Πορεία προς την Υπευθυνότητα μέσα στην Τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ ΧΙΟΥ
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Συναισθηματική Αγωγή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο χορός των συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιολογία Γυμνασίου.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
20ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ «Πορεια προσ την υπευθυνοτητα»
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Άκου τι είπαν.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
20ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ; ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ Παπαδοπούλου Αθηνά ΠΕ71 ~ Ειδική Παιδαγωγός Κουτρουμπέλη Μαρία – Ιζαμπέλα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πορεία προς την Υπευθυνότητα μέσα στην Τάξη Υπεύθυνες πράξεις κάθε μέρα μας φέρνουν μήλα, χαρές και γέλια !!! Γ΄ Δημοτικού 20ο Δ.Σ. Καλαμαριάς Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Αρβανιτούδη Λαμπρινή, Εκπαιδευτικός Τσάμη Νεκταρία, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής MSc στην Ειδική Αγωγή

Τα δικαιώματα του παιδιού

Δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες Το δέντρο με τις κατακόκκινες καρδιές!

Τα δικαιώματά μας στο σχολείο Ηλιαχτίδες Δικαιωμάτων: Να μην ασχολούνται οι άλλοι αρνητικά με την πρόοδό μας Να συμμετέχουμε χωρίς να μας πληγώνουν συναισθηματικά Να παίζουμε και να μας παίζουν τίμια

Σύννεφα με παραβάσεις Κοροϊδεύουμε τους άλλους όταν χάνουν Αποφεύγουμε τη συνεργασία με κάποιους Διακόπτουμε τους άλλους και δεν τους ακούμε

Αναπαράσταση της υπεύθυνης πορείας

Το ηλιακό μας λεωφορείο

Ανευθυνότητα-Σκουπιδότοπος

Συμμετοχή - Μαζεύουμε τα σκουπίδια

Υπευθυνότητα – Υιοθετούμε το πάρκο

Ενδιαφέρον – Φροντίδα για τους άλλους

Συμβόλαιο Υπεύθυνης Συμπεριφοράς

Το Συμβόλαιό μας με Εικόνες

Το ηλιακό μας λεωφορείο ταξιδεύει προς την υπευθυνότητα

Υπεύθυνος ως άτομο

Ημερολόγιο –Κατάλογος Καρτών

Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων

Κατασκευάζοντας τη Χρυσή Μηλιά Κατασκευάζοντας τη Χρυσή Μηλιά

Η Χρυσή Μηλιά στην είσοδο της τάξης μας

Τα Χρυσά Μήλα των Εσπερίδων

Είμαστε υπεύθυνοι γιατί…

Γενικές παρατηρήσεις… Μείωση καρτών τις τελευταίες εβδομάδες  αυτοέλεγχος μαθητών, ιδιαίτερα των πιο ζωηρών.

Μεταβολή (μετατόπιση) συμπεριφοράς που αποτελεί αιτία για κάρτα. Αρχικά…

Στη συνέχεια…

Αργότερα…

Πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης για την Διαχείριση Συναισθημάτων μέσα μας και γύρω μας Υπευθυνότητα για τα συναισθήματα που προκαλώ στους άλλους

Στην τάξη μας λειτουργεί ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και η διδασκαλία μας έγινε συμπεριληπτική.

Βασικοί σκοποί του προγράμματος παρέμβασης Να αναγνωρίζουν τι συναισθήματα προκαλεί η συμπεριφορά τους στους άλλους Να διαχειρίζονται με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο το θυμό τους Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων Να αναγνωρίζουν τις αιτίες που τα προκαλούν Να αναγνωρίζουν το συναίσθημα της χαράς και του θυμού στον εαυτό τους.

Εξερευνώντας τα συναισθήματα… Εξερευνώντας τα συναισθήματα… To πρόγραμμά μας βασίστηκε σε ιδέες συμπεριληπτικής εκπαίδευσης παιδιών από το βιβλίο του Dr Attwood

Προκαταβολικός οργανωτής Δραστηριότητα αυτογνωσίας-γνωριμίας Ψευδώνυμο :……………………………… Θετικό στοιχείο του χαρακτήρα μου:……………………………. Αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα μου:…………………………………………….. Μήνυμα προς τους συμμαθητές:…………………………………………………..

Εργαλειοθήκη Διαχείρισης Συναισθημάτων (emotional toolbox)

Τα διακοσμήσαμε εξωτερικά με ζωγραφιές Τα διακοσμήσαμε εξωτερικά με ζωγραφιές. Κολλήσαμε αγαπημένες φωτογραφίες στο καπάκι. Βάλαμε μέσα ένα μπλοκάκι .

Το παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης σχολιάζοντας την αγαπημένη μας φωτογραφία και τη ζωγραφιά μας

Εξερευνώντας τη….. ΧΑΡΑ Επιμέρους στόχοι: Εξερευνώντας τη….. ΧΑΡΑ Επιμέρους στόχοι: Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις προσωπικές καταστάσεις που τους χαροποιούν. Να διακρίνουν τη διαβάθμιση στην ένταση του συναισθήματος. Να μάθουν πως μπορούν να χαροποιήσουν φίλους και γονείς.

στην αυλή: Ταξίδι με. αερόστατο στην αυλή: Ταξίδι με... αερόστατο! Γίναμε αερόστατο πιασμένοι σε κύκλο, το φουσκώσαμε με της ανάσες μας, αποδώσαμε κινητικά την ανύψωσή του πατώντας στα ακροδάχτυλα , φανταστήκαμε και περιγράψαμε χαρούμενα σκηνικά που συναντήσαμε πετώντας πάνω από την πόλη μας.

στην τάξη: Θερμόμετρο της Χαράς δραστηριότητα καταγραφής χαροποιών καταστάσεων

Μιλήσαμε για την διαβάθμιση στην ένταση των συναισθημάτων. Στο μπλοκάκι γράψανε το αγαπημένο τους ανέκδοτο και τα διαβάσαμε στην τάξη. Ρωτήσανε και καταγράψανε τι χαροποιεί τους γονείς τους Μάθανε πως μπορούν να δώσουν χαρά στους φίλους τους

Δυο μαθήτριες παίξανε στο βιολί τον ύμνο της χαράς του Μπετόβεν. Στη συνέχεια γράψαμε τους στίχους από τον δικό μας ύμνο στη χαρά και τον ορίσαμε σαν ύμνο της τάξης μας.

Αναγνώριση-Διαχείριση Θυμού Επιμέρους στόχοι: Να αναγνωρίζουν τις καταστάσεις που τους προκαλούν θυμό Να καταγράψουν και να αναλογιστούν τις συμπεριφορές τους όταν είναι θυμωμένοι. Να βρεθούν τρόποι που τους βοηθούν να αποβάλλουν τον θυμό τους

αρχικά: Μελέτη περίπτωσης αρχικά: Μελέτη περίπτωσης Επεξεργαστήκαμε ένα περιστατικό θυμού μαθητή, παρόμοιο με αυτά που συμβαίνουν στην τάξη μας. Σχολιάσαμε τι συμβαίνει στο σώμα μας, οργανικά, όταν θυμώνουμε. Αποδεχτήκαμε τον θυμό σαν συναίσθημα, ενοχοποιήσαμε τις επιθετικές συμπεριφορές που συχνά τον συνοδεύουν.

Φωτογραφηθήκαμε παριστάνοντας τους θυμωμένους Φωτογραφηθήκαμε παριστάνοντας τους θυμωμένους

Γνωστική προσέγγιση του θυμού Έγραψε ο καθένας στο προσωπικό του μπλοκάκι που φυλάει στην εργαλειοθήκη του Τι τον θυμώνει Πώς δείχνει τον θυμό του Τι τον βοηθάει να διώξει τον θυμό του

Τελική ανατροφοδότηση Συγκεντρώσαμε και παρουσιάσαμε τους δημοφιλέστερους τρόπους διαχείρισης του θυμού των μαθητών της τάξης μας. Πώς μου φεύγει ο θυμός; Επικρατέστερες απαντήσεις Παιχνίδι ( μόνος , με φίλους, με ζωάκια) Μουσική/ τραγούδι Συζήτηση Ακούω/ Διαβάζω αστεία Μένω μόνος Περνάει η ώρα Με παίρνουν αγκαλιά

Δόθηκε η άδεια στους μαθητές: να φέρει ο καθένας για την εργαλειοθήκη του ένα μικρό παιχνιδάκι ( πχ. χνουδωτό ζωάκι, αυτοκινητάκι) Να παίρνει την εργαλειοθήκη του από το ράφι και να πηγαίνει στο ήσυχο θρανίο στο πίσω μέρος της τάξης για να ηρεμεί και να διώχνει τον θυμό του με τα δικά του προσωπικά εργαλεία διαχείρισης συναισθημάτων.

Η εργαλειοθήκη διαχείρισης συναισθημάτων μας

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!