Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επαγγελματική μάθηση εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: εισαγωγικές παρατηρήσεις
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου 23 Μαΐου 2015 Ξενοδοχείο Hilton Park, Λευκωσία

2 Πορεία προς την επαγγελματική μάθηση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ – ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΑ – ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΡΕΥΝΑ – ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Η δική μου παρουσίαση επικεντρώνεται στην εφαρμογή της μεθοδολογίας της έρευνας –δράσης εντός του ίδιου του Τομέα Επιμόρφωσης. Στόχος είναι να παρουσιαστεί η πορεία του ΠΙ προς την υιοθέτηση ενός σκεπτικού που απομακρύνεται ή καλύτερα διευρύνει την επιμόρφωση και την αντιμετωπίζει ως επαγγελματική μάθηση

3 Διερεύνηση αναγκών – Περιγραφή του ζητήματος
Σε ποιο βαθμό το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επιτυγχάνει τους στόχους του; ενδυνάμωση όλων των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης Πώς μπορεί να βελτιωθεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και η Κυπριακή Εκπαίδευση; Πρώτο βήμα η περιγραφή του ζητήματος. Το ΠΙ αποτελεί τον επίσημο φορέα του ΥΠΠ που στοχεύει στην ενδυνάμωση όλων των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης Το ζήτημα που μας απασχόλησε είναι πώς μπορεί να βελτιωθεί το ΠΙ και οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους εκπαιδευτικούς και να συμβάλει στην επίτευξη των πιο πάνω στόχων του.

4 Διερεύνηση αναγκών – Περιγραφή του ζητήματος
Πώς αξιοποιούνται και αλληλοσυμπληρώνοντια οι ποικίλες δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου; Συνέδρια Σεμινάρια Επιμορφωτικά Προγράμματα Συνδιδασκαλίες Παρατήρηση διδασκαλίας Συζήτηση Ενημερωτικές συναντήσεις Δημιουργία υλικού Στο πλαίσιο αυτό η διαπίστωση ότι πληθώρα επιμορφωτικών δράσεων προσφέρονται από το ΠΙ σε συνεργασία με άλλα τμήματα του ΥΠΠ ή/και άλλους φορείς μετατρέπεται σε ερώτημα «Πώς τελικά αξιοποιούνται και αλληλοσυμπληρώνοντια αυτές οι ποικίλες δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;»

5 Διερεύνηση αναγκών – Περιγραφή του ζητήματος
Ειδικότερα απασχόλησε η αυξανόμενη τάση για ανταπόκριση στα συνεχώς αυξανόμενα αιτήματα των σχολείων για σεμινάρια σε σχολική βάση και η ανταπόκριση στα πρώτα δειλα βήματα προηγούμενων ετών για σεμινάρια που συνδέονται με το σχέδιο δράσης των σχολείων Σεμινάρια σε σχολική βάση Ενημερωτικά Σεμινάρια Βιωματικά Εργαστήρια Υποστήριξη Επαγγελματικής Μάθησης

6 Σεμινάρια σε σχολική βάση 2014-2015
Στατιστικά στοιχεία για τα αιτήματα από σχολεία: Αρχείο παρακολούθησης

7 Έρευνα – Τεκμηρίωση- Επανατοποθέτηση
Εργαστήριο αναστοχασμού λειτουργών ΠΙ (2014) Κάνουμε εισηγήσεις και δίνουμε λύσεις στο πλαίσιο των σεμιναρίων πριν διερευνήσουμε τη σκέψη και τη δράση των εκπαιδευτικών Προτείνουμε δράσεις και τεχνικές για την πραγματοποίησή τους χωρίς να συνειδητοποιούν οι εκπαιδευτικοί τη σκοπιμότητά τους Μιλάμε θεωρητικά αλλά δε συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς στην πράξη Οι συνεργασίες μας με τους εκπαιδευτικούς έχουν σύντομο , αποσπασματικό ή ευκαιριακό χαρακτήρα Έχουμε ανάγκη για δράσεις που χαρακτηρίζονται από Αλληλουχία και συνέχεια Αλλαγή και διεύρυνση Αναστοχασμό Ανάλυση εμπειριών Αξιοποίηση υφιστάμενων δομών Παράλληλα περνώντας ουσιαστικά στη διερεύνηση του ζητήματος και λαμβάνοντας υπόψη τις αναστοχαστικές ΄δηλώσεις των συναδέλφων που εμπλέκονται στοπρόγραμμ ακαι οι οποίοι συμμετείχαν και σε αντίστοιχες άλλες επιμορφωτικές εμπειρίες καταλήξαμε ότι Κάνουμε εισηγήσεις και δίνουμε λύσεις στο πλαίσιο των σεμιναρίων πριν διερευνήσουμε τη σκέψη και τη δράση των εκπαιδευτικών Προτείνουμε δράσεις και τεχνικές για την πραγματοποίησή τους χωρίς να συνειδητοποιούν οι εκπαιδευτικοί τη σκοπιμότητά τους Μιλάμε θεωρητικά αλλά δε συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς στην πράξη Οι συνεργασίες μας με τους εκπαιδευτικούς έχουν σύντομο , αποσπασματικό ή ευκαιριακό χαρακτήρα Έχουμε ανάγκη για δράσεις που χαρακτηρίζονται από Αλληλουχία και συνέχεια Αλλαγή και διεύρυνση Αναστοχασμό Ανάλυση εμπειριών Αξιοποίηση υφιστάμενων δομών

8 Έρευνα – Τεκμηρίωση- Επανατοποθέτηση
Εστιασμένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς (2014) ‘Είναι πολύ πετυχημένος ο θεσμός για τα σεμινάρια σε σχολική βάση…. Είναι καλό να συνεχιστεί. .. είχαμε ενημερωτική συνάντηση στην αρχή αλλά επειδή υπήρχε ενδιαφέρον προχωρήσαμε σε σχέδιο δράσης’ (εκπαιδευτικός μέσης εκπαίδευσης) Εμείς είχαμε πέραν της μίας συναντήσεις και εκείνο που είδα είναι ότι βοήθησε πάρα πολύ σε πρακτικό επίπεδο. Οι συναντήσεις αφορούσαν τα αδελφά τμήματα. Ήταν όντως πολύ χρήσιμο. (εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης) Πράγματι και εγώ … θεωρώ ότι αυτό που έγινε ήταν πετυχεμένο. Είχαν γίνει άλλα σεμινάρια στο σχολείο μου αλλά αυτό που έγινε σε ομάδες ήταν χρήσιμο (διευθύντρια δημοτικού σχολείου) Κι εμείς είχαν πέραν των μια συναντήσεων αλλά είμαστε όλοι μαζί. Είχαμε προβληματιστεί και εμείς αλλά και τα παιδιά στο θέμα (εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης) Παράλληλα οι εστιασμένες ομαδικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς και στελέχη που συμμετείχαν σε σεμινάρια την περασμένη σχολική χρονιά ανέδειξαν την ανάγκη διατήρησης αλλά και επανατοποθέτησης των δύο μορφών σεμιναρίων σε σχολική βάση που προσφέρονταν μέχρι τώρα, τις ενημερωτικές συναντήσεις και τα βιωματικά εργαστήρια. Οι συνεντεύξεις κατέδειξαν ουσιαστικά ότι τα ίδια τα σχολεία επεδίωκαν να αξιοποιήσουν και να εντάξουν τις μεμονωμένες επιμορφωτικές δράσεις στο ευρύτερο πλαίσιο επίτευξης των στόχων τους.

9 Έρευνα – Τεκμηρίωση- Επανατοποθέτηση
Εστιασμένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς (2014) Είχαμε ήδη κάνει το σχέδιο δράσης και ήρθαν μετά να μας κάνουν ενημερωτική. Επαναξιολογήσαμε μετά Ήταν ενημερωτική αλλά και με κάποια στοιχεία βιωματικά οπόταν βοήθησε μας πάρα πολύ Υπήρχε η πρόθεση από δύο συναδέλφους και ήρθε η πρόθεση αυτή στην συνεδρία προσωπικού και είδαμε ότι υπήρχε ενδιαφέρον και ανταπόκριση από τους υπόλοιπους και προχωρήσαμε και στην ενημερωτική συνάντηση και στο άνοιγμα και στους υπόλοιπους συναδέλφους Εγώ προέρχομαι από ένα μικρό σχολείο, ήταν ενημερωτική η συνάντησή μας αλλά καλέσαμε και τα κοντινά μας σχολεία και ήταν μια ευκαιρία να ενημερωθούμε όλοι. Βοηθά πάντα, τέτοιου είδους συναντήσεις βοηθούν πάντα για εν δύσκολο να κατεβαίνουμε στο κέντρο

10 Θεωρητική τεκμηρίωση Η αλλαγή στον εκπαιδευτικό αφορά
Εξωτερικές επιδράσεις Απόψεις και στάσεις Πρακτικές Αποτελέσματα Η αλλαγή διαμορφώνεται μέσα από εφαρμογή και αναστοχασμό Δεν ακολουθεί μια γραμμική πορεία αλλά μια δυναμική πορεία αλληλεπίδρασης των τομέων της επαγγελματικής ζωής του εκπαιδευτικού Τι και πώς μαθαίνουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διαδικασία ένταξης διαμορφώνεται μέσα από το συγκεκριμένο συγκείμενο (Clark and Hollingsworth; 2002, Holahan et al; 2000, Williams et al; 2001) Παράλληλα η διαδικασία αυτή συνδέθηκε με τη θεωρητική τεκμηρίωση και συνειδητοποίηση του πλαισίου στο οποίο εντάσσονταν οι παρατηρήσεις Ότι δηλαδή Η αλλαγή στον εκπαιδευτικό αφορά Εξωτερικές επιδράσεις Απόψεις και στάσεις Πρακτικές Αποτελέσματα Η αλλαγή διαμορφώνεται μέσα από εφαρμογή και αναστοχασμό Δεν ακολουθεί μια γραμμική πορεία αλλά μια δυναμική πορεία αλληλεπίδρασης των τομέων της επαγγελματικής ζωής του εκπαιδευτικού Τι και πώς μαθαίνουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διαδικασία ένταξης διαμορφώνεται μέσα από το συγκεκριμένο συγκείμενο

11 Θεωρητική τεκμηρίωση Επιμόρφωση και κατάρτιση
η αλλαγή γίνεται «πάνω»/επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς Ανάπτυξη οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να βελτιωθούν και να αναπτύξουν πρόσθετες δεξιότητες και στρατηγικές Μάθηση Οι εκπαιδευτικοί αναπόφευκτα αλλάζουν μέσα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα Η αλλαγή ταυτίζεται με τη μάθηση αποτελεί φυσική και αναμενόμενη παράμετρο της επαγγελματικής δράσης εκπαιδευτικών και σχολείων Με βάση τα πιο πάνω επιδιώχθηκε και η μετακίνηση στη ορολογία Με τους όρους Επιμόρφωση και κατάρτιση υπονοείται ότι η αλλαγή γίνεται πάνω στους εκπαιδευτικούς Με τον όρο Ανάπτυξη ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να βελτιωθούν και να αναπτύξουν πρόσθετες δεξιότητες και στρατηγικές Αντίθετα ο όοος επαγγελματική Μάθηση έχει ως σημείο εκκίνησησης του το ότι οι εκπαιδευτικοί αναπόφευκτα αλλάζουν μέσα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα Η αλλαγή ταυτίζεται με τη μάθηση αποτελεί φυσική και αναμενόμενη παράμετρο της επαγγελματικής δράσης εκπαιδευτικών και σχολείων

12 Θεωρητική τεκμηρίωση Η έρευνα-δράση αφορά
Συστηματοποίηση και εγκυροποίηση αυτού που ήδη γίνεται ή δοκιμάζεται Διασφάλιση της κοινοποίησης καλών πρακτικών και αλληλοϋποστήριξη για βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης Δημιουργία χώρου και χρόνου παρουσίασης των σχεδίων δράσης και εγκυροποίησης των ευρημάτων Διαφοροποίηση του ρόλου του υποστηρικτή/διευκολυντή Έτσι υιοθετείται πολύ φυσικά και αβίαστα θα έλεγα η μεθοδολογία της έρευνας-δράσης αφού αφορά Συστηματοποίηση και εγκυροποίηση αυτού που ήδη γίνεται ή δοκιμάζεται, αρα και τη λειτουργική ένταξη των δράσεων επαγγελματικής μάθησης στο σοχλείο Διασφάλιση της κοινοποίησης καλών πρακτικών και αλληλοϋποστήριξη για βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης Δημιουργία χώρου και χρόνου παρουσίασης των σχεδίων δράσης και εγκυροποίησης των ευρημάτων Διαφοροποίηση του ρόλου του υποστηρικτή/διευκολυντή

13 Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση δράσεων
Εφαρμογή διαφοροποιημένων μορφών σεμιναρίων σε σχολική βάση με στόχο την ενδυνάµωση των εκπαιδευτικών στο καθηµερινό εκπαιδευτικό έργο Υποστήριξη Ενεργητική συμμετοχή Συνέχεια Διασύνδεση δράσεων Αλλαγή ρόλου που ασκεί ο υποστηρικτής/διευκολυντής από το Π.Ι. Οδηγεί και στηρίζει Δημιουργεί ευκαιρίες μάθησης Πιστεύει στον εκπαιδευτικό ερευνητή Απομακρύνει τους φόβους και τις αναστολές Εξομαλύνει την πορεία, δίνει κατεύθυνση Έχει αυτοπεποίθηση και πίστη στο ρολο του Διαμορφώνει και χρησιμοποιεί εργαλεία κριτικής ανάλυσης Νοηματοδοτεί και εστιάζει τον αναστοχασμό σε συγκεκριμένες περιοχές Διευκολύνει τη μάθηση σε συγκεκριμένο κοινωνικό συγκείμενο Αξιοποιεί εργαλεία επικοινωνίας και δημιουργεί κουλτούρα επικοινωνίας Ουσιαστικά επιδιώχθηκε η εφαρμογή διαφοροποιημένων μορφών σεμιναρίων σε σχολική βάση με στόχο την ενδυνάµωση των εκπαιδευτικών στο καθηµερινό εκπαιδευτικό έργο Η υποστήριξη και ενδυνάμωσή τους εμπεριείχε την ενεργητική συμμετοχή, τη συνέχεια, τη διασύνδεση δράσεων. Παράλληλα προωθείται αλλαγή ρόλου που ασκεί οι υποστηρικτές/διευκολυντές από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο οι οποίοι Οδηγεί Υποστηρίζει Δημιουργεί ευκαιρίες μάθησης Πιστεύει στον εκπαιδευτικό ερευνητή Απομακρύνει τους φόβους και τις αναστολές Εξομαλύνει την πορεία, δίνει κατεύθυνση Έχει αυτοπεποίθηση και πίστη στο ρολο του διαμορφώνει και χρησιμοποιεί εργαλεία κριτικής ανάλυσης νοηματοδοτεί και εστιάζει τον αναστοχασμό σε συγκεκριμένες περιοχές διευκολύνει τη μάθηση σε συγκεκριμένο κοινωνικό συγκείμενο αξιοποιεί εργαλεία επικοινωνίας και δημιουργεί κουλτούρα επικοινωνίας

14 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Παρουσίαση εμπειριών στην ημερίδα για Ανάλυση εμπειριών Της επιστημονικής υπεύθυνης Των εκπαιδευτικών Των υποστηρικτών/διευκολυντών Αναστοχασμό, ανασχεδιασμό, δράση Στη συνέχεια της σημερινής μέρας υλποοιείται ουσιαστικά το τελευταίο στάδιο αυτού του κύκλου της έρευνας δράσης Μέσα από την Ανάλυση εμπειριών Της επιστημονικής υπεύθυνης Των εκπαιδευτικών Των υποστηρικτών προσπαθούμε να Αναστοχαστούμε συλλογικά και να ανασχεδιάσουμε τις δράσεις αξιοποιώντας την μέχρι τώρα εμπειρία

15 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Υποστήριξη επαγγελματικής μάθησης 13 σχολείων Διαδικασία Ενημερωτικές συναντήσεις Αιτήσεις σχολείων Εκπαίδευση ύποστηρικτών Περιορισμοί Έγκαιρη υποβολή αιτήματος (μόνο την Α’ περίοδο) Περιορισμένος αριθμός αιτήσεων Διάρκεια Όλη τη σχολική χρονιά Προϋποθέσεις Συμπλήρωση εργαλείου διάγνωσης αναγκών Συνεργασία με/και στήριξη από τη διεύθυνση του σχολείου Δέσμευση και ενεργός συμμετοχή στα στάδια της έρευνας Ειδικότερα θα παρουσιαστει η εμπειρία 12 σχολείων και των εκπαιδευτικών τους που συμμετείχαν στην υποστήριξη επαγγελματικής μάθησης Η Διαδικασία ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο μεεκπα΄διευση των υποστηρικτών του ΠΙ, ενημερωτικές συναντήσεις προς όλους τους διευθυντέςκαι διευθύντριες Και ακολούθησε περίοδος υποβολής αιτήσεων των σχολείων Η δράση διήρκησε όλη τη σχολική χρονιά Ενώ υπήρχαν συγκεκριμένοι περιορισμοί και προϋποθέσεις -Συμπλήρωση εργαλείου διάγνωσης αναγκών -Συνεργασία με/και στήριξη από τη διεύθυνση του σχολείου -Δέσμευση και ενεργός συμμετοχή στα στάδια της έρευνας Στη συνέχεια θα έχουμε την ευκαιρία μέσα από τον συλλογικό αναστοχασμό να κρίνουμε και τη σημασία, τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει κάθε μια από αυτές τις προϋποθέσεις -Έγκαιρη υποβολή αιτήματος (μόνο την Α’ περίοδο) -Περιορισμένος αριθμός αιτήσεων

16 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Υποστήριξη επαγγελματικής μάθησης 13 σχολείων Μορφές επικοινωνίας Επιτόπου επίσκεψη στη σχολική μονάδα Συνάντηση με όλο το προσωπικό Συνάντηση με μικρή ομάδα εκπαιδευτικών Τηλεφωνική επικοινωνία Διαδικτυακή επικοινωνία - ανταλλαγή ιδεών Η δράση δεν λειτούργησε ελιτιστικά, δεν επιλέξαμε εμεςί τα σχολεία που συμμετείχαν γι αυτό καιέχουμε μια ποικιλία στη γεωγραφική κατανομή και γι αυτό και εφαρμόστηκαν ποικίλες μορφές επικοινωνίας σε μια προσπάθεια να ενταχθούμε λειτουργικα΄στο σχολικό πρόγραμμα και να αξιοποιήσουμε υφιστάμενεες δομές και δράσεις. Επιτόπου επίσκεψη στη σχολική μονάδα Συνάντηση με όλο το προσωπικό Συνάντηση με μικρή ομάδα εκπαιδευτικών Τηλεφωνική επικοινωνία Διαδικτυακή επικοινωνία - ανταλλαγή ιδεών

17 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Υποστήριξη επαγγελματικής μάθησης 13 σχολείων Τέσσερις περιοχές μελέτης που συχνά αλληλο-επικαλύπτονται και αλληλο-αποκαλύπτονται Διδασκαλία Κλίμα τάξης Κουλτούρα σχολείου Σχέσεις με γονείς Προσπάθεια για συμμετοχή και συναντίληψη Η φωνή των εκπαιδευτικών Η φωνή των μαθητών/τριών Η μάθηση των εκπαιδευτικών και η μάθηση των μαθητών Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι ενώ αρχικά υπήρχαν συγκεκριμένες επιλογές- περιοχές μελέτης, στην πορεία διαφάνηκε η ανάγκη μετακίνησης και η όσμωση που γινόταν. Πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι η προσπάθεια για συμμετοχή και συναντίληψη. Όσο και αν ακούγεται αιρετικό οι διαφωνίες και οι συζητήσεις και οι αποτυχίες σε κάποιες εφαρμογές και λειτουργίες αποτέλεσαν και αποτελούν το πιο προσοδοφόρο στοιχείο επανασχεδιασμού των δράσεων.

18 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Υποστήριξη επαγγελματικής μάθησης 12 εκπαιδευτικών Σημείο εκκίνησης η συμμετοχή σε κλασικές επιμορφωτικές δράσεις Συνέδριο Φυσικών Επιστημών Συμμετοχή σε Προαιρετικά Σεμινάρια Αλληλουχία και συνέχεια εκδήλωση ενδιαφέροντος για εφαρμογή στην πράξη Στήριξη της δράσης και του αναστοχασμού Θεματικές ενότητες Καλλιέργεια δεξιοτήτων διερεύνησης μέσω πειραματικών διαδικασιών Τεχνικές διαμορφωτικής αξιολόγησης στις Φυσικές Επιστήμες Κατασκευή μοντέλων φυσικών φαινομένων Καλλιέργεια δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας Ενίσχυση της επιστημολογικής επάρκειας μαθητών Επίσης στο πλαίσιο της ημερίδας γίνεται η παρουσίαση μια άλλης δράσης του ΠΙ που διαμορφώθηκε γύρω από το σλόγκαν ότι ο εκπαιδευτικός αλλάζει μέσα από την εφαρμογή στην πράξη και τον αναστοχασμό. Ειδικότερα με σημείο εκκίνησης τη συμμετοχή 12 εκπαιδευτικών σε κλασικές επιμορφωτικές δράσεις Συνέδριο Φυσικών Επιστημών και τα Συμμετοχή σε Προαιρετικά Σεμινάρια Επιδιώχθηκε η αλληλουχία και συνέχεια για επαγγελματική μάθηση Με βάση την εκδήλωση ενδιαφέροντος για εφαρμογή στην πράξη το ΠΙ μέσω τνωλειτουργών του υποστήριξε τη δράση και τον αναστοχασμό τους Σε ποικίλες θεματικές ενότητες αιχμής για τις φυσικές επιστήμες Καλλιέργεια δεξιοτήτων διερεύνησης μέσω πειραματικών διαδικασιών Τεχνικές διαμορφωτικής αξιολόγησης στις Φυσικές Επιστήμες Κατασκευή μοντέλων φυσικών φαινομένων Καλλιέργεια δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας Ενίσχυση της επιστημολογικής επάρκειας μαθητών

19 Έρευνα – διαμορφωτική αξιολόγηση και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων
Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε τη συνέχιση του θεσμού; Πώς η διαδικασία συνδέεται με το αξιακό σύστημα και την προσωπική θεωρία του κάθε εκπαιδευτικού και του κάθε υποστηρικτή; Πώς αξιοποιούνται οι γνώσεις των εκπαιδευτικών; Πώς δημιουργούνται κίνητρα συμμετοχής; Στο τέλος της σημερινής μέρας θα θέλαμε να έχουμε διαμορφώσουμε το πλαίσιο αναζήτησης απανττήσεων για το Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε τη συνέχιση του θεσμού; Πώς η διαδικασία συνδέεται με το αξιακό σύστημα και την προσωπική θεωρία του κάθε εκπαιδευτικού και του κάθε υποστηρικτή; Πώς αξιοποιούνται οι γνώσεις των εκπαιδευτικών; Πώς δημιουργούνται κίνητρα συμμετοχής;

20 Επιλογικές σημειώσεις
Η επαγγελματική μάθηση με έρευνα – δράση βρίσκεται στον αντίποδα της εκ των άνωθεν επιβολής και στον αναπαραγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών συστημάτων Οι σημαντικοί άλλοι στο πλέγμα ρόλων της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής μάθησης γίνονται σημαντικοί στο μικρο-επίπεδο της σχολικής τάξης , στο μέσο-επίπεδο του σχολείου αλλά και στο μακρο- επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος Ο/η υποστηρικτής από το ΠΙ Ο διευθυντής/ντρια του σχολείου Ο συντονιστής/τρια του σχολείου Οι εκπαιδευτικοί Οι μαθητές/τριες ΟΙ γονείς Νομίζω ότι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο και το στοιχείο – πρόκληση σε όλη αυτή την πορεία μετακίνησηης από το δέντρο στο δάσος και από το δάσος στο δέντρο είναι ότι το ίδιο το ΠΙ ως τμήμα του ΥΠΠ προωθεί πρακτικές που βρίσκονται στον αντίποδα της εκ των άνωθεν επιβολής και στον αναπαραγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι σημαντικοί άλλοι στο πλέγμα ρόλων της επαγγελματικής μάθησης γίνονται σημαντικοί στο μικρο-, στο μέσο- στο μακρο- επίπεδο ο/η υποστηρικτής από το ΠΙ ο διευθυντής/ντρια του σχολείου ο συντονιστής/τρια του σχολείου οι εκπαιδευτικοί οιμαθητές/τριες Οι γονείς ΟΛΟΙ έχουν ρόλο, φωνή, δράση

21 Επιλογικές σημειώσεις
Τελικά ποιος έχει πιο πολλή δύναμη, το Αυγό-Σύστημα, που τείνει να αφομοιώνει όποιον κλείσει στο κέλυφός του, ή το άτομο που δημιουργεί το αυγό κινδυνεύοντας όμως να κλειστεί με τη σειρά του μέσα σ’ αυτό; Felicien Marceau, «Το Αυγό» Η υποστήριξη επαγγγελματικής μάθησης προκαλεί τα άτομα – όλους εμάς να αναλογιστούν την ευθύνη τους για τη διαμόρφωση της μοίρας τους και του Αυγού - εκπαιδευτικού συστήματος Γι αυτό ας ξεκινήσουμε την συμερινή πορεία ανάλκυσηςη τη ςμεπειρίας μας σκεφτόμενοι το ερώτημα του Felicien Marceau, στο θεατρικό έργο «Το Αυγό» Τελικά ποιος έχει πιο πολλή δύναμη, το Αυγό-Σύστημα, που τείνει να αφομοιώνει όποιον κλείσει στο κέλυφός του, ή το άτομο που δημιουργεί το αυγό κινδυνεύοντας όμως να κλειστεί με τη σειρά του μέσα σ’ αυτό; Η υποστήριξη επαγγγελματικής μάθησης προκαλεί τα άτομα – όλους εμάς να αναλογιστούν την ευθύνη τους για τη διαμόρφωση της μοίρας τους και του Αυγού - εκπαιδευτικού συστήματος

22 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google