Εβραϊκό μουσείο Θεσσαλονίκης
Περιγραφή Μπαίνοντας στο κτίριο, οι παίκτες συναντούν το πρώτο και μοναδικό πρόσωπο στο μουσείο, την εκδότρια εισιτηρίων η οποία τους δίνει το εισιτήριο εισόδου και έτσι έχουν στα χέρια τους τα πρώτα στοιχεία για να οδηγηθούν στον πρώτο γρίφο.Πάνω στο εισιτήριο όλων εμφανίζεται το εβραϊκό αστέρι το οποίο εναλλάσσεται, με τη βοήθεια του φωτός, με τη φωτογραφία ενός νεκρού Εβραίου άνδρα. Η εικόνα αυτή σηματοδοτεί τον πρώτο σταθμό των παικτών μέσα στο μουσείο. Το ισόγειο είναι αφιερωμένο στο παλιό εβραϊκό νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης και η σειρά φωτογραφιών που συνοδεύει τις πλάκες απεικονίζει το νεκροταφείο και τους μόνιμους επισκέπτες του. Ένας από αυτούς ήταν ο εικονιζόμενος στο εισιτήριο που δόθηκε στους παίκτες και η αντιστοιχία με τη φωτογραφία μιας συγκεκριμένης πλάκας τους οδηγεί εκεί. Όταν οι παίκτες βρουν την πλάκα με τη φωτογραφία του άνδρα και πλησιάσουν για την παρατηρήσουν καλύτερα τα φώτα θα σβήσουν! Το σκοτάδι δε θα τους επιτρέψει να αντιδράσουν διαφορετικά από το να απλώσουν τα χέρια και να ψηλαφίσουν ό,τι βρίσκεται μπροστά τους. Κάποιος θα τραβήξει έναν μοχλό και αυτομάτως θα εμφανιστεί μπροστά τους μία φωτεινή πλάκα, πάνω στην οποία βρίσκουν τα 500 κομμάτια ενός παζλ.
…Όταν τα κομμάτια ενωθούν τα φώτα ανάβουν και η φωτογραφία μιας κοπέλας με ένα μπλε μενταγιόν στο λαιμό της δείχνουν πως πρέπει να κινηθούν στη συνέχεια οι παίκτες μας. Έτσι αναζητούν τη φωτογραφία της στο κτίριο. Αυτή λείπει από το ισόγειο αλλά επρόκειτο να τη συναντήσουν στο πλατύσκαλο της σκάλας. Ανεβαίνοντας τη σκάλα.. Ακολουθώντας την προγραμματισμένη πορεία, οι παίκτες θα προσέξουν ότι πατώντας το πόδι τους στο πρώτο σκαλί μία μεταλλική μπάρα πέφτει λίγο πιο πάνω ως εμπόδιο κατά την ανάβασή τους. Αυτό δημιουργεί αρκετή δυσκολία, αφού πρέπει να ανέβουν περνώντας από πάνω της. Κατά την ανάβαση και αφού φτάσουν στο πλατύσκαλο, ένας ψεύτικος τοίχος στέκεται μπροστά τους. Οι παίκτες πρέπει να σκεφτούν όποιον τρόπο μπορούν για να τον καταστρέψουν… Λίγο πριν το τέλος,η σκάλα φτάνει στην κορυφή της, όταν οι παίκτες μας συναντήσουν μια πόρτα. Θα βρουν ένα κλειδί και νομίζουν ότι ξεκλειδώνει την πόρτα. Μάταια… Η πόρτα ξεκλειδώνει με τις απαντήσεις τριών ερωτήσεων που θα εμφανιστούν μαζί με άλλες σε μια οθόνη πάνω της.
Οι ερωτήσεις αυτές είναι: 1: «Ποια είναι η γνωστή Εβραιοπούλα που πέθανε από τύφο στο Β’ Παγκόσμιο πόλεμό;» «Άννα Φρανκ» 2: «Ποια ήταν η πιο κοινή μέθοδος εξόντωσης των Εβραίων στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο;» «Θάλαμοι αερίων» 3: «Σε ποια χώρα βρίσκεται το στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς- Μπικερνάου; «Πολωνία» Η πόρτα άνοιξε.. Η πόρτα ανοίγει μετά από τις τρεις σωστές απαντήσεις και οι παίκτες έχουν την ελευθερία να βγουν στον πάνω όροφο του μουσείου. Όμως η περιπέτεια δε σταματάει εκεί…
Ένα χοντρό βιβλίο πέφτει μπροστά τους Ένα χοντρό βιβλίο πέφτει μπροστά τους. Το σηκώνουν και βλέπουν ότι πρόκειται για ένα Εβραϊκό- Ελληνικό Λεξικό. Αυτό που πρέπει να μεταφράσουν είναι η αφιέρωση στο οπισθόφυλλό του. « Αυτό που κρατάς είναι πολύ σημαντικό» Ο γρίφος αυτός υπονοεί ότι το κλειδί που κρατούν μπορεί να ανοίξει μόνο μια κλειδαριά στο κτίριο και είναι αυτήν που περιλαμβάνει το μενταγιόν της κοπέλας στον πίνακα. Φτάνει η αποχώρηση. Αφού οι παίκτες παραλάβουν κρυφά από τους φύλακες το περιδέραιο με το κομμάτι του μετεωρίτη, θα αναρωτηθούν ποια θα είναι η επόμενή τους κίνηση. Η έκθεση έχει την απάντηση, αφού το κόσμημα έχει τις απαραίτητες πληροφορίες σε αυτή την περιγραφή. «Περιδέραιο αξίας 50.000 δραχμών κατασκευασμένο το 1936 από έναν Εβραίο χρυσοχόο ονόματι Αβραάμ Νατζαρή. Πωλήθηκε δύο μήνες αργότερα, στην κόρη ενός τυπογράφου, τη Ρόζα Λεβή. Στη φωτογραφία απεικονίζεται η 23χρονη Ρόζα στη στοά Μαλακοπή της Θεσσαλονίκης.»
Εισαγωγή στο κτίριο Μπαίνουν στο κτήριο ,κόβουν εισιτήριο και οδηγούνται στον πρώτο γρίφο. Πρέπει να προσέξουν έναν άνδρα στο εισιτήριο και να τον εντοπίσουν στις ταφόπλακες του πρώτου ορόφου.
Την πορεία τους θα διακόψει ένα τεχνητό πλακάκι που σβήνει όλα τα φώτα που εξαναγκάζει τους παίχτες να ψηλαφίσουν και να τραβήξουν ένα μοχλό που θα εμφανίσει μπροστά τους ένα παζλ .
Ψάχνοντας την απεικόνιση του παζλ στο κτήριο συναντούν εμπόδια στην σκάλα .
Λίγο πριν το τέλος… Προσπερνώντας αυτά για την είσοδο τους στον όροφο πρέπει να περάσουν από μία πόρτα μέσω ερωτήσεων και να πάρουν το κλειδί που βρίσκεται σε αυτή.
Η πόρτα άνοιξε… Μπαίνουν και ένα Εβραικό – Ελληνικό λεξικό βρίσκεται μπροστά τους το οποίο τους λέει να χρησιμοποιήσουν το κλειδί που κρατούν να πάρουν το κόσμημα και να φύγουν
Η αποχώρηση… Επόμενη στάση : Στοά Μαλακοπή
Τεχνικά μέσα Το πρώτο τεχνικό μέσο που συναντάει ο παίχτης είναι το πλακάκι – διακόπτης των φώτων . Αυτό επιτυγχάνεται όταν ο παίχτης πατήσει το πλακάκι κατά λάθος και σβήσουν όλα τα φώτα. Το δεύτερο μέσο που συναντάει είναι ο μοχλός που θα αναγκαστεί να τραβήξει ο παίχτης ψιλαφίζοντας όταν σβήνουν τα φώτα. Αυτόματα με το τράβηγμα του μοχλού κατεβαίνει μια επιφάνεια μια επιφάνεια ξύλου στην οποία βρίσκεται το παζλ . Τέταρτο μέσο είναι ο μηχανισμός ο οποίος πέφτει η ράμπα στη σκάλα αλλά μετά την αποφυγή της , ανεβαίνει στην θέση της. Στην συνέχεια ο ψεύτικος τοίχος στο ενδιάμεσο της σκάλας αποτελεί άλλο ένα τεχνικό μέσο Επίσης, η οθόνη με τις ερωτήσεις στο τελευταίο σκαλί το οποίο είναι ένα διαδραστικό μέσο με τον παίχτη και τέλος , ο μηχανισμός της πτώσης του βιβλίου. Αυτό συμβαίνει γιατί το βιβλίο είναι τοποθετημένο στο κούφωμα της πόρτας και καθώς ανοίγει πέφτει.
Συναισθήματα Φόβος Αγωνία/περιέργεια Στιγμιαία ταραχή Το συναίσθημα που αισθάνεται ο παίκτης κατά την διακοπή των φώτων Καθόλη την διάρκεια της ιστορίας οι παίχτες αγωνιούν για την λύση του μυστηρίου , κατά την προσπάθεια στη λύση του παζλ, στις απαντήσεις των ερωτήσεων και της διερμηνείας του λεξικού Στιγμιαία ταραχή Θα την αισθανθεί κατά την πτώση της μπάρας αλλά και του βιβλίου στον τελευταίο γρίφο