Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Η χρήση του kidspiration στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας
Τα δικαιώματα των παιδιών
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
01 Φρουτοπία Ενότητα 11 Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΝΣΜΧΔ ΤΜΦΓ ΦΣΨ Κ Ο Ι Τ Α Π Ι Σ Ω Σ Ο Υ Ο Κάισαρας χρησιμοποιούσε πολύ συχνα μυστικη γραφή. Χάρη στους «Βίους 12 καισάρων» του Σουνητώνιου εχουμε λεπτομερή.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Δομή ερευνητικής εργασίας
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Σχέση Φωνολογικής Επίγνωσης και Ανάγνωσης (1)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
για να σχηματίσω τη λέξη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης Δρ Σταγιόπουλος Πέτρος, Ειδικός Παιδαγωγός, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.

Πώς μαθαίνουμε;

Επεξεργασία των πληροφοριών

Πώς επεξεργάζεται τις πληροφορίες ο εγκέφαλός μας; Πώς επεξεργάζεται τις πληροφορίες ο εγκέφαλός μας;

Πώς μαθαίνουμε; Οι πληροφορίες μεταφέρονται Τις επεξεργαζόμαστε με τις εσωτερικές ψυχολογικές διεργασίες (ικανότητες) του εγκεφάλου μας Η γνώση χτίζεται ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ & ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ & ΕΚΦΡΑΣΗ Σ ν φ μ ύ ω α

Επεξεργασίας Πληροφοριών Παράδειγμα Οπτικής Επεξεργασίας Πληροφοριών (1) (2) (3)

Παράδειγμα Ακουστικής Επεξεργασίας Πληροφοριών Τα παπούτσια (1) τα φοράμε στα πόδια (2), το καπέλο (3) το φοράμε …… α) χέρια, β) μαλλιά, γ) αυτιά, δ) κεφάλι παπούτσια (1) χέρια κεφάλι καπέλο (3) πόδια (2) μαλλιά αυτιά

παπί τόπι πόδι τάπα χέρι ταψί κότα Είδη γνώσης Διαδικαστική Μηχανιστική παπί τόπι πόδι τάπα χέρι ταψί κότα

Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής μάθησης Οι μέθοδοι επεξεργασίας Οι τρόπους σκέψης Οι μεταγνωστικές στρατηγικές, και Οι στρατηγικές επίλυσης των σχολικών έργων (ασκήσεις - εργασίες)

1. Μέθοδοι επεξεργασίας

Στον ολιστικό τρόπο επεξεργασίας, ο μαθητής, μέσω μιας γρήγορης παρατήρησης αποφασίζει αν υπάρχουν ομοιότητες ή διαφορές στο σχολικό έργο (άσκηση). Η απόφαση αυτή λαμβάνεται με βάση τη γενική εντύπωση, σχετικά γρήγορα και εγκυμονεί κίνδυνο λάθους. Στον αναλυτικό τρόπο επεξεργασία, ο μαθητής παρατηρεί ένα προς ένα τα χαρακτηριστικά από τα οποία αποτελείται το σχολικό έργο (άσκηση) και διατυπώνει την ύπαρξη ομοιοτήτων ή διαφορών. Η απόφαση λαμβάνεται μέσω μιας συστηματικής, βαθμιαίας και πλήρους διεργασίας σύγκρισης με χαμηλό κίνδυνο λάθους. (Μαναβόπουλος 1994)

2. Τρόποι σκέψης Επαγωγικός συλλογισμός Αναλογικός συλλογισμός Παραγωγικός συλλογισμός

Επαγωγικός συλλογισμός Συμπλήρωση ακολουθίας σχημάτων: ………………………….. ………………………….. …………………………..

Επαγωγικός συλλογισμός Συμπλήρωση ακολουθίας γραμμάτων: χ ψ χ ψ χ ψ _ _ _ _ _ _ α β ι κ γ δ λ μ _ _ _ _ _ Συμπλήρωση ακολουθίας αριθμών: 10 9 11 8 12 7 13 6 _ _ _ _ 1 11 2 12 3 13 _ _ _ _ _ _ _

Επαγωγικός συλλογισμός (Δ΄ τάξη)

Αναλογικός συλλογισμός

Αναλογικός συλλογισμός

Αναλογικός συλλογισμός

Αναλογικός συλλογισμός

Παραγωγικός συλλογισμός Η Μαρία είναι πιο ψηλή από τη Νίκη, Η Νίκη είναι πιο ψηλή από την Άννα. Ποια είναι η πιο ψηλή; α > β (το Α είναι μεγαλύτερο από Β) β > γ (το Β είναι μεγαλύτερο από Γ) α > γ (άρα το Α είναι μεγαλύτερο από Γ)

Παραγωγικός συλλογισμός Χρωμάτισε αυτά που είναι μεγαλύτερα από τα κάστανα.

Παραγωγικός συλλογισμός

3. Μεταγνωστικές στρατηγικές Βρες μου σ’ αυτήν την εικόνα ποιο από αυτά δεν πετάει. Πώς το σκέφτηκες;

4. Στρατηγικές 7 + 8 = ; 7 + 3 + 5 = 15 8 + 2 + 5 = 15 7 + 7 + 1 = 15 7 + 8 = ; 7 + 3 + 5 = 15 8 + 2 + 5 = 15 7 + 7 + 1 = 15 8 + 8 – 1 = 15 20 – 3 - 2 = 15

Στρατηγικές Αριθμήστε κάθε παράγραφο του κειμένου Γράψτε ένα τίτλο για την κάθε μία στο πλάι της Υπογραμμίστε τις λέξεις ή τις φράσεις «κλειδιά» κάθε παραγράφου Χρησιμοποιήστε τους τίτλους των παραγράφων και τις λέξεις «κλειδιά» Γράψτε στο τετράδιό σας την περίληψη της ιστορίας σε λίγες γραμμές Βιβλίο Γλώσσας Δ΄ Δημοτικού, 9η Ενότητα

Στρατηγικές- Ως μνημονικά βοηθήματα Στρατηγικές- Ως μνημονικά βοηθήματα Ρίμες: Μικρά ποιήματα που περιέχουν την πληροφορία Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί 3 , 1 4 1 5 9 Λέξεις – κλειδιά Γ Α Λ Α για τους ποταμούς της Θεσσαλονίκης (Γαλλικός, Αξιός, Λουδίας, Αλιάκμονας)

Ακρωνύμια ή ακροστιχίδες Ε κφράζω ιδέες Κ ατηγοριοποιώ τις ιδέες Θ έτω σε σειρά τις ιδέες Ε λέγχω αυτά που έγραψα, Σ ημειώνω τα λάθη και τα διορθώνω

«Ως επιστήμονες, είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε αυτή την ευκαιρία και τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές παροχές της πολιτείας, όπως ορίζει η εκπαιδευτική νομοθεσία και το Ελληνικό Σύνταγμα. Διαφορετικά είμαστε υπόλογοι στη συνείδησή μας». Μαθαίνω πώς να μαθαίνω!

…σας ευχαριστώ!