Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
© 2002 Thomson / South-Western Slide 1-1 Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στη Στατιστική με τη χρήση του Excel.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΜΑΘΗΜΑ 7ο 3.1 Κοινωνική θέση Κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
Δημιουργία Ερωτηματολογίου Ορισμοί
Μετρήσεις και Μεταβλητές
ΟΧΙ 60% ΝΑΙ 40% Επισκέψεις του παιδιού (0-6) στο οδοντιατρείο Μέσος όρος ηλικίας κατά την πρώτη επίσκεψη τα 3,5 έτη.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Το φυλλόγραμμα (stem and leaf plot) Αποτελεί ένα συνδυασμό πίνακα και ιστογράμματος. Κάθε παρατήρηση χωρίζεται Σε δύο μέρη: 1.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής Διάλεξη 2 1 Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 05 Μαρί-Νοέλ.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Σχέσεις με την Κυβέρνηση. Σχέσεις με την κυβέρνηση Σχέσεις με την κυβέρνηση ή δημόσιες υποθέσεις (σύμφωνα με τις αμερικανικές εταιρείες): η κύρια εστίαση.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 8η Κλίμακες μέτρησης Αξιοπιστία Εγκυρότητα
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Εισαγωγή στην Ασαφή Λογική και τους Χάρτες Ασαφούς Λογικής
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Μεθοδολογία Έρευνας Π.Τ.Ε.Α. 2ο Μάθημα 16/10/2015
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άξονες Συνέντευξης.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Εισαγωγή στην Στατιστική
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
Μεθοδολογία Έρευνας Π.Τ.Ε.Α. Συνάντηση 16/10/2015
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Μοσχάτο, Σεπτεμβρίου 2014, Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Στατιστικές Υποθέσεις
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων Μάθημα 7

Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Ονομαστική  απλή ταξινόμηση χαρακτηριστικών, ομοιογενείς κατηγορίες. Οι αριθμοί είναι συμβολικοί και δεν εκφράζουν αριθμητική σχέση. Το θρήσκευμα πχ είναι μεταβλητή με ονομαστική μέτρηση. Οι κατηγορίες είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες και εξαντλητικές. Εθνότητα, φυλή, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, τόπος γέννησης και τμήμα φοίτησης. 1. Πχ. Ποιο είναι το θρήσκευμα σας; Έλληνας ορθόδοξος……….1 Καθολικός………………………….2 Διαμαρτυρόμενος…………….3 Εβραίος …………………………..4 Μουσουλμάνος………………..5 Άλλο θρήσκευμα……………..6 Άθεος…………………………………7 2. Κάθε περίπτωση να τοποθετείται μόνο σε μια κατηγορία και όλες οι περιπτώσεις να τοποθετούνται σε κάποια κατηγορία

Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Τακτική  οι κατηγορίες που συνοδεύουν τη μεταβλητή αποτελούν διάταξη κατά βαθμό αλλά η διαφορά δεν είναι ποσοτική. Πχ κοινωνική τάξη. Κατηγοριοποιεί και ιεραρχεί. 1…εργατική 2…μεσαία 3….ανώτερη Δηλαδή ανάλογα με την τιμή που φέρει ένα άτομο μπορεί να συγκριθεί αλλά δεν σημαίνει ότι διαφέρει από κάποιο άλλο κατά ένα ποσό. Άλλο παράδειγμα είναι οι σχολικοί βαθμοί άριστα, λίαν καλώς, καλώς

Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Διαστήματος (ή ισοδιαστημική)  οι αριθμοί των κατηγοριών δεν είναι σύμβολα έχουν ποσοτική ερμηνεία. Το διάστημα μεταξύ 2 σημείων είναι ίσο μεταξύ οποιωνδήποτε σημείων της κλίμακας. Ευφυΐα, βαθμοί κελσίου Η διαφορά ανάμεσα στους 20 και 30 βαθμούς κελσίου είναι ίδια με τους 30 και 40 βαθμούς κελσίου. Το σημείο 0 δεν έχει ουσιαστική σημασία πχ Στο βαθμό κελσίου 0 δεν σημαίνει ότι έχουμε απουσία θερμοκρασίας.

Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Κλίμακα λόγου  το μηδέν έχει νόημα πχ βάρος, χρόνος, ηλικία, εισόδημα, ώρες απασχόλησης κλπ Οι ίδιες μεταβλητές επιδέχονται και χαμηλότερο επίπεδο μέτρησης πχ ηλικία (ηλικιωμένοι, μεσήλικοι, νέοι), εισόδημα (χαμηλό, μεσαίο, υψηλό) και ώρες απασχόλησης (λίγες, μέτριες και πολλές).

Κλίμακες μέτρησης στάσεων (Κυριαζή, 2001) Κλίμακα Likert Στη διαβάθμιση της κλίμακας χρησιμοποιείται συνήθως μία από τις παρακάτω ομάδες επιλογών: (α) «Διαφωνώ», «Μάλλον διαφωνώ», «Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ», «Μάλλον συμφωνώ», «Συμφωνώ» και (β) «Καθόλου ικανοποιητικά», «Λίγο ικανοποιητικά», «Μέτρια ικανοποιητικά», «Πολύ ικανοποιητικά», «Πλήρως ικανοποιητικά». Μεγάλη ευκολία

Κλίμακες μέτρησης στάσεων (Κυριαζή, 2001:76-77) Κλίμακα Guttman Οι ερωτήσεις μπορούν να τοποθετηθούν σε διάταξη σύμφωνα με τη βαρύτητα και Δυαδικός συνδυασμός απαντήσεων. Πχ. 1. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να είναι νόμιμες, δίχως περιοριστικούς όρους. Ναι – Όχι 2. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται εφόσον οι γονείς αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Ναι – Όχι. 3. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται εφόσον υπάρχει πιθανότητα να γεννηθεί το παιδί με προβλήματα υγείας. 4. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται σε περίπτωση που η εγκυμοσύνη είναι αποτέλεσμα βιασμου