Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ :ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ :ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ :ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
ΖΕΝΟΥΝΑΙ ΤΑΦΙΛ :ΚΑΡΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΖΟΥΡΝΤΟΥ ΕΛΕΝΑ :ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ,ΜΗΤΡΙΚΗ ΠΛΑΚΕΤΑ ΚΑΡΛΕΤΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ,ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ΚΑΤΣΙΝΕΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ:ΜΝΗΜΗ RAM-ROM

2 ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ
Καρλέτσος Κων/νος

3 ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ Το τροφοδοτικό είναι μια ηλεκτρονική συσκευή (εξωτερική ή εσωτερική) που μετατρέπει την τάση του δικτύου (220 ή 110 volt) στην απαιτούμενη τάση και τύπο ρεύματος (εναλλασσόμενο ή συνεχές) που είναι κατάλληλο για τη λειτουργία μίας ηλεκτρονικής συσκευής. Για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συσκευών συνήθως απαιτείτε συνεχές τάση. Για το λόγο αυτό οι ηλεκτρονικές συσκευές φέρουν ενσωματωμένη μια διάταξη που κάνει αυτή τη μετατροπή και λέγεται τροφοδοτικό.

4 Ένα απλό τροφοδοτικό αποτελείται από τέσσερα εξαρτήματα:
Μετασχηματιστής Ανυψώνει ή υποβιβάζει την ac τάση, ανάλογα με την τιμή της dc τάσης που θέλουμε. Ανορθωτής Καταργεί τις αρνητικές, υπεριώδους της ac τάσης. Φίλτρο Εξομαλύνει τις κυματώσεις της ανορθωμένης τάσης.

5 Σταθεροποιητής Διατηρεί την dc τάση σταθερή, ανεξάρτητα από την αντίσταση της τροφοδοτούμενης βαθμίδας.

6 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ Η Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας-ΚΜΕ είναι το κεντρικό εξάρτημα που επεξεργάζεται δεδομένα σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ελέγχει τη λειτουργία του και εκτελεί βασικές λειτουργίες διασύνδεσης και μεταβίβασης εντολών. Αν η ΚΜΕ αποτελείται από ένα μόνο ολοκληρωμένο κύκλωμα τότε ονομάζεται μικροεπεξεργαστής ή μικροελεγχτής.

7 Οι επεξεργαστές δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς πλέον ενσωματώνονται και σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές όπως τα κινητά τηλέφωνα, οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, οι βιντεοκάμερες, οι κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών και άλλα. Για την ακρίβεια, οι επεξεργαστές ενσωματώνονται σε κάθε είδους συσκευή στην οποία απαιτείται ύπαρξη υπολογιστικής ικανότητας.

8 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΙΝΕΛΟΣ
ΜΝΗΜΗ ROM ΚΑΙ RAM ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΙΝΕΛΟΣ

9 ΜΝΗΜΗ ROM Η ROM (Read-Only Memory, μτφ. μνήμη μόνο για ανάγνωση) είναι τύπος ηλεκτρονικής μνήμης μόνο ανάγνωσης (γράφεται μόνο μία φορά από το εργοστάσιο που την κατασκευάζει) και μη πτητική (δεν χάνει τα δεδομένα της με τη διακοπή της τροφοδοσίας ρεύματος) που χρησιμοποιείται κυρίως σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές αλλά και σε ηλεκτρονικές συσκευές. Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις που μπορούμε να αλλάξουμε τα περιεχόμενα μιας μνήμης ROM αλλά αυτή η αλλαγή είτε γίνεται πολύ αργά είτε απαιτούνται ειδικά μηχανήματα και τεχνικές. Η μνήμη ROM  έχει συνήθως μέγεθος γύρω στα 256 Kbytes και χρησιμοποιείται από τον μικροεπεξεργαστή κυρίως κατά την εκκίνηση του Η/Υ, για να του δώσει τις πρώτες εντολές που θα εκτελεστούν

10 MNHMH RAM Η μνήμη RAM αποτελεί ένα είδος μνήμης που συναντάμε συχνά στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στις κονσόλες ή σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Συχνά έχουν δευτερεύουσα σημασία στην απόδοσή τους σε σύγκριση με άλλα εξαρτήματα όπως οι επεξεργαστές ή οι κάρτες γραφικών. Όμως, η ύπαρξή τους δεν παύει να είναι ζωτικής σημασίας καθώς οι εν λόγω συσκευές δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χωρίς αυτήν. Ο ρόλος της μνήμης RAM είναι σχετικά απλός, αποτελεί το χώρο που αποθηκεύονται τα δεδομένα πριν αναλάβει την επεξεργασία τους ο CPU. Τα αρχικά της μνήμης RAM προέρχονται από το Random Access Memory (Μνήμη τυχαίας προσπέλασης), Η μνήμη RAM έχει συνήθως μέγεθος από 128 MB και πάνω και χρησιμοποιείται για την προσωρινή αποθήκευση σε αυτήν προγραμμάτων και δεδομένων, τα οποία μετακινούνται μεταξύ του μικροεπεξεργαστή και του σκληρού δίσκου. 

11 Ένα πρόγραμμα που πρόκειται να εκτελεσθεί πρέπει πρώτα να μεταφερθεί από τον σκληρό δίσκο στην μνήμη RAM, ώστε να μπορέσει να το «δει» ο μικροεπεξεργαστής. Το ίδιο συμβαίνει και με  τα δεδομένα που πιθανώς χειρίζεται το πρόγραμμα. Ο λόγος που επιβάλλει την ύπαρξη της μνήμης RAM σαν ενδιάμεσου μεταξύ του μικροεπεξεργαστή και του σκληρού δίσκου (ή άλλων μέσων αποθήκευσης, είναι ότι τα μέσα μαγνητικής αποθήκευσης εργάζονται με πολύ χαμηλές ταχύτητες σε σχέση με την ταχύτητα με την οποία εργάζεται ο μικροεπεξεργαστής, ενώ η μνήμη RAM έχει τη δυνατότητα να εργάζεται με την ταχύτητα του μικροεπεξεργαστή. Να σημειωθεί ότι η μνήμη RAM δεν έχει την δυνατότητα να αποθηκεύει μόνιμα δεδομένα, ενώ τα δεδομένα που περιέχει «χάνονται» μόλις διακοπεί η τροφοδοσία του Η/Υ με ηλεκτρικό ρεύμα.

12

13 ΚΑΡΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΖΕΝΟΥΝΑΙ ΤΑΦΙΛ

14 Η κάρτα γραφικών είναι τμήμα ενός υπολογιστή, το οποίο λαμβάνει δεδομένα από την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (CPU) για να τα μετατρέψει σε εικόνα, η οποία θα προβληθεί στην οθόνη.

15 Η κάρτα γραφικών είναι μια πλακέτα κυκλωμάτων, η οποία περιλαμβάνει έναν επεξεργαστή και κυκλώματα μνήμης RAM. Διαθέτει επίσης ένα μικροκύκλωμα (chip) εισόδου / εξόδου (BIOS), το οποίο αποθηκεύει τις ρυθμίσεις της κάρτας και εκτελεί διαγνωστικά για τη μνήμη, την είσοδο και την έξοδο κατά την εκκίνηση του συστήματος. Ο επεξεργαστής γραφικών της κάρτας, που ονομάζεται μονάδα επεξεργασίας γραφικών είναι παρόμοιος με τον επεξεργαστή ενός υπολογιστή.

16 Μια GPU, ωστόσο, έχει σχεδιαστεί ειδικά για την εκτέλεση των πολύπλοκων μαθηματικών και γεωμετρικών υπολογισμών που είναι απαραίτητοι για την απόδοση γραφικών. Μερικές από τις ταχύτερες GPUs διαθέτουν περισσότερα τρανζίστορ από το μέσο όρο της CPU. Μια GPU παράγει πολλή θερμότητα, έτσι ώστε να είναι απαραίτητη η χρήση ενός ανεμιστήρα (μερικές κάρτες γραφικών διαθέτουν και σύστημα υδρόψυξης).

17 Η Εξέλιξη των καρτών γραφικών
Οι κάρτες γραφικών εμφανίζονται για πρώτη φορά στον πρώτο "προσωπικό υπολογιστή" (IBM PC) το 1981.Ονομαζόταν Μονόχρωμος Προσαγωγέας Γραφικών και ήταν ένα κύκλωμα που προέβαλε μόνο κείμενο σε πράσινο ή λευκό χρώμα μαύρο υπόβαθρο. Ακολούθησαν οι κάρτες CGA (Color Graphics Adaptor) με δυνατότητα απεικόνισης οκτώ χρωμάτων (συχνά όχι ταυτόχρονα) και EGA (Enhanced Graphics Adaptor) με δυνατότητες απεικόνισης 64 χρωμάτων.

18 Στους σημερινούς υπολογιστές το ελάχιστο πρότυπο για τις νέες κάρτες βίντεο είναι το Video Graphics Array (VGA), το οποίο επιτρέπει 256 χρώματα και την εμφάνιση εικόνων. Με υψηλά πρότυπα απόδοσης όπως ο Quantum Extended Graphics Array (QXGA),οι κάρτες βίντεο μπορεί να εμφανίσουν εκατομμύρια χρώματα σε ανάλυση έως και 2040 x 1536 pixel. Καθώς η GPU δημιουργεί συνέχεια "εικόνες", πρέπει κάπου να αποθηκεύει τις ήδη ολοκληρωμένες "εικόνες". Χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό τη μνήμη RAM της κάρτας, την αποθήκευση δεδομένων για κάθε εικονοστοιχείο (pixel), το χρώμα του και τη θέση του στην οθόνη.

19 Τμήμα της μνήμης RAM μπορεί επίσης να δράσει ως ρυθμιστικό πλαίσιο: Αυτό σημαίνει ότι θα έχει ολοκληρώσει τις "εικόνες" και θα είναι η στιγμή να τις εμφανίσει στην οθόνη. Συνήθως, η βίντεο RAM λειτουργεί σε πολύ υψηλές ταχύτητες και έχει διπλό δίαυλο, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να διαβάσει και να γράψει σε την ίδια τιμή. Αυτή είναι μια σύγχρονη κάρτα γραφικών.

20 Η μνήμη RAM συνδέεται άμεσα με το μετατροπέα σήματος ψηφιακό-σε-αναλογικό (DAC). Αυτός ο μετατροπέας, που ονομάζεται επίσης RAMDAC, μεταφράζει την εικόνα σε αναλογικό σήμα, καθώς η σημερινή οθόνη δεν μπορεί ακόμη να χρησιμοποιήσει ψηφιακό σήμα. Ορισμένες κάρτες έχουν πολλαπλές RAMDACs, που μπορούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις και να υποστηρίξουν περισσότερες από μία οθόνες και τελικά στέλνουν την τελική εικόνα για την προβολή στην οθόνη μέσω καλωδίου DVI, VGA ή HDMI. Οι περισσότερες σύγχρονες κάρτες γραφικών είναι πάνω από 2 GB για υψηλότερες επιδόσεις (ειδικά στο όρο που χρησιμοποιούμε ως "GAMING").

21 Συστήματα σύνδεσης μεταξύ της κάρτας γραφικών και της οθόνης
Τα πιο διαδεδομένα συστήματα για τη σύνδεση μεταξύ της κάρτας βίντεο και της οθόνης του υπολογιστή είναι: Video Graphics Array (VGA): To VGA υποστηρίζει το πρότυπο που έχει εκδοθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1980, με οθόνες που υποστηρίζουν υποδοχή καθοδικού σωλήνα. Μερικά προβλήματα αυτού του προτύπου είναι ότι μπορεί να υπάρξει παραμόρφωση της εικόνας και ότι δεν έχει κατάλληλη προστασία από ηλεκτρικές παρεμβολές οι οποίες μπορεί να προκαλούνται από μια κοντινή, υψηλής τάσης ηλεκτρική πηγή.

22 Digital Visual Interface (DVI): Με βάση την ψηφιακή τεχνολογία, το πρότυπο αυτό έχει σχεδιαστεί για οθόνες όπως οι LCD, οι LED, οι οθόνες πλάσματος, οι μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, οι τηλεοράσεις και video projectors. Έχει υψηλή προστασία από την παραμόρφωση της εικόνας και από τις ηλεκτρικές παρεμβολές. High - Definition Multimedia Interface (HDMI): Ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης ψηφιακού ήχου και βίντεο που κυκλοφόρησε το 2003 και χρησιμοποιείται ως το κύριο και γρηγορότερο σύστημα σύνδεσης για τις καινούριες κονσόλες παιχνιδιών καθώς και για τα καινούρια DVD και Blue - ray players σε μια οθόνη. Το HDMI έχει υψηλή προστασία και δεν επηρεάζεται από εξωτερικές παρεμβολές.

23 Συστήματα απαγωγής θερμότητας
Οι κάρτες γραφικών μπορούν να χρησιμοποιήσουν σημαντική ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, μέρος της οποίας χάνεται σε θερμότητα. Εάν αυτή η θερμότητα δεν απάγεται, ο επεξεργαστής γραφικών της κάρτας μπορεί να υπερθερμανθεί και να προκληθεί βλάβη. Γι αυτό το λόγο, οι κατασκευαστές τοποθετούν πάντοτε κάποιο σύστημα απαγωγής της θερμότητας:

24 Παθητική απαγωγή (ψήκτρα):Πάνω στον επεξεργαστή γραφικών τοποθετείται απλή ψήκτρα από αλουμίνιο ή χαλκό. Το πλεονέκτημά της είναι η αθόρυβη λειτουργία. Στις πιο ισχυρές κάρτες, όμως, δεν παρέχει επαρκή απαγωγή θερμότητας. Ψήκτρα και βεβιασμένη ροή αέρα (ανεμιστήρας): Η ταχύτητα περιστροφής του ανεμιστήρα μπορεί να αλλάζει (πχ. να ελέγχεται αυτόματα από τον επεξεργαστή γραφικών ή τη μητρική κάρτα) για πιο αποτελεσματική ή πιο ήσυχη λειτουργία.

25 Ψήκτρα και υδρόψυξη: Το σύστημα υδρόψυξης χρησιμοποιεί νερό αντί για αέρα, ως μέσο απομάκρυνσης της θερμότητας από την ψήκτρα προς το περιβάλλον. το νερό κυκλοφορεί μέσα στην ψήκτρα και, με εξωτερικές σωληνώσεις, μεταφέρει την εκλυόμενη θερμότητα σε εναλλάκτη θερμότητας (ψυγείο) με ανεμιστήρα, μακριά από τον επεξεργαστή γραφικών ή ακόμη και έξω από το περίβλημα του υπολογιστή.

26 ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Αλεξοπούλου Βούλα

27 Ο υπολογιστής περιέχει υποδοχές, που ονομάζουμε θύρες, για να συνδέεται με άλλες εξωτερικές συσκευές. Υπάρχουν διαφορετικές θύρες ανάλογα με τις δυνατότητες που μας προσφέρουν.

28 ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ: PS/2: συνδέουμε σε αυτή το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι. USB: Είναι η θύρα, όπου μπορούμε να συνδέσουμε πλήθος συσκευών. Υποστηρίζει πολύ γρήγορες ταχύτητες στη μεταφορά δεδομένων. Η θύρα USB έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτεί και με ηλεκτρικό ρεύμα τη συσκευή που συνδέεται σε αυτή. Σειριακή θύρα: συνδέουμε περιφερειακές συσκευές με μικρές απαιτήσεις ως προς την ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων.

29 Παράλληλη θύρα: συνδέουμε σε αυτή συσκευές που χρειάζονται μεγαλύτερη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων από τη σειριακή, επειδή είναι οχτώ φορές γρηγορότερη. Θύρα VGA: χρησιμοποιείται για να συνδέσουμε την οθόνη με τον υπολογιστή. Υποδοχές της κάρτας ήχου : μας επιτρέπουν να συνδέουμε σε αυτές κατά σειρά ηλεκτρονικά μουσικά όργανα, μικρόφωνο, εξωτερική πηγή ήχου και ακόμα ηχεία ή ακουστικά, για να ακούμε μουσική από τον υπολογιστή.

30

31 ΜΗΤΡΙΚΗ ΠΛΑΚΕΤΑ Έλενα Ζουρντού

32 ΜΗΤΡΙΚΗ ΠΛΑΚΕΤΑ Μία ΜΗΤΡΙΚΗ ΚΑΡΤΑ {motherboard} ή αλλιώς μητρική πλακέτα ή κάρτα συστήματος είναι το κυριότερο τυπωμένο ηλεκτρονικό κύκλωμα σύστημα σε ένα σημερινό υπολογιστή. Αν χαρακτηρίζαμε τον επεξεργαστή το μυαλό του υπολογιστή ,τότε η μητρική θεωρείται το ‘νευρικό’ σύστημα που χρησιμοποιεί ο επεξεργαστής για να ελέγχει τα άλλα μέρη του υπολογιστικού συστήματος. Θεωρείται σημαντική για τη απόδοση, οργάνωση, τον έλεγχος, την επικοινωνία, την υποστήριξη του Επεξεργαστή Υποστήριξη των Περιφερειακών και τα λοιπά.

33


Κατέβασμα ppt "ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ :ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google