ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Διαγράμματα Συστατικών Λογισμικού (Component Diagrams) Διαγράμματα Ανάπτυξης (Deployment Diagrams)
Advertisements

AΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στη UML.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ.
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Μηχανική Λογισμικού ΙΙ
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανακεφαλαίωση Προβλήματος Βιβλιοθήκης
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented Programming II (C++) Χειμερινό Εξάμηνο
Μοντελοποίηση συμπεριφοράς. Συμβάντα - Καταστάσεις - Μεταβάσεις Στην UML για παράσταση συμβάντων και καταστάσεων σε αντικείμενα. Συμβάν Πρόκληση λειτουργίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Χειμερινό Εξάμηνο (Ε') - Κωδ. Μαθήματος:
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Βλάσσης Νικόλαος Α.Μ Γεωργακόπουλος Παναγιώτης Α.Μ Δεπάστα Χαρίκλεια Α.Μ Κουτσιώρα Τριανταφυλλιά Α.Μ
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ä Οψεις της UML ä Οψεις καί Διαγράμματα ä Δυναμικά Διαγράμματα ä Διαγράμματα Καταστάσεων ä Διαγράμματα Ακολουθίας ä Διαγράμματα Συνεργασίας.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Network Inference Μπαλάφα Κασιανή - Αδριανή Πλασταρά Κατερίνα.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
AΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στη UML Τι είναι Αντικείμενο  Στον πραγματικό κόσμο (ποδήλατο, σκύλος)  Αντικείμενο λογισμικού: Μοντελοποιεί, αναπαριστά,
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Mοντέλα Επιχειρησιακών Διαδικασιών Mέρος B.
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΔΥΚΤΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ Ανέστης Κυβράνογλου(1281) Επιβλέπων : Κ. Πεταλίδης Νικόλαος.
ANAΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Aντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Συστημάτων Εισαγωγή στη UML.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογία Βιομηχανικού Λογισμικού, πρότυπα ποιότητας.
1 Εργαστήριο MIS Use Cases. 2 ΆνθρωποιΔεδομένα Λογισμικό Υλικό Διαδικασίες.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Web Site: ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ.
Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων (Θεωρία)
Τεχνολογία Λογισμικού
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Σχεδιασμός Λογισμικού – ΠΛΗ24 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΙΙ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Πρακτική Εφαρμογή.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Activity Diagrams.
Εισαγωγή στη VHDL 5/8/2018 Εισαγωγή στη VHDL.
Διδάσκων: Κων/νος Κώτης
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Πρακτική Εφαρμογή.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Πληροφοριακά Συστήματα: Μοντελοποίηση με UML
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML

UML Γενικά χαρακτηριστικά Στοιχεία µοντέλων Συσχετίσεις ∆ιαγράµµατα Στοιχεία µοντέλων Συσχετίσεις ∆ιαγράµµατα Παραδείγματα

Ορισμός του μοντέλου Αποτελεί µια αφηρηµένη περιγραφή ενός Φυσικού συστήµατος. Αποτελεί ένα σχέδιο για την κατασκευή ενός συστήµατος. Βοηθάει στην κατανόηση ενός µεγάλου µεγέθους συστήµατος. Βοηθάει στην επικοινωνία των µελών της οµάδαςπου αναπτύσσει το σύστηµα.

Ορισμός της UML Η UML είναι µια οπτική αντικειμενοστραφής γλώσσα µοντελοποίησης που χρησιμοποιείται για: Απεικόνιση (visualization) Προδιαγραφή(specification) Τεκμηρίωση (documentation) Κατασκευή (construction) Των δοµικών συστατικών ενός συστήµατος (λογισµικού ή όχι).

Χαρακτηριστικά της UML Ιδιαίτερα εκφραστική. Σημασιολογικά, είναι εκτενής. Υποστηρίζει τη σημασιολογία τύπων και µοντέλων για όλα τα µοντέλα ενός συστήματος. Σε επίπεδο βασικών αρχών, είναι “µικρή” και απλή. διακρίνουμε πέντε βασικούς άξονες. Είναι επεκτάσιμή. Υπάρχει η δυνατότητα εμπλουτισμού του µετα-µοντέλου µε κλάσεις, ιδιότητες και σημασιολογία. Είναι επακριβώς ορισμένη µε βάση τα δομικά συστατικά ενός αντικειμενοστραφούς συστήματος. Προήλθε από την ενοποίηση των συμβολισμών που χρησιμοποιούσαν οι µεθοδολογίες Booch, OMT, κ.λπ.

Χαρακτηριστικά της UML Ενσωματώνει τις ιδέες “καλής πρακτικής ”από τη βιομηχανία λογισμικού. Είναι σήμερα βιομηχανικό πρότυπο και αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του οργανισμού OMG. Υλοποιεί την ανάγκη της βιομηχανίας λογισμικού για μια ενιαία γλώσσα µοντελοποίησης. Αντιμετώπιση σημερινών και βραχυπρόθεσμων προβλημάτων στην ανάπτυξη λογισμικού: Κλίμακα Γλώσσες: Java, C++, Smalltalk, Ada, Visual Basic Πολυεπεξεργασία και παραλληλία Πρότυπα Λογισμικού (Patterns) Ψηφίδες λογισμικού (Componentware) Μοντελοποίηση επιχειρησιακής πρακτικής

Είδη συστημάτων που µοντελοποιούνται µε τη UML Συστήματα µε έμφαση στο λογισμικό (software- intensive systems) Επιχειρησιακά συστήματα (business systems) Συστήματα που δεν περιέχουν λογισμικό (non- software systems)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Χρήση της UML UML Κατανεμημένα συστήματα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Συστήματα Πραγματικού χρόνου Τεχνολογικά συστήματα Συστήματα επιχειρήσεων

Οι πέντε βασικοί άξονες της UML Στοιχεία του µοντέλου (model elements) Συσχετίσεις (relationships) Μηχανισμοί (mechanisms) ∆ιαγράµµατα (diagrams) Αρχιτεκτονικές όψεις (architectural views)

Μια κατηγοριοποίηση των στοιχείων της UML

∆οµικά στοιχεία της UML

∆οµικά στοιχεία της UML

Στοιχεία συμπεριφοράς στη UML

Στοιχεία ομαδοποίησης στη UML

Επεξηγηματικά στοιχεία της UML

Συσχετίσεις στη UML

Συσχετίσεις στη UML

Τύποι διαγραµµάτων στη UML ∆οµικά ∆ιαγράµµατα (Structural Diagrams): Περιγράφουν την εσωτερική λογική δομή ενός συστήματος, δηλαδή τα συστατικά του και τις σχέσεις µεταξύ τους. ∆ιάγραµµα Κλάσεων (Class Diagram) ∆ιάγραµµα Αντικειµένων(Object Diagram) ∆ιάγραµµα Συνιστωσών(Component Diagram) Παραταξιακό ∆ιάγραµµα (Deployment Diagram) ∆ιαγράµµατα Συμπεριφοράς (Behavior Diagrams): Περιγράφουν τη δυναμική συμπεριφορά ενός συστήματος, δηλαδή την απόκρισή του σε γεγονότα του περιβάλλοντός του. ∆ιάγραµµα Περιπτώσεων Χρήσης (Use Case Diagram) ∆ιάγραµµα Αλληλουχίας (Sequence Diagram) ∆ιάγραµµα δραστηριοτήτων (Activity Diagram) ∆ιάγραµµα Συνεργασίας (Collaboration Diagram) ∆ιάγραµµα Καταστάσεων (Statechart Diagram) ∆ιαγράµµατα ∆ιαχείρισης Μοντέλου (Model Management Diagrams): Περιγράφουν τη φυσική δομή ενός συστήματος, δηλαδή τις µονάδες λογισμικού που το αποτελούν, σε όρους περιβάλλοντος υλοποίησης. ∆ιάγραµµα Πακέτων(Package Diagram) ∆ιάγραµµα Υποσυστηµάτων(Subsystem Diagram) ∆ιάγραµµα Μοντέλων (Model Diagram)

Σχέσεις διαγραµµάτων στη UML

Class Diagrams Τα Class Diagrams παρουσιάζουν κάποια στατικά στοιχεία µοντελοποίησης και τις σχέσεις µεταξύ τους. Όπως έχει ήδη αναφερθεί, οι κλάσεις µπορεί να συσχετίζονται µε σχέσεις εξάρτησης, συσχέτισης, γενίκευσης, συσσωμάτωσης, σύνθεσης, πραγματοποίησης, ...

Object Diagrams

Component Diagrams

Deployment Diagrams

Use Case Diagrams

Sequence Diagrams

Collaboration Diagrams

∆ιαφορές Sequence Diagrams & Collaboration Diagrams

Activity Diagrams

State chart Diagrams

Μοντελοποιώντας µε τη UML

Αντιστοιχία διαγραµµάτων στις διάφορες φάσεις ανάπτυξης συστήµατος

Λειτουργίες των εργαλείων µοντελοποίησης (Case Tools) Σχεδιασμός διαγραµµάτων που εξασφαλίζουν την σωστή χρήστη των στοιχείων του µοντέλου. Αποθήκευση δεδομένων. Αν το όνομα µιας κλάσης αλλάζει σ ’ένα διάγραµµα, η αλλαγή αυτή διαδίδεται και στα υπόλοιπα. Υποστήριξη διάδοσης ενός στοιχείου από ένα διάγραµµα σε ένα άλλο κι επέκταση της περιγραφής του στοιχείου. Υποστήριξη πολλών χρηστών. ∆ίνει την δυνατότητα να δουλεύουν πολλοί χρήστες ταυτόχρονα. ∆ηµιουργία κώδικα

Λειτουργίες των εργαλείων µοντελοποίησης (Case Tools) Αντίστροφη παραγωγή, δηλαδή δυνατότητα παραγωγής µοντέλων από τον κώδικα (reverse engineering). Συμβατότητα µε άλλα εργαλεία όπως editors, µμεταγλωττιστές κι άλλα επιχειρησιακά εργαλεία. Κάλυψή όλων των επιπέδων ανάπτυξης του συστήματος, από το επίπεδο περιγραφής του συστήματος στο επίπεδο κώδικα. Επικοινωνία ανάμεσα στα µοντέλα. Ένα διάγραµµα σε κάποιο µοντέλο θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να εισάγεται από το ένα µοντέλο στο άλλο.