Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Advertisements

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ Τερέζας Γιακουμάτου Επιμορφώτριας νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD)
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Πληροφορίες στο διαδίκτυο. Δραστηριότητα: Ας βοηθήσουμε τη Γεωργία και τον Παντελή.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Που και πως ψάχνουμε.
Έννοια, χαρακτηριστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 2ο μάθημα
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 1ο μάθημα
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα Δρ. Μαρία Μαυρομμάτη

Βασικές ιστορικές δεξιότητες Κατανόηση ιστορικής σπουδαιότητας Χρήση πρωτογενών πηγών και αποδείξεων Κατανόηση συνέχειας και αλλαγής Ανάλυση αιτιών και συνεπειών Ανάληψη ιστορικής οπτικής Κατανόηση ηθικών διαστάσεων της ιστορίας Πηγή: http://historicalthinking.ca/

Βασικές ιστορικές δεξιότητες και διαδίκτυο Κατανόηση ιστορικής σπουδαιότητας Χρήση πρωτογενών πηγών και αποδείξεων Κατανόηση συνέχειας και αλλαγής Ανάλυση αιτιών και συνεπειών Ανάληψη ιστορικής οπτικής Κατανόηση ηθικών διαστάσεων της ιστορίας Πηγή: http://historicalthinking.ca/

Ιστορική έρευνα και διαδίκτυο Σήμερα, δεν νοείται ιστορική έρευνα χωρίς τη χρήση του διαδικτύου. Οι ιστορικού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για: Εύρεση πηγών Δημοσίευση της έρευνάς τους Επικαιροποίηση των γνώσεών τους Δημιουργία επαγγελματικών σχέσεων

Χρήση του διαδικτύου στην ιστορική εκπαίδευση Δυσκολίες: Άγνοια σχετικά με την χρήση από την πλευρά των εκπαιδευτικών Έλλειψη υποδομών Άγνοια σχετικών θεωριών μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων Θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο Πλεονεκτήματα: Ποικιλία- πολυμορφία Διαδραστικότητα Συνεχής επικαιροποίηση γνώσεων για εκπαιδευτικό Ενεργητική μάθηση

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το διαδίκτυο για να διδάξω ιστορία; Πηγές (κείμενο, ήχος, εικόνα, βίντεο) Διαδραστικοί χάρτες Ιστοριογραμμές Πανεπιστήμια Βιβλιοθήκες Μουσεία Συλλογές

Το πρόβλημα των πηγών στο διαδίκτυο Αξιοπιστία των πηγών στο διαδίκτυο Πώς αξιολογείτε την αξιοπιστία τους; Μοιραστείτε τεχνικές και μεθόδους αξιολόγησης των διαδικτυακών πηγών. Όπως με κάθε (ιστορική) πηγή, έτσι και με τις διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο ρωτάμε τα εξής: Ποιος; Πότε; Γιατί;

Διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης. Τα αποτελέσματα προκύπτουν σε σχέση με την δημοφιλία – έγκυρες πηγές ενδέχεται να εμφανιστούν μετά από λιγότερο έγκυρες. Πάντα αξιολογούμε τα αποτελέσματα της αναζήτησης και ελέγχουμε την αξιοπιστία και καταλληλότητα των αποτελεσμάτων.

Fake news Οι ερμηνείες που βρίσκουμε συχνά στο διαδίκτυο δεν έχουν ακολουθήσει τις επιστημολογικές και μεθοδολογικές παραδοχές της ιστορικής έρευνας («ανάκριση» των πηγών, διάκριση αιτιών και αφορμών, κ.λπ.) Ωστόσο το διαδίκτυο αποτελεί πλούσια πηγή πληροφοριών για τον εκπαιδευτικό, αλλά και χώρος όπου μπορούν οι μαθητές να εντοπίσουν πηγές, να ανταλλάξουν απόψεις, να συνεργαστούν κ.λπ., όπως επίσης και να συνδέσουν το παρόν με γεγονότα του παρελθόντος (π.χ. μέσω των υπερσυνδέσεων σε ιστοσελίδες εφημερίδων)

Checklist- κριτήρια αξιολόγησης Κριτήριο  Ερωτήσεις που πρέπει να ρωτήσουμε Οι σελίδες που αξιολογούμε  Επιδιωκόμενο κοινό Ποιο είναι το επιδιωκόμενο κοινό; Είναι κατάλληλη η σελίδα για χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς;                                              http://antineotaksiths.blogspot.gr/2012/11/blog-post_20.html Φήμη και επιστημονικό κύρος Ποιος είναι υπεύθυνος για τη συγγραφή του υλικού; Είναι γνώστης του αντικειμένου; Υπάρχουν προκαταλήψεις σε αυτά που γράφει; Δίνει επαρκείς πληροφορίες επικοινωνίας;   Κάλυψη του αντικειμένου Αντιμετωπίζει το αντικείμενο επιφανειακά ή σε βάθος; Το καλύπτει ικανοποιητικά; Σε σύγκριση με άλλες παρόμοιες σελίδες; Ακρίβεια- ορθότητα Οι πληροφορίες στη σελίδα έχουν ελεγχθεί από επιστημονικές επιτροπές; Βασίζονται σε έρευνα; Υπάρχουν παραπομπές στην σχετική βιβλιογραφία; Υπάρχει λίστα βιβλιογραφικών αναφορών; Υπάρχουν γραμματικά και ορθογραφικά λάθη; Εκφράζονται γεγονότα ή απόψεις; Επικαιρότητα Πότε γράφηκαν τα περιεχόμενά του; Πότε επικαιροποιήθηκε τελευταία φορά; Πόσο πρόσφατες είναι οι βιβλιογραφικές αναφορές; Ευκολία στη χρήση   Είναι εύκολη στη χρήση; Βρίσκεις εύκολα τις πληροφορίες που χρειάζεσαι;

Άσκηση Διδάσκετε το κεφάλαιο 2 «Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό» http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/520/3381,13619/ Για ποιους λόγους θα χρησιμοποιούσατε το διαδίκτυο; Απαριθμήστε τους σε ένα φύλλο Google Doc και οργανώστε τους σε πίνακα. Στη διπλανή στήλη, επικολλήστε τις σελίδες τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Μοιραστείτε με τους συμφοιτητές σας τα ευρήματά σας και σχολιάστε τα.

Εύρεση πηγών στο διαδίκτυο Πολλαπλασιάζονται συνεχώς οι σελίδες στις οποίες περιλαμβάνονται διαφόρων ειδών πηγές και το εκπαιδευτικό υλικό. http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section1/ploia/lemmata/2-4-0.htm Δημιουργήστε μερικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα πλαίσια της ενότητας αυτής, στις οποίες θα περιλαμβάνονται τρόποι χρήσης του παραπάνω υλικού.

Χρήση υπάρχοντος υλικού δημιουργημένου από συναδέλφους http://www.sch.gr Επιλέγουμε ‘Θεματικός κατάλογος’ Περιηγούμαστε στις σελίδες των συναδέλφων και επιλέγουμε σχετικές δραστηριότητες/υλικό κ.λπ.

Σελίδες με ιστορικές πηγές για την ελληνική ιστορία Ελληνική ιστορία (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού) Γενικά αρχεία του κράτους (Συλλογή Αρχειομνήμων) Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο Ιστορικό αρχείο προσφυγικού Ελληνισμού Ιστορικό αρχείο Μακεδονίας Ιστορικό αρχείο Εθνικής Τράπεζας Αρχειακές Συλλογές Ομίλου Πειραιώς

Σελίδες με ιστορικές πηγές για την παγκόσμια και ευρωπαϊκή ιστορία The UCI History Project

Παράδειγμα

Επιλογή σελίδας http://www.hellenichistory.gr/gr/index.html (πηγές στα ελληνικά, εικόνες, χάρτες) https://legacy.lib.utexas.edu/maps/historical/history_europe.html#G (παλιοί χάρτες) https://guides.library.yale.edu/c.php?g=296156&p=1975005 (διαδραστικοί χάρτες κ.ά.) https://www.pella-museum.gr/ (Εικονική περιήγηση) The UCI History Project (ιδέες για δραστηριότητες) Επιλέξτε κάποιες πηγές και υλικό από τις παραπάνω σελίδες, οι οποίες θα χρησιμεύσουν ως πιθανό υλικό/βάση για το σχέδιο μαθήματος της τελικής εργασίας του μαθήματος.