Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
GREEK TRADITIONAL GAMES Ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια  Freedom  (Ελευθερία)  The hen, the chicks and the hawk  (Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι)
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
 H καινοτομία και η δημιουργικότητα ήταν στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ιστορίας. Η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η εξερεύνηση του κόσμου και η Βιομηχανική.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
TEMA 3 TEST OF EARLY MATHEMATICAL ABILITY (Ginsburger & Baroody 2003) To test απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως και 8 ετών κ 11 μηνών και ο σκοπός του.
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Διδακτική Πληροφορικής
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
COURSE CODE: DES-102 COURSE TITLE: DECORATION DRAWING TUTOR: DOMENICA RENKO SEMESTER: FALL 2010 PROJECT: 2 | hand-out: week 10 – hand-in: week 11 | duration:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ 4 ο ΕΤΟΣ (Δ΄ΤΑΞΗ - S4)
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Απασχόληση φοιτητών Erasmus για πρακτική άσκηση στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αριάδνη Λ. Χάγερ-Θεοδωρίδου.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
Σεμινάριο “Πώς να καταστήσετε το έργο σας Ανοικτής Πρόσβασης”
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
aka Mathematical Models and Applications
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
2013 edition Wilfred E. Major
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Τα διδακτικά υλικά της Μοντεσσόρι – Παιδαγωγικές αρχές της Μοντεσσόρι 3ο μάθημα εαρινού εξάμηνου 2018 Διδάσκων: Αντώνης Ζαγοριανάκος

Παιδαγωγικές αρχές της Μοντεσσόρι Κάθε παιδί γεννιέται έχοντας «εν δυνάμει» τις μελλοντικές ικανότητες του. Το παιδί μαθαίνει αυθόρμητα. Οι εσωτερικές του δυνάμεις παροτρύνουν το παιδί να γνωρίσει το περιβάλλον του και έτσι αποκτά εμπειρίες. Άρα απαιτείται ένα κατάλληλα οργανωμένο περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί θα μπορεί να εργάζεται με υλικά και δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα του. Το παιδί παρουσιάζει «περιόδους ειδικής ευαισθησίας» κατά τη διάρκεια των οποίων κυριαρχούν συγκεκριμένα κίνητρα, τα οποία θέτουν σε ενέργεια όλες τις ψυχικές του δυνάμεις προκειμένου να κατακτήσει συγκεκριμένες ικανότητες και γνώσεις.

Η μάθηση έχει την έννοια της αυτό-μόρφωσης και αυτό-αγωγής. Η μάθηση προκύπτει από την ατομική εργασία του παιδιού μέσα σε ένα κατάλληλα οργανωμένο περιβάλλον. Η δασκάλα εποπτεύει, βοηθά, υποκινεί, αλλά δεν διδάσκει.

διδακτικών υλικών της Μοντεσσόρι Τα χαρακτηριστικά των διδακτικών υλικών της Μοντεσσόρι Κάθε διδακτικό υλικό προβάλλει ΕΝΑ και μόνο χαρακτηριστικό ή ΜΙΑ και μόνο σχέση. Το διδακτικό υλικό είναι αυτό-διορθωτικό. Το διδακτικό υλικό εντάσσεται σε μια σειρά.

Κανόνες χρήσης των υλικών της Μοντεσσόρι Κανόνες χρήσης των υλικών της Μοντεσσόρι Εισαγωγή μιας έννοιας με το λόγο, την ανάγνωση, την επίδειξη Επεξεργασία της έννοιας και κατανόηση της μέσα από πειραματισμό, διερεύνηση, δημιουργία, εργασία. Συνειδητοποίηση/αφομοίωση της έννοιας εκφρασμένη από την δυνατότητα διατύπωσης απαντήσεων ή διδασκαλίας σε συνομηλίκους.

Αριθμητικές ράβδοι- Ten rods, grated in length, the shortest rod being ten centimeters in length, and each succeeding rod increasing by the length of the first, with the longest rod being one meter. These rods prepare the child for 1-10 counting.

Μικρές αριθμητικές ράβδοι

Δραστηριότητα μέτρησης - απαρίθμησης

Συσχέτιση ποσοτήτων και συμβόλων Association of Quantity and Symbol

Πρόσθεση με χρήση χρυσών χαντρών Addition with Golden Beads

Δραστηριότητα παρόμοια με αυτή των δίσκων Cuisenaire

Μέτρηση όγκων με διαφορετικές μονάδες Children can explore with measuring cups and spoons using a bowl of water

"Mathematics arises from the human mind as it comes into contact with the world and as it contemplates the universe and the factors of time and space.” “[the] human kind has a mathematical mind” “ Each culture has a pattern of function in that society. This pattern is absorbed by the child, and becomes the foundation of which the child builds his life. This cultural pattern is the context for the Montessori class. Practical life Exercises are the every day tasks of the home culture and include the courtesies by which people relate.”

“[the] human kind has a mathematical mind”, always absorbing cultural patterns. “ Each culture has a pattern of function in that society. This pattern is absorbed by the child, and becomes the foundation of which the child builds his life. This cultural pattern is the context for the Montessori class. Practical life Exercises are the every day tasks of the home culture and include the courtesies by which people relate.” Η Μοντεσσοριανή τάξη ενθαρρύνει τα πολιτισμικά δρώμενα ως αφορμές χρησιμοποίησης μαθηματικών εννοιών, όπως η απαρίθμηση, η μέτρηση, ο υπολογισμός μεγεθών και ποιοτήτων εντός του χώρου και εντός του χρόνου όπου δρουν οι μαθητές. "The child is attracted to these activities because they are the ways of his people. He is attracted to the real purpose which engages his intellect. As he begins to work with Practical Life Exercises, he is more and more attracted to the order and precision that is required. Participation in these activities help the child become a member of the society of peers in the classroom.” Σε αυτό το σημείο μας δίνεται η ευκαιρία να συνδυάσουμε τη Μοντεσσοριανή πρόταση με το Βυγκοτσκιανό μαθησιακό/γνωσιολογικό πρ(ωτ)ότυπο (prototype), για το οποίο θα συζητήσουμε σε επόμενο μάθημα.

"The Sensorial Material is mathematical material. It is exact "The Sensorial Material is mathematical material. It is exact. It is presented with exactness and will be used by the child with exactness. The activities call for precision so that the child can come into contact with the isolated concepts and through repetition, draw from the essence of each and have a clear abstraction. These concepts help the child to order his mind. He is able to classify experience. Clear perception and the ability to classify leads to precise conclusions. The Sensorial work is a preparation for the study of sequence and progression. It helps the child build up spatial representations of quantities and to form images of their magnitudes such as the Pink Tower.” Πηγή: http://www.infomontessori.com/mathematics/introduction.htm

Η μετάβαση από την ομιλούσα γλώσσα στη γλώσσα των Μαθηματικών και των μαθηματικών συμβόλων, για την ακρίβεια που παρέχουν και για τη δυνατότητα που δίνουν ώστε να εκφράσουμε την ποσοτικοποιημένη εμπειρία του κόσμου ο οποίος μας περιβάλλει.

Από την ποσοτικοποιημένη εμπειρία του κόσμου ο οποίος μας περιβάλλει προήλθαν και πολλές από τις μαθηματικές έννοιες που γνωρίζουμε. Η γλώσσα των Μαθηματικών αποτελεί εξέλιξη της γλώσσας ακριβέστερου προσδιορισμού χωροχρονικών μορφών, με τις οποίες ο άνθρωπος ήλθε σε επαφή μέσα στις κοινότητές του.

«Στην ηλικία των τεσσάρων το παιδί είναι έτοιμο για την γλώσσα των Μαθηματικών. Μια σειρά προετοιμασιών έχει ήδη γίνει. Κατ’ αρχήν το παιδί έχει εγκαθιδρύσει μια εσωτερική τάξη. Δεύτερον, το παιδί έχει αναπτύξει ακριβή κίνηση. Τρίτον, το παιδί έχει εγκαθιδρύσει την συνήθεια της εργασίας. Τέταρτον, το παιδί είναι ικανό να ακολουθήσει και να ολοκληρώσει έναν κύκλο εργασίας. Πέμπτον, το παιδί έχει την ικανότητα να συγκεντρώνεται. Έκτον, το παιδί έχει μάθει να ακολουθεί μία διαδικασία. Έβδομον, το παιδί έχει συνηθίσει τα σύμβολα. Όλη αυτή η ανάπτυξη η οποία έχει προηγηθεί έχει φέρει στο παιδί σε μια ωριμότητα πνεύματος και σε μια προθυμία εργασίας. Τα χειροπιαστά εργαλεία της αριθμητικής αποτελούν υλοποιημένες αφαιρέσεις.»

«Η μοντεσσοριανή μέθοδος, με την έντονη κοινωνική και ανθρωπιστική της φιλοσοφία, αποκτά νέο περιεχόμενο στις μέρες μας που τα αδιέξοδα πολλών παραδοσιακών διαδικασιών και η πλημμυρίδα των πολιτικών και οικονομικών ανακατατάξεων θέτουν προβλήματα κοινωνικής συνοχής και επαναπροσδιορισμού ρόλων και αξιών. Η Maria Montessori υπογράμμιζε πόσο σημαντική είναι η καλλιέργεια της θέλησης του παιδιού προκειμένου να αναπτύξει αυτοελεγχόμενη ηθική σε αντίθεση με την τυφλή, άκριτη υπακοή στην εξουσία. Στόχος της παιδαγωγικής της είναι κάθε τι νέο, κάθε τι άγνωστο να είναι αντιμετωπίσιμο ώστε να ενθαρρύνεται -και όχι να αναχαιτίζεται- η ένταξη του ατόμου στο περιβάλλον του.» Πηγή: Η ΜΕΘΟΔΟΣ MONTESSORI ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Εκδόσεις Παπαζήση

Ευχαριστώ για την προσοχή σας