Οι μεγάλοι διωγμοί των Χριστιανών: Δέκιος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Γρήγορη επανάληψη.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Εργασία α σελίδα 82 Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β 3. Εργασία α α. Κάθε μέρα εκατομμύρια χριστιανοί όλων των Εκκλησιών σε όλα τα πέρατα της γης απευθύνουν στον.
ΤΟ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Σταύρος Μαυρομιχάλης Γ2 Μάθημα:Θρησκευτικά Υπεύθυνος κθαηγητής: Καπετανάκης Γεώργιος Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΔΙΩΓΜΟΙ ΕΠΙ ΔΟΜΙΤΙΑΝΟΥ (81-96 μΧ.)
Νέρωνας (54-68 μ.Χ) 1ος Διωγμός.
Ένας πολιτισμός ΄΄σταθμός΄΄ στην εξέλιξη της ιστορίας
Ολυμπιακα αθληματα.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΪΑΝΟΥ Άρτεμις Βεζυργιάννη Εύα Ζορμπά.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Το καλοκαίρι Σταύρος Θοδωρής.
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Ευρωπαϊκή Ιστορία 4η συνάντηση 14/3/2017.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Η ιστορία των Χριστουγέννων
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Οι Διωγμοι του Διοκλητιανου
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Η εκκλησία στη Δύση Η διάσπαση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
Των μαθητών της Ε΄ τάξης του ΠΠΣΠΘ
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι μεγάλοι διωγμοί των Χριστιανών: Δέκιος Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3

Δέκιος Ο Δέκιος (Γάιος Μέσσιος Κουίντος Δέκιος Αύγουστος) ήταν Ρωμαίος αυτοκράτορας από το 249 μ.Χ. έως το 251 μ.Χ. Κατά το τελευταίο έτος της βασιλείας του συμβασίλεψε με τον γιο του Ερέννιο Ετρούσκο έως ότου σκοτώθηκαν και οι δύο στη μάχη της Αβρίττου.

Οι διωγμοί των Χριστιανών Τον Ιανουάριο του 250, ο Δέκιος εξέδωσε ένα διάταγμα για την καταστολή του Χριστιανισμού. Το διάταγμα ήταν αρκετά σαφές: Όλοι οι κάτοικοι της αυτοκρατορίας πρέπει να θυσιάσουν πριν από τους δικαστικούς της κοινότητάς τους "για την ασφάλεια της αυτοκρατορίας" μία συγκεκριμένη ημέρα (η ημερομηνία θα ποικίλει από τόπο σε τόπο και η σειρά μπορεί να γίνει έτσι ώστε η θυσία να ολοκληρωθεί εντός ορισμένης προθεσμίας αφότου μια κοινότητα λάβει το διάταγμα). Όταν θυσιάσουν, θα λάβουν πιστοποιητικό (libellus), που καταγράφει το γεγονός ότι έχουν συμμορφωθεί με την εντολή.

Ο Δέκιος, με το διάταγμα είχε ως σκοπό την ηρεμία των πολιτών και την ασφαλεια της αυτοκρατορίας, αντίθετα όμως προκάλεσε μια «τρομερή κρίση εξουσίας, όπου διάφοροι χριστιανοί επίσκοποι και το ποίμνιό τους, αντέδρασαν σε αυτό με διάφορους τρόπους» Το διάταγμα άρχισε να εφαρμόζεται απαιτώντας από τους επισκόπους και τους αξιωματούχους της εκκλησίας να κάνουν θυσία για τον αυτοκράτορα, ένα θέμα όρκου πίστεως τον οποίο οι Χριστιανοί θεώρησαν προσβλητικό.

Τα πιστοποιητικά εκδόθηκαν σε όσους ικανοποίησαν τις παγανιστικές επιτροπές κατά τη διάρκεια της δίωξης των Χριστιανών υπό τον Δέκιο. Σαράντα έξι τέτοια πιστοποιητικά έχουν δημοσιευτεί ως σήμερα, όλα χρονολογούνται το 250, τέσσερα από τα οποία στην πόλη Οξύρρυγχο. Οι χριστιανοί πιστοί που αρνούνταν να προσφέρουν παγανιστική θυσία για τον αυτοκράτορα και την αυτοκρατορική ευημερία κινδύνευαν εντός ορισμένης ημερομηνίας, κινδύνευαν να τιμωρηθούν με βασανιστήρια και εκτελέσεις Διωγμοί Χριστιανων Η πόλη Οξύρρυγχος

Ένας αριθμός επιφανών χριστιανών αρνήθηκαν να κάνουν την θυσία και θανατώθηκαν κατά τη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων του Πάπα Φαβιανού το 250. Το αντι-χριστιανικό αίσθημα οδήγησε σε πογκρόμ(μαζική και οργανωμένη βίαιη επίθεση)εναντίον των χριστιανών σε Καρχηδόνα και Αλεξάνδρεια. Στην πραγματικότητα όμως, κατά το δεύτερο έτος της βασιλείας του Δέκιου, η αγριότητα των διώξεων είχε χαλαρώσει και η προηγούμενη παράδοση της ανεκτικότητας άρχισε να επανέρχεται. Η χριστιανική εκκλησία ποτέ δεν ξέχασε την εποχή του Δέκιου τον οποίο κατονομάζουν ως "σκληρό τύραννο» Πάπας Φαβιανός

Η Επιδημία του Κυπριανού Γαλλιηνός Την ίδια εποχή ξέσπασε ένα δεύτερο κύμα της επιδημίας του Γαλιηνού, με αποκορύφωμα το διάστημα μεταξύ 251 και 266 που στοίχιζε τη ζωή 5.000 καθημερινά, μόνο στη Ρώμη. Αυτή η επιδημία αναφέρεται και ως η "επιδημία του Κυπριανού" (ο οποίος ήταν επίσκοπος Καρχηδόνας, εκεί όπου η νόσος και ο διωγμός των Χριστιανών ήταν αμείλικτα). Ο βιογράφος του Κυπριανού, Πόντιος, έδωσε μια ζωντανή εικόνα της καταστροφικής επίδρασης της επιδημίας και ο Κυπριανός μνημονεύει το γεγονός στο δοκίμιό του De mortalitate . Στην Καρχηδόνα, οι "διώξεις του Δέκιου" που εξαπολύθηκαν κατά την έναρξη της επιδημίας, στόχευσαν τους χριστιανούς ως αποδιοπομπαίους τράγους. Το Διάταγμα του Δέκιου ανανεώθηκε από τον Βαλεριανό το 253 και καταργήθηκε από τον γιο του Γαλλιηνό το 260-1.

Πηγές https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%AD%CE%B A%CE%B9%CE%BF%CF%82 https://www.google.gr/search?q=%CE%94%CE%95%C E%9A%CE%99%CE%9F%CE%A3&biw=1366&bih=659& site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ _AUoAWoVChMIiP3hwvKCyQIVRLQUCh1oiAXO#imgrc=z RqIbw11hP_N_M%3A