 1.200.000 Χ 20% = 240.000 (2400 ΩΑΕ) ** 1.200.000 Χ 30% = 360.000 (2400 ΩΑΕ) *** 1.200.000 Χ 50% = 600.000 (4000 ΩΑΕ) **** 472.000 Χ 1600/1800 = 419.556 το τμήμα επεξεργασίας έχει 1600 επιθ. ***** 472.000 Χ 200/1800 = 52.444 το τμήμα συναρμολόγησης έχει 200 επιθ.

Εναλλακτικές επανεπιμερισμού - Αλγεβρική μέθοδος Συνεχής επανεπιμερισμός του κόστους των βοηθητικών τμημάτων μεταξύ τους Διαδοχικοί επανεπιμερισμοί Δυσκολία εφαρμογής όταν υπάρχουν περισσότερα από δύο βοηθητικά κέντρα κόστους Με τη μέθοδο αυτή αντιμετωπίζονται οι περιπτώσεις που βοηθητικά κέντρα κόστους προσφέρουν και λαμβάνουν υπηρεσίες το ένα από το άλλο

Αξιολόγηση επιμερισμών Ακρίβεια στην παρουσίαση της ανάλωσης των πόρων από τους εσωτερικούς πελάτες Επιπτώσεις στη συμπεριφορά των στελεχών και στην τιμολόγηση Ανάλυση ευαισθησίας Αίσθημα δικαιοσύνης Συμβάσεις cost - plus Aνάλυση κόστους - οφέλους

Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα της Άμεσης & της Βαθμιδωτής μεθόδου επανεπιμερισμού