Δρ Νίκη Παπαδοπούλου-Παπά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ν. Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Ε.Ο.Π.Π.
Advertisements

39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
Πύλη για την επαγγελματική κινητικότητα Βιογραφικά on-line Κώστας Σαχάς 21 Νοεμβρίου 2006.
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
Το Εθνικό Κέντρο Europass (Ε.Κ.Ε.) και τα Έγγραφα EUROPASS
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 ΠΑΤΡΑ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Σέρρες, 6/11/2015 ΟΜΙΛΟΣ ΟΥΝΕΣΚΟ ΣΕΡΡΩΝ ΑΝΤΩΝΙΑ ΤΣΑΪΡΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΡΓΩΝ.
 Μια μεγάλη ομάδα ασθενών με εγκεφαλικό είναι και οι ασθενείς με βλάβη του δεξιού ημισφαιρίου.  Ήπια προβλήματα:  Προβλήματα κατονομασίας  Κατανόηση.
Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/ /ΦΕΚ 298/ /τ. Β Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/ /ΦΕΚ 298/ /τ.
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
Δια Βίου Μάθηση και το ρόλος της στην επαγγελματική αποκατάσταση Καλησπέρα σας, Ευχαριστώ τον ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ και τους οργανωτές αυτής της.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 6: Εξατομικευμένες υπηρεσίες διαμονής Διονυσία Φράγκου Τμήμα ΕΑΔΣΑ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
1 Europass: Νέες προοπτικές μάθησης και εργασίας στην Ευρώπη Philippe Tissot και Ευτυχία Κωλέτσου Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής.
C.D.A. COLLEGE Διαιτολογία - ECTS 2 Styliana Ioannou Bsc Food Technologist & Nutrition M.B.A Business Administration.
Πτυχιακή Εργασία Σεμινάριο για τελειόφοιτους φοιτητές τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Επίκ. Καθ. Γιώργος Χ. Χριστοφορίδης.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ INNOVATIVE STRATEGY FOR RAISING AWARENESS OF LIFELONG LEARNING IN GREECE - INSTALL.
Εισηγητής: Ν. Αλέφαντος Εφαρμογές της κειμενογλωσσολογικής θεωρίας στη διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας.
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα.
ERASMUS+ το Ευρω π αϊκό Πρόγραμμα για την Εκ π αίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό ( ) Λευκωσία, 09 Δεκεμβρίου
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΣΜΟΙ
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
This project has been funded with support the European Commission
Επιτροπή δια βίου μάθησης
Μοντέλα λήψης επαγγελματικών αποφάσεων
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης   Συμβούλιο Απασχόλησης, Κοινωνικής πολιτικής, Υγείας και Καταναλωτών (EPSCO) Γεωργία Αναγνωστάκη Πηγή:
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2017
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
να ζήσει μέχρι και 60 μέρες χωρίς τροφή, αλλά όχι πάνω
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ,ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ,ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ,ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012, Αθήνα, ΑΜΑLIA ATHENS HOTEL
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Συνάντηση γονέων και μαθητών για το ταξίδι στην ΕΛΒΕΤΙΑ
Ερευνητική εργασία Α΄ και Β΄ τετραμήνου
ΘΕΩΡΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΛΙΠΙΔΙΑ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΜΒΡΑΝΕΣ
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
5ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συμπόσιο Ναύπλιο, 01 Οκτωβρίου 2017 «Ο ρόλος της Αυτογνωσίας στον προσανατολισμό και την επιλογή επαγγέλματος στα Κωφά.
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Οι σπουδές στο Τμήμα Φαρμακευτικής του Α. Π. Θ. Δ
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Παρουσίαση κατευθύνσεων Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γενικές πληροφορίες Η τιμολόγηση θα πραγματοποιηθεί από τον PCO.
ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 2016/679 ΕΕ (GDPR)
ERASMUS+ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΕΕΕ) το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
ERASMUS+ για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση,
Γενικές πληροφορίες 32ο Πανελλήνιο Συνέδριο
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΥΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ניהול איכות ובקרת איכות סטטיסטית
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
Ядзерныя рэакцыі Ядзерныя рэакцыі Дзяленне ядзер
РАДИОАКТИВТІК.
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συγγραφή Βιογραφικού Σημειώματος
ECVET Permit Tι είναι το έργο « Ecvet Permit» Tαυτότητα του έργου
Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Ψυχολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΟ:ΘΕΣΠΙΣΗ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ THΣ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗΣ (ΜΤ) και ΑΤΥΠΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (ΑΤ) Δρ Νίκη Παπαδοπούλου-Παπά Προϊστάμενη Γραφείου Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Συνέδριο ECVET,19 Σεπτεμβρίου 2018 Hilton Hotel Η επικύρωση έχει ως στόχο να προβάλλεται και να αποτιμάται το πλήρες φάσμα προσόντων και ικανοτήτων ενός ατόμου, ασχέτως του τόπου ή του τρόπου με τον οποίον αποκτήθηκαν και να παρέχεται η δυνατότητα να τεκμηριώνονται δεξιότητες και ικανότητες χωρίς να χρειάζονται τα άτομα να καταφεύγουν στην απόκτηση τυπικών προσόντων. Με τον προσδιορισμό καταγράφονται και προβάλλονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του ατόμου. Δεν οδηγούν σε επίσημο πιστοποιητικό ή δίπλωμα, αλλά μπορούν να παράσχουν τη βάση για την επίσημη αναγνώριση. Η επικύρωση βασίζεται στην αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του ατόμου και μπορεί να οδηγήσει σε πιστοποιητικό ή δίπλωμα. Γνώμονας της διαδικασίας πρέπει να είναι τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτήθηκαν. Η στρατηγική «Ευρώπη 2020» για την επίτευξη έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης τονίζει την ανάγκη για πιο ευέλικτες μαθησιακές διαδρομές και θεωρεί την επικύρωση της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης ως προϋπόθεσή τους. Ορισμοί: Επικύρωση: διαδικασία επιβεβαίωσης από εξουσιοδοτημένο φορέα, ο οποίος βεβαιώνει ότι ένα άτομο έχει επιτύχει μαθησιακά αποτελέσματα τα οποία κρίνονται με βάση ένα σχετικό πρότυπο. Η επικύρωση αποτελείται από τα εξής τέσσερα διακριτά στάδια: 1) ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ, μέσω διαλόγου, της ιδιαίτερης πείρας ενός ατόμου, 2) ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ, ώστε να εμφαίνεται η πείρα του ατόμου, 3) την τυπική ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ αυτής της πείρας, και 4) ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, που μπορεί να οδηγεί σε πλήρη ή μερική σειρά επαγγελματικών προσόντων. Μη τυπική μάθηση: αφορά τη μάθηση που πραγματοποιείται μέσω σχεδιασμένων δραστηριοτήτων (όσον αφορά τους μαθησιακούς στόχους, τον χρόνο μάθησης), όπου υπάρχει κάποια μορφή στήριξης της μάθησης (π.χ. σχέση εκπαιδευομένου-εκπαιδευτή). Μπορεί να καλύπτει προγράμματα για τη μετάδοση σχετικών με την εργασία δεξιοτήτων, τον αλφαβητισμό των ενηλίκων και τη βασική εκπαίδευση για όσους εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο. Πολύ συνηθισμένες περιπτώσεις μη τυπικής μάθησης είναι, μεταξύ άλλων, η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις επικαιροποιούν και βελτιώνουν τις δεξιότητες των εργαζομένων τους, όπως τις δεξιότητες ΤΠΕ, η διαρθρωμένη ηλεκτρονική μάθηση (π.χ. με τη χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων), και οι σειρές μαθημάτων που διοργανώνονται από οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για τα μέλη τους, τις ομάδες στόχους τους ή το ευρύ κοινό. Άτυπη μάθηση: η μάθηση που προκύπτει από καθημερινές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με την εργασία, την οικογένεια ή τον ελεύθερο χρόνο. Δεν είναι οργανωμένη ούτε διαρθρωμένη όσον αφορά τους στόχους, τον χρόνο ή τα μαθησιακά μέσα. Η άτυπη μάθηση μπορεί να μην είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου. Παραδείγματα μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί μέσω άτυπης μάθησης είναι οι δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της ζωής και η επαγγελματική πείρα. Άλλα παραδείγματα είναι οι δεξιότητες διαχείρισης έργου ή οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτώνται κατά την εργασία· η εκμάθηση ξένων γλωσσών και οι διαπολιτισμικές δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά την παραμονή σε άλλη χώρα· οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτήθηκαν εκτός εργασίας, οι δεξιότητες που αποκτήθηκαν μέσω εθελοντισμού, πολιτιστικών δραστηριοτήτων, αθλητισμού, εργασίας στον τομέα της νεολαίας και μέσω δραστηριοτήτων στο σπίτι (π.χ. φροντίδα παιδιών).

1. Συγκείμενο 2. Περιγραφή Έργου 3. Πορεία Υλοποίησης ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ 1. Συγκείμενο 2. Περιγραφή Έργου 3. Πορεία Υλοποίησης Η επικύρωση έχει ως στόχο να προβάλλεται και να αποτιμάται το πλήρες φάσμα προσόντων και ικανοτήτων ενός ατόμου, ασχέτως του τόπου ή του τρόπου με τον οποίον αποκτήθηκαν και να παρέχεται η δυνατότητα να τεκμηριώνονται δεξιότητες και ικανότητες χωρίς να χρειάζονται τα άτομα να καταφεύγουν στην απόκτηση τυπικών προσόντων. Με τον προσδιορισμό καταγράφονται και προβάλλονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του ατόμου. Δεν οδηγούν σε επίσημο πιστοποιητικό ή δίπλωμα, αλλά μπορούν να παράσχουν τη βάση για την επίσημη αναγνώριση. Η επικύρωση βασίζεται στην αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του ατόμου και μπορεί να οδηγήσει σε πιστοποιητικό ή δίπλωμα. Γνώμονας της διαδικασίας πρέπει να είναι τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτήθηκαν. Η στρατηγική «Ευρώπη 2020» για την επίτευξη έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης τονίζει την ανάγκη για πιο ευέλικτες μαθησιακές διαδρομές και θεωρεί την επικύρωση της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης ως προϋπόθεσή τους. Ορισμοί: Επικύρωση: διαδικασία επιβεβαίωσης από εξουσιοδοτημένο φορέα, ο οποίος βεβαιώνει ότι ένα άτομο έχει επιτύχει μαθησιακά αποτελέσματα τα οποία κρίνονται με βάση ένα σχετικό πρότυπο. Η επικύρωση αποτελείται από τα εξής τέσσερα διακριτά στάδια: 1) ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ, μέσω διαλόγου, της ιδιαίτερης πείρας ενός ατόμου, 2) ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ, ώστε να εμφαίνεται η πείρα του ατόμου, 3) την τυπική ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ αυτής της πείρας, και 4) ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, που μπορεί να οδηγεί σε πλήρη ή μερική σειρά επαγγελματικών προσόντων. Μη τυπική μάθηση: αφορά τη μάθηση που πραγματοποιείται μέσω σχεδιασμένων δραστηριοτήτων (όσον αφορά τους μαθησιακούς στόχους, τον χρόνο μάθησης), όπου υπάρχει κάποια μορφή στήριξης της μάθησης (π.χ. σχέση εκπαιδευομένου-εκπαιδευτή). Μπορεί να καλύπτει προγράμματα για τη μετάδοση σχετικών με την εργασία δεξιοτήτων, τον αλφαβητισμό των ενηλίκων και τη βασική εκπαίδευση για όσους εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο. Πολύ συνηθισμένες περιπτώσεις μη τυπικής μάθησης είναι, μεταξύ άλλων, η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις επικαιροποιούν και βελτιώνουν τις δεξιότητες των εργαζομένων τους, όπως τις δεξιότητες ΤΠΕ, η διαρθρωμένη ηλεκτρονική μάθηση (π.χ. με τη χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων), και οι σειρές μαθημάτων που διοργανώνονται από οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για τα μέλη τους, τις ομάδες στόχους τους ή το ευρύ κοινό. Άτυπη μάθηση: η μάθηση που προκύπτει από καθημερινές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με την εργασία, την οικογένεια ή τον ελεύθερο χρόνο. Δεν είναι οργανωμένη ούτε διαρθρωμένη όσον αφορά τους στόχους, τον χρόνο ή τα μαθησιακά μέσα. Η άτυπη μάθηση μπορεί να μην είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου. Παραδείγματα μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί μέσω άτυπης μάθησης είναι οι δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της ζωής και η επαγγελματική πείρα. Άλλα παραδείγματα είναι οι δεξιότητες διαχείρισης έργου ή οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτώνται κατά την εργασία· η εκμάθηση ξένων γλωσσών και οι διαπολιτισμικές δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά την παραμονή σε άλλη χώρα· οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτήθηκαν εκτός εργασίας, οι δεξιότητες που αποκτήθηκαν μέσω εθελοντισμού, πολιτιστικών δραστηριοτήτων, αθλητισμού, εργασίας στον τομέα της νεολαίας και μέσω δραστηριοτήτων στο σπίτι (π.χ. φροντίδα παιδιών).

1. ΣΥΓΚΕΙΜΕΝΟ Σύσταση Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας της ΕΕ (2012) CEDEFOP, Ευρωπαϊκή απογραφή για την επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης(2016) CEDEFOP, Ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές για την επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης (2015) Χρήση μιας κοινής ορολογίας. 1. Σύσταση: καλεί τα κράτη μέλη να θεσπίσουν ρυθμίσεις για την επικύρωση γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν αποκτηθεί εκτός του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, μέχρι το 2018 και σηματοδοτεί την πολιτική βούληση των ΚΜ της ΕΕ να εδραιώσουν την επικύρωση 2. Ευρωπαϊκή απογραφή για την επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης: 3. Ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές μεταξύ άλλων αναφέρει ως παράγοντες επιτυχίας της επικύρωσης την ύπαρξη στρατηγικών και νομικών πλαισίων, το επίπεδο συμμετοχής των ενδιαφερομένων και την αποτελεσματικότητα των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την επικύρωση. Συντάχθηκαν για άτομα και οργανώσεις επιφορτισμένες με την καθιέρωση, την ανάπτυξη, την υλοποίηση και τη διαχείριση της επικύρωσης.

ΟΡΟΛΟΓΙΑ Επικύρωση Μη τυπική μάθηση Άτυπη μάθηση Σχεδιασμένες Δραστηριότητες/ Υπάρχει κάποια μορφή στήριξης Άτυπη μάθηση Προκύπτει από καθημερινές δραστηριότητες που σχετίζονται με την εργασία, την οικογένεια, τον ελεύθερο χρόνο κ.ά. Επικύρωση Επικύρωση: Διαδικασία επιβεβαίωσης από εξουσιοδοτημένο φορέα, ότι ένα άτομο έχει επιτύχει μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία κρίνονται με βάση ένα σχετικό πρότυπο. Στάδια Επικύρωσης: 1) Προσδιορισμός 2) Καταγραφή 3) Αξιολόγηση 4) Πιστοποίηση Μη τυπική μάθηση: αφορά τη μάθηση που πραγματοποιείται μέσω σχεδιασμένων δραστηριοτήτων (όσον αφορά τους μαθησιακούς στόχους, τον χρόνο μάθησης), όπου υπάρχει κάποια μορφή στήριξης της μάθησης (π.χ. σχέση εκπαιδευομένου-εκπαιδευτή). Μπορεί να καλύπτει προγράμματα για τη μετάδοση σχετικών με την εργασία δεξιοτήτων, τον αλφαβητισμό των ενηλίκων και τη βασική εκπαίδευση για όσους εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο. Πολύ συνηθισμένες περιπτώσεις μη τυπικής μάθησης είναι, μεταξύ άλλων, η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις επικαιροποιούν και βελτιώνουν τις δεξιότητες των εργαζομένων τους, όπως τις δεξιότητες ΤΠΕ, η διαρθρωμένη ηλεκτρονική μάθηση (π.χ. με τη χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων), και οι σειρές μαθημάτων που διοργανώνονται από οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για τα μέλη τους, τις ομάδες στόχους τους ή το ευρύ κοινό. Άτυπη μάθηση: η μάθηση που προκύπτει από καθημερινές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με την εργασία, την οικογένεια ή τον ελεύθερο χρόνο. Δεν είναι οργανωμένη ούτε διαρθρωμένη όσον αφορά τους στόχους, τον χρόνο ή τα μαθησιακά μέσα. Η άτυπη μάθηση μπορεί να μην είναι σκόπιμη από την πλευρά του εκπαιδευόμενου. Παραδείγματα μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί μέσω άτυπης μάθησης είναι οι δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της ζωής και η επαγγελματική πείρα. Άλλα παραδείγματα είναι οι δεξιότητες διαχείρισης έργου ή οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτώνται κατά την εργασία· η εκμάθηση ξένων γλωσσών και οι διαπολιτισμικές δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά την παραμονή σε άλλη χώρα· οι δεξιότητες ΤΠΕ που αποκτήθηκαν εκτός εργασίας, οι δεξιότητες που αποκτήθηκαν μέσω εθελοντισμού, πολιτιστικών δραστηριοτήτων, αθλητισμού, εργασίας στον τομέα της νεολαίας και μέσω δραστηριοτήτων στο σπίτι (π.χ. φροντίδα παιδιών). Πολλοί ορισμοί Το άτομο δικαιούται να σταματήσει σε όποιο στάδιο θέλει. Η επικύρωση βασίζεται στην αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του ατόμου και μπορεί να οδηγήσει σε πιστοποιητικό ή δίπλωμα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα: η περιγραφή όλων αυτών που ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας και τα οποία ορίζονται με τη μορφή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Στόχος Επικύρωσης: Η επικύρωση έχει ως στόχο να προβάλλεται και να αποτιμάται το πλήρες φάσμα προσόντων και ικανοτήτων ενός ατόμου, ασχέτως του τόπου ή του τρόπου με τον οποίον αποκτήθηκαν. Ρυθμίσεις επικύρωσης: Η επικύρωση αποτελείται από τα εξής τέσσερα διακριτά στάδια: 1) ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ των μαθησιακών αποτελεσμάτων που επιτεύχθηκαν μέσω μη τυπικής και άτυπης μάθησης, 2) ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ των μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχει σημειώσει ένα άτομο μέσω μη τυπικής και άτυπης μάθησης, 3) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχει σημειώσει ένα άτομο μέσω μη τυπικής και άτυπης μάθησης, 4) ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης που έχει σημειώσει ένα άτομο μέσω μη τυπικής και άτυπης μάθησης με τη μορφή επαγγελματικού προσόντος, πιστωτικών μονάδων που οδηγούν σε ένα επαγγελματικό προσόν ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνεται σκόπιμο. Γνώμονας της διαδικασίας πρέπει να είναι τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτήθηκαν. Οι αξιολογήσεις και οι εξετάσεις χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά στην αγορά εργασίας και πιο συχνά σε πρωτοβουλίες δημόσιας επικύρωσης που οδηγούν στην απόκτηση πτυχίου Είναι σημαντικό η επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης να υποστηρίζεται από κατάλληλη καθοδήγηση και η παροχή συμβουλών η οποία να είναι άμεσα προσβάσιμη. Το πλαίσιο Europass και το Youthpass, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται προκειμένου να διευκολυνθεί η καταγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Μαθησιακά αποτελέσματα: Περιγραφή όλων αυτών που ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας, τα οποία ορίζονται υπό μορφή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ Υλοποιούνται δράσεις επικύρωσης (π.χ. ΑνΑΔ-ΣΕΠ, Ιδρύματα Τριτοβάθμιας, κτλ). Χρειάζεται καλύτερη διασύνδεση και συντονισμός. «Στην Κύπρο, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σύστημα ή κοινό πλαίσιο για την επικύρωση της ΜΤ και ΑΜ» (CEDEFOP, Inventory 2014) Ανάγκες για επικύρωση που έχουν εκφραστεί από συγκεκριμένους τομείς (Νεολαία, Εθελοντισμός, Εκπαίδευση Ενηλίκων)

2. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ Χαρτογράφηση (Εναρκτήριο Συνέδριο τον Ιούνιο του 2016, Παρουσίαση της Χαρτογράφησης στο Συνέδριο της 15ης Δεκεμβρίου 2017). Εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη δημιουργία μηχανισμών επικύρωσης (2018). Πιλοτική εφαρμογή, η οποία θα επικεντρωθεί στους τομείς της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, της Νεολαίας και του Εθελοντισμού.

Επικύρωση για επαγγελματικούς σκοπούς Επικύρωση για άλλους λόγους 2.ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ- εςδ Επικύρωση για επαγγελματικούς σκοπούς Καλύπτεται εν μέρει από ΑνΑΔ Επικύρωση για εκπαιδευτικούς σκοπούς Θα περιληφθεί πιλοτική δράση στο Έργο Επικύρωση για άλλους λόγους Εκπόνησή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης με βάση τις πραγματικότητες και τις ανάγκες της Κύπρου Σύμφωνα και με την πρακτική άλλων χωρών η επικύρωση γίνεται κυρίως για: (α) Επαγγελματικούς σκοπούς: απόκτηση προσόντων για ένταξη ή να επανένταξη στην αγορά εργασίας. (β) Εκπαιδευτικούς σκοπούς: «εξαργύρωση των προσόντων» με την απόκτηση πιστωτικών μονάδων για σπουδές. Το Εθνικό Σχέδιο δράσης θα αποτελέσει ΟΜΠΡΕΛΛΑ που θα καλύπτει υφιστάμενες και νέες δράσεις και θα τις διασύνδεει. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα βασιστεί στα δεδομένα που θα αναδειχθούν από τη χαρτογράφηση, σε καλές πρακτικές από άλλες χώρες. Αναμένεται ότι θα τύχει της υποστήριξης όλων των εμπλεκόμενων φορέων πριν προωθηθεί για έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η πιλοτική εφαρμογή θα εστιάσει την προσοχή στην παροχή ευκαιριών απόκτησης εκπαιδευτικών προσόντων, που δεν υπάρχει σήμερα.

ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ :Νεολαία, Εθελοντισμός, Εκπαίδευση Ενηλίκων Η επικύρωση δίνει την ευκαιρία για επιστροφή/συνέχιση τυπική εκπαίδευση Οι αποκτηθείσες γνώσεις μπορεί να αξιολογηθούν υπό μορφή μαθησιακών αποτελεσμάτων και να οδηγήσουν σε μερική απαλλαγή φοίτησης Μερική απονομή προσόντων ή θεματικών ενοτήτων ή υπό μορφή αναγνώρισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων μάθησης για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ECTS) Περισσότερο από όλους τους άλλλους τομείς εκπαίδευσης, η Εκπαίδευση Ενηλίκων σε ένα μεγάλο βαθμό υλοποιείται σε μη τυπικά πλαίσια. Εκπαίδευση ενηλίκων είναι κάθε μαθησιακή δραστηριότητα από ενήλικες και πραγματοποιείται σε τυπικά, μη τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης Επιστημονική Επιτροπή (Μαίρη Κουτσελίνη) για τη δημιουργία νέου πλαισίου λειτουργίας για Εσπερινά Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές κατέθεσε εισηγήσεις στον Υπουργό τον Ιανουάριο 2017 με εισηγήσεις για νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, αναλυτικά και κανονισμούς. Σύσταση ομάδας εργασίας από υπηρεσιακούς του Υπουργείου για υλοποίηση των εισηγήσεων (Γεωργία Κούμα) Να απαλλάσσονται από συγκεκριμένους κύκλους σπουδών και προγράμματα για σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Η πρότερη μάθηση είναι ισότιμη με συγκεκριμένο προσόν

3.ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Έχει γίνει χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης Έρευνα πεδίου με επιτόπου συνεντεύξεις (Σεπτ –Οκτ 2017) Σκοποί της έρευνας : - να καταγράψει τις στρατηγικές επιδιώξεις του ΥΠΠ - να χαρτογραφήσει τυχόν υφιστάμενους μηχανισμούς επικύρωσης στην Κύπρο - να καταγράψει τις απόψεις των φορέων για την αναγκαιότητα σύστασης ενός μηχανισμού προτάσεις και προβληματισμούς Με βάση τη χαρτογράφηση έχει ετοιμαστεί προτεινόμενο ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

ΠΑΡΟΝ ΣΤΑΔΙΟ Έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση επί του Εθνικού Σχεδίου Δράσης Ετοιμάστηκε Πρόταση προς Υπουργικό Συμβούλιο για υιοθέτησή του Γίνεται σχεδιασμός για πιλοτική εφαρμογή

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!