Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Ενότητα-5η Ενότητα Πρακτικό + Θεωρητικό Μέρος Οκτώβριος 2013
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Τίτλος εισήγησης «Η Κέρκυρα από το χθες στο σήμερα μέσα από τις ηχογραφήσεις μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»
5η Συνάντηση Οι ήχοι που προκύπτουν μέσα από την ποίηση & τη λογοτεχνία Οι περιγραφές των σκηνών μέσα από την αίσθηση της ακοής
Εύρεση ήχων μέσα από τα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Εύρεση ήχων μέσα από τα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 1ο Βήμα: Επιλέγω ένα ποίημα της αρεσκείας μου [ή πεζό ή απόσπασμα] από το σχολικό εγχειρίδιο. Το κάθε παιδί επιλέγει ένα διαφορετικό κείμενο. 2ο Βήμα: Σημειώνω ήχους που ακούω τη στιγμή που διαβάζω το κείμενο μέσα στην τάξη μου. Οι ήχοι προκύπτουν από τις σκηνές που περιγράφονται, τις λέξεις, την ατμόσφαιρα αλλά & από αυτό που δημιουργεί το δικό μου μυαλό, η δική μου αίσθηση στο χώρο, η εποχή που τοποθετώ τους ήχους! 3ο Βήμα: Μεταφέρω κάποιους από τους ήχους αυτούς στο τετράδιο μου. [1η προσπάθεια εύρεσης ήχων από κείμενα]
Ομάδα Ηχογράφησης Αρμοδιότητες & υπεύθυνοι ομάδας Ορίζουμε έναν υπεύθυνο για να συλλέξει τους ήχους όλων των μαθητών & να τους περάσει σε βάση ήχων από τα κείμενα στον υπολογιστή. Υπεύθυνες ορίστηκαν με σύμφωνη γνώμη της τάξης & δική τους: η Μαρία & η Ελένη. Ορίζουμε 1 υπεύθυνη για να περάσει όλους τους ήχους σε βάση δεδομένων στον υπολογιστή [Ορίστηκε η Αλεξάνδρα] & 1 υπεύθυνη για να τους κατηγοριοποιήσει σε φυσικούς – τεχνητούς/ παλαιούς – σύγχρονους. [Ορίστηκε η Χριστιάνα]
Εύρεση ήχων μέσα από τα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Εύρεση ήχων μέσα από τα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Βήμα 4ο: Επιλέγουμε από την δική μας αναγνωστική εμπειρία κάποιους ήχους & τους διαβάζουμε στην τάξη. Συζητάμε για την ευκολία ή δυσκολία εύρεσής τους ανάλογα το απόσπασμα. Δίνουμε το υλικό στους υπεύθυνους ομάδας για καταγραφή.