Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας Δ.Κ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Η μέθοδος project Εισαγωγικά: Συνιστά εναλλακτική συνεργατική μορφή διδασκαλίας και μάθησης και υλοποιεί βασικές αρχές του Νέου Σχολείου, αποτελώντας διακριτή ενότητα του προγράμματος Σπουδών.
Τεκμηρίωση της εκπαιδευτικής σημαντικότητας των ερευνητικών εργασιών (project) Ενεργοποιούν τη σκέψη, τη δημιουργικότητα και την πρωτοβουλία. Ενισχύουν το ενδιαφέρον για τα διδασκόμενα μαθήματα. Ασκούν τους μαθητές στην επιστημονική μέθοδο των επιμέρους ειδικοτήτων. Αποβλέπουν στην ανάπτυξη του στοχασμού, στην όξυνση της κριτικής αυτοκριτικής ικανότητας. Διεγείρουν την προσωπική ευθύνη σε σχέση με τα παγιοποιημένα πρότυπα, τις κυρίαρχες αξίες, τις ανθρώπινες επιλογές κ.ά. Ενθαρρύνουν και προάγουν τη συλλογικότητα και την ομαδοσυνεργατική λειτουργία των εμπλεκομένων. Δημιουργούν διαύλους επικοινωνίας της σχολικής μονάδας με την τοπική κοινωνία. Επιτρέπουν τη σφαιρωμένη – πολυεπίπεδη θεώρηση των ερευνώμενων θεμάτων.
Ταξινόμηση των ερευνητικών εργασιών με βάση τη σκοποθεσία τους Ταξινόμηση των ερευνητικών εργασιών με βάση τη σκοποθεσία τους Ε.Ε. για τη βαθύτερη κατανόηση του φυσικού και κοινωνικού κόσμου Ε.Ε. για την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων σε προβληματικές καταστάσεις Ε.Ε. για κατασκευή ποικίλης φύσης αντικειμένων και συστημάτων Ε.Ε. για καλλιτεχνική έκφραση Ε.Ε. που συνδυάζουν σκοπούς από τους παραπάνω
Ταξινόμηση την ερευνητικών εργασιών με βάση τη θεματική τους Ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες Φυσικομαθηματικές επιστήμες και τεχνολογία Τέχνες και πολιτισμός Περιβάλλον και αειφορία
Ποιοι συμμετέχουν στην εποπτεία και καθοδήγηση των ερευνητικών εργασιών Συμμετέχουν οι καθηγητές Λυκείου όλων των ειδικοτήτων.
Τα στάδια υλοποίησης μιας Ε.Ε. 1ο Στάδιο: Επιλογή του θέματος και του συντονιστή 2ο Στάδιο: Συγκρότηση των μαθητών σε ομάδες, διαμόρφωση πλαισίου δράσης και διάλειμμα αλληλοενημέρωσης και ανατροφοδότησης 3ο Στάδιο: Συγκέντρωση και ταξινόμηση του ερευνητικού υλικού, παρουσίαση των προϊόντων του project και αξιολόγησή του
Χρηστική επισήμανση¹ : Η συγκρότηση μικροομάδων προϋποθέτει: Χρηστική επισήμανση¹ : Η συγκρότηση μικροομάδων προϋποθέτει: Κατανόηση και συναποδοχή κοινών σκοπών Θετική αλληλεξάρτηση μελών Ατομική και συλλογική ευθύνη Συνθήκες άμεσης οπτικής επαφής και επικοινωνίας των μελών Ενεργός αλληλοπαρωθητική επικοινωνία μεταξύ όλων των μελών Αποκέντρωση της διδασκαλικής εξουσίας Ισότητα ευκαιριών επιτυχίας σε όλα τα μέλη Απόδοση λόγου (accountability) Ανάπτυξη συνεργατικών και συναγωνιστικών σχέσεων με υπόλοιπες ομάδες
Χρηστική επισήμανση² : Ο ρόλος της εκπαιδευτικής Χρηστική επισήμανση² : Ο ρόλος της εκπαιδευτικής αξιολόγησης είναι διττός Ανατροφοδότηση και διαμόρφωση των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων (διαμορφωτική αξιολόγηση) Επισήμανση στο τέλος της παρέμβασης με αξιοποιήσιμο τρόπο των επιτυχιών και αστοχιών της (τελική αξιολόγηση)