ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Advertisements

ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
ΑΡΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
Ώσμωση και οι νεφροί Π. Δημητρίου Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής.
ΤΟ ΑΙΜΑ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ Μεταφορά Ο 2 και θρεπτικών ουσιών Μεταφορά CO 2 και αζωτούχων προϊόντων του μεταβολισμού Μεταφορά αντισωμάτων, παραγόντων.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
Θα μετρήσουμε έμμεσα το συντελεστή θερμικής γραμμικής διαστολής α του υλικού ενός σώματος, που έχει τη μορφή ράβδου (σωλήνα), θερμαίνοντας το. Η μέτρηση.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.
Βιολογία Α΄ λυκείου Κεφ.3ο ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
Μυριούνη Ελένη-Νέλλη Κακοσίμου Ευαγγελία
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αίμα.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Β
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Κρούσεις σωμάτων.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
Παράδειγμα 4.12 Πότε λαμβάνουμε υπόψη τα φαινόμενα γραμμής μετάδοσης Όνομα:Τσιμπούκας Κων/νος ΑΜ:6118 Από το βιβλίο: Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκλώματα Μία.
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ ΜΙΑΣ ΡΑΒΔΟΥ
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
ΥΛΙΚΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Βαρύτητα Αστέριος Μπλιώνας Η Βαρύτητα.
Οι φυσικές καταστάσεις.
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Συνθετικό Γεωγραφικό Θέμα
Εξαρτήματα και αγωγοί.
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
אורך, היקף, שטח ונפח.
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να τοποθετεί ορθά τις διαστάσεις και κάμνει σωστή χρήση της κλίμακας.
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΑΚΡΟΦΥΣΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ - ΜΠΕΚ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό Αλλά είναι ένας εξειδικευμένος ιστός που αποτελείται από πολλά είδη κυττάρων Αποτελούν τα έμμορφα συστατικά του αίματος (45%) παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών Βρίσκονται μέσα σε ένα υγρό το πλάσμα που είναι νερό με διάφορες ουσίες. (άλατα – ορμόνες – πρωτεΐνες – θρεπτικές ουσίες) Το αίμα σε έναν ενήλικά είναι περίπου 5,5 λίτρα. Αίμα ερυθρά αιμοσφαίρια ή ερυθροκύτταρα λευκά αιμοσφαίρια ή λευκοκύτταρα αιμοπετάλια Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου Ερυθρά αιμοσφαίρια Σε μία σταγόνα αίματος υπάρχουν εκατομμύρια. Ο ρόλος τους είναι: να μεταφέρουν οξυγόνο στα κύτταρα και να απομακρύνουν το CO2 από αυτά. Έχουν σχήμα αμφίκοιλου φακού Δεν έχουν πυρήνα. Περιέχουν κυρίως την πρωτεΐνη αιμοσφαιρίνη που τους δίνει το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα. Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου αιμοσφαιρίνη … αποτελείται από δύο ζευγάρια αλυσίδων δύο αλυσίδες α και δύο αλυσίδες β κάθε μία από τις οποίες ενώνεται με μία ομάδα αίμης η αίμη περιέχει σίδηρο. Ζουν περίπου τέσσερις μήνες και μετά καταστρέφονται στο ήπαρ ή στη σπλήνα. Παράγονται συνεχώς νέα στον ερυθρό μυελό των οστών. Τα άτομα που ζουν σε μεγάλο υψόμετρο έχουν περισσότερα ερυθρά αιμοσφαίρια. Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου Μεταφορά οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα Τα ερυθρά αιμοσφαίρια φτάνουν στους πνεύμονες και η αιμοσφαιρίνη συνδέεται με το οξυγόνο και μετατρέπεται σε οξυαιμοσφαιρίνη (το οξυγόνο συνδέεται με το σίδηρο που έχει η αίμη) Το οξυγόνο μεταφέρεται στους ιστούς και απελευθερώνεται. Τώρα στην αιμοσφαιρίνη μπορεί να ενωθεί το CO2 CO2 μπορεί να διαλυθεί και στο πλάσμα και να μεταφερθεί στους πνεύμονες για να αποβληθεί. Η οξυαιμοσφαιρίνη κάνει το αίμα να έχει λαμπερό κόκκινο χρώμα Η αιμοσφαιρίνη που έχει δεσμεύσει το CO2 έχει σκούρο κόκκινο χρώμα Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Λευκά αιμοσφαίρια Τα ουδετερόφιλα και τα μονοκύτταρα διαπερνούν Κοκκιώδη βασεόφιλα Ηωσινόφιλα Ουδετερόφιλα ή πολυμορφοπύρηνα Μη κοκκιώδη λεμφοκύτταρα Μονοκύτταρα μακροφάγα Τα ουδετερόφιλα και τα μονοκύτταρα διαπερνούν τα τοιχώματα των τριχοειδών αγγείων και φτάνουν εκεί όπου υπάρχουν μικρόβια για να τα καταστρέψουν. Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου Λευκά αιμοσφαίρια Είναι πολύ λιγότερα από τα ερυθρά (5000-10000 ανά mm2) Έχουν πυρήνα και παίζουν σημαντικό ρόλο στην άμυνα Παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών Ζουν από λίγες ημέρες μέχρι λίγες εβδομάδες. Τα Β- λεμφοκύτταρα (κατηγορία λεμφοκυττάρων) παράγουν τα αντισώματα. Σε περίπτωση μολύνσεων ο αριθμός των λευκοκυττάρων αυξάνεται. Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου Αιμοπετάλια Παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών. Ζουν 5-9 ημέρες και είναι 250.000 – 400.000 ανά mm3 αίματος Δεν έχουν πυρήνα και έχουν ακανόνιστο σχήμα Παίζουν σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος. Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου Λευκοκύτταρα Μη-κοκκιώδη λεμφοκύτταρα 20-25% μονοκύτταρα 3-8% Κοκκιώδη ουδετερόφιλα 50-70% βασεοφιλα <1% ηωσινόφιλα 1-4% Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου