Συνέδριο της ΕΛΕΣΥΠ: Η επιχειρηματικότητα ως Επαγγελματική Επιλογή & η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Κυριακή 08 Δεκεμβρίου 2014 Παραστατίδης Κων/νος, Εκπαιδευτικός -Υπεύθυνος ΚΕ.ΣΥ.Π. Βέροιας Φωτίου Νικόλαος, Εκπαιδευτικός -Υπεύθυνος ΚΕ.ΣΥ.Π. Κατερίνης Καζαντζίδης Σάββας, Εκπαιδευτικός -Υπεύθυνος ΚΕ.ΣΥ.Π. Νεάπολης Λούκα Μαριάνα, Εκπαιδευτικός Διευθύντρια Γυμνασίου Πλατέος Η Νεανική Επιχειρηματικότητα μέσα από τα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Τα χρόνια της …Αθωότητας! Παράλυση - ατολμία
Νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης.
Νέες εποχές στην εργασία: Μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Εξωστρέφεια. Εκπαίδευση
Αγωγή Σταδιοδρομίας Έρχεται συμπληρωματικά να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες για: ενεργοποίηση, κριτική προσέγγιση και συμμετοχή του ίδιου του ατόμου σε θέματα που, είτε βραχυπρόθεσμα, είτε μακροπρόθεσμα, άμεσα το αφορούν και σχετίζονται με τη ζωή του.
Δημιουργία επιχείρησης.
Κριτήρια Επιλογής προϊόντος: Ασφαλές (ως προς την χρήση αλλά και τη διαδικασία παραγωγής). Υλοποιήσιμο με τους οικονομικούς πόρους που διαθέτουμε. Δυνατότητα παραγωγής του με τα υπάρχοντα μέσα και γνώσεις.
Καταιγισμός ιδεών Οι μαθητές προτείνουν ιδέες που πληρούν τα κριτήρια: Ασφάλειας, οικονομικών πόρων, μέσα – γνώσεων. Επιλέγουμε το προϊόν μετά από ψηφοφορία.
Ανάληψη ρόλων Κάθε μαθητής επιλέγει ομάδα και θέση μέσα στην ομάδα. Αναζητά πληροφορίες προτείνει ενέργειες – δράσεις ενεργεί.
Δημιουργία εικονικής Επιχείρησης ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin 4ο ΓΕΛ Βέροιας 2013 - 14
Τμήμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin Τμήμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
Τμήμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin Τμήμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
Τμήμα: ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin Τμήμα: ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Τμήμα: ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin Τμήμα: ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ Sweet Sin Τμήμα: ΑΠΟΘΗΚΗ και ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Διάθεση προϊόντος στην Αγορά.
Δίκτυα συνεργαζόμενων σχολείων Παραγωγή πρώτης ύλης (Αρωματικά φυτά, γάλα κλπ). Μεταποίηση (κηραλοιφή, αρωματικά κεριά, τυρί κλπ). Προβολή προϊόντων (ιστοσελίδα). Διάθεση προϊόντων. (πρατήριο πώλησης σε αστικό κέντρο)
Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας μπορεί να δώσει ελκυστική διέξοδο στην επαγγελματική αποκατάσταση των νέων. Μεταξύ των άλλων που μπορεί να κάνει η χώρα μας, και ειδικότερα οι μελλοντικοί εργαζόμενοι για να ξεπεράσουν την οικονομική κρίση, είναι να αναπτύξουν τον τουριστικό και τον αγροτοδιατροφικό τομέα σε συνδυασμό με την προβολή του πολιτισμού και των παραδόσεων – συνηθειών μας.
Η διάδοση και η υιοθέτηση από τους κατοίκους άλλων χωρών της ιδέας της μεσογειακής διατροφής για παράδειγμα μπορεί να δώσει ώθηση: • Στον τουρισμό, αφού περισσότεροι άνθρωποι από όλον τον κόσμο θα θελήσουν να επισκεφθούν και να δουν τον τόπο αλλά και τον τρόπο παραγωγής υγιεινών τροφών. • Στη γεωργία όπου μπορούν οι γεωργοί μας να αναπτύξουν καλλιέργειες που δεν θα στοχεύουν στην ποσότητα (στόχος επίπονος, χαμηλά αμειβόμενος και πιότερα ταιριαστός με τις μηχανές) αλλά στην ποιότητα (ασχολία αρμόζουσα σε ελεύθερα – δημιουργικά άτομα). • Στη ίδρυση επιχειρήσεων σχετικών με τη διατροφή (όπου τα παραγόμενα γεωργικά προϊόντα θα τυποποιούνται και θα μεταποιούνται αυξάνοντας αντίστοιχα την προστιθέμενη αξία τους προς όφελος τόσο των γεωργών που τα παρήγαγαν όσο και αυτών που θα εργάζονται στις επιχειρήσεις αυτές, όπως, γεωπόνοι, χημικοί μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, υπεύθυνοι marketing, οικονομολόγοι, πτυχιούχοι διοίκησης επιχειρήσεων κ.α.).
Σχεδιάσαμε έτσι τα φετινά προγράμματα επιχειρηματικότητας με τα σχολεία , ώστε: Το 1ο Γυμνάσιο Νάουσας να μελετήσει τις αρχαιότητες και τα αξιοθέατα της περιοχής και να φτιάξει έναν τουριστικό οδηγό. Το ΕΠΑΛ Βέροιας να μελετήσει τους λατρευτικούς χώρους της Βέροιας (Βυζαντινές εκκλησίες, Βήμα Αποστόλου Παύλου, Χάβρα των Ιουδαίων, Τζαμί κλπ) και να φτιάξει κι αυτό τουριστικό οδηγό. Το τμήμα πληροφορικής ΕΠΑΛ της Νάουσας να φτιάξει ηλεκτρονική σελίδα προβολής των οδηγών αυτών, αφήνοντας παράλληλα τη δυνατότητα εμπλουτισμού της τις επόμενες χρονιές με τα παραγόμενα από άλλα σχετικά προγράμματα. Το Γυμνάσιο Κοπανού, Ριζωμάτων και Ειρηνούπολης να καλλιεργήσουν αρωματικά φυτά. Το 2ο ΓΕΛ Νάουσας να προμηθευτεί τα φυτά αυτά, να τα επεξεργαστεί και να παραγάγει αιθέριο έλαιο και να το «πουλήσει» στο ΕΕΕΕΚ Νάουσας που θα κατασκευάσει αρωματικά κεριά αλλά και στο 1ο ΓΕΛ Νάουσας που θα ασχοληθεί με την παραδοσιακή κουζίνα παρασκευάζοντας φαγητά (και με τα αιθέρια έλαια) και θα τα διαθέτει στους επισκέπτες που θα φροντίσουν να προσελκύσουν οι μαθητές του τμήματος Οικονομίας του ΕΠΑΛ της Νάουσας που θα αναλάβει την ίδρυση και λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης που θα ξεναγεί τους επισκέπτες τόσο σε χώρους πολιτιστικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αλλά και σε χώρους παραγωγής και μεταποίησης των πρώτων υλών προσφέροντας παράλληλα την ευκαιρία να γευτούν τοπικές γεύσεις, αγοράζοντας υγιεινά προϊόντα που θα μεταφέρουν στην πατρίδα τους.
Στόχος είναι οι μαθητές: • να κατανοήσουν την αξία της συνεργασίας (ερχόμενοι κοντά μαθητές της Γενικής της Τεχνολογικής εκπαίδευσης με μαθητές του ΕΕΕΕΚ). • να διερευνήσουν και να εκτιμήσουν δυνατότητες που υπάρχουν στον τόπο τους και που μένουν αναξιοποίητες. Εξωστρέφεια !
Ευχαριστούμε για την Προσοχή σας!