Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Ηλεκτρονική Μάθηση.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η επιστήμη του Web.
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 10: MOOC1/18 20/5/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 10 MOOCs Εφαρμογές ΤΠΕ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Δημιουργώντας διαδικτυακές κοινότητες μάθησης μέσω wiki Μαρία Νέζη Κατερίνα Τρίμη-Κύρου Νέλλη Τσενόγλου.
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Moocs - Καλές πρακτικές Ευγενία Τόκη Καθηγήτρια Εφαρμογών ΤΕΙ Ηπείρου, MSc, PhD Σπυρίδων Χρονόπουλος Επιστημονικός.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Tζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.
Ηλεκτρονική Μάθηση & Συστήματα που τη διαχειρίζονται Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Κατερίνα Γεωργούλη ΤΕΙ Αθήνας Κύκλος Εκπαίδευσης «Συστήματα Ηλεκτρονικής.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ– ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΓΠΠ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παραπομπές και Δομή.
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Video - Τεχνολογικά μέσα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
ΕΙΣΑΓΩΓΗ του ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Web 2 Τεχνολογίες και η χρήση τους στη μαθησιακή διαδικασία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Εργαλεία μάθησης Ομαδική εργασία φοιτητών ΠΤΝ
<<MOOCS AND WEBINARs>>
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τεχνολογίες Μάθησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων Ψηφιακή τεχνολογία Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων

ψηφιακή τεχνολογία είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε σύγχρονες συσκευές για αναμετάδοση δεδομένων …………. με ψηφιακό τρόπο. οι συσκευές και οι υπηρεσίες που τις χρησιμοποιούν =Νέες Τεχνολογίες Νέες Τεχνολογίες …….εξελίσσονται ………ICT

Εξέλιξη ΝΤ , ICT Εξέλιξη web2 Έρευνα Επιστήμη κοινωνία Περιβάλλον

WEB2 και εκπαίδευση Η χρήση της τεχνολογίας υποστηρίζεται από τις κοινωνικο-πολιτιστικές θεωρίες μάθησης ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ…. δυνατότητες χρήσης της τεχνολογίας για την ενίσχυση της μάθησης και της γνωστικής ανάπτυξης και λιγότερο της θέσης στην κοινωνία και πολιτισμική ανάπτυξη

Ανοικτό περιεχόμενο Νέες Τεχνολογίες παρέχουν κατάλληλα εργαλεία και υλικά σχεδίασης συνεργασίας επικοινωνίας και διαμοιρασμού του εκπαιδευτικού υλικού, Για ελκυστικά περιβάλλοντα μάθησης δημιουργήθηκαν τα ΑΝΟΚΤΑ ΠΕΙΕΧΟΜΕΝΑ

αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ εξ αποστάσεως και διαδικτυακή εκπαίδευση Ο Zimmerman ασχολήθηκε κυρίως με ην αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ……η επιτυχία της μαθησιακής διαδικασίας= βασικό γνωστικό υπόβαθρο +ικανότητες αυτορρύθμισης Ο Pintrich αυτορυθμιζόμενη μάθηση = εμπειρία + ανα-στοχασμό.

υποστήριξη της διδασκαλίας -μάθησης εργαλεία επικοινωνίας σύγχρονα ασύγχρονα. Ασύγχρονα wikis, blogs, forums, mails κ.ά. ………….(blended learning) Σύγχρονα skype, webinars, κ.ά

μετάδοση μαθημάτων ψηφιακά βίντεο, αρχεία ήχου και εικόνων Προβολή διαφανειών Χρήση κοινού πίνακα (whiteboard), Αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλεπίδραση Διαμοιρασμός εφαρμογών Διεξαγωγή δημοσκοπήσεων (polls) Χρήση ερωτηματολογίων

συμμετέχοντες 1. ενεργούς συμμετέχοντες, ΥΠΑΡΧΟΥΝ διαμορφωμένοι στόχοι- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ παίρνουν και δίνουν στο μάθημα- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ έχουν ισχυρά κίνητρα πχ αναγνώριση μαθήματος

συμμετέχοντες 2. περιστασιακούς συμμετέχοντες χαρακτηρίζονται και ως «ακροατές» διότι: συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα αλλά δεν αλληλοεπιδρούν με άλλους - μελετούν αλλά δεν απαντούν σε ερωτήσεις στο μάθημα 3. παθητικούς συμμετέχοντες …..απλά παρακολουθούν μέρος του μαθήματος και όχι τόσο συχνά το μάθημα

ασκήσεις Να περιγράψετε την εκπαιδευτική διάσταση του web2 Ποιες από τις ψηφιακές τεχνολογίες χρησιμοποιούμε στο Νηπιαγωγείο Οι νηπιαγωγοί με ποιους τρόπους μπορούν να εκπαιδευτούν μέσω διαδικτύου?

Άρθρα για μελέτη και σχολιασμό Διονυσοπούλου, Ι. (2012). Η εκπαιδευτική κουλτούρα ως πηγή προβλημάτων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 7(2), 75-87. Engstrom, C., & Tinto, V. (2008). Access without support is not opportunity. Change: The Magazine of Higher Learning, 40(1), 46-50. Garrison D.R. (2011). E-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice. Marceline MO: Walsworth Publishing Company. Fox, E., & Riconscente, M. (2008). Metacognition and self-regulation in James, Piaget, and Vygotsky. Educational Psychology Review, 20(4), 373-389.  

Frank, S., & Dommaschk, A. (2005). Online learning groups as self-regulated entities. Self-regulated Learning in Technology Enhanced Learning Environments, 113. Lakhal, S., Khechine, H., & Pascot, D. (2013). Student behavioural intentions to use desktop video conferencing in a distance course: integration of autonomy to the UTAUT model. Journal of Computing in Higher Education, 25 (2), 93-121. Liyanagunawardena, T. R., Adams, A. A., & Williams, S. A. (2013). MOOCs: A systematic study of the published literature 2008-2012. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 14(3), 202-227. Ioannou A., Mama M., & Demetriou S., (2014). Factors influencing online collaborative learning: Why some groups take off better than others? In proceedings of CSCL 2013 (Computer Supported Collaborative Learning) pp.50-54 Lionarakis, A. (1998). Polymorphic Education: A Pedagogical framework for open and distance learning., Στο Szucs A. & Wagner A., Universities in a Digital Era – Transformation, Innovation and Tradition – Roles and Perspectives of Open and Distance Learning (pp 499 – 505). European Distance Education Network, University of Bologna  

Pange J. (2013). Self-regulated learning in groups of students, ISSN 1392-3137. TILTAI, 2014, 1. Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (1996). Motivation in education: Theory, research, and applications. Englewood Cliffs, NJ: Merrill. Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33. Selwyn, Ν. (2012) Making sense of young people, education and digital technology: the role of sociological theory. Oxford Review of Education, 38(1), 81-96, DOI:10.1080/03054985.2011.577949 Siemens, G. (2005). Connectivism: A learning theory for the digital age. International journal of instructional technology and distance learning, 2(1), 3-10.  Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into practice, 41(2), 64-70.