ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Μονογραφία Επαγγέλματος
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 1: Εισαγωγικό μάθημα: Η Πρακτική Άσκηση μέσα από τον Οδηγό Σπουδών.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 9 ος Παιδικός Σταθμός Δ. Βύρωνα Διεύθυνση : Βορείου Ηπείρου 7 Τηλέφωνο επικοινωνίας :
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
John Dewey
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Project.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α. 14/11/2018

Ειδικότεροι στόχοι του Π.Ι. Η παροχή πολλών και ποικίλων ερεθισμάτων Η ικανοποίηση της ανάγκης των μαθητών για κάθε είδους δημιουργική έκφραση Η απασχόληση των μαθητών, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες δεξιότητες των καθενός και κλίσεις Η βίωση ευχάριστων συναισθημάτων και η διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι στην εργασία και το σχολείο Η αλληλεπίδραση των μαθητών και η δημιουργία καλών διαπροσωπικών σχέσεων Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας 14/11/2018

Ειδικότεροι στόχοι του Π.Ι. Η διευκόλυνση των γονέων Ο περιορισμός της ανεργίας των νέων με την απασχόληση στα ολοήμερα Η πρόληψη της παιδικής παραβατικότητας Η διεύρυνση των μορφωτικών αγαθών Η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (ΠΙ, 1994) 14/11/2018

προβληματισμοί Υπάρχουν πιθανές αρνητικές επιπτώσεις; Ποια τα θετικά αποτελέσματα; Πως πρέπει να αξιοποιείται ο επιπλέον χρόνος; 14/11/2018

τα πλεονεκτήματα Ωφελούνται τα παιδιά από τα χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα και όχι μόνο Τα παιδιά επιδεικνύουν επαυξημένες ακαδημαϊκές ικανότητες, μειωμένες πιθανότητες να επαναλάβουν την ίδια τάξη Μεγαλύτερη συμμετοχή στην τάξη Παραγωγικότητα Ανεξαρτησία στη μάθηση Λιγότερο άγχος, απογοήτευση, θυμό, απόρριψη 14/11/2018

μειονεκτήματα Κίνδυνος να δοθεί έμφαση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία Να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο Ο επιπλέον χρόνος να αποδειχθεί κουραστικός 14/11/2018

το ελληνικό ολοήμερο νηπιαγωγείο Η φιλοσοφία και οι στόχοι του δε διαφέρουν από κείνους του κλασικού νηπιαγωγείου, αλλά υπάρχει άνεση χρόνου για την επίτευξη των στόχων αυτών. Εξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες, καθώς αυξάνονται δραματικά οι εργαζόμενοι γονείς, τα διαζύγια, οι άγαμες μητέρες και άλλα και συνεπώς, όλο και περισσότερο τα παιδιά χρειάζονται φροντίδα εκτός σπιτιού. Επίσης θεωρείται δύσκολο να ανταποκριθούν οι νηπιαγωγοί στις απαιτήσεις των σύγχρονων προγραμμάτων σε 3-31/2 ώρες. Επιπλέον υποστηρίζεται πως ένα ποιοτικό ολοήμερο πρόγραμμα στο σχολείο προσφέρει ποικίλα οφέλη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, σε αντίθεση με ένα δύο χώρους (παιδικό σταθμός, σπίτι γιαγιάς) που μπορεί να βρεθούν τα νήπια ημερησίως και στους οποίους μπορεί να υπάρχουν διαφορές στη φιλοσοφία και την ποιότητα (Ντολιοπούλου1999). 14/11/2018

Ο πρόσθετος χρόνος στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα χρησιμοποιείται για να προσφέρει επιπλέον κατάλληλες δραστηριότητες, με σκοπό τον εμπλουτισμό, την ποικιλία και το βάθος των εμπειριών των μικρών παιδιών. Ωστόσο, πολλές φορές τα προγράμματα «εμπλουτισμού» μπορεί αντίθετα να είναι ένας ευφημισμός για την καταπάτηση των προγραμμάτων της πρώτης δημοτικού, σε μια προσπάθεια με λανθασμένη κατεύθυνση να επισπευτεί η γνωστική ανάπτυξη των παιδιών (Fromberg, 2000). 14/11/2018

Η κίνηση υπέρ του διευρυμένου ωραρίου δημιούργησε ενδοιασμούς ( μήπως κουράζονται ή πιέζονται τα παιδιά, μήπως τα προγράμματα είναι πολύ ακαδημαϊκά κλπ). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο όχι μόνο δεν είναι αρνητικό για τα παιδιά, αλλά αντίθετα υπάρχουν αποδείξεις για θετικά αποτελέσματα το ολοήμερο νηπιαγωγείο παρουσιάζει πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτό του συνηθισμένου ωραρίου, ειδικά για τα παιδιά που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα (Ντολιοπούλου 2003). 14/11/2018

Τα οφέλη ολοήμερου νηπιαγωγείου Όμως σε ένα ολοήμερο πρόγραμμα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να δοθεί έμφαση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία, και να μετατραπεί το νηπιαγωγείο σε μια μορφή πρώτης δημοτικού. Ο επιπλέον χρόνος δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να «καλλιεργηθούν μερικά «προ» (προανάγνωση, προγραφή ) που αφορούν την επόμενη σχολική βαθμίδα, αλλά να παρέχεται συνολικά θεωρημένη διεπιστημονική και διεργασιακή αγωγή (Φράγκος, 1993). 14/11/2018

Άλλωστε ο επιπλέον χρόνος είναι κύριο πλεονέκτημα του ολοήμερου νηπιαγωγείου καθώς: Παρέχεται περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη εκπαίδευση και για ένα πρόγραμμα αναπτυξιακά κατάλληλο. Υπάρχει περισσότερος χρόνος για να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική αυτοεικόνα και περισσότερο σεβασμό για τον εαυτό τους και για τους άλλους. Οι χρονικές φάσεις για μαθησιακές εμπειρίες είναι μεγαλύτερες και πραγματοποιούνται σε πιο ξεκούραστη ατμόσφαιρα. Υπάρχει περισσότερος χρόνος για να παρατηρεί η νηπιαγωγός τα παιδιά, να ανακαλύπτει τις προσωπικές τους ανάγκες και να δείχνει μεγαλύτερη προσοχή στο καθένα χωριστά. (Ντολιοπούλου,1999). 14/11/2018

Η ημέρα κυλάει με λιγότερο άγχος για τα παιδιά και τις παιδαγωγούς. Γενικά παρέχεται περισσότερος χρόνος να μιλούν, να επιλύουν προβλήματα και να σκέφτονται κριτικά. Υπάρχει μεγαλύτερη ευλυγισία στο πρόγραμμα και περισσότερος χρόνος για παιγνίδι, συζητήσεις, εξερευνήσεις, ανακαλύψεις (βιωματική, ενεργητική μάθηση), στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη λήψη αποφάσεων, καθώς και για δραστηριότητες που συνήθως δεν αναπτύσσονται αρκετά σε αυτό (π.χ. εκπαιδευτικοί περίπατοι, μαγειρική, δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο). Η ημέρα κυλάει με λιγότερο άγχος για τα παιδιά και τις παιδαγωγούς. 14/11/2018

δομή- οργάνωση-λειτουργία προϋποθέσεις: α. Το ολοήμερο τμήμα πρέπει να είναι αμιγές β. πρέπει το ωράριο να είναι εναλλασσόμενο γ. η συνεργασία ανάμεσα στις δύο νηπιαγωγούς δ. η αποδοχή του ωραρίου από τους γονείς ε. σεβασμός στο βιορυθμό των παιδιών 14/11/2018

Οργανωμένο πρόγραμμα οργανωμένο σύστημα εργασίας σημαίνει με εξοικονόμηση δυνάμεων και χρόνου για καλύτερα δυνατά αποτελέσματα βασικός παράγοντας ο χώρος και η οργάνωσή του Η ώρα του γεύματος και της ξεκούρασης έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα 14/11/2018

Το γεύμα έχει εκτός από βιολογικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα αποκτούν καλές διατροφικές συνήθειες αποκτούν αυτονομία αυτοεξυπηρετούνται αποκτούν γενικά κοινωνικές δεξιότητες 14/11/2018

Η ώρα της χαλάρωσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα: προάγεται η συνεργασία διευθετούνται οι μεταξύ τους συγκρούσεις η τήρηση κανόνων (σιωπούν, μιλούν χαμηλόφωνα) 14/11/2018

ωρολόγιο πρόγραμμα το πρόγραμμα αποτελεί το πλαίσιο οργάνωσης του το πρόγραμμα αποτελεί το πλαίσιο οργάνωσης του ημερήσιου χρόνου αδρά οριοθετημένο σε χρονικές περιόδους, ελαστικό, ευέλικτο, χωρίς αυστηρή δομή με εναλλαγές δραστηριοτήτων τα μόνα σταθερά σημεία: Η πρωινή υποδοχή Το δεκατιανό, το διάλειμμα Το γεύμα, η ανάπαυση Η αποχώρηση 14/11/2018

Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός: 08.00-12.00 Διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 2η νηπιαγωγός: 11.45- 15.45 11.45 – 12.00 συνεργασία των δύο νηπιαγωγών 8:00 – 8:15 8:00- 9:00 Προσέλευση νηπίων Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή 9:00 – 9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 9:30 – 10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 10:30 -11:15 Πρόγευμα – Διάλειμμα 11:15 -12:00 Παιδαγωγικά Παιχνίδια 12:00 – 12: 30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 12: 30- 13:00 Διάλειμμα 13:00- 13:45 Προετοιμασία γεύματος- Γεύμα 13:45- 14:30 Χαλάρωση – Ύπνος 14:30- 15:15 15:15- 15:45 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση 15:45 -16:00 Αποχώρηση των νηπίων 14/11/2018