ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Όλο το διήμερο είναι αφιερωμένο σε τρόπους ενεργοποίησης σκέψης και στη διαμόρφωση μιας στάσης για τη σκέψη (Κριτικής και δημιουργικής). Visible thinking.
Advertisements

KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ (KALLITEHNIKO GYMNASIO GERAKA)
Επισκέψεις Μελέτης. Οδηγός του Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση για το 2013: meletiswww.iky.gr/europaika-programmata/episkepseis-
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Άσκηση Ανατομίας σε πτώμα (δωρητή) Μυοσκελετικό σύστημα (οστά, σύνδεσμοι, αρθρώσεις, μύες) Περιφερικό κυκλοφορικό σύστημα (αρτηρίες, φλέβες) Περιφερικό.
S.Nomikos, 23 rd June rd ICTVC Thessalonica, Greece E-Paper vs Paper: A comparative study for future applications Μια συγκριτική μελέτη για μελλοντικές.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Μαθαίνω τις χερσονήσους της Ελλάδας
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Key Action 2: Καταληκτική ημερομηνία: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
LAMS.
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ πρακτικης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πίνακας Ουσιαστικότητας
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ Γνωρίσαμε τους ήρωες του ελληνικού θεάτρου σκιών καθώς και την ιστορία του Καραγκιόζη. πληροφορίες αντλήσαμε από το Σπαθάρειο μουσείο. Καραγκιοζοπαίχτης.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
QUIZ.
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Κούκλες και σημαίες - Flags and puppets
Το νέο πρόγραμμα ERASMUS + :
Κεφάλαιο 2 Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης.
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Γιατί ο τεχνικός της ΔΕΗ φοράει πλαστικά ή λαστιχένια γάντια όταν αγγίζει τα γυμνά καλώδια;
Erasmus+ - TRAINING METHODS OF PROGRAMMING – INFORMATICS WITH THE USE OF GAMES - TRAINING FOR TRAINERS Η ΠΕΚΑΠ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)
Εκπαιδευτικές δράσεις σε προγράμματα πληροφοριακής παιδείας:
The quiz show….
Ένα χειροποίητο έργο από χρωματιστά αποτυπώματα των μαθητών μας!
Η ταυτότητα της Ευρώπης – Η θέση της Ευρώπης
Η παραβολή ταλάντων Σχολείο: ΠΓΕΣΣ Μάθημα Θρησκευτικά Ομάδα: Καρυδάκια
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Θεωρία Θεσμών Επιχειρηματικότητας Καθηγητής Σπύρος Ι. Βλιάμος Τμήμα Μ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Soft & Transversal Skills
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
για τη Διδασκαλία Σχολικών Γνωστικών Αντικειμένων μέσω της Μουσικής
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ 2Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ομάδα ανάπτυξης Σμαράγδα Μ. Φαρίδου, θεσσαλονικη / ΜΑΪΟσ 2018

Δώστε μία σύντομη περιγραφή της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής με: Θέμα: Αντιλογία, φορώντας το καπέλο της Ειρήνης… το σκεπτικό :Δημιουργία μια πρακτικής που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ΔΕΠΠΣ αλλά και του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας, κατανόηση της συμβολής της ορθοδοξίας στην επίτευξη της ειρήνης, κατανόηση του μεγέθους του αγαθού της ειρήνης. τι κλήθηκαν οι μαθητές να παραγάγουν: Μία ακολουθία στα LAMS, κείμενα ερμηνείας εικόνων μέσω έντεχνου συλλογισμού, κείμενο επισήμανσης των σημείων Ανάλυσης Διαστάσεων, επιχειρήματα βάσει του σκεπτόμενου καπέλου (μέθοδος De Bono), επιχειρήματα αγώνα αντιλογίας. Δυσκολίες και αντιμετώπισή τους: Η ακολουθία του χρονοδιαγράμματος/ αντιμετωπίζεται με την ταυτόχρονα σύγχρονη εργασία και ασύγχρονη. σημαντικά στιγμιότυπα επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού: Η επιλογή του καπέλου, με στόχο να μπούμε στη θέση του άλλου και όχι να εκφράσουμε τον εαυτό μας…. απρόσμενα σημαντικά παραγόμενα: Δημιουργία ηλεκτρ. Βιβλίου (story jumper) από μαθήτρια, εμπνευσμένη από τη σχέση ειρήνης - αγάπης. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Περιγράψτε: μαθησιακό πρόβλημα προς αντιμετώπιση: Το αίτημα για ειρήνη καινοτομικό στοιχείο : δημιουργικές τεχνικές όπως: καταιγισμός ιδεών artful thinking, μέθοδος των έξι καπέλων σκέψης, τεχνική αντιλογίας (debate), εργαλείο μάθησης το LAMS. Έμφαση σε 3 βασικούς στόχους: α) ανάπτυξη σχετικών με το θέμα δεξιοτήτων, β)ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων, γ)κατάκτηση γνώσεων σχετικών με το θέμα. σκεπτικό πρόσθετης παιδαγωγικής αξίας: δημιουργία ενός προτύπου σχεδίου διδασκαλίας που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και από άλλους συναδέλφους και σε παραλλαγές, καθώς μπορούν να βρουν την ακολουθία στην ηλεκτρονική διεύθυνσή της στα LAMS: http://lamscommunity.org/lamscentral/sequence?seq_id=2265882 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι Στόχοι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο: απόκτηση σφαιρικής αντίληψης των πραγμάτων, ικανότητα περιγραφής ενός έργου τέχνης ώστε να βρίσκουν και το μήνυμα που μπορεί ο θεατής να λάβει, ανάλογα με τον δικό του τρόπο σκέψης, εξοικείωση με την συνεργασία, κοινοποίηση της γνώση τους με διάφορους τρόπους, κατανόηση της αλληλοπεριχώρησης και διάδρασης διαφορετικών γνωστικών πεδίων. Στόχοι σχετικοί με δεξιότητες που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο: κατανόηση της ανάγκης σύνδεσης της ειρήνης με βασικές ανθρώπινες αξίες (δικαιοσύνη, αγάπη) και κατανόηση της ουσιαστικής συμβολής της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο ζήτημα της ειρήνης. Στόχοι σχετικοί με τη χρήση της τεχνολογίας: εξοικείωση με το ενεργητικό - διερευνητικό μοντέλο μάθησης, προσέγγιση των ΤΠΕ ως εργαλείων μάθησης, άσκηση στην ομαδοσυνεργασία. Στόχοι σχετικοί με τις κοινωνικές δεξιότητες: απόκτηση ικανοτήτων επικοινωνίας και επιχειρηματολογίας, ενεργός συμμετοχή στην απόκτηση της γνώσης, στη χαρά της μάθησης και της δημιουργίας. Οικοδόμηση της γνώσης αξιοποιώντας ποικίλους ψηφιακούς πόρους, ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού, καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης , ενσυναίσθησης, ικανότητας του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», εξάσκηση στον δημοκρατικό διάλογο, την επιχειρηματολογία, την αποδοχή – ανοχή της αντίθετης άποψης. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Περιβάλλον: εργαστήριο Πληροφορικής και αίθουσα διδασκαλίας. πλαίσιο: θεματική ενότητα 5ΙΙΙ Φακέλου Θρησκευτικών Γ΄ Γ/σίου: «Δράση και αγώνας για τη μεταμόρφωση της ζωής και του κόσμου: H ανατροπή των κριτηρίων της ζωής: Οι Μακαρισμοί (Μτ 5, 3-12). Αναφέρετε τις προϋποθέσεις: η εξάσκηση και εξοικείωση των μαθητών τόσο με την συνεργατική μέθοδο μάθησης, όσο και με τις Νέες Τεχνολογίες. Ηλικιακή ομάδα ηλικιακή ομάδα/τάξη :14 ετών, Γ’ Γυμνασίου φύλο/κατανομή: 14 αγόρια και 12 κορίτσια. εθνικότητα μαθητών : ελληνική πολιτισμικό περιβάλλον περιοχής: υψηλό μορφωτικό επίπεδο, αστική περιοχή ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις Περιγράψτε τις γνώσεις των μαθητών: άριστη γνώση των θρησκευτικών μαθημάτων τους των προηγούμενων σχολικών ετών και γνώση χρήσης ΤΠΕ. Αν πρόκειται για πρακτική σε μαθητές με ειδικές ανάγκες/μαθησιακές δυσκολίες, περιγράψτε τις ανάγκες αυτές (π.χ. μαθητές με δυσλεξία): ΟΧΙ. Περιγράψτε κάποιες ειδικές γνώσεις : το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS (:Learning Activity Management System (το έχουμε χρησιμοποιήσει και σε άλλες διδακτικές ενότητες των θρησκευτικών ). Διάρκεια εφαρμογής Αναφέρετε τη διάρκεια εφαρμογής της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής: 3 διδακτικά δίωρα. (3 εβδομάδες από ένα διδακτικό δίωρο την εβδομάδα). ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η : Προσδιορισμός προβλήματος Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριότητας: συζήτηση, παρουσίαση, ιδεοθύελλα και αντίστροφη ιδεοθύελλα. Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες (κατά προτίμηση στο εργαστήριο Πληροφορικής). Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός. Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: να αναλυθεί το μέγεθος του προβλήματος, η συλλογική και η ατομική ευθύνη και να τονιστεί η ανάγκη της συμμετοχής όλων μας για την επίλυσή του. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η : Αναπαράσταση του προβλήματος - Επιλογή της στρατηγικής -Εκτέλεση της στρατηγικής Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριότητας: συζήτηση, παρουσίαση, διάλογος, εργασία στο LAMS . Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες, εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων της ανάλυσης διαστάσεων και των έξι καπέλων της σκέψης. (κατά προτίμηση στο εργαστήριο πληροφορικής) Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός. Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Κατανόηση της συμβολής της ορθόδοξης εκκλησίας στην επίτευξη της ειρήνης, συνεργασία μαθητών, συμμετοχικότητα στη δημιουργικότητα, χρήση του διαδικτύου ως πηγή έγκυρων πληροφοριών. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η : Aξιολόγηση των αποτελεσμάτων Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριότητας: Αγώνας Αντιλογίας Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες ( η χρήση LAMS όχι απαραίτητη., αυτό το στάδιο μπορεί να γίνει και μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, χωρίς χρήση εργαστηρίου πληροφορικής. Είναι στη διακριτική επιλογή του διδάσκοντα.) Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός, διαμεσολαβητικός. Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Οι μαθητές εκφράζουν την άποψή τους με επιχειρήματα, δέχονται δημοκρατικά την άποψη του άλλου, βλέπουν πολύπλευρα ένα θέμα, αποκτούν κριτικό γραμματισμό, συνεργάζονται και κοινοποιούν την σκέψη τους. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Κάθετος αντίδραση http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/610?locale=el ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/967?locale=el ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΑΒΑΣΙΛΑ (ΕΡΜ. 7ΟΥ Μακαρισμού) http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/612?locale=el ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΙ QUIZ http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/985?locale=el ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΚΑΠΕΛΑ Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Δυνάμεις http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/12672   Βίντεο Προέλευση: Φωτόδεντρο / Εκπαιδευτικά Βίντεο – παιχνίδι για την Ειρήνη ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Εικόνα από το ηλεκτρονικό βιβλίο στο story jumper .

Από την Ακολουθία στο LAMS .

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Τεκμηριώστε τα θετικά στοιχεία: Η ομαδική εργασία και ενεργοποίηση όλων των μαθητών/τριών , που έτσι αισθάνθηκαν ο καθένας και η καθεμιά τους ξεχωριστά ως ισότιμο μέλος της ομάδας. Το ενδιαφέρον που έδειξαν όλα τα παιδιά των ομάδων για το αποτέλεσμα της εργασίας της άλλης ομάδας. Η χρήση της αγιογραφίας και της ζωγραφικής στην υπηρεσία του θεολογικού μαθήματος, καθώς μια εικόνα μπορεί να αποτυπώσει με τρόπο που θα χαραχτεί στη μνήμη του παιδιού, ολόκληρη τη διδασκαλία της εκκλησίας μας. Η μαθητοκεντρικότητα, το γεγονός ότι ο μαθητής, ως δρων πρόσωπο ήταν ο ενεργός φορέας της παραγωγής της μάθησης. Έτσι, οι θεματικοί πυρήνες κάθε δραστηριότητας έγιναν λειτουργικοί μέσω του προσδιορισμού των αναμενόμενων δεξιοτήτων από κάθε ομάδα. Αξιολογήστε τον αντίκτυπο της εφαρμογής της σε επίπεδο μαθητών ή συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ή στην ευρύτερη σχολική κοινότητα: στους μαθητές αύξησε την αυτοπεποίθηση και την ικανοποίησή τους, καθώς αντάλλαξαν απόψεις και προβληματίστηκαν γόνιμα σχετικά με το θέμα της ειρήνης, ενώ η δυνατότητα πρόσβασης στις δραστηριότητες και από το σπίτι, τους επέτρεψε να εργαστούν με τους δικούς τους προσωπικούς ρυθμούς και να επεξεργαστούν καλύτερα τις απαντήσεις τους. Έτσι ο γόνιμος προβληματισμός περί ειρήνης μεταφέρθηκε και εκτός διδακτικής αίθουσας, εμπλέκοντας προφανώς και τους γονείς των μαθητών μας, που σαφώς είδαν ότι στο σχολείο μας τα παιδιά τους ασχολούνται σοβαρά με διαχρονικά ηθικο – κοινωνικά θέματα και με τρόπους παιδαγωγικούς και μεθόδους καινοτόμους. Καταγράψτε τα μαθησιακά αποτελέσματα που διακρίνατε με βάση τα δικά σας κριτήρια : Εξάσκηση στην ομαδική εργασία, αποδοχή του άλλου και της διαφορετικής αντίληψής του. Καταγράψτε τον βαθμό αίσθησης καινοτομίας της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής: Έφερε μεγάλη αίσθηση καινοτομίας βασικά λόγω των όλων τεχνικών, των έξι καπέλων της σκέψης, της ανάλυσης διαστάσεων, του έντεχνου συλλογισμού, της χρήσης του LAMS, του αγώνα αντιλογίας, της ελευθερίας που είχαν οι μαθητές στην έκφρασή τους. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Περιγράψτε εδώ δυο-τρία απρόσμενα ενδιαφέροντα στιγμιότυπα- γεγονότα από τη διεξαγωγή της πρακτικής: Απρόσμενα ενδιαφέρον στιγμιότυπο θεωρώ την προθυμία κάποιας μαθήτριας να δημιουργήσει στο story jumper ένα βιβλίο ηλεκτρονικό με θέμα το αλφαβητάρι της ειρήνης, το οποίο απαγγέλλει η ίδια. Τεκμηριώστε τους λόγους που τα βρήκατε ενδιαφέροντα και τη σημασία που εσείς τους αποδίδετε: Το θεωρώ πολύ σημαντικό, διότι η πρακτική αυτή έμπρακτα αποδεικνύει πως οι μαθητές όταν πρωταγωνιστούν στη μαθησιακή διαδικασία, δημιουργούν με πολύ μεράκι, για να κάνουν αυτό που τους αρέσει. http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/988?locale=el Παρουσίαση, αλφαβητάρι της ειρήνης, από την Κατερίνα ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Περιγράψτε εδώ τη δική σας παρέμβαση/δράση/στάση/ αλληλεπίδραση με τους μαθητές κατά τη διάρκεια δυο-τριών σημαντικών για την πρακτική στιγμιότυπων. Περιγράψτε αναστοχαστικά τις σκέψεις σας για τη δική σας δράση και τους τρόπους που επηρέασε τους μαθητές στα στιγμιότυπα αυτά. Η προσωπική μας παρέμβαση, βασικά για να διευκολύνει τη διαδικασία και να την εποπτεύει, υπήρξε θα έλεγα σημαντική όσον αφορά την επιλογή του χρώματος του καπέλου, οπότε εξηγήσαμε στους μαθητές ότι δεν έχει τόσο σημασία να επιλέξουν την ομάδα με το χρώμα που εκείνοι θεωρούν ότι τους αντιπροσωπεύει, διότι ακριβώς το μήνυμα είναι να μάθουμε να βλέπουμε τα πράγματα από τη οπτική του άλλου. Να μπορούμε να φορέσουμε το καπέλο του άλλου και να μπούμε στη θέση του για να καταλάβουμε καλύτερα τον τρόπο που σκέπτεται και αντιδρά. Επίσης το ίδιο εκφράσαμε και στην τελική φάση, όπου δεν είχε σημασία αν θα βρίσκονταν στην ομάδα πόλεμος ή στην ομάδα ειρήνη, αλλά σημασία είχε να εξασκηθούν στην επιχειρηματολογία προκειμένου να υπερασπιστούν τη θέση τους και να προνοήσουν κάποια ερωτήματα που θα έφερναν τον άλλον στη θέση να σκεφτεί το πώς εκείνοι βλέπουν τα πράγματα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Καταγράψτε εδώ τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την πρωτοτυπία της παρούσας πρακτικής ως προς την ιδέα ή/και την εφαρμογή της και την πιθανή σχέση της με άλλη/ες πρακτική/ες (τροποποίηση, επέκταση, προσαρμογή άλλης πρακτικής). Σε περίπτωση που η ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική σας σχετίζεται με μία άλλη πρακτική, δώστε το URL της πρακτικής. Η δράση μας – κατ’ αρχάς- ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία του Νέου Σχολείου, όπου οι μαθητές εκλαμβάνονται ως μικροί «διανοούμενοι», «επιστήμονες» και «ερευνητές» και όπου υποστηρίζεται κάθε εκπαιδευτική καινοτομία, που στηρίζεται σε πρωτοπόρες και παιδαγωγικές αρχές, που εφαρμοζόμενες επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στη νοοτροπία, στις πρακτικές, στους ρόλους και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολείου. Πρωτοτυπία αποτελεί – εκτός από την μαθητοκεντρικότητα - η εφαρμογή τόσων δημιουργικών τεχνικών ταυτόχρονα: LAMS, μέθοδος επίλυσης προβλήματος, τεχνική έξι καπέλων της σκέψης, του έντεχνου συλλογισμού και της ανάλυσης διαστάσεων και τέλος, αγώνας αντιλογίας ως επιστέγασμα της όλης διαδικασίας. Πρωτοτυπία θεωρώ ακόμη και τη χρήση του πίνακα του Pawel Kuczynski, προκειμένου να διατυπωθούν θεολογικές απόψεις. Το γεγονός ότι ανεβάσαμε την ακολουθία και στο διεθνές αποθετήριο προσδίδει στην πρακτική μας προσβασιμότητα χωρίς περιορισμούς και ευελιξία στην ανάπτυξή της και επαναχρησιμοποίησή της, όχι μόνο στα θρησκευτικά αλλά και στην Κ.Π.Α. με κάποιες παραλλαγές, αφού το θέμα της ειρήνης και κοινωνικής δικαιοσύνης αποτελούν κεφάλαια και της Κ.Π.Α. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα πρότζεκτ με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων (π.χ. Εικαστικοί ή φιλόλογοι). ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Αναφορά σε άλλο υλικό που αξιοποιήθηκε. Βιβλία Allison, S. (2002). Debating with talented and gifted students. School Libraries in Canada, 2 (1), 13-14 Εγγλέζου, Φ., (2013). Αγώνες αντιλογίας (debate) και επιχειρηματολογία στη διδακτική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου της γλώσσας, Εισήγηση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικών Συμβούλων Φωτίζοντας τη Διδασκαλία: Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις (Κόρινθος, 23-24 Νοεμβρίου 2013) Σημειώσεις Tishman, S., Palmer, P. (2007). Works of Art are Good Things to Think About. Revised version of a paper prepared for the Evaluating the Impact of Arts and Cultural Education Conference at the Centre Pompidou, Paris, 10-12/1/2007. Retrieved September 22, 2016 from http://www.visiblethinkingpz.org/VisibleThinking_html_files/07_Whats_New/WorksOfArt.pdf Websites iep.edu.gr/images/.../KEIMENA-C-GYMNASIOU-THEM-ENOT5.docx: Νέα Προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά, κείμενα Γ΄ Γυμνασίου θεματική ενότητα 5 http://iep.edu.gr:8080/index.php/en/menu-erga/menu-co-financed/40-thriskeftika1/521-thriskeftika-didaktiko- yliko-gymnasio : Νέα Προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά, διδακτικό υλικό για το Γυμνάσιο Λογισμικό Όνομα λογισμικού, Δημιουργός, Ηλεκτρονική Διεύθυνση, … ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ