ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΔΙΕΘΝΩΣ-ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό το 2004 ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Ι.Ε.Κ. ΚΟΖΑΝΗΣ.
Advertisements

Οι ΤΠΕ ως μέσο έκφρασης και ψηφιακής κοινωνικότητας.
Τα ΟΧΙ και τα ΝΑΙ του Διαδικτύου Στίχοι οι μαθητές της Στ΄2.
Ιωάννα Κομνηνού. Η επικοινωνία άλλοτε και τώρα…  Κάποτε γράφαμε γράμματα…  Τώρα…
Ασκήσεις Επαναληπτικές ασκήσεις στο μάθημα Πληροφορική 1 1.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΕΜΙΛΗ ΚΑΙ ΔΙΟΝΥΣΙΑ Ε2. Ποια είναι τα σκουπίδια που πετάμε πιο συχνά και από τι υλικό είναι φτιαγμένα; ΧΑΡΤΙ ΜΕΤΑΛΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΓΥΑΛΙ ΠΛΑΣΤΙΚΟ.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #8: Μοντέλα γένεσης των μετακινήσεων. Generation models. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Δρ. Ξανθή Κωνσταντινίδου Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗΣ & EMBΡΥΟΛΟΓΙΑΣ ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΚΩΣΤΗΣ Ι. ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ - ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗΣ.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Γ’ – Δ’ ΤΑΞΕΩΝ.
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΜΑΝΘΟΣ ΚΑΙ ΙΩΣΗΦ Ε1΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
Οικονομικά Μαθηματικά
Εξόρυξη γνώσης 3η διάλεξη
Εκπαιδευτικη αξιολογηση –αποσαφηνιση εννοιων 1ο μαθημα
SURVIVOR GREECE 2017.
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Fourier Ορθοκανονικών - Περιοδικών Συναρτήσεων
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
Ιδέες για λανσάρισμα.
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ (4.9) Για να μελετηθεί μία γεωφυσική δομή χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της σεισμικής διάθλασης με την εφαρμογή σεισμικού προφίλ 10 γεωφώνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Αν ταξίδευε το σεντούκι το 2016, ποιες περιοχές της γης θα επισκεπτόταν και τι θα συναντούσε εκεί; Σε αυτό το ερώτημα τα παιδιά της Δ, Ε και Στ των.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων παίρνει διαζύγιο…..
Γενετική μηχανική, ανασυνδυασμένο DNA, ΑΑΠ (PCR)
ΠΑΚΤΩΜΕΝΗΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΗΣ
ΕΞ΄ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
ΑΝTIΓΟΝΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ-ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΟΣ
Συνάντηση γονέων και μαθητών για το ταξίδι στην ΕΛΒΕΤΙΑ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ μέσα από τις ΤΠΕ
“Εφαρμογές Κοινωνικής δικτύωσης & Σύγχρονης ανταλλαγής μηνυμάτων”
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Σοφία-Άρτεμις-Δυσσινή Τσιάπου Β’ Θρησκευτικά
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα
Λογοτεχνία Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Ερευνητική Εργασία «Εφηβεία και προβλήματα»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 5α: Επανάληψη - Xρυσός κανόνας του Fermi, χώρος των φάσεων, υπολογισμοί, Iσοσπίν Λέκτορας Κώστας.
Τηλεργασία – Ασύγχρονη και Σύγχρονη Συνεργασία από απόσταση
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΕΠ.Λ 2ος ΚΥΚΛΟΣ ΚΥΜΑΤΑ ΕΚΦΕ ΑΛΙΜΟΥ 2010 ΛΑΓΟΥ ΜΑΡΙΑ 2010.
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
ETWINNING.
Τηλεργασία – Ασύγχρονη και Σύγχρονη Συνεργασία από απόσταση
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Δ. Π. Μ. Σ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β1
Θετικό Δημιουργικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ στα σχολεια.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Μαύρου Αθηνά Μωχάμετ Μωχάμετ Παπουτσή Χρυσούλα Σούχλα Αθανασία
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχία Τάξεις: Β΄, ΣΤ’
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θέμα: «Young reporters of our local community»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
الوحدة الثانية : المادة والحرارة
الطاقة الحراريـة الفصل الخامس فيزيـــــــــاء 2 الصف الثاني ثانوي
الكيــمــيــــــــــــاء
Marketing για εκπαιδευτικούς
Ενότητα Γ2.4α (Σύγκριση και επιλογή υπολογιστικού συστήματος)
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
الكيناتيكا الدورانية المفاهيم المستخدمة في الحديث عن مسببات الحركة الدورانية لها علاقة كبيرة بمفاهيم مسببات الحركة الخطية.
Πως συγκρίνουμε και πως επιλέγουμε υπολογιστικά συστήματα
7 Έτη Mira Hansson Για μένα Full Stack Developer Δήλωση αποστολής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΔΙΕΘΝΩΣ-ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΔΙΕΘΝΩΣ-ΕΛΛΑΔΑ Από τους: Μαύρου Αθηνά Οικονόμου Ευαγγελία Σαμπάνη Σταυρούλα Σούχλα Αθανασία

Ο.Η.Ε. –ΥΠΑΤΗ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑ Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) είναι ένας διεθνής οργανισμός παγκόσμιας εμβέλειας μεταξύ των κρατών του κόσμου με σκοπό τη συνεργασία στο Διεθνές Δίκαιο, την ασφάλεια, την οικονομική ανάπτυξη και την πολιτική ισότητα. Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) παρέχει προστασία και βοήθεια στους πρόσφυγες του κόσμου. (π.χ. σε περίοδο πολέμου εφοδιάζει εμπόλεμες ζώνες με τρόφιμα, φάρμακα, ρουχισμό και γενικά με είδη πρώτης ανάγκης).

Το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα Το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα λειτουργεί από το Μάρτιο του 1952. Συνεργάζεται με τις κρατικές αρχές, ΜΚΟ και άλλους φορείς και οργανώσεις για να διασφαλίζει την προστασία των προσφύγων, των αιτούντων άσυλο και όλων των ατόμων που εμπίπτουν στην εντολή της Ύπατης Αρμοστείας. Προσπαθεί επίσης να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί την κοινή γνώμη γύρω από το προσφυγικό ζήτημα με στόχο τη δημιουργία κλίματος ανοχής και σεβασμού των δικαιωμάτων των προσφύγων.

Από το 1999, η ΕΕ εργάζεται για τη δημιουργία ενός Κοινού Ευρωπαϊκού Συστήματος Ασύλου (ΚΕΣΑ) και τη βελτίωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου. Σήμερα έχουν πλέον συμφωνηθεί νέοι κανόνες της ΕΕ, οι οποίοι καθορίζουν κοινά υψηλά πρότυπα και ενισχυμένη συνεργασία ώστε να εξασφαλιστεί η ίση μεταχείριση των αιτούντων άσυλο σε ένα ανοικτό και δίκαιο σύστημα, οπουδήποτε και αν υποβάλουν αίτηση. Κανονισμός Δουβλίνου Η βασική αρχή του κανονισμού του Δουβλίνου (1) είναι ότι η ευθύνη για την εξέταση αίτησης βαρύνει κατά κύριο λόγο το κράτος μέλος που διαδραμάτισε τον μεγαλύτερο ρόλο στην είσοδο ή διαμονή του αιτούντος στην ΕΕ. Τα κριτήρια για τον καθορισμό της ευθύνης καλύπτουν κατά ιεραρχική σειρά από οικογενειακούς λόγους ως την πρόσφατη κατοχή θεώρησης ή άδειας παραμονής σε ένα κράτος μέλος, και το κατά πόσον ο αιτών εισήλθε παράνομα ή νόμιμα στην ΕΕ.

Τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο Ο αιτών άσυλο είναι ένα άτομο που αναζητά προστασία ως πρόσφυγας ακόμα και αν δεν έχει επισήμως αναγνωριστεί ως τέτοιος. Συνήθως ο όρος αναφέρεται σε κάποιον ο οποίος αναμένει ακόμα από μια κυβέρνηση να αποφανθεί αν ο ίδιος είναι πρόσφυγας.

Υπηρεσία Ασύλου Η Υπηρεσία Ασύλου θεσπίστηκε με τον νόμο 3907/2011 και αποτελεί την πρώτη αυτόνομη δομή της χώρας που ασχολείται με την εξέταση των αιτημάτων ασύλου, και ευρύτερα διεθνούς προστασίας. Η διαδικασία εξέτασης αιτήσεων διεθνούς προστασίας Η πρόσβαση στη διαδικασία αίτησης διεθνούς προστασίας είναι ελεύθερη και δωρεάν. Ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και το ποινικό μητρώο, ο τρόπος με τον οποίο υποβάλει κάποιος αίτηση διεθνούς προστασίας, είναι διαφορετικός.

Η διαδικασία εξέτασης αιτήσεων διεθνούς προστασίας Την ημέρα που τους έχει ορίσει η Υπηρεσία, θα δώσουν συνέντευξη σε υπάλληλο της Υπηρεσίας Ασύλου. Θα πρέπει να απαντήσουν με πλήρη ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του. Εάν, λόγω γλώσσας, δεν μπορούν να συνεννοηθούν με τον υπάλληλο της Υπηρεσίας Ασύλου στη συνέντευξη θα είναι παρών και διερμηνέας. Στη συνέντευξη μπορούν να πάνε μαζί με δικηγόρο ή άλλο σύμβουλο (νομικό, ιατρό, ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό ). Αυτά που θα πουν στη συνέντευξη είναι εμπιστευτικά. Μετά τη συνέντευξη η Υπηρεσία Ασύλου θα αποφασίσει να τους χορηγήσει καθεστώς πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας ή θα απορρίψει την αίτησή τους.

Οι αιτούντες διεθνούς ασύλου στην Ελλάδα έχουν υποχρέωση: Να παραμείνουν στην Ελλάδα μέχρι να τελειώσει η εξέταση της αίτησής τους. Να συνεργάζονται με τις ελληνικές αρχές για κάθε θέμα σχετικό με την αίτησή τους και την εξακρίβωση των στοιχείων της ταυτότητάς τους. Να ανανεώσουν το δελτίο τους πριν τη λήξη του. Να ενημερώνουν την Υπηρεσία Ασύλου αμέσως για τη διεύθυνση κατοικίας τους και για τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που τους τίθενται σε περίπτωση στέγασής τους σε Κέντρο Φιλοξενίας ή άλλο χώρο.

Ως αιτών διεθνή προστασία στην Ελλάδα: Απαγορεύεται να απελαθούν μέχρι να τελειώσει η εξέταση της αίτησή τους. Μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στην χώρα, εκτός εάν στο δελτίο που έχουν πάρει ορίζεται συγκεκριμένο τμήμα της χώρας στο οποίο επιτρέπεται να κυκλοφορούν. Αν δεν έχουν στέγη μπορούν να ζητήσουν να στεγαστούν σε Κέντρο Φιλοξενίας ή άλλο χώρο. Έχουν δικαίωμα να εργαστούν υπό τις προϋποθέσεις που θέτει η ελληνική νομοθεσία. Έχουν τα ίδια ασφαλιστικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, ως εργαζόμενοι, όπως οι Έλληνες πολίτες.

Τα παιδιά τους έχουν πρόσβαση – και αυτοί εάν είναι ανήλικοι- στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Έχουν πρόσβαση σε επαγγελματική κατάρτιση. Αν είναι άτομα με αναπηρία 67% και άνω, έχουν δικαίωμα να λάβουν επίδομα αναπηρίας, εφόσον δεν είναι δυνατή η διαμονή τους σε Κέντρο Φιλοξενίας. Δεν μπορούν να φέρουν στην Ελλάδα την οικογένειά τους από τη χώρα καταγωγής τους. Έχουν δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, εφόσον είναι ανασφάλιστοι και άποροι.

Η κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα Λόγω έλλειψης προσωπικού η διαδικασία των συνεντεύξεων αιτούντων άσυλο καθυστερεί και έχει γίνει πρόταση από το Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου Αττικής οι συνεντεύξεις να επιτυγχάνονται μέσω Skype. Αυτή η εξέλιξη είναι πάρα πολύ ανησυχητική και επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το φλέγον ζήτημα της άκρως προβληματικής πρόσβασης στο άσυλο στην Αττική. Επισημαίνεται από ανθρωπιστικές οργανώσεις ότι είναι αναγκαία η άμεση ενίσχυση της Υπηρεσίας Ασύλου τόσο με προσωπικό όσο και με υλικοτεχνική υποδομή, σε κάθε δε περίπτωση προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στην προστασία των αιτούντων άσυλο, όπως άλλωστε ορίζει το εθνικό, το ευρωπαϊκό και το διεθνές δίκαιο. Συνεπώς τα αιτήματα ασύλου πρέπει να καταγράφονται άμεσα έτσι ώστε να μην κινδυνεύουν οι πρόσφυγες με σύλληψη και κράτηση και για να μπορούν να απολαμβάνουν των δικαιωμάτων που προβλέπονται στο νόμο. Η Υπηρεσία Ασύλου και το Υπουργείο πρέπει να δώσουν λύση εδώ και τώρα!

http://www.unhcr.gr/genikes- plirofories/ellada.html http://mdmgreece.gr/missions/sti n-ellada/kinonikes- domes/xenonas-etounton-asilo/ https://el.wikipedia.org/wiki/%C E%91%CE%BD%CE%B8%CF%81% CF%8E%CF%80%CE%B9%CE%BD %CE%B1_%CE%B4%CE%B9%CE% BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE %BC%CE%B1%CF%84%CE%B1 https://www.unhcr.gr/genikes- plirofories/poioi-eimaste-ti- kanoyme.html