Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελεγχόμενη και τροποποιημένη ατμόσφαιρα στη συντήρηση Προϊόντα ζωϊκής προέλευσης που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στα βακτήρια αποθηκεύονται υπό συνθήκες.
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
ΑΡΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟ ΑΙΜΑ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ Μεταφορά Ο 2 και θρεπτικών ουσιών Μεταφορά CO 2 και αζωτούχων προϊόντων του μεταβολισμού Μεταφορά αντισωμάτων, παραγόντων.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα Κυριάκος Π Καρκούλιας Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας.
Κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού : Υπάρχουν τρεις κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού, αναγνωρισμένες από την Ευρωπαϊκή Ένωση: το φυσικό μεταλλικό νερό, το επιτραπέζιο.
Αντωνία Σγούρα Ζωή Δερματοπούλου Κλεόπας Ρώσσος Βασίλης Δρουγούτης Στα πλαίσια του μαθήματος : βιωματικές δράσεις.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημική Κινητική Εισηγητές
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 7 Καρδιαγγειακά προβλήματα Επείγουσες υπερτασικές καταστάσεις
Εργομετρια 4 Πηγές μυικης ενέργειας
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΦΕ Πειραιά – Καλλίπολης Θάνος Ι., Σκλαβενίτης Δ., Αντωνίου Α.
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης ΕΠ «Βόρειο Αιγαίο»
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
Η έννοια Άνωση.
Βιολογία Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
Ο περιοδικός πίνακας των Στοιχείων.
Οι φυσικές καταστάσεις.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010.
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΠΑΛΜΙΚΗ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ CO2
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Θάλλιο Tl.
Теориялық мүмкіндікпен салыстырғанда зат шығымын есептеу.
Διοξείδιο του άνθρακα Το CO2 εισέρχεται στα φυσικά νερά από τις εξής οδούς: Από την ατμόσφαιρα Με το νερό της βροχής (ελαφρώς όξινο) Ως προϊόν αποσύνθεσης.
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Παραγωγή και διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Архимед күші”.
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας Πειραματική υποστήριξη της διδασκαλίας των ενεργειακών μετατροπών στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας

Σκοπός της διδασκαλίας της έννοιας της ενέργειας καθώς και των μετατροπών της από μια μορφή σε άλλη είναι να βοηθηθούν οι μαθητές στην κατανόηση βασικών εννοιών και αρχών λειτουργίας του περιβάλλοντος χώρου τους. Είναι γενικότερα αποδεκτό ότι στις Φυσικές Επιστήμες το πείραμα συμβάλλει πολύ στην εμπέδωση εννοιών, ιδιαίτερα από μαθητές μικρότερων ηλικιών, που σε μεγάλο βαθμό το γνωστικό υπόβαθρο που διαθέτουν βασίζεται στη βιωματική τους εμπειρία. 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κατά την κατάρτιση των ΔΕΠΠΣ - ΑΠΣ για τις Φυσικές Επιστήμες εισάγει την έννοια της ενέργειας από την Α´ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου ξεκινώντας με την ηλεκτρική ενέργεια, συνεχίζοντας στις Β´ - Δ´ Τάξεις με την ενέργεια του νερού και του ανέμου, μετασχηματισμό και αποθήκευση ενέργειας με την τροφή, θερμότητα και φως, για να φθάσει στην Ε´ Τάξη στην ενέργεια και τις μετατροπές της και στη ΣΤ´ Τάξη στην ενέργεια και τις πηγές της, όπου οι μαθητές σχηματίζουν μια πρώτη αντίληψη για τις θεμελιώδεις μορφές ενέργειας και συνδέουν τις μεταβολές στη φύση με τη μεταφορά ή τις μετατροπές ενέργειας. Συνεχίζοντας στη Β´ Γυμνασίου οι μαθητές θα αποκτούν τη δυνατότητα ενιαίας περιγραφής φυσικών, χημικών και βιολογικών φαινομένων και θα γνωρίζουν ότι η ενέργεια συναντάται σε διάφορες μορφές και είναι μέγεθος που διατηρείται. 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

Με δεδομένο λοιπόν ότι οι εργαστηριακές ασκήσεις και οι σχετικές δραστηριότητες δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να οικοδομούν τη γνώση και να αναπτύσσουν ομαδικό πνεύμα εργασίας για την επίτευξη κοινών στόχων προτείνονται 16 δραστηριότητες, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην υποστήριξη της διδασκαλίας των ενεργειακών μετατροπών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να διαπιστωθεί πειραματικά η μετατροπή της δυναμικής ενέργειας σε κινητική. Να παρατηρηθεί και να μελετηθεί η ανακύκλωση. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Κινητική – Δυναμική ενέργεια Κυκλική κίνηση Ανακύκλωση ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Συσκευή ανακύκλωσης 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ [ Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να διαπιστωθεί πειραματικά ότι η μηχανική ενέργεια διατηρείται σταθερή. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Κινητική – Δυναμική ενέργεια Θεώρημα διατήρησης της μηχανικής ενέργειας ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Τροχός του Maxwell 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να δείξουμε ενεργειακές μεταβολές (η χημική ενέργεια που λαμβάνουμε από τις τροφές μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια και εν συνεχεία σε θερμική). ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Μηχανική – Θερμική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα λαστιχάκι, σχετικά πλατύ 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ [ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσικά ΣΤ´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου στο εργαστήριο. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φαινόμενο θερμοκηπίου Υπεριώδης ακτινοβολία Αέρια θερμοκηπίου – Διοξείδιο του άνθρακα (CO2) ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Δύο γυάλινα ποτήρια Δύο μικρά κομμάτια χαρτόνι Ένα κομμάτι πλαστικού για πώμα Ένα λαστιχάκι ή κολλητική ταινία Δύο θερμόμετρα Μία λάμπα 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

- Στο αριστερό διάγραμμα τα δύο δοχεία ήταν κενά, το ένα σκεπασμένο με διαφανή μεμβράνη ενώ το άλλο όχι. - Στο μεσαίο διάγραμμα προστέθηκε ίση ποσότητα νερού στα δύο δοχεία και το ένα συνέχισε να είναι σκεπασμένο με διαφανή μεμβράνη ενώ το άλλο όχι. - Στο δεξιό διάγραμμα προστέθηκε ίση ποσότητα νερού στα δοχεία και στο ένα τοποθετήθηκε ένα μικρό διάφανο δοχείο που επέπλεε στο νερό και περιείχε μικρά κομμάτια κιμωλίας με υδροχλωρικό οξύ για παραγωγή CO2. Τώρα και τα δύο δοχεία ήταν σκεπασμένα με διαφανή μεμβράνη, με σκοπό να δούμε την επίδραση του CO2 στη θερμοκρασία του κλειστού συστήματος 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ [ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσικά ΣΤ´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η απορρόφηση της ηλιακής ενέργειας. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλιακή ενέργεια Ανανεώσιμες – Μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Δύο χάρτινα κουτιά Δύο πλαστικά παράθυρα (π.χ. διαφάνειες) Δύο θερμόμετρα Ένα κομμάτι χαρτόνι 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

Παραθέτουμε μία γραφική παράσταση, που προέκυψε από μετρήσεις που χρησιμοποιήσαμε σαν καταγραφέα θερμοκρασιών τους αισθητήρες θερμοκρασίας του Multilog. H  (μικρότερη κλίση) αντιστοιχεί στο κλειστό κουτί και η  στο ανοικτό (χωρίς να σκεπάζεται η διαφάνεια). Η πτώση της θερμοκρασίας άρχισε όταν ο ήλιος σταμάτησε να πέφτει στη θέση που ήταν τα κουτιά. 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΑΤΜΟΚΙΝΗΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της θερμικής σε κινητική ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Θερμική – Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα στήριγμα μαγνητών Σύρμα. Βαμβάκι. Οινόπνευμα. Μία σύριγγα με βελόνα. Δύο αυγά. 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΦΛΑΣ [ Φυσικά Ε´, ΣΤ´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής σε φωτεινή ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φωτεινή - Χημική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα κομμάτι φύλλου Mg Ένα ξύλινο μανταλάκι Αναπτήρας ή σπίρτα 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΠΟΔΗΛΑΤΟ [ Φυσικά Ε´, ΣΤ´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλεκτρική – Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ποδήλατο με δυναμό και φως ή μόνο το δυναμό και το φως 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ [ Φυσικά Ε´, ΣΤ´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της δυναμικής ενέργειας σε κινητική. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δυναμική, κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα κομμάτι σπάγκου ή νήμα ή κλωστή μεγάλου μήκους Ένα καλαμάκι Ένα μακρόστενο μπαλόνι (υπάρχουν μπαλόνια μακρόστενα που σφυρίζουν καθώς ξεφουσκώνουν, αν θέλετε να προσθέσετε ηχητικά εφέ) Κολλητική ταινία (σελοτέιπ) 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ [ Φυσικά Ε´, ΣΤ´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Ηλεκτρική – Κινητική ενέργεια - Φωτεινή ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Μία μπαταρία 4,5 V Καλώδια Ένα λαμπάκι Ένα ποτήρι με αλατόνερο Δύο μεγάλα καρφιά Ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΥΔΡΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δυναμική –Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα χάρτινο κουτί από γάλα Ένας εργαστηριακός υδροστρόβιλος Κλωστή 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δυναμική – Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα άδειο κονσερβοκούτι γάλακτος (ή κουτί από νες-καφέ ή κάτι ανάλογο) Ένα λαστιχάκι Ένα βαρίδι (π.χ. από ψάρεμα) 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΛΕΜΟΝΙΑ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Ηλεκτρική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Τρία λεμόνια Τρία ελάσματα ψευδαργύρου Τρία ελάσματα χαλκού Ένα χάλκινο σύρμα ή καλώδια Ένα λαμπάκι 1,5 V ή ένα πολύμετρο 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΗΛΙΑΚΟΣ ΦΟΥΡΝΟΣ [ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Τεχνολογία Α´ Γυμνασίου, Φυσικά ΣΤ´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλιακή – Θερμική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα κουτί πίτσας Μαύρο χαρτόνι Αλουμινόχαρτο Διαφανές πλαστικό Μη τοξική κόλλα Κολλητική ταινία Ένα ξύλινο υποστήριγμα 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΙΑ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΙΑ [ Φυσικά Ε´ Δημοτικού, Φυσική Β´ Γυμνασίου ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής σε θερμική ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Θερμική – Χημική ενέργεια Εξώθερμη χημική αντίδραση ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένας δοκιμαστικός σωλήνας Ένα σταγονόμετρο Λίγο πυκνό H2SO4 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ [ Τεχνολογία Α´ Γυμνασίου, Φυσικά Ε´ Δημοτικού ] ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής σε φωτεινή ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φωτεινή – Χημική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ: Ένα χαρτόνι Συνδετήρες Καλώδια Μία μπαταρία 4,5V Ένα λαμπάκι Μία πινέζα Ένα μικρό κομμάτι ξύλου 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

Αν πληκτρολογήσετε http://ekfe.kar.sch.gr … και κάνετε κλικ εδώ … … θα μπείτε στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Καρδίτσας! 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος

… θα κατεβάσετε πλήρες το βιβλίο με τα Αν κάνετε κλικ εδώ … … και μετά εδώ … … θα κατεβάσετε πλήρες το βιβλίο με τα πειράματα, που σας παρουσιάσαμε! 17 Σεπτεμβρίου 2018 Σεραφείμ Μπίτσιος