Λέανδρος Αγιοργιωτάκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Μάρκος Μπότσαρης Από Φώτια Ελευθερίου.
ΕΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ.
3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Είμαστε οι μαθητές της Γ1΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Επιμέλεια: Μακρής Κώστας1 Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ήταν έργο της ΕΑΠ και απέβλεπε στη δημιουργία μικρών γεωργικών ιδιοκτησιών. Η εγκατάσταση των προσφύγων.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
Δ. Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 1
Γεωγραφικοί όροι: ευνοϊκό κλίμα, εύφορο έδαφος / οικονομικοί: εκμετάλλευση υπεδάφους, ανάπτυξη βιομηχανίας, τουρισμός/ ιστορικοί: ανάπτυξη σημαντικών.
Στους Αθώους Νεκρούς, όπου κι αν πίστευαν.... ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ 1923 Αφορά την ανταλλαγή των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών. Άρθρο 1 Από την 1 η Μαϊου 1923,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «O ΑΡΔΗΤΤΟΣ» Έτος ιδρύσεως 1927 Συγκρότηση Επιτροπών Φωτογραφίες-επιμέλεια: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΑΤΡΟΥ.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Ε. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1. Η ενσωμάτωση των προσφύγων
Η περίθαλψη (1914 – 1921).
Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
Η φιλοξενία στην ομηρική και στη σημερινή εποχή. Μάθημα: ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Μαθήτρια: Χαρά Λύκου.
ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ Γυμνασίου Ενότητα 39 η Ενότητα 39 η Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ: Η Κρυμμένη Δύναμη
Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Στις μέρες μας δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις λαών που εξαναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο και τα σπίτια τους...
Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
3. Η αστική αποκατάσταση.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Ηλίας Μπουναρτζής/
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Η οικονομική ζωή
ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λέανδρος Αγιοργιωτάκης Α1 Φωτεινή Μπαϊμάκη Ρενατο Μυφταρι Λέανδρος Αγιοργιωτάκης

Μικρασιάτες πρόσφυγες Η συνθήκη της Λοζάνης (11 Ιουλίου 1923) κλείνει οριστικά την Μικρασιατική τραγωδία και επικυρώνει την οδύσσεια της άφιξης των προσφύγων εξαιτίας της ανταλλαγής των πληθυσμών, που είχε αρχίσει με το Σύμφωνο για την ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας της 30ής Ιανουαρίου 1923. Η ρίζωση και κοινωνική ένταξη στην Ελλάδα ήταν δύσκολη, αφού οι «ανταλλάξιμοι» και από τις δύο πλευρές δεν είχαν το δικαίωμα της επιστροφής στα σπίτια τους. Το Ελληνικό κράτος εξαιτίας της Μικρασιατικής εκστρατείας ήταν εξαντλημένο οικονομικά και ήταν υποχρεωμένο να θρέψει, να στεγάσει, να περιθάλψει, να τονώσει ηθικά και να εντάξει κοινωνικά 1.500.000 Μικρασιάτες πρόσφυγες.

Η προσωρινή στέγαση Μικρασιατών προσφύγων έγινε καταρχήν σε γήπεδα, θέατρα, αυλές εκκλησιών, δημόσια κτήρια, σε παράγκες, σε σκηνές, σε χαμόσπιτα και σε καλύβες που βρίσκονταν σε εγκαταλελειμμένα χωριά, σε οικισμούς αμιγώς προσφυγικούς. Οι συνθήκες διαβίωσης ήταν άθλιες. Δεν υπήρχαν έργα υποδοχής, ούτε δίκτυα ύδρευσης, ηλεκτροφωτισμού και αποχέτευσης. Έλειπαν παντελώς οι χώροι αναψυχής, ενώ μεταδίδονταν εύκολα επιδημικές ασθένειες όπως ο εξανθηματικός τύφος, η γρίπη, η ελονοσία, η φυματίωση και η ευλογιά, παρούσες ήδη στην Ελλάδα και πριν την άφιξη των προσφύγων. Φαίνεται λογικό, λοιπόν, το γεγονός ότι δόθηκε προτεραιότητα στην αντιμετώπιση στοιχειωδών και πιεστικών αναγκών, όπως ήταν η διατροφή, που αντιμετωπίστηκε με την οργάνωση συσσιτίων και παροχή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, όπως και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Πολιτισμός προσφύγων Προερχόμενοι από τόπους με μακραίωνη πολιτισμική παράδοση, οι πρόσφυγες μετέφεραν στην νέα τους πατρίδα τον πολιτισμό τους. Η μουσική τους επηρέασε τα λαϊκά στρώματα, παρέχοντας νέους τρόπους έκφρασης. Ο μικρασιατικός αστικός πληθυσμός, προστιθέμενος στον ελληνικό αστικό πληθυσμό, καθόρισε τη σύζευξη του σμυρνέικου με το ρεμπέτικο. Η μουσική ορχήστρα εμπλουτίστηκε με τον μπαγλαμά, τα σάζια, τους ταμπουράδες, το βιολί, το ούτι, το κανονάκι.

Πολιτισμός προσφύγων Προερχόμενοι οι Μικρασιάτες από περιοχές στις οποίες λειτουργούσαν σημαντικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και εκτεταμένο σχολικό δίκτυο, με τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα τους, αναζωογόνησαν το ελλαδικό πολιτισμικό τοπίο με νέες αντιλήψεις και πολιτισμικές αξίες. Το 1922 θεωρείται σημαντικός σταθμός για τη λογοτεχνία. Πέραν της μουσικής και της λογοτεχνίας ο χορός, η διατροφή, η ενδυμασία και τα κοινωνικά έθιμα εμπλούτισαν την ελληνική παράδοση, παράγοντας νέα ρεύματα για την επιστήμη της λαογραφίας. Ιδιαίτερα οι πόλεις, στην προκειμένη περίπτωση, λειτούργησαν ως ανοικτά «συστήματα» για τη διάχυση και αφομοίωση κάθε είδους πολιτισμικής δραστηριότητας.