Μυστρας Γκόλφης Γιώργος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Advertisements

Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Ο Μυστράς ήταν Βυζαντινή πολιτεία της Πελοποννήσου και απέχει έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν.
ΟΔΗΓΟΣ ΞΕΝΑΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Παναγιά οδηγήτρια και αγια σοφια
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
ΟΙ ΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΜΥΣΤΡΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΕΙΜΩΝΙΔΟΥ & ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΝΙΑΡΗ.
Ιστορία Μετά την ήττα των Φράγκων στη μάχη της Πελαγονίας το 1259, το κάστρο του Μυστρά παραχωρήθηκε στο Βυζαντινό αυτοκράτορα Μιχαήλ Η' Παλαιολόγο. Από.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΥΣΤΡΑ
Ανδρέας Τσιώτας,Βαγγέλης Τσούτσας,Νικόλας Ταλιούρης,Βασίλης Τζίβας.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Μνημεία της Κύπρου Τα μνημεία για τα οποία θα μιλήσουμε βρίσκονται στην επαρχία Πάφου της Κύπρου. Η Πάφος είναι μία από τις πιο όμορφες τουριστικές περιοχές.
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
Διαμαντίδου Χρυσή Β ’ Γυμνασίου Μάθημα Ιστορίας
Το Κάστρο της Μονεμβασιάς
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΜΑΚΗΣ ΜΠΕΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε΄2. ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Η Αγία Σοφία βρίσκεται κοντά στα Παλάτια των Δεσποτών. Ήταν το καθολικό της Μονής Ζωοδότου και χτίστηκε.
ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΟ 1249 ΕΙΝΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΩΝ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ.
12o. Η ναοδομία της Κεντρικής και της Νότιας Ελλάδας
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Βασιλάκη Α., Εικονομαχικές εκκλησίες στη Νάξο, ΔΧΑΕ 3 ( ) 49-74
5ο. Η ναοδομία από τον Ηράκλειο έως και τον Λέοντα Ϛ’ το Σοφό ( ):
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Κάστρο του Αγίου Ιλαρίωνα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Η περίοδος της Λατινοκρατίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
παναγια παμμακαριστοσ
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Μυστράς. Ο Μυστράς ήταν Βυζαντινή πολιτεία της Πελοποννήσου και απέχει έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
Θωμάς Θεοδώρου Παναγία,Φιλιππιάδας Παναγία Φιλιππιάδας Είναι ενας από τους ιερείς ναούς που βρίσκονται εντος της περιοχής Φιλιππιάδας. Συνοπτική αναφορά.
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φανή Λαζάρου-Τρανού 1ο Π.Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ- ΑΠΘ Ε
Το Δεσποτάτο του Μυστρά… Το δεσποτάτο του Μορέως..
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
Η ΠΑΦΟΣ.
ΚΟΡΩΝΗ.
ΠΛΑΚΑ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Πρόταση τριήμερης εκδρομής
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μυστρας Γκόλφης Γιώργος

Μια περιδιάβαση στα κείμενα της ελληνικής λογοτεχνίας που ψάλλουν τη χάρη και τις ιστορικές μνήμες του βράχου του Μυστρά το Βήμα online.

Ο Παλαμάς στον Δωδεκάλογο του γύφτου και ο Καζαντζάκης στην Αναφορά στον Γκρέκο αναγνωρίζουν ότι στον ιερό αυτό λόφο, ανάμεσα στα σπουδαία μυκηναϊκά κέντρα στο Βαφειό και τις Αμύκλες, το ιερό της Ορθίας Αρτέμιδας και την ακρόπολη της αρχαίας Σπάρτης, γεννήθηκε η νέα Ελλάδα.

Γιάννης Ρίτσος «Κυκλική δόξα» …. Κ’ είσουν εσύ, ο Περίβλεπτος, κλεισμένος (σε είδαμε) μέσα στην κυκλική σου δόξα — αμίλητος, κλεισμένος, ανεβαίνοντας κλεισμένος, όπως κι ο ήλιος μες στον κύκλο της φωτιάς του, καίγοντας τη μεταλλική του σάρκα, καίγοντας και φωτίζοντας, φωτίζοντας και καίγοντας ΜΥΣΤΡΑΣ, Ιούνιος 1954

Άγγελος Σικελιανός Πλήθων Kι απ' τις κορφές του Tαΰγετου που από τον πάγο ασημολάμπουν αιώνια, μες σε μιαν αύρα ασίγητη π' αλαφροπνέει απ' τα λιωμένα χιόνια, στην αστραπή της άνοιξης, στης ήβης τα χρυσόχνουδα τα χρόνια, σ' άσπρα άλογα των Διόσκουρων το ασύγκριτο ζευγάρι κατεβαίνει, κι ανάμεσα στ' αδέρφια της που ακροποδίζουν στο γκρεμνό, σκυμμένη, μέσα σε πέπλο αθάνατο, κατηφοράει, σαν το νερό, η Eλένη. Mες στη ροδόφωτην αυγή, για Σε, Mεγαλομάτα, τα σημαντήρια εσήμαναν, Mιστρά και Kαλαμάτα !

Φώτης Κόντογλου Η Μελαγχολία των Παλαιολόγων «Η Λακωνία ήτανε η πιο βυζαντινή επαρχία της Ελλάδας, και τώρα κατάντησε αγνώριστη. Στις εκκλησιές ψέλνουνε φράγκικα, σαν να βρίσκεται κανένας σε κανένα λεβαντίνικο κέντρο, οι εικόνες είναι κακομοιριασμένες χαλκομανίες, που τις φτιάνει κάθε μπογιατζής. Πού; Δίπλα στην Περίβλεπτο και στο Αφεντικό και στην Παντάνασσα, δηλαδή δίπλα στα αριστουργήματα της Ελληνικής χριστιανικής τέχνης, που δεν θα ξαναγίνουνε άλλη μια φορά, και που τα θαυμάζει η οικουμένη, όχι γιατί είνε αρχαία (αρχαίες είνε κ' οι πέτρες και τα ποτάμια και τα σύννεφα κι' όλα), αλλά γιατί είνε εξαίσια, αθάνατα, άφθαρτα αριστουργήματα. Κι όπως φαίνεται, για αριστουργήματα δεν ήμαστε εμείς οι εκφυλισμένοι, και για τούτο θέλουμε τις κοκκινοπράσινες χαλκομανίες, που αξίζουνε πέντε στον παρά».

Ο τελευταίος χρόνος είν’ αυτός. Ο τελευταίος των Γραικών αυτοκρατόρων είν’ αυτός. Κι αλίμονον τι θλιβερά που ομιλούν πλησίον του. Εν τη απογνώσει του, εν τη οδύνη ο Κυρ Θεόφιλος Παλαιολόγος λέγει «Θέλω θανείν μάλλον ή ζην». A Κυρ Θεόφιλε Παλαιολόγο, πόσον καημό του γένους μας, και πόση εξάντλησι (πόσην απηύδησιν από αδικίες και κατατρεγμό) οι τραγικές σου πέντε λέξεις περιείχαν. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Κωνσταντίνος Καβάφης Ο ανδριάντας του «μαρμαρωμένου βασιλιά» βρίσκεται στα πόδια του Μυστρά, της φημισμένης καστροπολιτείας, όπου κατά την παράδοση έλαβε χώρα, το 1449, η στέψη του τελευταίου βυζαντινού αυτοκράτορα, έως τότε δεσπότη του Μυστρά.

Νίκος Χατζηκυριάκου-Γκίκας Πινακας ¨Μυστράς¨

Καντζίκης Σταύρος Μυστράς,

Αναστάσιος Τάντσης Η ναοδομία του Μυστρά παραμένει ένα σημαντικό πεδίο διερεύνησης για τους σύγχρονους μελετητές. Στην πόλη του Μοριά σώζονται σημαντικά εκκλησιαστικά κτήρια με ιδιαίτερη σημασία για τη μελέτη της βυζαντινής αρχιτεκτονικής Η ιστορία τους συνδέεται με σημαντικές προσωπικότητες της πρωτεύουσας της παλαιολόγειας Πελοποννήσου, ενώ έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς διάφορες απόψεις και θεωρίες για τη χρονολόγησή τους. Η χρονολόγηση του ναού της Οδηγήτριας στο Μυστρά

Α. Guillou, Ο Βυζαντινός Πολιτισμός, μετ. P. Odorico -Σμ Η συνοικία της Μητρόπολης, την οποία εξυπηρετούσε ένας στρωμένος με ποταμίσιες πέτρες δρόμος, με τον καθεδρικό ναό του Αγίου Δημητρίου, που οικοδομήθηκε το 1302, και με το μοναστήρι της Περιβλέπτου, του δεύτερου μισού του 14ου αιώνα η πλουσιότερη, όπως φαίνεται, συνοικία της Ευαγγελίστριας, περιβαλλόμενη αριστερά από το λόφο της Παντάνασσας, δεξιά από την εκκλησία του Βροντοχίου και από εκείνη των Αγίων Θεοδώρων η άνω πόλη, που καταλαμβανόταν από το μεγάλο παλάτι... Εδώ δέσποζε η βασιλική με νάρθηκα της Αγίας Σοφίας, της εκκλησίας της αυλής, κτισμένη από το δεσπότη Μανουήλ Καντακουζηνό το 1350. Το παλάτι ήταν περιτριγυρισμένο από διώροφα σπίτια με μπαλκόνια. Εκατό μέτρα πιο ψηλά ορθώνονταν οι γκρίζοι τοίχοι και τα μεγάλα ρήγματα του κάστρου του Βιλλεαρδουίνου...

Οι τοιχογραφίες του Μυστρά ¨Με την κομψότητα την ευγένεια ,τις πλατιές φόρμες των προσώπων τους και το λιγοστό βάθος των συνθέσεών τους οι τοιχογραφίες του Μυστρά συγγενεύουν με την τέχνη της Κωνσταντινούπολης και διακρίνονται από τα έργα της Μακεδονίας με τους σαφέστερα διαρθρωμένους όγκους. Είναι πιθανόν ότι οι αρχιεπίσκοποι και οι ηγούμενοι των μονών , οι διοικητές και αργότερα οι δεσπότες, κάλεσαν πολλές φορές από την Κωνσταντινούπολη ζωγράφους για να διακοσμήσουν τις εκκλησίες που αυτοί έχτιζαν…¨ C.Delvoya, Βυζαντινή Τέχνη, εκδ. ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Αθήνα 1998, σελ. 528