σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
Advertisements

 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Αφορά την κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που στοχεύει στην βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων και στην αύξηση των.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
«Διατροφή – Τρόφιμα» Ερευνητική Εργασία Α’ τάξης Επιβλέποντες καθηγητές: Μπόσμος Ιωάννης (ΠΕ06) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) 1.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το να γίνεις ευτυχισμένος
Ορισμένο Ολοκλήρωμα Τι εκφράζει το ορισμένο ολοκλήρωμα;
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
Το θέμα «έφηβοι και διατροφή» τέθηκε από τους μαθητές του προγράμματος προκειμένου να διαπιστωθεί η σημασία και ο ρόλος της διατροφής στη ζωή και την καθημερινότητα.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Συμβολή κυμάτων.
Γνωρίζετε ότι: Το πρωινό γεύμα πριν από το σχολείο βοηθά την καλή φυσική και πνευματική κατάσταση; Ένα σωστό πρόγευμα μπορεί να είναι: γάλα και δημητριακά.
ΑΠΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ:ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
Εργασία 2η Δραστηριότητα Δ.23 – ΑΠΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Νερό Πηγή ζωής.
Λαφαζανίδη Αλεξάνδρα Πίτσαρη Αναστασία
Νερό Πηγή ζωής.
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Οι μαθήτριες του Β2: Παρουσιάζουν το πρότζεκτ με θέμα: Μακρή Θεοδώρα
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ ΟΜΑΛΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
8. ΚτΠ και προστασία του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος, Επ
Равномерно убрзано праволинијско кретање
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Τράπεζα Τροφίμων Food Bank   Οι Εκκλησίες της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο διοργανώνουν για 4η συνεχή χρονιά Τράπεζα Τροφίμων   Η συλλογή τροφίμων έχει.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
Τηλεόραση και Παιδί!!!.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Αγαπημένο μου παιδί....
Онтологи ба сайэнс “Сайэнсийн тэори” Проф. С. Молор-Эрдэнэ Лэкц 4
2. EYΘΥΓΡΑΜΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ.
Η βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (αποθετήριο) «Ιφιγένεια»
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία Η ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ‘’Τα παρεξηγημένα παιδιά της Φυσικής’’ σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία Θάνος Γιάννης Ε.Κ.Φ.Ε. Καλλίπολης Κορκίζογλου Πρόδρομος 7ο Γ.Ε.Λ. Ν Σμύρνης

τα περισσότερα παιδιά του Λυκείου έχουν ‘’πρόβλημα’’ στην αντιμετώπιση προβλημάτων Φυσικής αλλά και Γεωμετρίας. Υπάρχει καμιά σχέση μεταξύ τους; Πού εστιάζεται το ‘’πρόβλημα’’; Πώς αντιμετωπίζεται;

Μήπως είναι πλημμελής η διδασκαλία των ασκήσεων και προβλημάτων φυσικής; Μήπως οι μαθητές έχουν παγιδευτεί στην αντίληψη , ότι τα πάντα είναι ‘’μεθοδολογία’’ και ‘’περιπτωσιολογίες’’;

Είναι ελλειμματική η γνώση της θεωρίας; Είναι προβληματική η ‘’μοντελοποίηση’’ του φαινομένου που περιγράφει η εκφώνηση της άσκησης;

Αποτελεί εμπόδιο η αναγνώριση και ο συμβολισμός των δεδομένων και ζητουμένων ; Ευθύνεται ο εθισμός στην ‘’fast food’’ αντιμετώπιση των πραγμάτων καθώς και η έλλειψη: υπομονής, επιμονής, πείσματος;

Είναι ότι δεν έχουν μάθει να αναγνωρίζουν την αξία του ‘’ταξιδιού προς την Ιθάκη’’, όπως και την ‘’αξία της ηθικής ικανοποίησης’’ που θα ένοιωθαν, ακόμη κι αν δεν έφταναν στο ’’λιμάνι της Ιθάκης’’, αλλά κατάφερναν να φτάσουν έστω και μέχρι το νησί της Κίρκης ή τη χώρα των Λωτοφάγων;

Μήπως τα προβλήματα πρέπει να είναι πιο δεμένα με την καθημερινότητά μας;

Μήπως οι μεγάλες και, ενδεχομένως ελλειμματικές, διατυπώσεις δοκιμάζουν τους μαθητές στη γλώσσα και δεν διευκολύνουν τη σωστή αναγνώριση δεδομένων- ζητουμένων; Μήπως αποτελεί εμπόδιο ακόμη η δυσκολία επίλυσης πρωτοβάθμιων εξισώσεων, πολύ δε περισσότερο η αδυναμία στην επίλυση συστημάτων που κατ’ εξοχήν χρησιμοποιεί η Φυσική;

Μήπως η πλημμελής διδασκαλία της Γεωμετρίας τα τελευταία χρόνια, δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη της Αναλυτικής Σκέψης και της φαντασίας του μαθητή; Μήπως …;

Τι πρέπει να γίνει; Επιμονή των διδασκόντων: στην προσεκτική και σχολαστική ανάγνωση του προβλήματος, πρόταση-πρόταση, λέξη- λέξη. στην κατανόηση του φαινομένου και στην αναγνώριση των υλικών αντικειμένων, στη μελέτη του σχήματος και στην επέμβαση σ’ αυτό με τοποθέτηση των αποστάσεων, των ταχυτήτων, των δυνάμεων, των εντάσεων και στον κατάλληλο συμβολισμό τους,

στην αναγνώριση στοιχείων από δεδομένες γραφικές παραστάσεις, στην αναγνώριση των δεδομένων και των ζητουμένων και στον συμβολισμό τους, στην αξιοποίηση γνωστικών αντικειμένων όπως οι εξισώσεις ορισμού, οι εξισώσεις κίνησης, τα θεωρήματα και οι γεωμετρικές απεικονίσεις, στην εφαρμογή των Νόμων και των βασικών Αρχών Διατήρησης στις Ενεργειακές μεταβολές που σχετίζονται με το φαινόμενο που περιγράφει το πρόβλημα.

στην προτροπή του μαθητή να θέτει απλά ερωτήματα που πηγάζουν από την περιγραφή του φαινομένου της εκφώνησης, και η απάντηση σ’ αυτά από τον ίδιο. Η σύνθεση συνήθως όλων των απαντήσεων στα ερωτήματα που θέτει , θεμελιώνει τη λύση του προβλήματος.

στη λύση μιας σχέσης ως προς κάποιο μέγεθος, απ’ όλους τους μαθητές, κυρίως της Α΄ Λυκείου, έτσι ώστε να μη στέκεται αυτό εμπόδιο στην επίλυση ενός ερωτήματος . Π.χ.

γενικότερα… Η παρατήρηση, ένα σημαντικό στοιχείο για τη Φυσική και τη Γεωμετρία, λείπει σήμερα, όπως και η αλληλοσυμπλήρωση αυτών των μαθημάτων. Έννοιες όπως: η Ανάλυση, η Σύνθεση, η Κατασκευή η Απόδειξη, διδάσκονται; Μήπως πρέπει να δοθεί έμφαση στη διδασκαλία της Γεωμετρίας;

Οι διατυπώσεις να γίνονται με μικρές, κατανοητές, ακριβείς και σαφείς προτάσεις, ώστε να μη δημιουργούνται αμφισβητήσεις.

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην επίλυση των προβλημάτων. Η κατάλληλη δημιουργία ομάδων μαθητών, διαφόρων δυνατοτήτων, μπορεί να οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα με τη συμμετοχή όλων.

Το εικονικό και το πραγματικό πείραμα μπορούν να συμβάλουν στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων. Ο μαθητής μπορεί να δει το φαινόμενο να εκτυλίσσεται μπροστά του, να ερμηνεύσει τα γεγονότα και να αντιληφθεί τις παραμέτρους που το επηρεάζουν. Ειδικά με τα εικονικά πειράματα, μπορεί να μελετήσει και προβλήματα που συμβαίνουν στο μικρόκοσμο.

Μαθηματική επεξεργασία. (Geogebra) Εφαρμογή 1 Μαθηματική επεξεργασία. (Geogebra) Κατά μήκος ενός γραμμικού ομογενούς ελαστικού μέσου διαδίδεται εγκάρσιο αρμονικό κύμα. Ένα σημείο Ο του μέσου, που βρίσκεται στη θέση Χ=0, αρχίζει τη χρονική στιγμή t=0 να ταλαντώνεται σύμφωνα με την εξίσωση y=Aημπt. (SI). Το κύμα διαδίδεται στο μέσο με ταχύτητα 2m/s. Να γράψετε την εξίσωση του κύματος. Να σχεδιάσετε τις γραφικές παραστάσεις ταλάντωσης των σημείων Α και Β που βρίσκονται στις θέσεις ΧΑ=1m και ΧΒ=3m, αντίστοιχα. Να σχεδιάσετε το στιγμιότυπο του κύματος τη στιγμή 3s Να παραστήσετε γραφικά τις φάσεις των σημείων Α και Β σε συνάρτηση με το χρόνο. Να παραστήσετε γραφικά τις φάσεις των σημείων του μέσου στο οποίο διαδίδεται το κύμα σε συνάρτηση με την απόσταση από την πηγή τη χρονική στιγμή 3s. Να υπολογίσετε τη διαφορά φάσης μεταξύ των σημείων Α και Β. geogebra html

Έλεγχος παραμέτρων. (Interactive Physics) Εφαρμογή 2 Έλεγχος παραμέτρων. (Interactive Physics) Μια ομογενής σφαίρα, που έχει μάζα 2Kg και ακτίνα 4.2cm, αφήνεται να κυλήσει από ύψος 2m σε πλάγιο επίπεδο, που σχηματίζει με τον ορίζοντα γωνία θ με εφθ=0,5. Να υπολογιστεί ο ελάχιστος συντελεστής οριακής τριβής, μεταξύ της σφαίρας και του υλικού του επιπέδου, ώστε να μην ολισθήσει. Να υπολογιστεί η ταχύτητα με την οποία θα φτάσει στη βάση του επιπέδου. Ποια επίδραση θα έχει στους παραπάνω υπολογισμούς, η αντικατάσταση της σφαίρας με Άλλη διπλάσιας μάζας; Άλλη διπλάσιας ακτίνας; κύλινδρο ίδιας μάζας; σωλήνα ίδιας μάζας; video Interactive physics

Η ισορροπία στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών διατηρείται και στη διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων. ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΙΡΑΜΑ Τ.Π.Ε. ΜΑΘΗΤΗΣ

Επιμονή από τους διδάσκοντες στην κατανόηση του προβλήματος από όλους τους μαθητές, και στην βήμα-βήμα οικοδόμηση της λύσης, με τον καθηγητή να σκύβει πάνω από κάθε μαθητή, να τον ωθεί να βρίσκει το δρόμο προς τη λύση επικροτώντας την οποιαδήποτε προσπάθεια και εκμαιεύοντας απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει.

…κι ας κάνει μια-δυο ασκήσεις την ώρα… Μη ξεχνάμε ότι «οκ ν τ πολλ τό ε ».