Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση
1ο ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τσιφτελίδου Θεοδώρα Ενδοσχολική βία Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση

2 Στόχοι του προγράμματος
Διερεύνηση των διαστάσεων του προβλήματος στο σχολικό μας χώρο Ανάδειξη του προβλήματος Ενημέρωση μαθητών, καθηγητών, γονιών Αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς

3 Μέσα επίτευξης των στόχων
Ερωτηματολόγιο Βιωματικές συναντήσεις Εικαστικά (έργα, προθήκες) Θέατρο Ημερίδα Επισκέψεις Πανηγύρι

4 1α. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα
Δείγμα 100 μαθητών της Β’ τάξης του σχολείου μας υπήρξαν μάρτυρες επιθέσεων (λεκτικών ή σωματικών) μέσα στο σχολείο 83,9% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από συμμαθητές/τριες 68,8% ενόχλησαν λεκτικά συμμαθητή/τρια 60,4% κατέστρεψαν αντικείμενα σχολικού εξοπλισμού 56,0% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από καθηγητή/τρια 54,8% δέχτηκαν σωματική επίθεση 33,3%

5 1β. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα
Ποιοι λόγοι οδηγούν στη βίαιη συμπεριφορά; το ίδιο το άτομο 24,7% οικογένεια 21,3% πολυπαραγοντικό φαινόμενο 16,9% σχολείο (μεγάλη ηλικία καθηγητών, πίεση, ανία …) 11,2% εφηβεία 10,1% κοινωνία 4,5%

6 1γ. Ερωτηματολόγιο-αποτελέσματα
Πώς πιστεύετε ότι θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα το φαινόμενο της βίας; δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί 26,8% με αλλαγές στο σχολείο (λειτουργία, καθηγητές, σύμβουλοι) 19,5% με τη βοήθεια ειδικού 13,4% με ιδιαίτερη προσοχή στις οικογενειακές σχέσεις 11,0% με ευθύνη του ίδιου του ατόμου με αυστηρότερες ποινές 9,8%

7 2α. Βιωματικές συναντήσεις
Μορφή Κύκλος 13 βιωματικών συναντήσεων Ομάδα 24 μαθητών (θύτες και θύματα στο σχολικό χώρο) Την ομάδα διηύθυνε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος με τη βοήθεια εκπαιδευτικού υλικού από το κέντρο πρόληψης «Ελπίδα» Στόχοι να αναζητηθούν: οι μορφές της βίας τα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς μέσα από βιώματα και εμπειρίες

8 2β. Βιωματικές συναντήσεις
Αποτελέσματα Γνώση (μορφές βίας), ενημέρωση Έκφραση απωθημένων συναισθημάτων Ανάδειξη διαφωνιών και συγκρούσεων Βαθιά γνωριμία του άγνωστου διπλανού και του εαυτού μας Δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων Αλλαγή σκέψης και συμπεριφοράς Μέσα Ζωγραφική, κολάζ, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμοί, χορός, τραγούδι, συζήτηση

9 3. Εικαστικά Προετοιμασία – κίνητρο – ερέθισμα
Προβολή εικόνων διαφόρων μορφών βίας (συναισθηματικής, σωματικής, λεκτικής κ.ά.) Σχολιασμός – προβληματισμός Δημιουργία ζωγραφικού έργου Κατάλογος έργων

10 Κατάλογος έργων Το δάκρυ Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι Βία στο σπίτι
(Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι (Παπαθανασίου Βασίλης) Βία στο σπίτι (Μαραντίδου Μαρία) Μίλα, μη φοβάσαι (Μαραντίδου Μαρία) Ειρήνη (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία) Περιστέρι ειρήνης (Τσιλιγγούδη Ουρανία, Ψωμά Ευαγγελία-Μαρία) Χέρια που προστατεύουν (Νίνου Σοφία, Μόγια Μαρία) Βία χωρίς σύνορα (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Γυναίκες χωρίς φωνή (Μαραντίδου Μαρία, Λιούρα Ιωάννα) Λεκτική βία (Παπαντωνίου Άγγελος) Η Υδρόγειος της βίας ( Νεστορή Αναστασία, Παπαδόπουλος Γιάννης-Ρένος) Εξοικείωση με τη βία (Φλώρος Θεοφάνης) Εκφοβισμός στο σχολείο (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία)

11 4. Θέατρο διάλογοι μονόλογοι
γράφτηκαν και δραματοποιήθηκαν από τους μαθητές σχετικά με τη βία διάλογοι μονόλογοι

12 5. Ημερίδα παρουσιάσεις – ανακοινώσεις:
Οι έφηβοι πρέπει να λένε ΟΧΙ στη βία παρουσιάσεις – ανακοινώσεις: από τους υπευθύνους του προγράμματος από ψυχολόγους του κέντρου «Ελπίδα» από κοινωνική λειτουργό («Χαμόγελο του παιδιού») από τον αρμόδιο του τμήματος ανηλίκων της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

13 6. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη 26-27 Φεβρουαρίου 2010
6. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη Φεβρουαρίου 2010 Επίσκεψη και παρουσίαση του προγράμματός μας στο 1ο ΓΕΛ Ξάνθης (όπου φοιτούν αρκετοί μουσουλμάνοι μαθητές) Στόχοι: δημιουργία φιλικών σχέσεων με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης μέσα από την κοινή εκπαιδευτική εμπειρία ενός προγράμματος επίτευξη συνοχής ανάμεσα στους μαθητές των υποομάδων του προγράμματος συμμετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες με επισκέψεις: - στον υδροβιότοπο στη λίμνη Βιστωνίδα - στην πόλη της Ξάνθης και το Λαογραφικό της Μουσείο - στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων

14 7. Το πανηγύρι συναυλία θεατρικά δρώμενα χορός
Γιορτή για τη χαρά της ζωής συναυλία θεατρικά δρώμενα χορός

15 οι μαθητές και οι καθηγητές του
1ου ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ Σας ευχαριστούν για τη φιλοξενία !!!


Κατέβασμα ppt "Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google