«Ψηφιακά σύνολα εικόνων για τα σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά υλικά» Αγάθος Μιχάλης 10/11/2018.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Advertisements

The big project! 1 Ένα δύσκολο θέμα: +6 βαθμούς που μοιράζονται μεταξύ των μελών της ομάδας +3 για σωστή επίλυση του αλγοριθμικού μέρους +3 για το τελικό.
Λανθάνουσα Σημασιολογική Ανάλυση (Latent Semantic Analysis)
Computational Imaging Laboratory Ειδικά Θέματα Υπολογιστικής Όρασης & Γραφικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Information Extraction.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
FOSS NTUA Server Installation Ubuntu Server LTS - Live InstallFest - by finrod (2010)
1 Διαχείριση Γνώσης Μ. Γεργατσούλης Χ. Παπαθεοδώρου.
Αρχιτεκτονική Λογισμικού. Αρχιτεκτονική Συστήματος Λογισμικού Η Αρχιτεκτονική περιγράφει τη γενική στατική δομή του συστήματος, τα βασικά δομικά του στοιχεία,
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δρ. Γ.Μαλινδρέτος PHYSICAL DISTRIBUTION CHANNEL (ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ – KANAΛΙ LOGISTICS)‏ Περιγράφει τη μέθοδο και τα μέσα με το οποίο το προϊόν φυσικά.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 5 Η εξέλιξη του Διαδικτύου TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σταύρος Ν. Δηµητριάδης Λέκτορας.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Τεχνολογία Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών Τεχνολογία Διοίκησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών Δημοσιεύσεις Καθηγήτρια: Αφροδίτη Τσαλγατίδου
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Test.
Test.
15o Ελληνικό Συμπόσιο Διαχείρισης Δεδομένων (ΕΣΔΔ’17)
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Σύνοψη Ενότητας 2 Περιεχόμενα της ενότητας Στόχοι της ενότητας
2. Χαρακτηριστικά περιγράμματος.
Ασκήσεις Κεφάλαιο 11.
Αξιολόγηση επενδύσεων
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
ΧΟΡΗΓΙΑ.
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Παιδιά μου, ας μην Α΄Ιωάννου 3:18 και ωραίες φράσεις αγαπάμε με λόγια
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 3
Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Development of sample e-Hoop content
ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΗΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ :ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
ΤΕΙ Σερρών Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διαβάστε τα πάντα για αυτό Ειδήσεις του Microsoft SharePoint
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
Βασικοί ορισμοί ποιότητας
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
17/2/2019 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (2) Ενότητα A1.1 β Ο Δάσκαλος.
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ψηφιακά σύνολα εικόνων για τα σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά υλικά» Αγάθος Μιχάλης 10/11/2018

Εννοιολογικό μοντέλο έρευνας 10/11/2018

Δημιουργία και διατήρηση 1/3 Εργαλεία που θα επιτρέπουν: Ακεραιότητα, αξιοπιστία, ασφάλεια ψηφιακών εικόνων Αυτόματη καταγραφή τεχνικών μεταδεδομένων Αυτόματη καταγραφή περιγραφικών μεταδεδομένων 10/11/2018

Δημιουργία και διατήρηση 2/3 ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ..εκτός από τα οπτικά δεδομένα: Φυσικές λεπτομέρειες (Physical details) π.χ διαστάσεις αντικείμένου. Λεπτομέρειες αποκατάστασης (Restoration details). Δεδομένα σχετικά με την δημιουργία του αντικειμένου (Creation Data). 10/11/2018

Δημιουργία και διατήρηση 3/3 Τρέχουσα φυσική κατάσταση (Current physical condition). Πληροφορίες αποθήκευσης (Storage information). Ιστορικά δεδομένα (Historical data). Σχετική βιβλιογραφία (Associated bibliography) 10/11/2018

Καταγραφή δεδομένων 1/3 Ανάγκη καταγραφής με την μεγίστη δυνατή ανάλυση Τμηματική απεικόνιση εικόνας (image recording in partially overlapping parts) Μωσαϊκή εικόνα (image mosaicing) Ανάγκη διάκρισης: -πηγής (source) -χρόνου (time) -διαδικασίας (process) 10/11/2018

Καταγραφή δεδομένων 2/3 Επαναλαμβανόμενη διαδικασία καταγραφής Δυνατότητα επαναφοράς στην αρχική ψηφιακή μορφή (original condition in digital form) παράγοντες διαβάθμισης για την διαδικασία ψηφιοποίησης (calibration parametres) 10/11/2018

Καταγραφή δεδομένων 3/3 Καταγραφή τεχνικών μεταδεδομένων όπως: χρόνος ημερομηνία εξοπλισμός φωτισμός παράμετροι διαβάθμισης 10/11/2018

Νέες μορφές τέχνης Παραγόμενη τέχνη από υπολογιστές (computer generated art) -computer graphics -animations -web art video art movies 10/11/2018

Content based image retrieval- CBIR Διαφοροποίηση από κλασσικές βάσεις Οι βάσεις δεδομένων εικόνας είναι μια μεγάλη συλλογή εικονοστοιχείων. Σύγκριση χαρακτηριστικών που εξάγονται από τις εικόνες (χρώμα, υφή, σχήμα)-βασικά ή πρώτου επιπέδου λογικά- (ταυτότητα αντικειμένων) αφηρημένα-(σημασία σκηνών) 10/11/2018

Εξαγωγή χαρακτηριστικών (feature extraction) Διακρίνονται δύο κύριες κατηγορίες χαρακτηριστικών της εικόνας: Text based features (key words, annotations) Visual features (color, texture, shape,faces) Στα οπτικά χαρακτηριστικά διακρίνουμε τις εξής υποκατηγορίες: General features ( color, texture or shape features) Domain specific features ( human faces, finger print) 10/11/2018

Η αρχιτεκτονική στο image retrieval 10/11/2018

Η Αποδόμηση μιας εικόνας wavelet transform 10/11/2018

Συστήματα ανάκτησης και επιλογές Search by example. Search by sketch. Search by text (περιλαμβάνοντας λέξεις κλειδιά ή ομιλία). Navigation with customized image categories. Random browsing. 10/11/2018

Feature similarity analysis 10/11/2018

Υπομνηματισμός εικόνων ALIP (Automatic Linguisting Indexing of Pictures)-Penn State 2000 Χτίζει μια βάση γνώσης,αυτόματα με τη βοήθεια εκπαιδευτικών εικόνων Άμεση εφαρμογή στο σχολιασμό εικόνων για έργα τέχνης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. 10/11/2018

Εκπαιδεύοντας το σύστημα για την έννοια «terracota wariors and horses» 10/11/2018

Προτάσεις της ομάδας για την CBIR διαδικασία 1/2 Επιστήμη Πληροφορικής + επιστήμη ανθρωπολογίας: χρησιμοποιούν ίδιους όρους για διαφορετικές έννοιες. Για τους πληροφορικούς ο όρος “content”=μετρήσιμες οπτικές ιδιότητες (measurable visual properties)-όπως:χρώμα,σχήμα,υφή,σύσταση κ.λπ (Αναφορά σε φυσικό περιεχόμενο) 10/11/2018

Προτάσεις της ομάδας για την CBIR διαδικασία 2/2 Για τον ιστορικό της τέχνης ο όρος «περιεχόμενο» αναφέρεται στην «σημασία» π.χ για έναν πίνακα ζωγραφικής όπως η Mona Lisa -τεχνικές ζωγραφικής του πίνακα -εικονογραφικό στυλ -αναπαράσταση της γυναίκας -μελέτη της διάθεσης της 10/11/2018

Γεφυρώνοντας το σημασιολογικό χάσμα CONTENT Physical content ( φυσικό περιεχόμενο) Meaningful content (εννοιολογικό περιεχόμενο) ΣΚΟΠΟΣ: Η χρήση ενός κοινού λεξιλογίου για μια παραγωγική συνεργασία των επιστημόνων της πληροφορικής και των ιστορικών. 10/11/2018

Αυτόματη εξαγωγή χαρακτηριστικών 1/3 Αυτόματη κατηγοριοποίηση χαρακτηριστικών (clustering) για χαρακτηριστικά όπως: σχήμα, κατανομή χρώματος, υφή, φωτισμός, οπτική γωνία, φάσμα κ.λπ Φυσικά χαρακτηριστικά-αυτόματα παραγόμενα μεταδεδομένα Οι μηχανές αναζήτησης βασιζόμενες στην ομοιότητα συγκρίνουν αυτόματα τα φυσικά χαρακτηριστικά. 10/11/2018

Αυτόματη εξαγωγή χαρακτηριστικών 2/3 Προσδιορισμός συνόλου χαρακτηριστικών για τις μετρήσεις ομοιότητας Ανάπτυξη αλγορίθμων για ιδιαίτερα αποδοτικές διαδικασίες αναζήτησης σε μεγάλες συλλογές εικόνων. Περιορισμός των σφαιρικών αναζητήσεων με τη βοήθεια περιγραφικών μεταδεδομένων. 10/11/2018

Ένα ερώτημα για την Mona Lisa σήμερα: 10/11/2018

10/11/2018

10/11/2018

10/11/2018

10/11/2018

Αυτόματη εξαγωγή χαρακτηριστικών 3/3 χρήση εργαλείων για την εξαγωγή μοναδικών χαρακτηριστικών για την κάθε εικόνα (image fingerprint) ικανά ώστε μετά να αναγνωρίζονται τυχόν παραμορφώσεις και παραλλαγές της Στο μεταξύ η περιγραφική σήμανση παραμένει η πιο ακριβής και αξιόπιστη μέθοδος. 10/11/2018

Επίπεδα πληροφοριών «Low-level» information χαμηλού επιπέδου πληροφορίες για γωνίες, σχήματα και χωρικές σχέσεις. «Higher level» information περιεχόμενο σκηνών, περιγραφή θέματος ακόμη και σχετικά συναισθήματα που απεικονίζονται. «Syntactic» information Οι συντακτικές πληροφορίες αναφέρονται στο χρώμα, σύσταση κ.λπ 10/11/2018

Παρουσίαση και χρηστικότητα 1/2 Δυνατότητα διατύπωσης λεκτικών (verbal) και μη λεκτικών ερωτημάτων (non-verbal) Eύκολα και διορατικά interface Παραδείγματα αναζήτησης Εξειδίκευση θέματος μέσω πολλαπλών ερωτημάτων. Νέοι τύποι ερωτημάτων: δυνατότητα για αναζητήσεις με χαρακτηριστικά χαμηλού επιπέδου (χρώμα, σχήμα κ.λπ) ή υψηλού επιπέδου έννοιες (προσωπογραφία/τοπίο,χαμόγελο/συνοφρύωμα, εσωτερικός /εξωτερικός χώρος κ.λπ) 10/11/2018

Παρουσίαση και χρηστικότητα 2/2 Πολύγλωσση ανάκτηση (multilingual retrieval) ένας χρήστης θα πρέπει να μπορεί να θέτει ερωτήματα σχετιζόμενες με αφηρημένες έννοιες όπως: «deity» «beauty» «style» «truth» Τα αποτελέσματα τέτοιων ερωτημάτων θα πρέπει να επιτρέπουν την παρουσίαση των ψηφιακών ιστορικών εικόνων και βίντεο διαθέσιμες από πηγές ανά τον κόσμο 10/11/2018

Τεχνολογίες παρουσίασης και μεταφοράς 1/2 Πιθανή χρήση ασύρματων συσκευών Εύχρηστα interface τα οποία θα παρέχουν πληροφορίες για ολόκληρη τη συλλογή Συστήματα, τα οποία υποστηρίζουν την αλληλεπίδραση βασιζόμενα στην αναγνώριση φωνής η χειρονομιών (voice or gesture recognition) 10/11/2018

Τεχνολογίες παρουσίασης και μεταφοράς 2/2 Κοινά interface Ανάγκη ενός πλαισίου που θα επιτρέπει την διαρκή εξατομίκευση ενός κοινού interface, ώστε να μπορεί να υιοθετηθεί από διαφορετικούς ρόλους χρηστών. 10/11/2018

Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις Στόχο έχουν: Τρισδιάστατη αναπαράσταση των υπαρχόντων αντικειμένων, και Ανακατασκευή έργων τέχνης που δεν υπάρχουν πια Η τρισδιάστατη αναπαράσταση είναι μια μέθοδος ώστε να εξετασθούν τα έργα τέχνης σε ένα πραγματικό πλαίσιο 10/11/2018

Τεχνολογικές Προκλήσεις Κάλυψη πληροφοριακών αναγκών που θα κυμαίνονται από: περιέργεια έρευνα ανάλυση. συνδυασμός της μέγιστης δυνατής ποιότητας αλλά και ταχύτητας, σε χαμηλό κόστος. 10/11/2018

Μηχανισμοί ενθάρρυνσης της συνεργασίας εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των επιστημόνων της πληροφορικής και των ειδικών επιστημόνων σε θέματα τέχνης, ιστορίας, κοινωνιολογίας κ.λπ. 10/11/2018

Μηχανισμοί ενθάρρυνσης της συνεργασίας Εργαστήρια ειδικευμένα σε συγκεκριμένα πεδία Διεθνή προγράμματα ανταλλαγών για μαθητές και ερευνητές Διμερή, ερευνητή προς ερευνητή Projects Διεθνείς benchmarking διαγωνισμοί. Κοινό σύνολο εικόνων που θα λειτουργούν ως test bed (πλατφόρμα δοκιμών). 10/11/2018

Χρήστες 1/5 τον Διεθνή χρήστη τον ιστορικό μελετητή Η επιτυχής έκβαση της ερευνητικής συνεργασίας σε θέματα ψηφιακής απεικόνισης και ανάπτυξη μιας τέτοιας συλλογής θα εξυπηρετήσει τρεις κύριες κοινότητες χρηστών: τον Διεθνή χρήστη τον ιστορικό μελετητή τον επιστήμονα των υπολογιστών 10/11/2018

Χρήστες 2/5 Για τον Διεθνή χρήστη: Την εμπειρία του να γνωρίσει καλύτερα ένα έργο τέχνης Την εις βάθος κατανόηση των έργων της πολιτιστικής κληρονομιάς μας , της ιστορίας του καθώς και του «περιεχομένου» έχοντας στην διάθεση του λεπτομέρειες στις οποίες ακόμη και ένας παρατηρητής τοπικά πιθανόν να μην είχε πρόσβαση. Μια υποδομή πληροφοριών η οποία θα ενισχύσει την εκπαίδευση, την διαπολιτισμική κατανόηση εννοιών αλλά και την πολιτιστική ποικιλόμορφη παγκόσμια κληρονομιά. 10/11/2018

Χρήστες 3/5 Για τον Ιστορικό Μελετητή και σπουδαστή: Λειτουργική ικανότητα στην αναζήτηση στοιχείων αλλά και πλούσια και εύχρηστη περιληπτική απόδοση της πληροφορίας Κατανόηση της τέχνης και των καλλιτεχνημάτων τεχνικά που θα εμβαθύνουν από την υπό-ανάλυση και τις μιμούμενες αναδημιουργίες Χρήση ρουτίνας για τους μελετητές αλλά και σπουδαστές, καθώς η αυτόματη ταξινόμηση του περιεχομένου, αναζητήσεις ομοιότητας, ανάκτηση «σημασιολογικών εννοιών», θα είναι standard λειτουργίες των ΒΔ 10/11/2018

Χρήστες 4/5 Για τον επιστήμονα των υπολογιστών είναι μεγάλη η πρόκληση του σημασιολογικού προσδιορισμού μιας εικόνας και της αυτόματης φραστικής διατύπωσης της καθώς τα συστήματα θα μπορούν με μεγάλη ακρίβεια: Να περιγράφουν αντικειμενικά και με μεγάλη επιτυχία τι εμφανίζεται να λέεί ή να σημαίνει μια εικόνα καθώς και, Να περιγράφουν τι σκηνές η ποία γεγονότα διαδραματίζονται σε μια σκηνή βίντεο. 10/11/2018

Χρήστες 5/5 Εκπαιδευτικά ιδρύματα Η απεικόνιση εννοιών αλλά και οι σχέσεις μεταξύ των συλλογών και των έργων τέχνης ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Μουσεία Η αλληλεπίδραση του κοινού με τις ψηφιακές αναπαραστάσεις ενισχύει την εκπαιδευτικά αξία Η πολυδιάστατη υψηλή ανάλυση των έργων τέχνης επιβοήθα τον ερευνητή η επισκέπτη να ανακαλύψει δομές ή πληροφορίες που δεν είναι ορατές στην original μορφή του έργου. 10/11/2018

Σας ευχαριστώ πολύ 10/11/2018