Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
Advertisements

« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ERASMUS+ το Ευρω π αϊκό Πρόγραμμα για την Εκ π αίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό ( ) Λευκωσία, 09 Δεκεμβρίου
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα χρόνια της Κρίσης:
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
LAMS.
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ,ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ,ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ,ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Multi-purpose center for adult education in clean environment
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Πρακτική Εφαρμογή.
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
Εκπαιδευτικές δράσεις σε προγράμματα πληροφοριακής παιδείας:
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Learning Apps
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Σχεδιασμός e-learning – Παιδαγωγική διάσταση
Δρ Νίκη Παπαδοπούλου-Παπά
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ERASMUS+ για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση,
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ «Σχέδιο θέσεων για την διαχείριση.
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Διαγωνισμός Αντιλογιών για μαθητές Στ΄ Δημοτικού
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια
Ρομποτακια στην ταξη μασ…
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Ημερίδα Παροχής Οδηγιών Για Συμπλήρωση Αιτήσεων Πρόσκληση 2019
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
2o ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Στα διάφορα επαγγέλματα
Πρόληψη Συνήθων προβλημάτων στην παιδική ηλικία
ECVET Permit Tι είναι το έργο « Ecvet Permit» Tαυτότητα του έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018 ECVET Peer Learning Activity 2018 «Η εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Εργαλείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Κύπρο – Επιθυμητές Συνέργειες» ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018 1

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑνΑΔ Ημικρατικός οργανισμός Έναρξη Λειτουργίας: 1979 Αρμόδιο Υπουργείο: Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων Διοικητικό Συμβούλιο: 13 Μέλη Εκπρόσωποι Κυβέρνησης, Εργοδοτών, Συντεχνιών Οικονομικοί Πόροι: Τέλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (0,5%) Καταβάλλεται από όλες τις επιχειρήσεις και ημικρατικούς οργανισμούς Εξαιρούνται: Κυβέρνηση και Αυτοεργοδοτούμενοι Αποστολή: Η συστηματική κατάρτιση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του τόπου σε όλα τα επίπεδα και σ’ όλους τους τομείς, έτσι ώστε αυτή να συμβάλει στην ικανοποίηση των αναγκών της οικονομίας στα πλαίσια της κοινωνικής και οικονομικής πολιτικής της Κυβέρνησης. 2

ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑνΑΔ 1 ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ 2 ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΩΝ 3 ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 4 ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 5 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ 3

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Έργο: Επέκταση και Λειτουργία Συστήματος Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΕΠ) (2014-2020) Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό ΚοινωνικόΤαμείο (ΕΚΤ) της ΕΕ και την ΑνΑΔ ως εθνική συμμετοχή. Σύμφωνα με τη Νομοθεσία για Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, η ΑνΑΔ έχει αρμοδιότητα και εξουσία να: ορίζει Πρότυπα Επαγγελματικών Προσόντων μεριμνά για τη διεξαγωγή εξετάσεων εκδίδει Πιστοποιητικά Επαγγελματικών Προσόντων Σκοπός του ΣΕΠ είναι η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από την εξέταση και πιστοποίηση της ικανότητας του ατόμου να αποδώσει αποτελεσματικά σε καθορισμένο επίπεδο Επαγγελματικού Προσόντος σε πραγματικές συνθήκες εργασίας ή/ και σε αποδεκτές συνθήκες προσομοίωσης, ενώ παρέχει και πλαίσιο για κατάρτιση/ανάπτυξη. 4

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Κατά την περίοδο 2007-2013 Ορίστηκαν 72 Πρότυπα Επαγγελματικών Προσόντων (ΠΕΠ) που αφορούν επαγγέλματα στους τομείς της οικονομίας: Τουριστική Βιομηχανία Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο Οικοδομική Βιομηχανία Παροχή Επαγγελματικής Κατάρτισης Μεταποιητική Βιομηχανία Επιδιόρθωση Οχημάτων Συστήματα και Δίκτυα Επικοινωνίας/Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Κομμωτική Κατά την περίοδο 2014-2020 Αναμένεται να αναθεωρηθούν τα 72 ΠΕΠ και να οριστούν ακόμα 80 νέα ΠΕΠ 5

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (ΣΕΠ) Έργο: «Επέκταση και Λειτουργία Συστήματος Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΕΠ)» Προγραμματική Περίοδος 2014-2020 Συγχρηματοδοτούμενο Έργο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την ΑνΑΔ ως εθνική συμμετοχή Προϋπολογισμός Έργου: €6εκ Σύστημα επικύρωσης της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης Επαγγελματικό Προσόν * Ως επαγγελματικό προσόν νοείται το επίσημο αποτέλεσμα μιας διαδικασίας αξιολόγησης και επικύρωσης, το οποίο επιτυγχάνεται όταν ο αρμόδιος φορέας διαπιστώνει ότι ένα άτομο έχει επιτύχει μαθησιακά αποτελέσματα που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες προδιαγραφές * Σύσταση του Ευρωπαïκού Κοινοβουλίου και τους Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2008 σχετικά με τη θέσπιση του Ευρωπαïκού Πλαισίου Προσόντων για τη δια βίου μάθηση

ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (ΠΕΠ) Αναπτύχθηκαν σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας της Κύπρου Αποτελούν πηγή αξιοποίησης για ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης σε θέματα αντίστοιχα με ΠΕΠ Σημείο αναφοράς για τα μαθησιακά αποτελέσματα που απαιτούνται για κάθε επάγγελμα αντίστοιχο με ΠΕΠ Βάση για την προετοιμασία των υποψηφίων, την ετοιμασία του προγραμματισμού αξιολόγησης και της αξιολόγησης επαγγελματικών προσόντων

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Επαγγελματικά Προσόντα Περιγραφικοί δείκτες - Διατύπωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Γνώσεις Δεξιότητες Ικανότητες (αυτονομία και ευθύνες) Τομείς εργασίας: Απαρτίζονται από σύνολο επιμέρους εργασιών, οι οποίοι αποτυπώνονται σε: Κριτήρια απόδοσης - Ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν για επιτυχή και ποιοτική εκτέλεση κάθε εργασίας (ικανότητες) Πεδία εφαρμογής - Υλικά, εξοπλισμός που χρειάζονται, μέθοδοι και διαδικασίες για επιτυχή και ποιοτική εκτέλεση κάθε εργασίας (δεξιότητες) Απαραίτητες γνώσεις - Απαραίτητες γνώσεις (θεωρητικό υπόβαθρο) για επιτυχή και ποιοτική εκτέλεση κάθε εργασίας (γνώσεις) 8

ΣΤΑΔΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Υιοθέτηση της Σύστασης του Συμβουλίου της ΕΕ για την επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης Στάδιο 1 - Προσδιορισμός μαθησιακών αποτελεσμάτων Στάδιο 2 - Τεκμηρίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Στάδιο 3 - Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων Στάδιο 4 - Πιστοποίηση μαθησιακών αποτελεσμάτων

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑνΑΔ Κέντρα Αξιολόγησης Επαγγελματικών Προσόντων Υποψήφιοι Αξιολογητές Επαγγελματικών Προσόντων Επιθεωρητές 10

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΑνΑΔ Ορίζει Πρότυπα Επαγγελματικών Προσόντων Εγκρίνει και Συνεργάζεται με Κέντρα Αξιολόγησης Επαγγελματικών Προσόντων Αξιολογητές Επαγγελματικών Προσόντων Επιθεωρητές Καταβάλλει αμοιβές (ΚΑΕΠ, Αξιολογητές, Επιθεωρητές) Εγκρίνει αιτήσεις υποψηφίων για Αξιολόγηση και Πιστοποίηση Εκδίδει Πιστοποιητικά Επαγγελματικών Προσόντων 11

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΕΝΤΡΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Προβολή ΣΕΠ και ΕΚΤ Ενημέρωση ενδιαφερομένων για τη διαδικασία ΣΕΠ Προσδιορισμό μαθησιακών αποτελεσμάτων υποψηφίων Καθοδήγηση για καταγραφή και τεκμηρίωση προσόντων και πείρας Επιλογή κατάλληλου Επαγγελματικού προσόντος Προετοιμασία για αξιολόγηση (π.χ. κατάρτιση) Υποβολή αιτήσεων υποψηφίων στην ΑνΑΔ Προγραμματισμός και διευθέτηση αξιολόγησης υποψηφίων με την έγκριση της ΑνΑΔ 12

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Αξιολόγηση υποψηφίων με καθορισμένες μεθόδους Εξέτασης για κάθε ΠΕΠ Παροχή ανατροφοδότησης στους υποψηφίους Υποβολή στην ΑνΑΔ Έκθεσης για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ Έλεγχος Αξιολογήσεων υποψηφίων για Διασφάλιση ποιότητας και αντικειμενικότητας Επαλήθευση μεθόδων και διαδικασιών 13

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ενημερώνονται για τα εγκεκριμένα από την ΑνΑΔ ΚΑΕΠ (ιστοσελίδα ΑνΑΔ: Κατάλογος ΚΑΕΠ) Απευθύνονται στα ΚΑΕΠ για: Προσδιορισμό και τεκμηρίωση των μαθησιακών τους αποτελεσμάτων Υποβολή αίτησης για Αξιολόγηση και Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων Ενημερώνονται για τις απαιτήσεις της Αξιολόγησης και προετοιμάζονται κατάλληλα Προσέρχονται στο ΚΑΕΠ για την Αξιολόγηση (Κατάλληλη ενδυμασία και εξοπλισμό) Ακολουθούν τον Προγραμματισμό Αξιολόγησης Συνεργάζονται με το ΚΑΕΠ, τους Αξιολογητές Επαγγελματικών Προσόντων και τους Επιθεωρητές Ενημερώνουν την ΑνΑΔ για οποιοδήποτε πρόβλημα τυχόν προκύψει Η ΟΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΕΊΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ 14

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Ορίστηκαν κριτήρια ένταξης υποψηφίων για Επαγγελματικά προσόντα Επίπεδο 2-7 (Δεν προνοείται ανάπτυξη ΠΕΠ για επίπεδα 1 και 8) 4 Εναλλακτικές Διαδρομές: Διαδρομή 1 Διαδρομή 2 Διαδρομή 3 Διαδρομή 4 Κατάλληλο προσόν Δεν απαιτείται πείρα Κατάλληλη πείρα Δεν απαιτείται προσόν 15

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Παρακολούθηση του Υποψηφίου σε πραγματικές συνθήκες εργασίας Παρακολούθηση του Υποψηφίου σε αποδεκτές συνθήκες Προσομοίωσης Προφορικές Ερωτήσεις Γραπτή Εξέταση Ειδική Εργασία Προσωπική Συνέντευξη Οι μέθοδοι εξέτασης για το κάθε Επαγγελματικό Προσόν έχουν προκαθοριστεί 16

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ Αξιοποίηση Πιστοποίησης Τα ΠΕΠ αναπτύχθηκαν σύμφωνα με απαιτήσεις της Αγοράς Εργασίας της Κύπρου Εξεύρεση εργασίας στην Κύπρο Επαγγελματική Ανάπτυξη και Ανέλιξη Τα ΠΕΠ ενσωματώθηκαν στο Εθνικό πλαίσιο προσόντων που είναι συνδεδεμένο με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων Κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση 17

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ Αποδοτικότερη επαγγελματική εκπαίδευση/ κατάρτιση στη βάση προτύπων που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του επαγγέλματος. Αυξημένες πιθανότητες εισδοχής στην αγορά εργασίας και αναζήτηση εργασίας σε συναφή επάγγελμα της ειδικότητας του. Διευκόλυνση στην εύρεση εργασίας και αυξημένες προοπτικές ανέλιξης. Αυξημένες δυνατότητες και ευκαιρίες συνεχούς κατάρτισης, ιδιαίτερα εξειδικευμένης κατάρτισης. Αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. 18

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Οφέλη για τις επιχειρήσεις   Αναβαθμισμένες γνώσεις και δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού Κίνητρο για συνεχή επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού Αποδοτικότερη κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού που να βασίζεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας Διευκόλυνση στην επιλογή και πρόσληψη ανθρώπινου δυναμικού Αντικειμενικό μέτρο για αξιολόγηση του προσωπικού Αύξηση της παραγωγικότητας Αύξηση της ανταγωνιστικότητας 19

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Οφέλη για την Οικονομία Ενίσχυση της Δια Βίου Μάθησης Αύξηση των ευκαιριών απασχόλησης και κατάρτισης των νέων Αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού πάνω σε συστηματική και οργανωμένη βάση Αύξηση της κινητικότητας και διακίνησης του προσωπικού. Παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών ψηλής προστιθέμενης αξίας Αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους παραγωγής Μέτρο σύγκρισης με άλλες χώρες 20

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε: Τηλέφωνο εξυπηρέτησης κοινού για ΣΕΠ: 22 390 290 Τηλέφωνο εξυπηρέτησης κοινού: 22 390 300 Διεύθυνση: Αναβύσσου 2, Στρόβολος Ιστοσελίδα: www.anad.org.cy ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ 22