Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
Advertisements

ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2: ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΙΟΝΤΙΚΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΩΝ (α)
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΟΥΣ
Παρουσίαση για την ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Πέτρος Χαβιατζής.
Γεωργική Χημεία Ενότητα 8: Χημικές αντιδράσεις, θερμοδυναμική/κινητική
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Ανόργανη Φαρμακευτική Χημεία, 3ο εξάμηνο Δ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Καταστάσεις του νερού – μορφές
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
RCCH<ROH<C6H5OH<RCOOH
Διδακτέα ύλη ( ): Κεφάλαιο 1 – Πετρέλαιο – Υδρογονάνθρακες (Η/C)
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΙΟΝΤΟΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα μαγικά ποτήρια Ερμηνεία: Το υγρό-τσάι που γεμίζει τα ποτήρια είναι το ζουμί από βρασμένο κόκκινο λάχανο και περιέχει μια φυσική χρωστική (ανθοκυανίνη)
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Το κλίμα της Ευρώπης.
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Ανόργανη Φαρμακευτική Χημεία, 3ο εξάμηνο Δ
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
PH.
2. ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Βιολογία Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΑΦΥΔΡΑΛΟΓΟΝΩΣΗ ΑΛΚΥΛΑΛΟΓΟΝΙΔΙΩΝ. Οδηγεί σε αλκένια
Ένα απαραίτητο βιολογικά δραστικό στοιχείο Πρωτεϊνες Zn-zinc fingers
Οι φυσικές καταστάσεις.
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας Σταυρακάκης Κων/νος Εφραίμ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΙΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΟΛΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ Τοποθέτησα την επιφάνεια του ξύλου σε εξωτερική θερμοκρασία 17οC για μια ώρα και ανά ένα τέταρτο μετρούσα την θερμοκρασία Του.
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
МЕТАЛНА ВЕЗА..
ATP το ενεργειακό νόμισμα του κυττάρου
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Теориялық мүмкіндікпен салыстырғанда зат шығымын есептеу.
Θεωρητικό Μέρος Τα κρυσταλλικά ιζήματα έχουν δομή κρυσταλλικού πλέγματος , το οποίο από τη μία ένωση στην άλλη διαφέρει και έχει διαφορετική γεωμετρική.
Διοξείδιο του άνθρακα Το CO2 εισέρχεται στα φυσικά νερά από τις εξής οδούς: Από την ατμόσφαιρα Με το νερό της βροχής (ελαφρώς όξινο) Ως προϊόν αποσύνθεσης.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΔΑΠΕΔΟΘΕΡΜΑΝΣΗ Στη δαπεδοθέρμανση το στοιχείο που αποδίδει τη θερμότητα είναι το δάπεδο του χώρου. Το δάπεδο θερμαίνεται από σωλήνες που έχουν τοποθετηθεί.
Παιγνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Αραίωση διαλυμάτων Νόμος της Αραίωσης Ερώτημα
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
CaCO3 + 2H+ =Ca H2O + CO2 Δεδομένα t, min X
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων Τα οργανικά οξέα εμφανίζουν το ίδιο σύνολο ιδιοτήτων με τα ανόργανα οξέα (όξινος χαρακτήρας) Επιμέλεια Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης

Οξικό οξύ

1)Τα καθαρά οξέα δεν έχουν όξινο χαρακτήρα  Απαιτείται μια συζυγής βάση όπως το νερό για να τις εκδηλώσουν. Πρέπει να δώσουν πρωτόνιο (Η+) σε κάποιο άλλο σώμα το οποίο χαρακτηρίζεται «βάση». Το νερό όταν διαλύσουμε ένα οξύ σ’ αυτό δρα  σαν πρωτονιοδέκτης σύμφωνα με την αντίδραση: ΗΑ  +  Η2Ο       Η3Ο+ +  Α-  Έτσι λοιπόν η επαφή στερεού κιτρικού οξέος, δεν αλλάζει το χρώμα του πεχαμετρικού χαρτιού. Επιπλέον η ανάμιξη στερεού κιτρικού οξέος και ανθρακικού νατρίου δεν εμφανίζει αντίδραση. Να γίνει σύγκριση με την ανάμιξη στερεού νιτρικού μολύβδου Pb(NO3)2 και στερεού ιωδιούχου καλίου KI.

2) Τα διαλύματά τους έχουν pH μικρότερο από το 7 2) Τα διαλύματά τους έχουν pH μικρότερο από το 7. (Σε 25 oC) 3) Αλλάζουν το χρώμα των δεικτών 4) Εξουδετέρωση διαλύματος CH3COOH με διάλυμα NaOH CH3COOH + NaOH→  CH3COONa + H2O

5)  Αντιδρούν με τα ηλεκτροθετικότερα του υδρογόνου μέταλλα και ελευθερώνουν υδρογόνο Διάλυμα οξικού οξέος αντιδρά με μόλυβδο και δίνει οξικό μόλυβδο και υδρογόνο, γεγονός που δηλώνεται από τις φυσαλίδες που θα σχηματισθούν στο μέταλλο.  Μετά από μερικά δευτερόλεπτα προσθήκη μικρής ποσότητας διαλύματος Ιωδιούχου Καλίου (ΚΙ) οδηγεί στο σχηματισμό κίτρινου ιζήματος Ιωδιούχου μολύβδου (PbI2). 2CH3COOH + Pb→ (CH3COO)2Pb + H2↑

6) Αντιδρούν με ανθρακικά άλατα και ελευθερώνουν διοξείδιο του άνθρακα 2 CH3COOH + Na2CO3   CH3COONa + H2O + CO2 Παρατηρούμε έντονο αφρισμό που οφείλεται στο παραγόμενο διοξείδιο του άνθρακα. Εισάγουμε το αναμμένο κερί στο σωλήνα και βλέπουμε να σβήνει, κάτι που υποδηλώνει την ύπαρξη διοξειδίου του άνθρακα.

Βιβλιογραφία http://www.chemview.gr https://sites.google.com/site/hxhmeiamou/chemika-stoicheia http://www.scribd.com/doc/19897323/-