Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1.Ποια είναι τα τρία κύρια μέρη ενός υποδείγματος ηλεκτρονικών επικοινωνιών Ενεργεία ( είσοδος) Μετάδοση (διαδικασία) Ήχος ( έξοδος)
Advertisements

2.7 Χημική αντίδραση.
ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
Ηλεκτρομαγνητισμός Ο Ηλεκρομαγνητισμός είναι ο τομέας της Φυσικής που μελετά τα φαινόμενα που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με ηλεκτρικά φορτία και πηγές.
ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Διαχωρισμός μιγμάτων.
Virtual Chemistry Laboratory
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Project A λυκείου ομάδα Μαρούλι Γκουρνέλος Χρήστος Ευάγγελος Μέριανος Κωνσταντίνος Πάνος Κνισοβίτης Χρήστος.
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
«Έλαβαν μέρος 8 Λύκεια του Νομού Χανίων » ΕΚΦΕ ΧΑΝΙΩΝ
Εργασία στην πληροφορική
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ FARADAY
Project 4o Το φως και το χρώμα στην τέχνη και την επιστήμη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αυτοκίνητο του υδρογόνου
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Οξέα … συνέχεια… 1.3 Η κλίμακα pH ως μέτρο οξύτητας
Arrhenius. Arrhenius Ιοντισμός ηλεκτρολύτη μέσα στο νερό.
13. ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ
1.1 Ιδιότητες των οξέων 1.2 Οξέα κατά Arrhenius
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Οι υδρογονάθρακες ως καύσιμα. Η καύση είναι η πρώτη χημική αντίδραση που χρησιμοποιήθηκε από τους ανθρώπους για … θέρμανση μαγείρεμα Κατασκευή αντικειμένων.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
IrYdium Chemistry Lab.
1. Πού διδάσκω; Τάξη: A’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
Ομάδα:τρελοί επιστήμονες
ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ ΑΕΡΑ
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Medilab.pme.duth.gr Δρ. Π. Ν. Μπότσαρης 1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΕΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ κ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ.
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών EUSO 2016 ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών Απονομή.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ Αναλυτικό πρόγραμμα και Οδηγίες Φυσικής Α΄Λυκείου.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Το αυτοκίνητο που κινείται με νερό.
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Οργανική Χημεία και Υδρογονάνθρακες
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τεχνολογια υλικων Θεωρητική Εισαγωγή.
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η έννοια του προβλήματος
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
1ο Γενικό λύκειο Καρδίτσας
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
1 Ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑς1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ Υ.Σ.Ε.Φ.Ε ( ) 10 Χρόνια εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Πρακτικές δραστηριότητες
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
ΕΡΓΑΣΙΑ του: ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΟΝΗ Γ4
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ.
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές Πάνος Μουρούζης Φυσικός Ρ/Η Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε Κέρκυρας

Ποια πειράματα θεωρούμε εξαιρετικά; Με άλλα λόγια ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός εξαιρετικού πειράματος;

1. Θα πρέπει να είναι ακίνδυνο Η ασφάλεια των μαθητών θα πρέπει ν’ αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα

2. Θα πρέπει να μην είναι ακριβό και χρονοβόρο ώστε να μπορεί να εκτελεστεί μετωπικά σε μία διδακτική ώρα

3. Θα πρέπει να αναδεικνύει βασικές αρχές των φυσικών επιστημών Νόμοι του Νεύτωνα Νόμοι του Ηλεκτρομαγνητισμού Αρχές διατήρησης Σπουδαία φαινόμενα όπως η φωτοσύνθεση, ο βρασμός, η καύση, η διάθλαση, η εξέλιξη κλπ

5. Θα πρέπει να είναι απλό ώστε να εξάγονται εύκολα και απλά τα επιθυμητά επιστημονικά συμπεράσματα.

6. Θα πρέπει να μπορεί να συνδεθεί με σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές

Μερικά παραδείγματα για το τι ακριβώς εννοούμε

1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ –Συσκευή Hofman Ακίνδυνο αφού δε χρησιμοποιεί πυκνό θειϊκό οξύ Φθηνό και σύντομο αφού γίνεται σε μερικά λεπτά. Μπορεί να γίνει μετωπικά Αναδεικνύει τη σύσταση του νερού καθώς και τις ιδιότητες του υδρογόνου και οξυγόνου. Στο λύκειο αναδεικνύει το νόμο των αερίων. Ιστορικά και επιστημονικά σπουδαίο. Σχετίζεται με την παραγωγή του υδρογόνου που αποτελεί το καύσιμο του μέλλοντος http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/19_hofman/Hofman.pdf

2. Μέτρηση του μαγνητικού πεδίου της Γης 2. Μέτρηση του μαγνητικού πεδίου της Γης Μία συσκευή ακίνδυνη και φθηνή ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μετωπικά Αναδεικνύει τη χρησιμότητα του τύπου του μαγνητικού πεδίου του κυκλικού αγωγού Αναδεικνύει το διανυσματικό χαρακτήρα της μαγνητικής επαγωγής Αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του μαγνητικού πεδίου της Γης που σχετίζονται με πλήθος τεχνικών εφαρμογών. http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/3_prot_peiramata/20-Metrhsh-magn.htm

3. Ασύρματη επικοινωνία μέσω δέσμης laser Με πολύ φθηνά και απλά υλικά μπορούμε να διδάξουμε τις βασικές αρχές των ασύρματων επικοινωνιών. http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/12laser_info/12laser.htm

4. Κατασκευή συσκευής απόσταξης Απλή και φθηνή ώστε το πείραμα να μπορεί να εκτελεστεί μετωπικά Η μέθοδος διαχωρισμού διαλυμάτων παρουσιάζει μεγάλο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον αφού σχετίζεται με το διαφορετικό σημείο βρασμού χημικών ενώσεων, τις έννοιες χημική ένωση διάλυμα κλπ Παρουσιάζει μεγάλο πρακτικό ενδιαφέρον αφού από τη κλασματική απόσταξη του πετρελαίου παράγονται πλήθος ενώσεων καθημερινής χρήσης. Χρησιμοποιείται σε όλη σχεδόν τη χημική βιομηχανία, την παραγωγή ποτών, κλπ http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/3_prot_peiramata/23_apostaxh.htm

5. Κατασκευή μικροαμπερομέτρου Με τη χρήση ενός μόνο τρανζίστορ του BC517 φτιάχνουμε μία απλή κατασκευή με την οποία μπορούμε να μελετήσουμε απλά εντυπωσιακά και μετωπικά τα θέματα «ανοικτό κλειστό κύκλωμα, αγωγοί μονωτές, βραχυκύκλωμα κλπ» http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/6mikroamper/mikroampero.htm

6. Η πιο απλή μηχανή του Ήρωνα Η κατασκευή της μηχανής απαιτεί μόνο ένα αναψυκτικό!!! Και ένα μικρό κομμάτι αλυσίδας για νιπτήρες Η πρώτη ατμομηχανή που σχετίζεται με τα φαινόμενα του βρασμού, της καταστατικής εξίσωσης των αερίων, των ροπών, των μηχανών κλπ. Όλα σχεδόν τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούν με παρόμοιες ατμομηχανές. http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/18_mhxnah_hron/mhxanh_hron_2.pdf

7. Κατασκευή πυκνωτών Μία σειρά από εντυπωσιακές κατασκευές απλών και ηλεκτρολυτικών πυκνωτών που με τη βοήθειά τους μπορούμε να μελετήσουμε ( όταν με το καλό μπουν στην ύλη ) τις ιδιότητες των πυκνωτών. http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/15_katask_pikoti.htm

8. Κατασκευή πυκνόμετρου- αραιόμετρου Με την κατασκευή αυτή μπορούμε να προσδιορίσουμε τη συγκέντρωση αλκοόλης σε κάποιο ποτό, τη συγκέντρωση της ζάχαρης σε κάποιο αναψυκτικό κλπ Μπορούμε να προσδιορίσουμε γενικά τη συγκέντρωση άγνωστου διαλύματος http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/15_piknometro/piknometro.htm

9. Συσκευή μέτρησης αγωγιμότητας Με τη συσκευή αυτή μπορούμε να κατατάξουμε τα διάφορα νερά σύμφωνα με τη σκληρότητά τους και να συγκρίνουμε αυτή την κατάταξη με αυτή που αναφέρεται στις ετικέτες τους. Μπορούμε επίσης να προσδιορίσουμε τη συγκέντρωση άγνωστου διαλύματος. Μία υπέροχη δραστηριότητα για τη θεματική εβδομάδα. http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/5_kataskeves/15_piknometro/piknometro.htm http://dide.ker.sch.gr/ekfe/ekfe/3drasthrioth/paix12/themata-2014.doc

10. Πειραματική επαλήθευση του Πυθαγορείου θεωρήματος 10. Πειραματική επαλήθευση του Πυθαγορείου θεωρήματος Ο σπουδαιότερος ίσως φυσικός νόμος στο μικροσκόπιο του εργαστηρίου. Η απαραίτητη διασύνδεση φυσικής και μαθητικών. (S.T.E.M) http://dide.ker.sch.gr/ekfe/epiloges/6_artra/71_pythagorio.doc

Σας ευχαριστώ πολύ Για την παρουσία σας Και την προσοχή σας