ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΗΠΕΥΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ
Advertisements

Κοινωνία της Πληροφορίας
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 1: Γενικές αρχές, ορισμοί & μορφές τουρισμού Ενότητα 2: Κατηγοριοποίηση τουριστών Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ Αίτια του εγκλήματος = όροι ή συνθήκες που η ύπαρξή τους θεωρείται ότι παράγει το έγκλημα. Παράγοντες του εγκλήματος.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ – ΕΞΆΜΗΝΟ Α ’ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc Λάρισα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. σχολικό κλίμα ποσότητα του σχολικού χρόνου που διατίθεται για μάθηση.
H “μη κατευθυντική” ή ‘‘πελατοκεντρική” ψυχοθεραπεία Carl Ransom Rogers ( )
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Φοιτήτρια: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα.
94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές.
Το σύστημα ταξινόμησης NANDA-I Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Δρ. ΑΘΗΝΑ.
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
9/27/ Γ’ έτος: 4. Μορφές αυτοοργάνωσης στην ελληνική διασπορά ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ Γ’ έτος: 4. Μορφές αυτοοργάνωσης στην.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6: Σχολική Νοσηλευτική Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Τομέας Δημόσιας Υγείας Εργαστήριο.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ.
Σχεδιασμός & Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Μ. Γρηγοριάδου, Η. Βεργίνης, Α. Γόγουλου
Μάϊος 2007 H Ευρωπαϊκή Νομισματική Ένωση H Ευρωπαϊκή Εμπειρία
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
ως παράγοντας επιτυχημένης μετάβασης Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψηφιακό συμπιεσόμετρο κινητήρων Diesel ναυτικού τύπου
Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες Κρατούμενοι
Προγραμματισμός Διαδικτύου
Almere – Oλλανδία – αρχ. Christian de Portzamparc Πυκνότητα κατοικιών
Ο λαϊκισμός ως παθογένεια της δημοκρατίας
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (Ψ-2601)
Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ &ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ Π.Μ.Σ. «ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» Μάθημα : ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ.
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Να κατανοήσετε βασικούς όρους που σχετίζονται με την έννοια της δημιουργικότητας.
Ασφάλεια στο κλινικό περιβάλλον
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
בתי ספר במעבר מסביבה מוסדית לסביבה תחרותית-כלכלית: מודל התאמה לסביבה משתנית צבי ימי ויצחק סמואל מגמות, 2004, מג (2),
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Ατομική Συμβουλευτική για μαθητές Β/θμιας εκπαίδευσης
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση 1η Διάλεξη: Εισαγωγή, Δίκαιο & Έγκλημα, Θεωρητικές Προσεγγίσεις/Έννοιες Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος, MSc στις.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣ MD,FESC ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ - Γ. Π. Ν. Α. ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής και διευκολυντής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
კულტურის კვლევების შესავალი
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Προσωπο-κεντρική θεωρία (person-centred)
Σημειολογική μέθοδος Θεωρίες ως προϋποθέσεις για τη σημειολογική ιστοριογραφία της τέχνης: Σημειωτική - Σημειολογία & Στρουκτουραλισμός = Φιλοσοφική θεωρία.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Η ομαδοσυνεργατική μάθηση και διδασκαλία είναι μία μορφή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης. Στο πλαίσιο αυτού του τύπου της οργάνωσης οι μαθητές διακρίνονται σε μικρότερες ομάδες και συνεργατικά ολοκληρώνουν μία δραστηριότητα που τους ανατίθεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης εργασίας.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ Οι κυριότεροι σκοποί της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και διδασκαλίας αφορούν: 1. στον Κοινωνικό τομέα: οι μαθητές ασκούνται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να παίρνουν αποφάσεις, να προγραμματίζουν δραστηριότητες, να συνεργάζονται αποδοτικά, να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους (Holf, 1993, Meyer, 1987),

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 2. στον Νοητικό τομέα: οι μαθητές ασκούνται στο να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια, να ασκούν κριτική, να συζητούν εποικοδομητικά, να εξελίσσουν τις πνευματικές τους ικανότητες, 3. στον Συναισθηματικό τομέα: οι μαθητές ασκούνται στο να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια, να ασκούν κριτική, να συζητούν εποικοδομητικά, να εξελίσσουν τις πνευματικές τους ικανότητες (Shlomo,1990),

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 4. στον Ψυχοκινητικό τομέα: οι μαθητές παρακινούνται να κινούνται ελεύθερα και να εκφράζονται αυυθόρμητα, να αναπτύσσουν τις χειροτεχνικές τους δεξιότητες, να γίνονται ικανοί για αποτελεσματικότερη μη γλωσσική επικοινωνία (Kutnick και Rogers, 1994).

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ Οι άξονες που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε ό,τι αφορά τον σχηματισμό των ομάδων είναι: Η σύνθεση των ομάδων: Τα κύρια κριτήρια που προτείνονται για την ομαδοποίηση των μαθητών είναι η σχολική επίδοση, τα ενδιαφέροντα, το φύλο. Το μέγεθος των ομάδων: Αποτελεσματικότερες θεωρούνται ότι είναι οι τριμελείς, οι τετραμελείς και οι πενταμελείς ομάδες.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κυριότερες προϋποθέσεις για την επιτυχή αξιοποίηση της ομαδοσυνεργατικής τεχνικής θεωρούνται: α. Η άσκηση των μαθητών: όσο περισσότερο συνηθισμένοι είναι οι μαθητές στην τεχνική αυτή τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματά της. Γι’ αυτό και θα πρέπει η εφαρμογή της να είναι συστηματική και σχεδόν εβδομαδιαία.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ β. Η ετοιμότητα και κατάρτιση του εκπαιδευτικού: η γνώση της θεωρητικής τεκμηρίωσης της παραπάνω τεχνικής θα υποστηρίξει το έργο του εκπαιδευτικού. Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να γνωρίζει ότι η ομαδοσυνεργατική τεχνική δεν υπόκειται σε συνηθισμένο παιδαγωγικό κλίμα και συνθήκες, όπως η ησυχία των μαθητών και η ακινησία τους στο θρανίο. γ. Η κυκλική ή σε σχήμα Π διάταξη των θρανίων.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ δ. Η εκ των προτέρων κατανομή του ρόλου τής κάθε ομάδας: η κάθε ομάδα πρέπει να γνωρίζει από την έναρξη της διαδικασίας με τι πρόκειται να ασχοληθεί, ώστε να αποφύγουμε την απώλεια χρόνου. ε. Η εκ των προτέρων περιγραφή των σταδίων τής εργασίας τής κάθε ομάδας: οι ομάδες πρέπει να γνωρίζουν τις φάσεις τής εργασίας που τους έχει ανατεθεί, ώστε να διασφαλιστεί κατά το δυνατόν η κατεύθυνση της εργασίας και το αποτέλεσμά της.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ στ. Η εκ των προτέρων ανάθεση ρόλων στα μέλη της κάθε ομάδας, ώστε να αποφύγουμε είτε τη μειωμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών στην ομάδα τους είτε την εγωκεντρική συμπεριφορά κάποιων άλλων. ζ. Ο προγραμματισμός της υποχρεωτικής παρουσίασης των ερευνητικών αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και διδασκαλίας ο δάσκαλος: προγραμματίζει και οργανώνει τις δραστηριότητες των ομάδων, βοηθά τις ομάδες στην επιλογή των ρόλων των μελών τους, συντονίζει τις δραστηριότητες των ομάδων, επιβλέπει διακριτικά και υποστηρίζει τον τρόπο εργασίας κάθε ομάδας, συντονίζει τη συζήτηση κατά την παρουσίαση των εργασιών, αξιολογεί, με τη συνεργασία των μαθητών, τις εργασίες (Cohen, 1994· Jacques,2004· Kutnick και Rogers, 1994).