ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ “ΗοtΕΛ” 1
Σύστημα “HotΕΛ” η νέα πρόταση για ξενοδοχεία To “HotΕΛ” δημιουργήθηκε αρχικά για να καλύψει ξενοδοχεία και μικρές τουριστικές μονάδες όπου ο κλιματισμός των δωματίων εξυπηρετείται από απλές τοπικές μονάδες κλιματισμού (Split-Units). Τι είναι; Σύστημα κεντρικού ελέγχου και ενεργειακής εποπτείας των δωματίων ξενοδοχείου. Η ασύρματη τεχνολογία που ενσωματώνει, έχει ως σκοπό την άνεση του φιλοξενούμενου και την δυνατότητα του ξενοδόχου να παρακολουθεί / ελέγχει τη λειτουργία των δωματίων του από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου μέσω Internet (Cloud). 2
Καινοτόμα χαρακτηριστικά Ελέγχει split-unit κλιματιστικά Το μοναδικό σύστημα που μπορεί να καλύψει ξενοδοχεία στα οποία ο κλιματισμός των δωματίων εξυπηρετείται από απλές τοπικές μονάδες κλιματισμού τύπου Split-Units, οποιαδήποτε κατασκευαστή. Ελέγχει fan-coil κλιματιστικά Το μοναδικό σύστημα που υπολογίζει και εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο την καταναλισκόμενη ηλεκτρική, θερμική και ψυκτική ενέργεια ανά δωμάτιο. Ενιαία εμφάνιση και χειρισμός Ιδανικό για μεμονωμένα ξενοδοχεία ή αλυσίδες ξενοδοχείων με μεικτά συστήματα κλιματισμού (Split units και Fan coils μαζί) Πολύ απλή τοποθέτηση Το HotΕΛ έχει μελετηθεί έτσι ώστε να τοποθετείται απλά και γρήγορα χωρίς καμία οικοδομική παρέμβαση ακόμα και σε υφιστάμενα ξενοδοχεία που λειτουργούν. 3
Σύστημα “HotΕΛ”η νέα πρόταση για ξενοδοχεία Τι παρέχει; Μέτρηση και καταγραφή της θερμοκρασίας κάθε δωματίου Μέτρηση και καταγραφή της ενέργειας που καταναλώνεται σε κάθε δωματίο (ηλεκτρική / ψυκτική /θερμική) καθώς και της συνολικής. Επιλογή επιθυμητής θερμοκρασίας για κάθε δωμάτιο και επιτρεπτό εύρος ρύθμισης στον φιλοξενούμενο. Σενάρια μεταβολής της επιθυμητής θερμοκρασίας βάση θερμοκρασίας περιβάλλοντος, όταν ο φιλοξενούμενος απουσιάζει, όταν ανοίξει το παράθυρο, τις βραδυνές ώρες κ.λ.π. Εποπτεία του προσωπικού καθαριότητας. Σύστημα κρατήσεων δωματίων Στατιστικά στοιχεία ενεργειακής συμπεριφοράς των δωματίων Οπτικοποίηση 4
Τοπολογία “HotΕΛ” Public TCP/IP Level (Internet) Local TCP/IP Level (Router ξενοδοχείου) Ασύρματη επικοινωνία με την κεντρική μονάδα Επίπεδο δωματίων Ασύρματη επικοινωνία μεταξύ δωματίων 5
Τοπολογία υλικών δωματίου για Split-units *Προαιρετικά Επίτοιχο χειριστήριο AC Υπέρυθρη μετάδοση εντολών Μαγνητική επαφή παραθύρου (ασύρματη ή ενσύρματη) Τοπική Μονάδα Δωματίου Διασυνδέεται με τον ηλεκτρολογικό πίνακα δωματίου και διαχειρίζεται πληροφορίες από και προς το Internet Διάταξη παρουσίας φιλοξενούμενου Διάταξη παρουσίας προσωπικού καθαριότητας 6
Τοπολογία υλικών δωματίου για fan coils Μονάδα χώρου (δίπλα στον ηλεκτρολογικό πίνακα ή στην ψευδοροφή) 1 Αισθητήρια θερμοκρασίας (ψευδοροφή) 2 3 Υφιστάμενος θερμοστάτης 4 Κάρτα παρουσίας φιλοξενούμενου (προαιρετικά) 4. Διακόπτηςπαρουσίας καμαριέρας (προαιρετικό, μέσα ή κοντά στον ηλεκτρολογικό πίνακα) 1.Τροφοδοτικό (μέσα στον ηλεκτρολογικό πίνακα) 2. Μετρητής έντασης (μέσα στον ηλεκτρολογικό πίνακα) 3.Ηλεκτρονικό ρελέ (μέσα στον ηλεκτρολογικό πίνακα) Επαφή παραθύρου (προαιρετικό) 7
Στον χώρο που είναι εγκατεστημένο το modem του Internet… Reception Η πληροφορία για την κατάσταση κάθε δωματίου αποστέλλεται και αποθηκεύεται σε απομακρυσμένους servers μέσω της υπάρχουσας σύνδεσης Internet του ξενοδοχείου. Η υπάρχουσα σύνδεση Internet δεν χρειάζεται να υποστεί καμία αλλαγή. Ο χειρισμός και η επικοινωνία με το “HotΕΛ” γίνεται από οποιονδήποτε Η/Υ, smart phone, tablet και από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου με απλή πρόσβαση στο Internet. 8
Έργο μας στη Ρόδο Ξενοδοχείο “STAVROS MELATHRON” στo νησί της Ρόδου. ( http://www.stavmel.gr/ ) Δεδομένα εγκατάστασης: Κλιματιζόμενοι χώροι: είκοσι (20) δωμάτια, χώρος reception και ένα (1) γραφείο. Πληρότητα ξενοδοχείου: 100%. Έλεγχος κλιματιστικών μηχανημάτων, μέτρηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας δωματίου, μέτρηση θερμοκρασίας χώρου, επαφή μαγνητικής κάρτας, έλεγχος παρουσίας προσωπικού καθαριότητας, επαφή παραθύρου (μελλοντικά), αφαίρεση τηλεκοντρόλ από τα δωμάτια, εγκατάσταση ενσωματωμένης μπουτονιέρας αφής στη μονάδα χώρου (μελλοντικά), έλεγχος τεσσάρων (4) ζωνών φωτισμού βάση ανατολής-δύσης του ηλίου (η πληροφορία λαμβάνεται μέσω internet) και χρονοπρογράμματος. Έντεκα (11) διαφορετικοί τύποι κλιματιστικών μονάδων. 9
Αποτελέσματα στο “Stavros Melathron” Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, μέσω των φιλικών γραφικών παραστάσεων και των στατιστικών στοιχείων που του προσφέρει το σύστημα, σε σύντομο χρονικό διάστημα, κατάφερε να αξιολογήσει τον εξοπλισμό του και να προσδιορίσει τα δωμάτια που θα πρέπει να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό των κλιματιστικών μηχανημάτων για μέγιστη εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Επαναπροσδιόρισε τις επιθυμητές θερμοκρασίες ανά δωμάτιο (27°C) και όρισε επιτρεπτό εύρος αλλαγής της επιθυμητής θερμοκρασίας από τους φιλοξενούμενους ± 2°C για επιπλέον εξοικονόμηση ενέργειας και αύξηση της διάρκειας ζωής των κλιματιστικών. Έχει πλήρη εποπτεία του προσωπικού καθαριότητας και μπορεί εύκολα να το κατευθύνει σε ποια δωμάτια να πάει, εφόσον από το σύστημα ενημερώνεται ποιοι φιλοξενούμενοι είναι εκτός. Καταγράφει την ενεργειακή συμπεριφορά των πελατών του, έτσι ώστε στο μέλλον να δώσει κάποιο bonus στους λιγότερο ενεργοβόρους. 10
Έλεγχος μέσω Internet… Παρουσίαση συγκεντρωτικών δεδομένων για όλα τα δωμάτια του ξενοδοχείου με σκοπό την άμεση εποπτεία 11
Έλεγχος μέσω Internet… Έλεγχος και παρουσίαση δεδομένων ανά δωμάτιο του ξενοδοχείου Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της ηλεκτρικής ισχύος και της καταναλισκόμενης ψυκτικής/θερμαντικής ενέργειας του δωματίου. Ένδειξη παρουσίας φιλοξενούμενου* Ένδειξη θερμοκρασίας χώρου Ένδειξη επιθυμητής θερμοκρασίας χώρου Ένδειξη λειτουργίας του κλιματιστικού Ένδειξη παρουσίας προσωπικού καθαριότητας* Ένδειξη ανοιχτού / κλειστού παραθύρου * Ένδειξη κρατήσεων του δωματίου * Μόνο αν ήδη υπάρχει σχετική διάταξη που το επιτρέπει 12
Έλεγχος μέσω Internet… Τηλεχειρισμός και ρύθμιση επιθυμητών τιμών του κλιματιστικού ανά δωμάτιο Τηλεχειρισμός του κλιματιστικού. Εντολή on/off Χειροκίνητη ή αυτόματη ρύθμιση της επιθυμητής θερμοκρασίας του κλιματιστικού με βάση την εξωτερική θερμοκρασία ή και άλλους παράγοντες (παρουσία φιλοξενούμενου ανοικτό παράθυρο, κλπ.) Παροχή δυνατότητας στον φιλοξενούμενο αυξομείωσης της επιθυμητής θερμοκρασίας μέσα σε ορισμένο εύρος Κρατήσεις δωματίου 13
Έλεγχος μέσω Internet… Ενεργειακή παρακολούθηση ανά δωμάτιο Όλα τα παραπάνω δεδομένα καταγράφονται και παρουσιάζονται σε ιστορικά γραφήματα Από αυτά προκύπτουν συμπεράσματα σχετικά με την ενεργειακή συμπεριφορά των πελατών αλλά και του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα ο ξενοδόχος μπορεί να επιλέξει να δει πόση ενέργεια καταναλώθηκε στο δωμάτιο «101» την τελευταία εβδομάδα και πόση από αυτή την ενέργεια καταναλώθηκε όσο ο φιλοξενούμενος ήταν εκτός του δωματίου ή όταν το δωμάτιο ήταν ξενοίκιαστο. Στα γραφήματα αυτά μπορεί ο ξενοδόχος να παρακολουθήσει λεπτομερώς το ακριβές ωράριο παρουσίας εντός κάθε δωματίου των φιλοξενούμενων και του προσωπικού καθαριότητας 14
Ενεργειακή ανάλυση
Εκτιμώμενη μείωση ενεργειακής δαπάνης 17 ώρες Μέση ημερήσια λειτουργία AC Εκτίμηση παρούσας κατάστασης Εκτίμηση λειτουργίας AC με παρόντα τον φιλοξενούμενο 10 ώρες Εκτίμηση λειτουργίας AC με απόντα τον φιλοξενούμενο 7 ώρες Στόχος “ΗotΕΛ” Ποσοτικός Μηδενισμός των 7 ωρών Εντολή OFF μέσω INTERNET Παρουσία φιλοξενούμενου Παρουσία προσωπικού καθαρισμού - 7 ώρες Ποιοτικός Λειτουργία AC 60– 40 σύμφωνα με κατασκευαστή. Δηλαδή στις 10 ώρες καταναλώνει ενέργεια μόνο τις 6 Αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας δωματίου μέσω Internet Επαφή παραθύρου 10,2 - 4 ώρες Ημερησίως - 11 ώρες
Αποτελέσματα HΟΤΕΛ Αρχική μέση ημερήσια κατανάλωση ανά δωμάτιο 23,8 kWh Μείωση ενεργειακής δαπάνης μέσω HΟΤΕΛ 11 ώρες X 1 kW= 11 kWh -11 kWh Μείωση δαπανών ενέργειας ανά δωμάτιο & ανά ημέρα 11 kWh X 0,10 €/kWh = 1,10 € - 46%
2.640 € Για ένα ξενοδοχείο με τα παρακάτω χαρακτηριστικά... Συνολικός αριθμός δωματίων Ημέρες λειτουργίας Πληρότητα 150 80% 20 Η συνολική ετήσια μείωση της δαπάνης δωματίων είναι: 2.640 €
Smart grid ready Τo “HοtΕΛ” με τις λειτουργίες real time παρακολούθησης της ενέργειας που καταναλώνεται σε κάθε δωμάτιο αλλά και συνολικά στο ξενοδοχείο, εξασφαλίζει την άμεση αναγνώριση άσκοπων καταναλώσεων Οι υψηλές αυτές καταναλώσεις θα μεταφράζονται σε “τιμωρητικές” τιμολογιακές πολιτικές από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας στο μέλλον. Το “HοtΕΛ” είτε αυτόματα, επηρεάζοντας τον τρόπο λειτουργίας των κλιματιστικών, είτε απλά ενημερώνοντας τον ξενοδόχο, αποτελεί σημαντικό εργαλείο ενεργειακού συντονισμού του ξενοδοχείου με τα smart grids. 27
Μέτρηση κατανάλωσης νερού Τo “HοtΕΛ” με τις λειτουργίες real time παρακολούθησης της παροχής νερού που καταναλώνεται σε κάθε δωμάτιο αλλά και συνολικά στο ξενοδοχείο, εξασφαλίζει την άμεση αναγνώριση άσκοπων καταναλώσεων. Οι υψηλές καταναλώσεις νερού μεταφράζονται σε “τιμωρητικές” τιμολογιακές πολιτικές από τους παρόχους πόσιμου νερού. (πχ. Κύπρος) 28
Ξενοδοχεία με θερμαντικά σώματα & split units Τo “HοtΕΛ” ελέγχει την ηλεκτροθερμική κεφαλή που εγκαθίσταται στον διακόπτη του θερμαντικού σώματος. ( μέσω ηλεκτρονικού ρελέ) Στην περίπτωση αυτή είναι απαραίτητη η ύπαρξη μπουτονιέρας στο δωμάτιο. Βέλτιστη ενεργοποίηση συστημάτων θέρμανσης. 29
Το “ HotΕΛ” εξελίσσεται με τις ανάγκες σας Χρονοπρογράμματα για sleeping mode Μέτρηση ηλεκτρικής ενέργειας άλλων φορτίων (μονοφασικών, τριφασικών) Ζώνες φωτισμού με έξυπνα σενάρια και ανίχνευση βλαβών Έλεγχος / εποπτεία ζεστού νερού χρήσης Στάθμη πετρελαίου Επιτήρηση πισίνας (θερμοκρασία νερού, pH, αντλίες κλπ.) Βλάβες, επιβεβαιώσεις Ενσωματωμένη μπουτονιέρα στον ελεγκτή δωματίου 30
HotΕΛ V I P Value-added services Interactive Platform
Overview HotΕΛ VIP - An interactive platform for providing value-added services to your customers Enable universal control of room facilities (air condition, lighting, etc.) Encourage energy saving through real or virtual incentives Deliver useful information through an elegant and user-friendly experience Promote products and services offered by the hotel or by associated partners Provide interactive access to hotel services and improve your employee utilization HotΕΛ V I P
Room Control Enable centralized control of room facilities Air-Condition (turn on/off, change setpoint, etc) Lighting (turn on/off, control dimming) View window status (open/closed) Display level of power consumption and encourage energy saving through appropriate incentives A leaf whose growth depends on the amount of energy consumed is used as a “virtual” incentive “Real” incentives (e.g. discounts to hotel’s services) can also be employed A ranking table of guests’ power efficiency can also be used to promote energy saving
Information Delivery Deliver information such as Weather Current status / Short and Long-term forecast Points of interest (e.g. museums, exhibitions, etc.) Maps / Admission fees / Opening times Hotel services (e.g. swimming pool, gym, etc.) Opening times / Rules / Admission fees Display up-to-date information (e.g. modified pool opening times due to a special event) Reduce cost of producing and maintaining printed material Reuse available content (e.g. hotel website) Relax employee workload
Interactive Services Offer interactive access to the hotel’s services Room service (e.g. browse menu, place order etc.) Housekeeping (e.g. request extra pillows, blankets, “Make up my room” or “DND”, etc.) Facilities (e.g. browse spa services and fees, book a session, etc.) Billing (e.g. check bill status, request fast-track checkout, etc.) Promote products and services offered by associated partners (Restaurants, car rental services, guided tours, etc.) Requires no special hardware at the front-desk (just a PC/tablet or similar Internet-enabled device)
System Architecture The standard HotΕΛ VIP topology uses a variety of wired and wireless interfaces This can be modified to address the specific requirements of each deployment
V I P Terminal Any Android-enabled device can be used as a VIP terminal This includes Android tablet (wall/desk-mounted or freestanding) TV (with HDMI Android stick) The VIP terminal can also relay information to any internet-enabled guest device (mobile phone, laptop, etc.) 37
V I P Extensions The VIP platform offers endless possibilities for customer-specific applications Some of the areas where customization can be applied are Interface design Use your own colors, pictures, logo on the terminal interface Information content Use existing information (e.g. hotel’s website) Interactive services Integrate a custom interactive service on the VIP platform (e.g. bulletin board / chat application) Terminal Customize the terminal enclosure, placement We are happy to discuss any other customization requests 38
Το “HotΕΛ” αποτελεί Ένα gadget που ζωντανεύει την εικόνα του ξενοδοχείου σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη Το άγρυπνο μάτι του ξενοδόχου Ένα εργαλείο μεγιστοποίησης του κέρδους Την βάση πάνω στην οποία εδράζεται η μελλοντική ανάγκη ολοκληρωμένου ελέγχου της περιουσίας (Κοινόχρηστοι χώροι, πισίνες, κλπ.) Την αναβάθμιση της άνεσης που παρέχεται στο φιλοξενούμενο Το μέσο που καθιστά κάθε ξενοδοχείο, οποιουδήποτε μεγέθους, ικανό να ακολουθήσει τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας. 39
Το “HotΕΛ” στοχεύει στην μεγιστοποίηση κέρδους …τη μείωση άσκοπων δαπανών ενέργειας …τη μείωση βλαβών στα κλιματιστικά ... τη χρήση του ως κεντρικό σύστημα ελέγχου (B.E.M.S) που αναβαθμίζει το ξενοδοχείο σε «GREEN HOTEL» - Μεγαλύτερη προτίμηση από τουριστικά πρακτορεία και ιδιώτες. Που προέρχεται από… ...την οργάνωση προσωπικού καθαριότητας και τις αυτόματες λειτουργίες που εκτιμώνται από τον πελάτη. ...τη μέτρηση της ενεργειακής συμπεριφοράς της επιχείρησης που δίνει απάντηση στο πρόβλημα: ...τους ακριβείς προϋπολογισμούς δεικτών που παρέχει όπως kWh / διαμονή και την ταξινόμηση δωματίων βάσει ενεργειακών δαπανών. “You cannot manage what you cannot measure” W. Edwards Deming 40
Πλεονεκτήματα του συστήματος Γρήγορη απόσβεση της αρχικής επένδυσης. Μικρό κοστος εγκατάστασης λόγω της ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ των ελεγκτών δωματίων και με την κεντρική μονάδα (λιγότερα καλώδια). Δεν απαιτεί αντικατάσταση των υφιστάμενων θερμοστατών στα fan coils. Η τεχνολογία μέσω Internet (Cloud based), επιτρέπει ο έλεγχος και η εποπτεία να γίνονται από οποιαδήποτε σημείο της γης, χωρίς να γίνεται εγκατάσταση κάποιου προγράμματος σε υπολογιστή του ξενοδοχείου. Η καταγραφή κατανάλωσης ενέργειας & θερμοκρασίας βοηθά τον ξενοδόχο να αξιολογήσει τον εξοπλισμό του, να έχει έγκαιρη διάγνωση βλαβών, να κατανοήσει την συμπεριφορά των πελατών και να προβεί σε επιπλέον ενέργειες εξοικονόμησης ενέργειας και βελτιστοποίησης του τρόπου λειτουργίας. 41
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας ! 42 42