2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων 2015-2016 «Σχολική Διαμεσολάβηση»: Ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισης των συγκρούσεων στο σχολείο
2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων: 375 μαθητές 31 καθηγητές
«Η ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ»
Η δράση είναι η γέφυρα ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα! Η δράση είναι η γέφυρα ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα!
2011 – 2016 3 εκπαιδευτικοί συντονιστές 74 διαμεσολαβητές 2011 – 2016 3 εκπαιδευτικοί συντονιστές 74 διαμεσολαβητές 42 διαμεσολαβήσεις με 2 μόνο αποτυχίες
Ποιοι πρέπει να μπαίνουν στην ομάδα διαμεσολάβησης;; ΟΛΟΙ όσοι το επιθυμούν Πρέπει να συνυπάρχουν «καλοί» και «κακοί» μαθητές, «ζωηροί» και «ήρεμοι», «αντιδραστικοί» και «υπάκουοι», από όλες τις τάξεις…..
Τα χαρακτηριστικά ενός σχολείου μέσα στο οποίο μπορεί να «ανθίσει» το πρόγραμμα της διαμεσολάβησης Η μαγική λέξη: «ΜΑΖΙ» Η «κοινή» στάση απέναντι σε κάθε μορφή βίας με όχι πάντα τιμωρητική διάθεση Το δημοκρατικό σχολείο Ο σχολικός κανονισμός Η εμπιστοσύνη Η επικοινωνία Η συμμετοχή στις δράσεις του σχολείου Η προβολή- επιβράβευση των καλών συμπεριφορών
ΕΙΔΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Φήμες και κουτσομπολιά Προβλήματα στις σχέσεις / παρενόχληση Φυλετικός ή κοινωνικός ρατσισμός Καβγάδες και τσακωμοί Εκφοβισμός μέσα ή έξω από την τάξη 8
ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ Οι μεσολαβητές παραμένουν ουδέτεροι Γίνεται σεβαστή η διαφορετικότητα Αυτά που έχουν ακουστεί μένουν μέσα στην ομάδα Οι εμπλεκόμενοι δεν διακόπτουν τον άλλο και μιλάνε μόνο για τον εαυτό τους χωρίς να κρίνουν ή να σχολιάζουν αυτά που λέει ο άλλος, να τον προκαλούν να τον υβρίζουν ή να τον ειρωνεύονται Απαραίτητη προϋπόθεση μιας επιτυχούς διαμεσολάβησης : η ειλικρίνεια 9