Το σχολείο ως χώρος κοινωνικών αλληλεπιδράσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΦΥΛΛΟ.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σχολείο ως χώρος κοινωνικών αλληλεπιδράσεων Θεματικοί άξονες: Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Εκπαιδευτικοί και αξιολόγηση Σχολείο και σχολική τάξη

Θέμα εργασίας: To σχολείο και, πιο συγκεκριμένα, η σχολική τάξη ως χώρος κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ μαθητών, καθηγητών και αμφοτέρων αντίστοιχα. Κύριος λόγος επιλογής αυτού του θέματος ήταν η επιθυμία να δοθεί μια πιο ξεκάθαρη εικόνα γύρω από το σχολικό περιβάλλον, τις συνθήκες με βάση τις οποίες συντελείται η μάθηση και να αναδειχθεί η ύπαρξη ποικίλων διαφορών & διακρίσεων (άλλοτε πιο έκδηλων κι άλλοτε όχι), μέσα από την αλληλεπίδραση των δύο φύλων είτε ως διδασκόντων είτε διδασκόμενων

Κυρίως μέρος

Εκπαιδευτικοί Μέσα από την εμπειρία τους στο χώρο διαμόρφωση: σταθερής αντίληψης ρόλου τους άποψης για χαρακτήρα μαθητών & επιδόσεις μαθητών ιδεών σχετικά με τη γνώση που μεταδίδουν   Σχηματισμός αντίληψης τους για μαθητές πριν έρθουν σε επαφή μαζί τους , γεωονός που επηρεάζεται από τους εξής παράγοντες: ηλικία φύλο φυλή οικογενειακή προέλευση κατεύθυνση σπουδών Ερμηνεία συμπεριφοράς των μαθητών μέσω παρατήρησης και κατάταξης στη συνέχεια στα παρακάτω συστήματα κατηγοριών: κατηγορία ικανότητας (καλοί, κουτοί, έξυπνοι στα μαθηματικά, ανορθόγραφοι) άλλου είδους (πχ κίνητρα, πειθαρχία, προσωπικότητα)

David Hargreaves , Deviance in classrooms ο χαρακτηρισμός (typing)= αναπόσπαστο στοιχείο της γνωριμίας με τους δασκάλους. Ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια, όπου οι μαθητές είναι άγνωστοι, (με εξαίρεση όσους είχαν αδέρφια που φοιτούσαν στο σχολείο ή αν είχε προηγηθεί μελέτη για έναν συγκεκριμένο μαθητή) οι γενικές προσδοκίες των δασκάλων προκύπτουν από προηγούμενες εμπειρίες. Αρχική υπόθεση επεξεργασία σταθεροποίηση πιθανότητα αποχαρακτηρισμού ή αναχαρακτηρισμού ενός μαθητή κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας. πολύ συχνή η παραμονή εκπαιδευτικών στο στάδιο της υπόθεσης.

Σε περίπτωση χαρακτηρισμού ενός μαθητή ως «αποκλίνοντος» (πολλαπλές παραβάσεις σε πολλούς τομείς): κυριαρχία πεποίθησης για απουσία αντισταθμιστικών ικανοτήτων στο συγκεκριμένο υποκείμενο (πχ ευφυΐα ή ευχάριστο χαρακτήρα). αλλαγή συμπεριφοράς εκπαιδευτικών απέναντι στον συγκεκριμένο μαθητή Ύπαρξη 2 τρόπων αντίδρασης: 1) Μη πραγματοποίηση παρέμβασης 2) Πραγματοποίηση παρέμβασης αν «απειληθεί» κύρος εκπαιδευτικού.  

Κοινωνικοοικονομικές διακρίσεις Μελέτη James Coleman (1966) Συμμετείχαν 4.000 σχολεία, 600.000 μαθητές, 60.000 εκπαιδευτικοί Ερωτήσεις για σχολικό περιβάλλον και εξοπλισμό, προθέσεις μαθητών για παραμονή στην εκπαίδευση κ.α. Από τα ευρήματα παρατηρήθηκαν σαφείς φυλετικές διακρίσεις! Στο 80% των σχολείων μόνο το 10% αποτελούσε μαθητικό δυναμικό των έγχρωμων μαθητών. Λευκοί & Ασιάτες μαθητές: καλύτερος Μ.Ο. επίδοσης, φοίτηση σε σχολεία με καλύτερες υποδομές σε αντίθεση Μειονότητες: χαμηλότερη επίδοση & σχολικό περιβάλλον. Ενδιαφέρον για προσμέτρηση κοινωνικοοικονομικών παραγόντων στην εκπαίδευση: λόγω αδυναμίας ερμηνείας των διαφορών επίδοσης μαθητών μέσω παρατήρησης στην τάξη. παρά την ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση, πραγματοποίηση αξιολόγησης (σε μεγάλο βαθμό) ΟΧΙ ΜΕΣΩ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.

Σύμφωνα με έρευνα του γαλλικού Υπουργείου Παιδείας: Από τα 100 παιδιά που έχουν εισαχθεί στο γυμνάσιο: Το 79% αποφοίτησε, εκ των οποίων το 23% παιδιά εργατών. Στο πανεπιστήμιο συνέχισε το 70% εκ του οποίου από τα παιδιά εργατών πλέον εφτασε το 15%. Ο λόγος είναι το διαφορετικό σημείο εκκίνησης των μαθητών. Συμβολή τρόπου λειτουργίας σχολείου ΌΧΙ σε κάλυψη των κενών ΑΛΛΑ σε αναπαραγωγή τους. Σε προσπάθεια επίλυσης της ανισότητας δημιουργία άλλων ανισοτήτων. πχ αν όλοι αποφοιτούν με άριστα, τότε τα κριτήρια επιλογής σε ένα επάγγελμα είναι οι συστάσεις, η επαγγελματική συγγένεια κ.λπ   ΚΑΤΑΛΗΞΗ= Η ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το φύλο του εκπαιδευτικού, οι διαφορές που απορρέουν απ’ αυτό & η σχέση με μαθητές/-τριες Υπάρχουν 2 κύριες οπτικές για την ύπαρξη διαφορών φύλου των εκπαιδευτικών: α) Η φεμινιστική οπτική, σύμφωνα με την οποία δεν θεμελιώνται διαφορές, μεταξύ των 2 φύλων , θετικά ή εμπειρικά ως προς το διδακτικό στύλ, τις ικανότητες, τις ισορροπίες κ.ά. β) Η κονστρουκτιβιστική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία η διδασκαλία εμποτίζεται από το φύλο κι έτσι διαμορφώνονται διαφορετικές επαγγελματικές ταυτότητες των εκπαιδευτικών, εργασιακές συνθήκες και τρόποι διδασκαλίας και κατανόησης των εκπαιδευτικών.

Έρευνα για τις διαφορές των φύλων (στους εκπαιδευτικούς) έχει δείξει ότι σε αυτές περιλαμβάνονται: 1) Η επαγγελματική ικανοποίηση (γυναίκες-> υψηλότερα επίπεδα , άνδρες-> περισσότερο στρές και επαγγελματική εξουθένωση). 2) Οι εκπαιδευτικές απόψεις των εκπαιδευτικών (μικρές διαφοροποιήσεις, γυναίκες= συχνά φορείς μη παραδοσιακών, προσωπικών και μαθητοκεντρικών αντιλήψεων σε αντίθεση με άντρες) εφαρμογή διαφοροποιημένων πρακτικών σε σχολικές τάξεις 3) Τα κίνητρα επιλογής διδασκαλικού επαγγέλματος (γυναίκες-> για λόγους κυρίως αλτρουιστικούς, άνδρες-> ΚΑΙ για μισθό, κύρος. 4) Το αντίκτυπο της άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού ( γυναίκα εκπαιδευτικός=> φροντίδα, προσοχή & αφοσίωση παραπέμποντας σε σύνδεση καλής δασκάλας με καλή μητέρα) 5) Η τάση ενσυναίσθησης προς τους μαθητές (μεγαλύτερη ταύτιση ανδρών εκπαιδευτικών & αλληλεπίδραση με τα αγόρια, εντονότερη τάση γυναικών εκδήλωσης ενσυναίσθησης προς τα 2 φύλα

Το φύλο των μαθητών και οι διαφορές που απορρέουν από αυτό. Το φύλο των μαθητών και οι διαφορές που απορρέουν από αυτό. Οι διαφορές ανιχνεύονται στους παρακάτω τομείς: Α. Σχολική επίδοση, η οποία επιβεβαιώνεται : σε γενικό επίπεδο με καταγεγραμμένες τις υψηλότερες επιδόσεις των κοριτσιών. ως προς την αυτοαντίληψη τους για τις επιδόσεις τους (αγόρια υψηλότερη αυτοεκτίμηση & αυτοαντίληψη για μαθησιακές ικανότητες) Υπεροχή κοριτσιών ως προς: 1. Τα γλωσσικά μαθήματα => πρόωρη ωρίμανση εκφραστικής ικανότητας, υψηλότερη επίδοση σε γράψιμο, γραμματική, ανάγνωση. 2. Την επένδυση χρόνου και προσπάθειας στα μαθήματα (κορίτσια=> πειθαρχία, μεγαλύτερη παρακολούθηση μαθημάτων). 3. Την τάση τους προς τις ακαδημαϊκές σπουδές.

4. Τους βαθμούς επίδοσης (πανεπιστημιακές σπουδές, σταθμισμένα τέστ σχολικής επιτυχίας). 5. Τους βαθμούς στις εξετάσεις 6. Την ολοκλήρωση σπουδών 7. Αυτοαντίληψη σε γλωσσικά μαθήματα Υπεροχή αγοριών ως προς: Τα θετικά μαθήματα Την αυτοεκτίμηση και τις προσδοκίες για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα Τις επιδόσεις στις εργασίες Την αυτοαντίληψη σε θετικά μαθήματα

Αίτια διαφορών των φύλων σε σχολικές επιδόσεις Δομές & οργάνωση σχολείου Ο ρόλος των ίδιων των μαθητών/-τριων Ο ρόλος των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία ( αντιλήψεις, στάσεις εκπαιδευτικών & γονιών για σχολική επίδοση κ.ά) Ιδεολογικοί παράγοντες (προκαταλήψεις, στερεότυπα, διατήρηση της αναπαραγωγής των στερεοτύπων του φύλου μέσω φορέων κοινωνικοποίησης κ.ά) Ευρύτεροι κοινωνικοί παράγοντες (νέα οικονομικά-εργασιακά δεδομένα, ο αντίκτυπος της επιτυχίας κ.ά) Οι βιολογικές διαφορές κοριτσιών-αγοριών (ως προς χημεία & δομή εγκεφάλου) Η ανατροφή (6) + (7)= ύπαρξη σύνδεσης φύσης (βιολογίας) + ανατροφής αναζήτηση & εφαρμογή τεχνικών που τις συνδυάζουν ΛΟΓΩ ομοιοτήτων στον τρόπο μάθησης αγοριών-κοριτσιών

B. Εκπαιδευτικός διαχωρισμός (1) /Eπαγγελματικός προσανατολισμός (2) (1) Η τάση συγκέντρωσης αγοριών και κοριτσιών σε διαφορετικές κατευθύνσεις μαθημάτων και σπουδών αργότερα (Σχολές, Τμήματα), δηλ. η τάση κατεύθυνσης προς «ανδρικά» & «γυναικεία» επιστημονικά πεδία (που κατά συνέπεια οδηγεί και σε επαγγελματικό διαχωρισμό και τον διατηρεί σε υψηλά επίπεδα). (2) ΑΓΟΡΙΑ ( και κατά συνέπεια άνδρες) : Προετοιμασία μαθητών (ήδη από το σχολείο) για ένταξη Προσανατολισμός σε επαγγέλματα εξασφάλισης αυτονομίας & χρήσης εργαλείων Επιλογή επαγγελμάτων εξασφάλισης υψηλού εισοδήματος & ασφάλειας, αυτοαπασχόλησης, δυνατότητας ανεξαρτητοποίησης ΚΟΡΙΤΣΙΑ (και κατά συνέπεια γυναίκες) Ενδιαφέρον κοριτσιών σε επαγγέλματα εξασφάλισης αρμονικών προσωπικών σχέσεων με τους άλλους & αποφυγή δραστηριοτήτων με στοιχεία ανταγωνισμού ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ με την επιλογή «ανδρικών» επαγγελμάτων (πχ γιατρός) προσανατολισμός σε ειδικότητες που ενισχύουν διαπροσωπικές σχέσεις=> σύμφωνα με «γυναικείες» ιδιότητες (πχ φροντίδα για τους άλλους=> παιδίατροι, ψυχίατροι, γυναικολόγοι κ.λπ. ΣΠΑΝΙΑ χειρούργοι, καρδιολόγοι, ακτινολόγοι). Επιλογή επαγγελμάτων συνδεδεμένων με φροντίδα, μερική απασχόληση (λόγω συζυγικών, μητρικών «καθηκόντων»), εξαρτημένη εργασία Πορίσματα της έρευνας των M. Betz & L. O’Connell (1991)

Βιβλιογραφία Νόβα- Καλτσούνη Χ. (2010) Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, Αθήνα: Gutenberg Ballantine H. Jeanne, Hammach M. Floyd (2015) The Sociology of Education, A Systematic Analysis, Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Α.Ε Μπαραλού Γ., Φωτοπούλου Χ., Οι διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών στη σχολική τάξη και ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση τους, http://impschool.gr/deltio-site/?p=356, ημερομηνία ανάκτησης 30/05/18

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Μαρία Σταυροπούλου Χριστίνα Τζουανοπούλου