«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρακτική Άσκηση Διδασκαλία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κουβαράς Γεώργιος Χειμερινό Εξάμηνο
Advertisements

TAΞH Ε’. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΑΝΘΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΝΤΑΣ ΑΕΙΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» Έρευνα για την καταγραφή.
ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΠΑ Κώστας Συργιάννης Θωμάς Νιαβής Τμήμα Συντονισμού & Ελέγχου ΕΦΕΠΑΕ.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΔΟΒΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Α.Ε.Μ. :10028 ΧΟΥΚΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α.Ε.Μ. :10037 ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ' ΕΞΑΜΗΜΟ.
1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις και Κανονικοποίηση Κανονικές Μορφές - Πρώτη κανονική μορφή (1NF) - Δεύτερη κανονική μορφή (2NF) - Τρίτη κανονική μορφή (3NF)
PUBMED ( Βιοϊατρικά περιοδικά Ελεύθερο.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Οδηγιεσ για τη χρηση του Edmodo
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την
Πετράκη Ειρήνη Σολωμός Αλέξανδρος Σπύρου Μαριαλένα Τάξη: Β’2
Συνεδρία 5 Μέρος 2ο Ιστολόγια (Blogs)
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 18 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Η τέχνη της σωστής πλοήγησης
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
Ινδιάνοι.
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Ετοιμάστηκε για: Συνεργατική Κυπριακή Τράπεζα
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Πιλοτική εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Δεικτών για Βιώσιμους Τουριστικούς Προορισμούς (European Tourism Indicator System for Sustainable Destinations)
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Βασικές αρχές διδακτικής αξιοποίησης
ΑΑ042-ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ & ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1, Χατζόπουλος Στυλιανός2 1.Φοιτήτρια Νοσηλευτικής ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης 2.Φοιτητής.
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
Δραστηριότητα 2 Αφορά στον κλάδο ΠΕ60
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Βάσεις Δεδομένων 16/2/2019 Ενότητα Γ6.3 (Δημιουργία και Αποθήκευση Βάσης Δεδομένων και Πίνακα. Καθορισμός Πεδίων του Πίνακα, Τύπων Δεδομένων και Ιδιότητες.
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών Ερευνητική εργασία «Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών του 50ου ΓΕΛ Αθηνών» Σχολείο: 50ο ΓΕΛ Αθηνών Τμήμα: Α3 Σχολικό έτος: 2017-2018

Εισαγωγή Αποφασίσαμε να διεξάγουμε μια έρευνα σχετικά με το κάπνισμα. Το θέμα της έρευνας ήταν: «Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών του 50ου ΓΕΛ Αθηνών». Επιλέξαμε το συγκεκριμένο θέμα διότι το θεωρούσαμε ενδιαφέρον. Επιπροσθέτως, θέλαμε να διαπιστώσουμε πόσοι μαθητές καπνίζουν στο σχολείο μας, για ποιον λόγο καπνίζουν, για τις επιπτώσεις στον οργανισμό τους, τι τους επηρέασε στο να ξεκινήσουν το κάπνισμα και ποια ήταν η αντιμετώπιση των άλλων απέναντί τους. Πανοπούλου

Μεθοδολογία Η έρευνα που διεξαγάγαμε ήταν ποσοτική. Τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν από τις απαντήσεις των μαθητών του σχολείου μας. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα ερωτηματολόγιο. Διατυπώσαμε ένα ερωτηματολόγιο και στην συνέχεια δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω της εφαρμογής Google Forms. Οι ερωτήσεις ήταν κλειστού τύπου με 5 απαντήσεις η κάθε ερώτηση. Πανοπούλου

Μεθοδολογία Εφόσον το ερωτηματολόγιο ήταν ηλεκτρονικό απαντήθηκε από συγκεκριμένα άτομα με τα οποία επικοινωνούμε ηλεκτρονικά. Λάβαμε 139 ανώνυμες απαντήσεις. Το σχολείο μας έχει 220 μαθητές, επομένως το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε από το 63,18% των μαθητών. Στη συνέχεια κάναμε αποδελτίωση, καταλήξαμε σε συμπεράσματα και διατυπώσαμε προτάσεις, τις οποίες σας παρουσιάζουμε. Πανοπούλου

1. Πότε ήταν η πρώτη φορά που καπνίσατε; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ β) Πριν το Γυμνάσιο γ) Στην Α΄ ή Β΄ Γυμνασίου δ) Στην Γ΄ Γυμνασίου ή Α΄ Λυκείου ε) Στην Β΄ ή Γ΄ Λυκείου Συμπεράσματα: 27 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν έχουν καπνίσει ποτέ. 12 στους 50 μαθητές (β) απάντησαν ότι κάπνισαν για πρώτη φορά πριν το Γυμνάσιο. 3 στους 50 μαθητές (γ) απάντησαν ότι κάπνισαν για πρώτη φορά στην Α΄ ή Β΄ Γυμνασίου. 6 στους 50 μαθητές (δ) απάντησαν ότι κάπνισαν για πρώτη φορά στην Γ΄ Γυμνασίου ή στην Α΄ Λυκείου. 2 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι κάπνισαν για πρώτη φορά στην Β΄ ή Γ΄ Λυκείου. Παλαμάρη

Πρόταση Προτείνουμε από το Δημοτικό, οι γιατροί και οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνουν τους μαθητές για τις επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία του ανθρώπου. Παλαμάρη

2. Πόσο χρονικό διάστημα σας παίρνει για να καπνίσετε 20 τσιγάρα; α) Δεν καπνίζω. β) 1-2 μέρες γ) 3-4 μέρες δ) 5-6 μέρες ε) Περισσότερες από 6 μέρες. Συμπεράσματα: 32 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν καπνίζουν. 15 στους 50 μαθητές (β+γ+δ) απάντησαν ότι καπνίζουν 20 τσιγάρα σε λιγότερο από μία εβδομάδα. 3 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι τους παίρνει περισσότερο από 6 μέρες για να καπνίσουν 20 τσιγάρα. Παλαμάρη

Πρόταση Προτείνουμε οι καπνίζοντες μαθητές να ελαττώσουν το κάπνισμα όσο είναι δυνατόν. Παλαμάρη

3. Τι από τα παρακάτω σας επηρέασε περισσότερο στο να ξεκινήσετε το κάπνισμα; α) Τίποτα δεν με επηρέασε, διότι δεν καπνίζω. β) Το οικογενειακό περιβάλλον. γ) Το φιλικό περιβάλλον. δ) Πρότυπα των ΜΜΕ. ε) Με επηρέασε κάποιος άλλος παράγοντας, εκτός των παραπάνω. Συμπεράσματα: 6 στους 10 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν επηρεάστηκαν από τους εν λόγω παράγοντες, διότι δεν καπνίζουν. 2 στους 10 μαθητές (β) απάντησαν ότι επηρεάστηκαν από το οικογενειακό περιβάλλον. 1 στους 10 μαθητές (γ+δ) απάντησε ότι επηρεάστηκε από το φιλικό περιβάλλον ή από τα πρότυπα των ΜΜΕ. Παπαδάκης

Προτείνουμε οι γονείς να αποφεύγουν να καπνίζουν μπροστά στα παιδιά. Πρόταση Προτείνουμε οι γονείς να αποφεύγουν να καπνίζουν μπροστά στα παιδιά. Παπαδάκης

4. Για ποιους λόγους ξεκινήσατε το κάπνισμα; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ β) Από περιέργεια. γ) Για λόγους προβολής. δ) Για προσωπικούς λόγους (άγχος, απογοήτευση, θυμός, πίεση) ε) Για κάποιον άλλο λόγο Συμπεράσματα: 7 στους 50 μαθητές (β) απάντησαν ότι ξεκίνησαν το κάπνισμα από περιέργεια. 2 στους 50 μαθητές (γ) απάντησαν ότι ξεκίνησαν το κάπνισμα για λόγους προβολής. 4 στους 50 μαθητές (δ) απάντησαν ότι ξεκίνησαν το κάπνισμα για προσωπικούς λόγους (άγχος, απογοήτευση, θυμός, πίεση). 9 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι ξεκίνησαν το κάπνισμα για κάποιον άλλο λόγο. Παπαδάκης

5. Πόσοι καπνίζουν από το στενό οικογενειακό σας περιβάλλον; α) Κανένας β) Ένας γ) Δύο δ) Τρεις ε) Παραπάνω από τρεις Συμπεράσματα: 11 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν καπνίζει κανένας στο οικογενειακό τους περιβάλλον. 21 στους 50 μαθητές (β+γ) απάντησαν ότι από το οικογενειακό τους περιβάλλον καπνίζουν ένας με δύο. 18 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν ότι από το οικογενειακό τους περιβάλλον καπνίζουν περισσότεροι από δύο. Παρθενίου

Πρόταση Προτείνουμε τα παιδιά να πείσουν τους γονείς τους να ελαττώσουν το κάπνισμα. Παρθενίου

6. Έχετε προσπαθήσει να σταματήσετε το κάπνισμα; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ β) Όχι δεν έχω προσπαθήσει γ) Έχω προσπαθήσει και δεν τα έχω καταφέρει δ) Έχω προσπαθήσει και τελικά κατάφερα να το ελαττώσω ε) Έχω προσπαθήσει και κατάφερα να το κόψω εντελώς Συμπεράσματα: 29 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν έχουν καπνίσει ποτέ. 13 στους 50 μαθητές (β+γ) απάντησαν ότι δεν έχουν προσπαθήσει να κόψουν ή να ελαττώσουν το κάπνισμα. 8 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν ότι έχουν ελαττώσει ή έχουν κόψει το κάπνισμα εντελώς. Παρθενίου

Πρόταση Προτείνουμε οι καπνίζοντες μαθητές να προσπαθήσουν να σταματήσουν το κάπνισμα. Παρθενίου

7. Γνωρίζει το οικογενειακό σας περιβάλλον ότι καπνίζετε; α) Δεν καπνίζω. β) Όχι. γ) Λίγοι. δ) Οι περισσότεροι. ε) Ναι. Συμπεράσματα: 32 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν καπνίζουν. 5 στους 50 μαθητές (β+γ) απάντησαν ότι κανένας έως λίγοι στο οικογενειακό τους περιβάλλον γνωρίζουν ότι καπνίζουν. 13 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν ότι οι περισσότεροι έως όλοι στο οικογενειακό τους περιβάλλον γνωρίζουν ότι καπνίζουν Πέτρη

Πρόταση Προτείνουμε οι γονείς να προτρέψουν τα παιδιά τους να σταματήσουν το κάπνισμα. Πέτρη

8. Έχετε παρατηρήσει αρνητικές επιδράσεις στον οργανισμό σας από το κάπνισμα; α) Δεν καπνίζω. β) Δεν έχω παρατηρήσει καμία αλλαγή. γ) Ελάχιστες. δ) Μερικές. ε) Πολλές. Συμπεράσματα: 10 στους 50 μαθητές (β) απάντησαν ότι δεν έχουν παρατηρήσει καμία αλλαγή στον οργανισμό τους από το κάπνισμα. 7 στους 50 μαθητές (γ+δ) απάντησαν ότι έχουν παρατηρήσει ελάχιστες έως μερικές αλλαγές στον οργανισμό τους από το κάπνισμα. 2 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι έχουν παρατηρήσει πολλές αλλαγές στον οργανισμό τους από το κάπνισμα. Πέτρη

9. Έχετε παρατηρήσει διαφορά στην αντιμετώπιση των άλλων απέναντι σας λόγω του ότι καπνίζετε; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ. β) Με αποφεύγουν. γ) Δεν έχουν εκφράσει κάποια άποψη, αλλά αισθάνομαι κάποια διαφορετική αντιμετώπιση. δ) Δεν έχω αντιληφθεί κάποια διαφορά στη συμπεριφορά τους προς εμένα. ε) Μου συμπεριφέρονται καλύτερα. Σαλτάρη

9. Έχετε παρατηρήσει διαφορά στην αντιμετώπιση των άλλων απέναντι σας λόγω του ότι καπνίζετε; Συμπεράσματα: 1 στους 100 μαθητές (β) απάντησε ότι οι άλλοι τον αποφεύγουν λόγω του ότι καπνίζει. 3 στους 100 μαθητές (γ) απάντησαν ότι οι άλλοι δεν έχουν εκφράσει κάποια άποψη, αλλά αισθάνονται κάποια διαφορετική αντιμετώπιση λόγω του ότι καπνίζουν. 29 στους 100 μαθητές (δ) απάντησαν ότι δεν έχουν αντιληφθεί από τους άλλους κάποια διαφορά στη συμπεριφορά προς εκείνους, λόγω του ότι καπνίζουν. 9 στους 100 μαθητές (ε) απάντησαν ότι οι άλλοι τους συμπεριφέρονται καλύτερα λόγω του ότι καπνίζουν. Σαλτάρη

10. Ποιος από τους παρακάτω λόγους είναι ο κυριότερος που συμβάλλει στο να μην επιθυμείτε να σταματήσετε το κάπνισμα; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ. β) Δεν μπορώ γιατί είμαι εξαρτημένος. γ) Για να συνεχίσουν να με κάνουν παρέα οι φίλοι μου. δ) Για να πάω κόντρα στους γονείς μου. ε) Γιατί μου αρέσει. Σαλτάρη

10. Ποιος από τους παρακάτω λόγους είναι ο κυριότερος που συμβάλλει στο να μην επιθυμείτε να σταματήσετε το κάπνισμα; Συμπεράσματα: 14 στους 100 μαθητές (β) απάντησαν ότι δεν μπορούν να σταματήσουν το κάπνισμα γιατί είναι εξαρτημένοι. 1 στους 100 μαθητές (γ) απάντησε ότι δεν επιθυμεί να σταματήσει το κάπνισμα για να συνεχίσουν να τον κάνουν παρέα οι φίλοι του. 1 στους 100 μαθητές (δ) απάντησε ότι δεν επιθυμεί να σταματήσει το κάπνισμα για να πάει κόντρα στους γονείς του. 21 στους 100 μαθητές (ε) απάντησαν ότι δεν επιθυμούν να σταματήσουν το κάπνισμα γιατί τους αρέσει. Σαλτάρη

11. Πόσα τσιγάρα καταναλώνετε την εβδομάδα; α) Δεν καπνίζω. β) Από 1 – 10 τσιγάρα. γ) Από 11 – 20 τσιγάρα. δ) Από 21 – 30 τσιγάρα. ε) Πάνω από 30 τσιγάρα. Συμπεράσματα: 5 στους 50 μαθητές (β+γ) απάντησαν ότι καταναλώνουν 1-20 τσιγάρα την εβδομάδα. 15 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν ότι καταναλώνουν περισσότερα από 20 τσιγάρα την εβδομάδα. Σταμούλη

12. Πώς αισθανθήκατε την πρώτη φορά που καπνίσατε; α) Δεν έχω καπνίσει ποτέ. β) Δεν αισθάνθηκα τίποτα. γ) Αισθάνθηκα άσχημα. δ) Αισθάνθηκα περίεργα. ε) Αισθάνθηκα ωραία. Συμπεράσματα: 26 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν έχουν καπνίσει ποτέ. 11 στους 50 μαθητές (β) απάντησαν ότι την πρώτη φορά που κάπνισαν δεν αισθάνθηκαν τίποτα. 6 στους 50 μαθητές (γ+δ) απάντησαν ότι την πρώτη φορά που κάπνισαν αισθάνθηκαν άσχημα και περίεργα. 7 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι την πρώτη φορά που κάπνισαν αισθάνθηκαν ωραία. Σταμούλη

13. Πόσο σωστή επιλογή θεωρείτε ότι είναι το κάπνισμα; α) Καθόλου σωστή. β) Δεν είναι και τόσο σωστή. γ) Δεν έχει σημασία το αν καπνίζεις. δ) Είναι αρκετά σωστή. ε) Είναι πολύ σωστή. Συμπεράσματα: 37 στους 50 μαθητές (α+β) απάντησαν ότι το κάπνισμα δεν είναι σωστή επιλογή. 3 στους 50 μαθητές (γ) απάντησαν ότι δεν έχει σημασία αν καπνίζεις. 10 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν ότι το κάπνισμα είναι σωστή επιλογή. Στούκας

Πρόταση Παρατηρούμε ότι 10 στους 50 μαθητές (δ+ε) απάντησαν πως το να καπνίζεις είναι μια σωστή επιλογή! Γι’ αυτό θα πρέπει το σχολείο να αναλάβει να ενημερώσει τους μαθητές για τις επιπτώσεις του καπνίσματος. Στούκας

14. Με ποιον κατά κύριο λόγο, από τους παρακάτω τρόπους θα βοηθούσατε κάποιον να σταματήσει το κάπνισμα; α) Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να σταματήσει το κάπνισμα. β) Θα του εξηγούσα τις αρνητικές συνέπειες του καπνίσματος στην υγεία. γ) Θα τον συμβούλευα να μειώσει σταδιακά τη συχνότητα του καπνίσματος. δ) Θα τον παρέπεμπα σε έναν ειδικό. ε) Θα τον βοηθούσα με κάποιον άλλον τρόπο. Τόδη

14. Με ποιον κατά κύριο λόγο, από τους παρακάτω τρόπους θα βοηθούσατε κάποιον να σταματήσει το κάπνισμα; Συμπεράσματα: 12 στους 50 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν θεωρούν πως είναι απαραίτητο για κάποιον να σταματήσει το κάπνισμα. 11 στους 50 μαθητές (β) απάντησαν ότι θα του εξηγούσαν τις αρνητικές συνέπειες του καπνίσματος στην υγεία. 17 στους 50 μαθητές (γ) απάντησαν ότι θα τον συμβούλευαν να μειώσει σταδιακά τη συχνότητα του καπνίσματος. 4 στους 50 μαθητές (δ) απάντησαν ότι θα τον παρέπεμπαν σε έναν ειδικό. 7 στους 50 μαθητές (ε) απάντησαν ότι θα τον βοηθούσαν να σταματήσει το κάπνισμα με κάποιον άλλον τρόπο. Τόδη

15. Έχετε δοκιμάσει ποτέ κάτι από τα παρακάτω; (μπορείτε να επιλέξετε περισσότερες από μία απαντήσεις) α) Δεν έχω δοκιμάσει τίποτα από τα παρακάτω β) Ηλεκτρονικό τσιγάρο γ) Ναργιλέ δ) Ναρκωτικές ουσίες ε) Απλό τσιγάρο Συμπεράσματα: 57 στους 139 μαθητές (α) απάντησαν ότι δεν έχουν δοκιμάσει τίποτα από τα παρακάτω. 43 στους 139 μαθητές (β) απάντησαν ότι έχουν δοκιμάσει ηλεκτρονικό τσιγάρο. 47 στους 139 μαθητές (γ) απάντησαν ότι έχουν δοκιμάσει ναργιλέ. 36 στους 139 μαθητές (δ) απάντησαν ότι έχουν δοκιμάσει ναρκωτικές ουσίες. 59 στους 139 μαθητές (ε) απάντησαν ότι έχουν δοκιμάσει απλό τσιγάρο. Τσελέ

Πρόταση Εφόσον το κάπνισμα είναι βλαβερό, προτείνουμε οι μαθητές να αποφύγουν την χρήση των υπόλοιπων βλαβερών ουσιών. Τσελέ

Ομάδα Εργασίας Παλαμάρη Ευγενία Πουλογιάννη Παναγιώτα Τασούλη Φωτεινή Παλόλη Χρήστος Σαλτάρη Μαριάνθη Τόδη Ελευθερία Πανοπούλου Κατερίνα Σατόχινα Βικτώρια Τόλια Ιωάννα Παπαδάκης Νίκος Σκαφίδα Ελισάβετ Τσελέ Πηνελόπη Παπανικολάου Γιάννης Σούφλας Βαγγέλης Τσίγκου Γωγώ Παπούλια Γεωργία Σπυρόπουλος Γιάννης Χαραλαμποπούλου Μαρία Παππά Ρωμαίο Σταθοπούλου Ελευθερία Χιόνης Παναγιώτης Παρθενίου Άλκηστις Σταμούλη Άννα Χιωτάκης Αποστόλης Πέτρη Μερόπη Στούκας Βαγγέλης Χριστοφίδης Αλέξης Χαραλαμποπούλου