Λειτουργικά Συστήματα 29/11/2018 Λειτουργικά Συστήματα Ενότητα A3.4 (Αρχεία και Φακέλλοι ) Ο Δάσκαλος
Ενότητα A3.4 (Περιγραφή) Ο Δάσκαλος θα θυμίσει το προηγούμενο μάθημα θα παρουσιάσει και θα εξηγήσει τους στόχους του μαθήματος (20’) Θα λύσουν ασκήσεις ατομικά για εμπέδωση(15’) Ο δάσκαλος θα ανακεφαλαιώσει (4’) Θα αναφερθεί στο επόμενο μάθημα(1’)
Στόχοι Μαθήματος 3 (Προηγούμενο) 29/11/2018 Δημιουργία νέου φακέλου (New Folder) Αλλαγή ονόματος φακέλου/αρχείου (Rename) Διαγραφή φακέλου/αρχείου (Delete) Αντιγραφή φακέλου/αρχείου «Σύρε κι Άφησε» έχοντας πατημένο το δεξί κουμπί Copy Here Μετακίνηση φακέλου/αρχείου (Cut – Paste) «Σύρε κι Άφησε» έχοντας πατημένο το δεξί κουμπί Διαγραφή/Αντιγραφή/Μετακίνηση πολλών αρχείων ταυτόχρονα Αρχεία συνεχόμενα στην προβολή Αρχεία μη συνεχόμενα στην προβολή Επαναφορά Φακέλου/ΑρχείουRestore Αδειάζουμε τον Κάδο Ανακύκλωσης Να αναγνωρίζουμε τις κύριες Περιφερειακές Μονάδες Αποθήκευσης και φακέλους που συναντούμε στο ΓΠΕ και να βλέπουμε το περιεχόμενό τους Να επιλέγουμε τους διαφορετικούς τρόπους προβολής των αρχείων (Thumbnails, Tiles, Icons, List, Details, κ.λπ.) Να δημιουργούμε, μετονομάζουμε και διαγράφουμε αρχεία και φακέλους Να δημιουργούμε αντίγραφο, μετακινούμε αρχεία από ένα φάκελο σε άλλο Να χρησιμοποιούμε τον κάδο ανακύκλωσης για να διαγράφουμε και ανακαλούμε αρχεία Ο Δάσκαλος
Στόχοι Μαθήματος 4(Βασικές Έννοιες)(20’) 29/11/2018 Στόχοι Μαθήματος 4(Βασικές Έννοιες)(20’) Αρχείο (File) Όνομα Αρχείου (Filename) Κυρίως Όνομα Αρχείου: Επέκταση Αρχείου Τύπος Αρχείου Φάκελος (Folder) Υποφάκελος (Subfolder) Διαδρομή (Path) Ο Δάσκαλος
Στόχοι Μαθήματος 29/11/2018 Να αναφέρουμε τι είναι αρχείο και τι μπορεί να περιέχει ένα αρχείο (κείμενο, εικόνα, ήχο, βίντεο, πρόγραμμα, κ.λπ.) Να αναγνωρίζουμε τα βασικά χαρακτηριστικά ενός αρχείου (όνομα, επέκταση, μέγεθος, ημερομηνία) Να διακρίνουμε διαφορετικούς τύπους αρχείων από τα εικονίδιά τους Να αναφέρουμε τι είναι φάκελος και τι υποφάκελος Να αναφέρουμε τα πλεονεκτήματα που παρέχουν οι φάκελοι Να αναγνωρίζουμε τη δενδροειδή ιεραρχία φακέλων και αρχείων σε έναν υπολογιστή Να αναγνωρίζουμε τη διαδρομή ενός φακέλου/αρχείου Ο Δάσκαλος
Αρχείο (File) 29/11/2018 Είναι ένα σύνολο από πληροφορίες που σχετίζονται μεταξύ τους, αναγνωρίζεται με κάποιο όνομα και είναι αποθηκευμένο σε κάποια Περιφερειακή Μονάδα Αποθήκευσης. Οι πληροφορίες που περιέχει μπορεί να είναι κείμενο, εικόνες, φωτογραφίες, βίντεο, αριθμοί, κ.λπ. Υπάρχουν ειδικά αρχεία που περιέχουν εκτελέσιμα προγράμματα. Η δημιουργία των αρχείων γίνεται μέσω των προγραμμάτων που χρησιμοποιούμε κάθε φορά . Ο Δάσκαλος
Όνομα Αρχείου (Filename) 29/11/2018 Αποτελείται από δύο μέρη, που διαχωρίζονται με μία τελεία, π.χ. mybook.doc, όπου mybook =κυρίως όνομα και doc =επέκταση ή προέκταση. Μαζί με το όνομα αποθηκεύονται η ημερομηνία και η ώρα που δημιουργήθηκε, το μέγεθος του κ.ά. . Ο Δάσκαλος
29/11/2018 Κυρίως Όνομα Αρχείου: Καθορίζεται από τον χρήστη. Είναι καλό να το επιλέγουμε ώστε να περιγράφει το περιεχόμενο του αρχείου. Ο Δάσκαλος
29/11/2018 Επέκταση Αρχείου: Καθορίζεται από το πρόγραμμα που δημιούργησε το αρχείο και υποδηλώνει τον τύπο του αρχείου. Ο Δάσκαλος
29/11/2018 Τύπος Αρχείου Το είδος των πληροφοριών που περιέχει. Συνδέεται με την επέκταση του αρχείου (π.χ. .txt=απλό κείμενο, .doc=έγγραφο Microsoft word, .jpg=εικόνα, .avi=ταινία, .mp3=ήχος, .exe=εκτελέσιμο πρόγραμμα) Ο Δάσκαλος
29/11/2018 Φάκελος (Folder): Εργαλείο οργάνωσης, μέσα στο οποίο τοποθετούμε αρχεία και άλλους φακέλους. Είναι γνωστό και ως Ευρετήριo (Directory). Ο Δάσκαλος
Υποφάκελος (Subfolder) 29/11/2018 Υποφάκελος (Subfolder) Ένας φάκελος που βρίσκεται μέσα σε άλλο φάκελο. Ο Δάσκαλος
29/11/2018 Διαδρομή (Path) Εύκολος και σύντομος τρόπος καθορισμού της θέσης ενός αρχείου ή φακέλου, ξεκινώντας από τη μονάδα αποθήκευσης και αναγράφοντας τους φακέλους που συναντούμε μέχρι να φτάσουμε στο αρχείο μας, διαχωρίζοντας τους με το σύμβολο «\», π.χ. I:\Maria\Documents\lagos.doc Ο Δάσκαλος
Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 43-46) 29/11/2018 Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 43-46) Ατομικά(15’) Άσκηση 1-11 Ο Δάσκαλος
Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 45) 29/11/2018 Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 45) Άσκηση 14, 15 Παρατήρηση: Οι ασκήσεις να γίνουν σε φύλλο Α4 και να επιστραφούν στο Δάσκαλο το επόμενο μάθημα. Ο Δάσκαλος
Πηγές Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: 55-58) 29/11/2018 Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: 55-58) Ο Δάσκαλος