1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2015-2016 ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
ΤΑΞΗ - ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ Υπεύθυνοι καθηγητές: Τσάπος Απόστολος ΠΕ02 Λάμπρου Μυρτώ ΠΕ02
ΤΑΞΗ - ΑΤΑΞΙΑ –ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΤΑΞΗ - ΑΤΑΞΙΑ –ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Βοσκοπούλου Αναστασία Ελευθερίου Σπυριδούλα Μαυράκη Σταυριάννα Μαυράκης Σπύρος Ηλία Παναγιώτα Νοδάρας Άγγελος Ίσαρη Ελένη Παπαδοπούλου Μαρία Καγιά Αφροδίτη Πετράκη Ιωάννα Καλλιέρης Σταύρος Πετράκης Εμμανουήλ Καμπόλης Βασίλης Πηλιχός Ισίδωρος Καραγιάννη Ευαγγελία Σαββινίδης Γιώργος Καψάλα Δέσποινα Σαντίκου Χρυσάνθη Καψάλα Μαρία Σερέπας Λεωνίδας Κόλλια Παναγιώτα Στυλιανόπουλος Νίκος Κρέτσιμου Ιζαμπέλα Τσίγκος Νίκος Λιάκου Αναστασία Τσισκάκης Γιάννης Μάρα Τζένη Τσόκα Μαρία Ξανθή Μάρης Δημήτρης Χιονίδης Γιώργος
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η γνωριμία Η αναζήτηση με ανθρώπους γύρω μας και διαφορετικές μορφές τέχνης Η αναζήτηση μέσα μας και γύρω μας Η ελεύθερη και δημιουργική έκφραση
ΜΕΘΟΔΟΣ Ομαδική εργασία Λογοτεχνική ανάλυση Θεατρικό παιχνίδι Αυτοσχεδιασμός Δημιουργική γραφή Ψηφιακή αφήγηση
ΑΦΟΡΜΗΣΗ Αναζητήσαμε από κοινού: τα θέματα που μας ενδιαφέρουν και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να τα προσεγγίσουμε.
ΤΑΞΗ - ΑΤΑΞΙΑ –ΕΠΙΝΟΗΣΗ Δημιουργήσαμε μια κλειστή ομάδα στο Facebook, η οποία λειτούργησε ως πλατφόρμα έκφρασης, παρουσίασης και ανταλλαγής.
ΤΑΞΗ Mια «αλληγορική δυστοπία»: Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο: «Ο άρχοντας των μυγών» του νομπελίστα Ουίλιαμ Γκόλντιγκ Mια «αλληγορική δυστοπία»: Η πορεία μιας ομάδας μαθητών, που βρίσκονται ουρανοκατέβατοι σε ένα παρθένο, πανέμορφο νησί. Τα αγόρια του «Άρχοντα των Μυγών» ξεκινούν να χτίσουν έναν πολιτισμό αλλά καταλήγουν σε μια αφάνταστη, αιματηρή βαρβαρότητα διχασμού που φτάνει έως την αλληλοεξόντωση.
ΤΑΞΗ Προσπαθήσαμε: να κατανοήσουμε την κατάσταση που περιγράφει το βιβλίο, να συνειδητοποιήσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών, να λάβουμε θέση πάνω στα διλήμματα που καλούνται να διαχειριστούν.
ΤΑΞΗ Επίσης προσπαθήσαμε: να αποκωδικοποιήσουμε τα σύμβολα πίσω από κάθε πρωταγωνιστή, και να διαπιστώσουμε βασικές πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης.
ΤΑΞΗ Κυρίαρχο σημείο: οι σχέσεις εξουσίας και οι συμπεριφορές επιβολής στο πλαίσιο μιας ομάδας ανθρώπων.
ΑΤΑΞΙΑ Η ανάγνωση μας οδήγησε σε ασκήσεις ενσυναίσθησης. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι σωματοποιούσαμε αυτές τις συζητήσεις, γνωριζόμασταν καλύτερα και δενόμασταν ως ομάδα. ΑΤΑΞΙΑ
ΑΤΑΞΙΑ Αναρωτηθήκαμε σε ποιες ενέργειες θα προχωρούσαμε, ποιους κανόνες θα θέταμε, και τι ρόλους θα αναλαμβάναμε σε περίπτωση που βιώναμε την αντίστοιχη εμπειρία.
Τελικά συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας, ΑΤΑΞΙΑ Τελικά συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας, τους φόβους μας, τη μοναξιά, το μίσος, την επιβολή και την άσκηση εξουσίας.
Στις 26 Ιανουαρίου 2016 παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση «Μισαλοδοξία» σε σκηνοθεσία Ιώς Βουλγαράκη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Μια παράσταση που τροφοδότησε περαιτέρω τις συζητήσεις μας. ΑΤΑΞΙΑ
Αναζητήσαμε εικόνες που να σηματοδοτούν τις έννοιες της εξουσίας και του έρωτα μέσα στη σχολική μας καθημερινότητα. ΑΤΑΞΙΑ
Αναζητήσαμε εικόνες που να σηματοδοτούν τις έννοιες της εξουσίας και του έρωτα μέσα στη σχολική μας καθημερινότητα. ΑΤΑΞΙΑ
Αναζητήσαμε εικόνες που να σηματοδοτούν τις έννοιες της εξουσίας και του έρωτα μέσα στη σχολική μας καθημερινότητα. ΑΤΑΞΙΑ
Αναζητήσαμε εικόνες που να σηματοδοτούν τις έννοιες της εξουσίας και του έρωτα μέσα στη σχολική μας καθημερινότητα. ΑΤΑΞΙΑ
ΑΤΑΞΙΑ
ΑΤΑΞΙΑ
ΕΠΙΝΟΗΣΗ Με αφετηρία ένα γκράφιτι στον τοίχο του σχολείου μας, συγγράψαμε κατά ομάδες πρωτότυπα αφηγήματα, τα οποία στη συνέχεια διαβάσαμε και κοινοποιήσαμε στις υπόλοιπες ομάδες.
ΕΠΙΝΟΗΣΗ
ΕΠΙΝΟΗΣΗ Ταξη ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΤΑΞΙΑ