Η μουσική και η καρδιά μας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά Χημεία Β΄ Λυκείου Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜSc - Med.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 6: Ατομικές διαφορές και ικανότητες κίνησης
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
«Οικοδεσπότες στις ιδέες και στα συναισθήματά μας» (Ελένη Καλλία)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Ποιος άλλος μένει εδώ; ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ.
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Ακούτε μουσική ; 2α Λυκείου 1η Λυκείου.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ψυχανάλυση.
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
«Το επείγον στην Παιδιατρική»
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μουσική και η καρδιά μας Μ-Π. Σαπουντζάκης1, Ε-Μ. Γαβρίλη2 Εισηγητές: 1Μάριος – Παντελής Σαπουντζάκης 17ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, 2Ειρήνη – Μαρία Γαβρίλη, 1o Γενικό λύκειο Θέρμης Επιβλέποντες Καθηγητές: 3Γεώργιος Μακρής, MEd Μαθηματικός - MSc Πληροφορικός 4Αντιγόνη Τρανίδου, Απόφοιτη Ιατρικής Σχολής Α.Π.Θ. ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Θα μπορούσε η μουσική να επηρεάσει την καρδιά μας; Αν ναι, πώς; Για την εργασία αυτή διεξήγαμε μια έρευνα σχετικά με τη μουσική και τις επιδράσεις της στην αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό, εξετάζοντας έναν αριθμό ατόμων. Εν τέλει, τεκμηριώσαμε τα αποτελέσματα ερευνώντας σχετική βιβλιογραφία, ελληνική και ξενόγλωσση. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Στην έρευνα μετείχαν 41 συμμετέχοντες. Για τις μετρήσεις μας χρησιμοποιήθηκαν αναλογικό πιεσόμετρο και οξύμετρο δακτύλου με δείκτη καρδιακών παλμών και η χρήση ακουστικών για τη μουσική. Τα τραγούδια που επιλέχθηκαν ήταν ένα απαλό κομμάτι (Tango to Evora – Loreena McKennitt) με τέμπο 119 BPM, ένα μεσαίο κομμάτι με τέμπο 136 BPM (Friday I’m in love – The Cure), και ένα δυναμικό κομμάτι με τέμπο 116 BPM (Layla – Eric Clapton). Άξιο αναφοράς είναι επίσης η διαφοροποίηση στην ένταση και στην δυναμικότητα του κάθε κομματιού. Ως βοηθητικό μέσο για τις γραφικές παραστάσεις χρησιμοποιήθηκε ο λόγος μεταβολής, ο οποίος δείχνει τη μεταβολή των επιμέρους χαρακτηριστικών που μελετήθηκαν σε σχέση με το χρόνο και υπολογίστηκε με τη χρήση του μαθηματικού τύπου: (Τελ. Τιμή- Αρχ. Τιμή)/Αρχ.Τιμή*100 ενώ πολλαπλασιάζεται με το 100 ούτως ώστε το αποτέλεσμα να βγει στην εκατοντάβαθμη κλίμακα (%). Σχ. 1. Γραφική Παράσταση της σχέσης του Ρυθμού Μεταβολής (%) με την αντίστοιχη χρονική περίοδο μεταβολής σχετικά με τη Συστολική και Διαστολική Αρτηριακή Πίεση και τον Καρδιακό Παλμό   Αρχική - Κομμάτι 1 Κομμάτι 1 - Κομμάτι 2 Κομμάτι 2 - Κομμάτι 3 Ηλικία Λόγος Μεταβολής (%) <18 13,49 -2,52 8,7925 18-40 -1,03 -0,51 9,15 >40 -2,255 1,49 9,525 3,346 4,17 -4,2533 7,35 1,37 -4,17 -1,47 -1,37 5,88 Σχ. 2. Γραφική Παράσταση της σχέσης του Φύλου και της Ηλικίας των συμμετεχόντων με το Ρυθμό Μεταβολής (%) του Καρδιακού Παλμού ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Από τα παραπάνω αποτελέσματα καταλήξαμε σε πληθώρα αξιοσημείωτων συμπερασμάτων. Στο πειραματικό μέρος, στη σύγκριση της αρχικής μέτρησης με το 1ο κομμάτι παρατηρήθηκε μείωση, με λόγο μεταβολής θετικό και ίσο με 1,47%, της διαστολικής πίεσης καθοδικά στο - 6,56% και των καρδιακών παλμών ανοδικά σε 5,66%. Στη σύγκριση μεταβολής από το κομμάτι 1 στο κομμάτι 2, παρατηρήθηκε άνοδος στην συστολική και διαστολική πίεση σε ποσοστά 2,98% και 15,44% αντίστοιχα ενώ στην τελευταία σύγκριση παρατηρήθηκε αύξηση και στα τρία σημεία με την αύξηση της συστολικής πίεσης να είναι 2,76%, της διαστολικής πίεσης να βρίσκεται στο 4,52% και του καρδιακού παλμού στο 3,17%. Επίσης, συμπεραίνουμε ότι υπήρξε μεγαλύτερη αύξηση της διαστολικής πίεσης συνολικά έναντι της συστολικής, γεγονός που αποδώσαμε στο ότι οι διανοητικές ικανότητες σχετίζονται με την διαστολική πίεση ενώ οι κινητικές και σωματικές ικανότητες σχετίζονται με τη συστολική πίεση. Συμπερασματικά, επιβεβαιωθήκαν οι προσδοκίες μας στο κομμάτι του ότι παρατηρήσαμε όντως αύξηση στη συστολική και διαστολική πίεση σε σχέση με το κομμάτι 1 και 2 καθώς επίσης και στη σύγκριση των κομματιών 2 και 3 πετυχαίνοντας παράλληλη αύξηση και του καρδιακού παλμού στην ίδια σύγκριση ενώ διαψεύστηκαν οι προσδοκίες μας στο κομμάτι του ότι υπήρχε αύξηση στη συστολική πίεση στην σύγκριση αρχικής μέτρησης με το 1ο κομμάτι (ενώ περιμέναμε μείωση) και στο κομμάτι του καρδιακού παλμού, στο οποίο παρατηρήθηκε αύξηση στη σύγκριση αρχικής μέτρησης με το 1ο κομμάτι και μείωση στη σύγκριση 1ου και 2ου κομματιού (ενώ περιμέναμε μείωση και αύξηση αντίστοιχα). Αναφορικά με την αναγωγή σε μουσικοθεραπεία φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται λόγω της μείωσης της διαστολικής πίεσης (σε ποσοστό -6,56%) στη σύγκριση της αρχικής μέτρησης με το 1ο (χαλαρωτικό) μουσικό κομμάτι). ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Από την έρευνα, περιμένουμε η αρτηριακή πίεση και ο καρδιακός παλμός να παρουσιάζουν μεταβολή καθοδική σε σχέση με τις αρχικές μετρήσεις στο πρώτο κομμάτι και σταδιακή αυξητική μεταβολή από το κομμάτι 1 στο κομμάτι 2 και από το κομμάτι 2 στο 3 κατά συνέπεια. Από τα αποτελέσματα που θα αποκομίσουμε περιμένουμε επίσης να πάρουμε τη δυνατότητα να ανάγουμε την έρευνα μας στη χρήση της μουσικής σαν μέσο θεραπείας κυρίως για άτομα με Αρτηριακή Υπέρταση (έχοντας ως πείραμα μικρό ποσοστό και ανάγοντας σε μεγαλύτερο).    ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ Μπορούμε κάλλιστα να τεκμηριώσουμε την τελευταία μας υπόθεση βάσει της έρευνας των G. Cervellin και G. Lippi (2011), οι οποίοι αναφέρουν ξεκάθαρα ότι η ιατρική επήρεια της μουσικής είναι γνωστή από τα αρχαία χρόνια και ότι πειραματικά δεδομένα έδειξαν ότι είδη μουσικής μπορούν να ρυθμίσουν καρδιακές και νευρολογικές λειτουργίες ενώ τονίζουν ότι το ερευνητικό υπόβαθρο της έρευνας είναι σε πρώιμα στάδια σε αυτόν τον τομέα. Τα άλλα αποτελέσματα δεν μπορέσαμε να τα συσχετίσουμε βιβλιογραφικά λόγω της γενικής έλλειψης έρευνας στον τομέα αυτό και της παράλληλης γενικοποίησης των δικών μας αποτελεσμάτων και της μικρής ερευνητικής αξίας όπως προαναφέρθηκε λόγω του μειωμένου αριθμού συμμετεχόντων. 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Αθήνα 2017