Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ EνημΕρωΣη γονΕων α΄ τΑξηΣ ΔιευθυνΤΗΣ.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία Ζαχομάλλιου Όλγα Κάλλου Ευσταθία Καραγιώργου Χαρίκλεια Χρόνη Παρασκευή

Καλός και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός Καλός και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός Καλός Αποτελεσματικός Χρήση όρου έως 1960-1970 Χρήση όρου μετά το 1970 Αόριστη έννοια Πιο συγκεκριμένη έννοια Δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια Αντικειμενικά κριτήρια Τίθεται το ερώτημα: Καλός ως προς τί; Μετρήσιμα κριτήρια Π.χ. για γονείς: αυστηρός, δεν βάζει καλούς βαθμούς, δίνει πολλές εργασίες. για μαθητές: προσήνης, δεν αναθέτει πολλές εργασίες, βάζει καλούς βαθμούς. (Bρεττός & Καψάλης, 2002)

Καλός και Αποτελεσματικός Εκπαιδευτικός δάσκαλος Καλός δάσκαλος Παπανδρέου, Α. (2001). Μεθοδολογία της Διδασκαλίας, δεύτερη έκδοση. Αθήνα: Eκδόσεις Γρηγόρη.

Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός: Άνω του μέσου όρου αποτελέσματα Μεγάλη εμπλοκή μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία Πρωτοβουλίες μαθητών& αυθόρμητη συμμετοχή (Παπανδρέου, 2002)

Ο εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργεί ένα κλίμα: Κατανόησης και προσοχής αναφορικά με τις ανάγκες των μαθητών Επιβράβευσης, ενθάρρυνσης& υποστήριξης Ασφαλές και ευχάριστο

O εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργεί κλίμα: Δημοκρατικό Π.χ. επίλυση προβλημάτων, διάλογος Μη λεκτική επικοινωνία/ μίμηση προτύπου Πειθαρχίας μέσω κοινοποίηση των δικαιωμάτων και των ευθυνών (σύναψη συμβολαίου)

Σχέσεις Δασκάλου-μαθητή Διακριτότητα υποστήριξη Αμοιβαία κάλυψη αναγκών Αλληλεξάρτηση Διαφάνεια και ειλικρίνεια Αμοιβαίο ενδιαφέρον (Gordon, 1999)

Όλες οι συμπεριφορές του μαθητή Το προτεινόμενο μοντέλο του Τ.Ε.Τ.(teacher effectiveness training) για αποτελεσματικές σχέσεις εκπαιδευτικού - μαθητών. Όλες οι συμπεριφορές του μαθητή

Αποδεκτές συμπεριφορές Π.χ. Ο μαθητής ακολουθεί τις οδηγίες Εργάζεται ήσυχα Αποδεκτές συμπεριφορές Ο μαθητής κάνει θόρυβο και ενοχλεί τους άλλους Ο μαθητής διακόπτει τους συμμαθητές του. Μη αποδεκτές συμπεριφορές

Ποιος έχει το πρόβλημα; Κάθε πρόβλημα που προκύπτει επηρεάζει τις σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητή. Ο εκπαιδευτικός σε κάθε περίπτωση οφείλει να εντοπίσει και να διαχωρίσει το πρόβλημα. Δάσκαλος Μαθητής

Άλλη χρήση του μοντέλου Θυμός/απογοήτευση Ο μαθητής εργάζεται ήσυχα κι ευχάριστα. Ο μαθητής σκαλίζει το θρανίο του. Ο μαθητής έχει το πρόβλημα Δεν υπάρχει πρόβλημα Ο δάσκαλος έχει το πρόβλημα

Ο μαθητής έχει το πρόβλημα Περιοχή διδασκαλίας και μάθησης (Χωρίς προβλήματα) Ο δάσκαλος έχει το πρόβλημα

Περιοχή διδασκαλίας και μάθησης ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Σε μια τάξη πάντα θα προκύπτουν προβλήματα αλλά η αποτελεσματική σχέση δασκάλου-μαθητή θα κρατήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του ορθογωνίου για την Περιοχή Χωρίς Προβλήματα.

Αποτελεσματική διδασκαλία: Η συμπλήρωση των σκοπούμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, στο μέγιστο βαθμό, σε ελάχιστο χρόνο. (Παπανδρέου, 2002)

Έμμεσοι παράγοντες αποτελεσματικής διδασκαλίας Κοινωνία-κοινωνικές ανάγκες Ιδεολογικό υπόβαθρο Γονείς-οικογένεια μαθητή Σχολική μονάδα - διευθυντής, συνάδερφοι, συμβούλια, εγκαταστάσεις, παροχές κτλ. Άρτια κατάρτιση σε γνωστικό, τεχνολογικό αλλά και ψυχοπαιδαγωγικό επίπεδο Από το γνωστικό επίπεδο των μαθητών Από το κλίμα που επικρατεί στη σχολική τάξη

Άμεσοι παράγοντες αποτελεσματικής διδασκαλίας Κατανόηση του περιεχομένου για μάθηση/ Καθαρότητα Ποιότητα διδασκαλίας Επιμονή και υπομονή/Προσήλωση του δασκάλου στο καθήκον Ευκαιρίες για μάθηση Ανίχνευση ικανοτήτων μαθητών Η εμπλοκή του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης Σωστή διαχείριση χρόνου Ποικιλία μεθόδων (Κασσωτάκης& Φλουρής, 2006; Παπανδρέου, 2002)

Ο εκπαιδευτικός

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!