Η καινοτομία και η δημιουργικότητα στη Διά Βίου Μάθηση Η καινοτομία και η δημιουργικότητα στη Διά Βίου Μάθηση Αλέξης Κόκκος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία Ψηφιακή ικανότητα Μεταγνωστικές ικανότητες Κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη Αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητα Πολιτιστική γνώση και έκφραση
Δημιουργικότητα είναι η δραστηριότητα που οδηγεί σε ιδέες ή λύσεις: Πολλαπλές (σε αντίθεση με τη ‘μία σωστή’) Καινοτόμες ή εναλλακτικές Ποικίλες (με πολλαπλούς συνδυασμούς γύρω από το ίδιο θέμα)
Ερευνητικό ερώτημα: Την ικανότητα για δημιουργικότητα τη διαθέτουν μόνο λίγα, προικισμένα άτομα;
Ερευνητικό Ερώτημα: Η δημιουργικότητα μπορεί να διδαχθεί;
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ Ενθαρρύνεται η εξερεύνηση / αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων σκέψης. Η ποικιλομορφία και η απόκλιση είναι αποδεκτές. Υποστηρίζεται η ανάληψη πρωτοβουλιών. Η ευελιξία σε ιδέες είναι καλοδεχούμενη. Η ανάληψη ρίσκου και ο αυθορμητισμός είναι επιθυμητά.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ Συζήτηση Παιχνίδι ρόλων Διάλογος / Ερωτήσεις-απαντήσεις Προσομοίωση Καταιγισμός ιδεών Επίλυση προβλημάτων Συστηματική παρατήρηση μιας συγκεκριμένης πρακτικής Συστηματική παρατήρηση ενός έργου τέχνης
«Γυναίκα με περιστέρια» Picasso